کیف پولمقالات ارز دیجیتال

ایمن ترین کیف پول های اکسی اینفینیتی ۲۰۲۲

یکی از مرسوم‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال، انجام بازی‌های کریپتویی است. بازی اکسی اینفینیتی که طرفداران زیادی در بین افراد فعال در این زمینه دارد، علاوه بر اینکه یک سرگرمی جذاب برای کاربران خود است، روشی برای کسب درآمد هم خواهد بود.

از طرفی دیگر احتمالاً می‌دانید که برای ذخیره و معامله ارزهای دیجیتال به یک کیف پول مطمئن و امن نیاز دارید. پس یک کیف پول اکسی اینفینیتی امن به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ای را که حین بازی در این پلتفرم به دست آورده‌اید در فضایی مطمئن ذخیره کنید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که توکن‌های خود را با دیگر رمز ارزها مبادله کنید.

کیف پول‌های دیجیتال مختلفی وجود دارند که از ارز اکسی اینفینیتی پشتیبانی می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین نمونه‌های کیف پول اکسی اینفینیتی را معرفی کرده و به سؤال‌هایی مثل ارز اکسی اینفینیتی چیست؟ پاسخی کامل ارائه دهیم.

اکسی اینفینیتی چیست؟

آیا تابه‌حال چیزی از بازی‌های کریپتویی به گوشتان خورده است؟ یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین این بازی‌ها، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) است. این پلتفرم محبوب بر پایه بلاکچین اتریوم کار می‌کند و دو توکن اصلی تحت عنوان AXS و SLP دارد.

هیولاهای بازی Axie Infinity

این پلتفرم با توجه به دو بازی کریپتو کیتیز (crypto kitties) و پوکمون (pokemon) طراحی شده است. با یادگیری راهنمای بازی اکسی اینفنیتی در این بازی جذاب شما می‌توانید هیولاهای کوچکی که اکسی (axies) نام دارند را بخرید و طبق سلیقه خود پرورش دهید. نکته جالبی که وجود دارد این است که می‌توانید اکسی‌ها را در این بازی در ازای توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) بفروشید. همچنین می‌توانید به رقابت‌های کارتونی در این بازی بپردازید و در صورت برنده شدن، توکن SLP دریافت کنید.

این توکن به عنوان یک ارز دیجیتال واقعی به کمک کیف پول اکسی اینفینیتی قابلیت معاوضه با پول یا مبادله با ارزهای دیجیتال دیگر را دارد.  رقابت‌هایی که در این بازی انجام می‌شود به شکل آنلاین و نوبتی است. همچنین می‌توان این گونه گفت که دارایی اصلی بازیکنان در این بازی، شخصیت‌های اصلی آن یا همان اکسی‌ها هستند. اکسی‌ها حکم توکن‌های غیر قابل معاوضه را دارند و در عین حال می‌توانند راهی برای کسب توکن SLP باشند.

با توجه به اینکه طی چند وقت اخیر، بازار NFTها به شدت داغ شده است، بازی‌هایی نظیر اکسی اینفینیتی به درجه بالایی از محبوبیت رسیده‌اند. به همین منظور، آینده ارز اکسی را می‌توان بسیار روشن و درخشان‌تر از چیزی که هست تصور کرد. پس بهتر است برای شروع فعالیت خود به شناخت انواع کیف پول اکسی اینفینیتی بپردازید.

بازی اکسی اینفینیتی پلتفرمی بر پایه بلاکچین اتریوم

انواع کیف پول اکسی اینفینیتی

نکته مهمی که درباره ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که برای معامله آسان و تبدیلشان به پول، باید از یک صرافی و کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید. با توجه به آینده ارز اکسی  و پیش‌بینی‌های مثبت، برای نگهداری به فضایی امن نیاز دارد. صرافی‌های متعددی که وجود دارد یکی از گزینه‌های پیش روی شما در این زمینه است. اما از آنجایی که خطراتی مثل مسدود شدن حساب کاربری و هک شدن در صرافی‌ها وجود دارد، بهتر است به گزینه دوم یعنی کیف پول اکسی اینفینیتی فکر کنید.

توکن اکسی اینفینیتی (AXS) یک نوع توکن ERC20 است. این توکن بر مبنای بلاکچین اتریوم طراحی شده است و به مالکان خود امکان استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری متعددی را می‌دهد. حال اینکه انتخاب نهایی شما چه کیفی است، کاملاً بستگی به نیاز، نوع و اهداف شما از سرمایه گذاری دارد. اهداف شما  در ادامه به معرفی بهترین کیف پول های اکسی اینفینیتی می‌پردازیم.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس یک کیف پول اکسی اینفینیتی از نوع سخت افزاری است که کلیدهای خصوصی کاربران خود را در یک دستگاه سخت افزاری ذخیره می‌کند. شما با استفاده از این کیف پول، توانایی و تسلط بیشتری روی کلیدهای خصوصی و اطلاعات خود دارید. امنیت کیف پول‌های لجر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است.

لجر نانو اس یک کیف پول اکسی اینفینیتی

این کیف پول سخت افزاری قابلیت پشتیبانی از حدود ۱۲۵۰ ارز دیجیتال را دارد که ارز اکسی یکی از آن‌ها است. بنابراین می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد تازه وارد در این عرصه باشد. شما با انتخاب این کیف پول می‌توانید ارز اکسی خود را با خیالی راحت در آن نگهداری کنید. همچنین در مواقع دلخواه می‌توانید اقدام به انجام معاملات ارزی کنید.

جنس بدنه کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S به عنوان یک کیف پول اکسی اینفینیتی از استیل ضد زنگ و پلاستیک مرغوب است. همچنین دارای یک صفحه نمایش تک رنگ با ابعاد ۱۳ در ۳۰ میلی‌متر است. علاوه بر این، کیف پول لجر نانو اس این قابلیت را دارد که با استفاده از یک کابل USB به گوشی موبایل یا کامپیوتر شما وصل شود.

این والت به عنوان یک کیف پول اکسی اینفینیتی در دو کشور چین و فرانسه تولید می‌شود که بهتر است هنگام خرید، محصول کشور فرانسه را انتخاب کنید. همچنین این والت جزو کیف پول‌های گران قیمت است، اما سطح امنیتی موجود در آن به قدری بالا و مطمئن است که ارزش خرید دارد. در واقع هیچ فرد دیگری جز شما، نمی‌تواند از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشد و کنترل آن کاملاً در دست خودتان خواهد بود.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

شما با استفاده از راهنمای بازی اکسی اینفینیتی و یادگیری آن، می‌توانید در این بازی به کسب درآمد بپردازید. سپس برای اینکه ارز اکسی اینفینیتی خود را با رمز ارزهای دیگر معامله کنید، باید یک کیف پول اکسی اینفینیتی در اختیار داشته باشید. در این صورت می‌توانیم کیف پول لجر نانو ایکس را به عنوان یک کیف پول AXS به شما معرفی کنیم.

این کیف پول به عنوان نسل دوم از کیف پول‌های سخت افزاری لجر شناخته شده است. در واقع نوع پیشرفته‌تری از لجر نانو اس است. در همین راستا کیف پول Ledger Nano X می‌تواند از بیشتر از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی کند و به همین دلیل است که معمولاً جزو انتخاب‌های اصلی افراد فعال در بازار ارز دیجیتال خواهد بود.کیف پول لجر نانو ایکس به عنوان یک کیف پول اکسی اینفینیتی نسبت به ورژن قبلی خود، صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد که می‌تواند اعداد و اطلاعات را در ابعاد بزرگ‌تری به کاربران خود نشان دهد. همچنین قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد و دارای باتری است. در کنار تمام این موارد باید به این نکته هم اشاره کنیم که این والت، عنصر امنیت CC EAL5PLUS را دارد که به عنوان پیشرفته‌ترین و جدیدترین عنصر امنیت در دنیا شناخته می‌شود.

والت لجر نانو ایکس نسخه پیشرفته لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

یکی از اولین کیف پول‌های سخت افزاری که ارائه شد، کیف پول ترزور بود. این والت مانند والت‌های سخت افزاری قبلی (لجر والت) دارای امنیت بسیار بالایی است. زیرا از هر گونه فضای رایانه‌ای و اینترنتی دور است و بدین ترتیب در مقابل ویروس‌های کامپیوتری، هک شدن و … آسیبی نمی‌بیند. پس ترزور به عنوان یک کیف پول اکسی اینفینیتی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. ضمن اینکه این والت قابلیت پشتیبانی از چیزی حدود ۱۵۰۰ کوین را دارد.

نکته مهم دیگری که درباره این کیف پول وجود دارد، قیمت آن است. ترزور والت حتی نسبت به لجر والت هم قیمت بیشتری دارد. بنابراین هنگام انتخاب کیف پول اکسی اینفینیتی مورد نظر، باید مقدار سرمایه خود را هم در نظر داشته باشید.

ترزور کیف پولی امن برای اکسی اینفینیتی

کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت (Trust Wallet) که به عنوان کیف پول رسمی صرافی بایننس هم شناخته می‌شود، می‌تواند یک کیف پول اکسی اینفینیتی باشد. این کیف پول یک والت چند ارزی است و از تعداد زیادی رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل می‌تواند انتخاب مناسبی برای نگهداری، خرید و فروش ارز اکسی اینفینیتی باشد.

تراست والت یک کیف پول مخصوص برای موبایل است. برنامه آن روی گوشی‌های موبایل با سیستم عامل‌های اندروید و IOS قابل نصب است. البته هزینه دانلود و نصب این کیف پول اکسی اینفینیتی برای کاربران کاملاً رایگان خواهد بود. همچنین خوب است بدانید که این کیف پول کاملاً منبع باز است.

کاربری تراست والت بسیار آسان است. همچنین با توجه به نرم افزاری بودن خود، دارای امنیت بسیار بالایی است. در راستای این امنیت خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که این کیف پول اکسی اینفینیتی برای ایجاد امنیت از قابلیت‌های بیومتریک موبایل (Face ID و اثر انگشت) استفاده می‌کند. علاوه بر این هنگام خرید و فروش و انجام معاملات ارزی میِ‌توانید ارزش رمز ارزها را به شکل لحظه‌ای مشاهده کنید.

تراست والت یک کیف پول اکسی اینفینیتی برای موبایل

از دیگر ویژگی‌های تراست والت به عنوان یک کیف پول اکسی اینفینیتی این است که برای انجام تراکنش‌ها، کارمزد بسیار کمی در نظر می‌گیرد. همچنین در این کیف پول نرم افزاری، امکان خرید ارز دیجیتال با ارز فیات وجود دارد. تمام این موارد در کنار هم، تراست والت را به کیف پولی خوب و مناسب برای ارز اکسی اینفینیتی تبدیل کرده است.

کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic Wallet) یکی دیگر از کیف پول‌هایی است که از ارز اکسی اینفینیتی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی این والت از سایر ارزهای دیجیتال دیگر از جمله توکن‌های BEP2 و ERC20 باعث می‌شود تا دلیل قانع کننده‌تری برای انتخاب آن داشته باشید. دانلود و نصب این کیف پول اکسی اینفینیتی کاملاً رایگان است. اما هنگام استفاده از آن ممکن است برای برخی خدمات خاص، مجبور به پرداخت هزینه‌ای تحت عنوان کارمزد شوید.

Atomic Wallet به عنوان یک کیف پول اکسی اینفینیتی علاوه بر گوشی موبایل، روی سیستم‌های کامپیوتری نیز قابل نصب است. تمام سیستم عامل‌های مک، لینوکس، ویندوز، اوبونتو، IOS و اندروید از این والت پشتیبانی می‌کنند. این پلتفرم کاملاً به شکل غیرمتمرکز طراحی شده است و کاربری آسانی دارد. همچنین بیشتر از ۳۰۰ رمز ارز توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شود.

کیف پول اتمیک، والتی چند ارزی معامله اکسی اینفینیتی

یکی دیگر ویژگی‌های عالی کیف پول اتمیک این است که با نرم افزارهای دیگر ادغام می‌شود. همچنین دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است که این موضوع می‌تواند برای کاربران تازه کار ویژگی مثبتی باشد. در نتیجه اگر قصد دارید تا ارزهای اکسی خود را نگهداری یا مبادله کنید و به دنبال یک کیف پول اکسی اینفینیتی خوب هستید، ‌ Atomic Wallet می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

کیف پول نرم افزاری مای اتر والت (My Ether Wallet)

کیف پول مای اتر والت (My Ether Wallet) که با عبارت اختصاری MEW هم شناخته می‌شود، می‌تواند یکی از انواع کیف پول اکسی اینفینیتی باشد. این والت با توجه به نامی که دارد از ارز دیجیتال اتر و تمام رمز ارزهای موجود بر بستر ERC20 پشتیبانی می‌کند. بنابراین نه تنها ارز اکسی هم توسط این والت محبوب پشتیبانی می‌شود، بلکه می‌توانید طی انجام چند معامله ارزی، آن را با سایر توکن‌های موجود مبادله کنید.

والت MEW که یک کیف پول اکسی اینفینیتی هم هست، پلتفرمی منبع باز است که به کاربران اجازه حفظ کلیدهای خصوصی خود را می‌دهد. این کیف پول چند ارزی، فقط روی بلاکچین اتریوم متمرکز است. بنابراین می‌توان این گونه برداشت کرد که تراکنش‌ها و معاملات انجام شده در آن، سرعت بسیار بالایی خواهد داشت.

مای اتر والت کیف پولی منبع باز

کیف پول مای اتر والت که یک والت تحت وب است، ویژگی مهم دیگری هم دارد و آن داشتن یک رابط کاربری ویژه است. این رابط کاربری باعث می‌شود تا تعویض توکن‌ها و ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال، به آسانی انجام شود. همچنین امکان اتصال این کیف پول اکسی اینفینیتی به کیف پول‌های سخت افزاری مثل ترزور و لجر نانو اس را هم فراهم می‌کند.

کیف پول نرم افزاری رونین (Ronin Wallet)

کیف پول رونین (Ronin Wallet) با نام کیف پول اکسی اینفینیتی هم معروف شده است و در واقع از آن به عنوان والت اختصاصی AXS یاد می‌شود. دلیل این موضوع را توضیح می‌دهیم. این کیف پول در بستر بلاکچین رونین طراحی و اجرا شده است. بلاکچین رونین هم یک زنجیره جانبی برای شبکه اتریوم است که با اهدافی مثل افزایش سرعت، کاهش کارمزد و مقیاس پذیری بازی اکسی اینفینیتی کار می‌کند. به همین دلیل است که به کیف پول AXS هم معروف است.

نکته مهم دیگری که درباره رونین والت وجود دارد این است که با NFTهای دیگر مبتنی بر بلاکچین هم سازگار است. نسخه‌هایی متفاوت از این کیف پول اکسی اینفینیتی برای سیستم عامل‌های IOS و اندروید در گوشی موبایل ارائه شده است. علاوه بر این می‌توانید در مرورگرهای فایرفاکس و کروم هم از نسخه تحت وب این والت استفاده کنید.

رونین والت یا همان کیف پول اکسی اینفینیتی

رونین والت به عنوان اصلی‌ترین کیف پول اکسی اینفینیتی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال مختلفی طراحی شده است. توکن‌های ERC20 و ERC721 می‌توانند در این کیف پول ذخیره شوند. همچنین خوب است بدانید که این کیف پول یک والت غیر حضانتی است. به این معنا که دارایی‌های شما به شکل کامل در اختیار خودتان هستند و هیچ کس حتی توسعه دهندگان این پلتفرم هم به آن دسترسی ندارند. به همین دلیل است که در حفظ عبارت بازیابی اطلاعات خود باید کوشا باشید. زیرا در صورت از دست داد آن، تحت هیچ شرایطی امکان بازیابی کیف پول و دارایی‌های شما وجود ندارد.

بهترین ولت‌ها برای غول‌هایی بانمک

انتخاب یک کیف پول اکسی اینفینیتی خوب باید با توجه به نیاز شما، هدفتان از سرمایه‌گذاری و مقدار سرمایه‌ای که دارید انجام شود. برای اینکه از نگهداری سرمایه خود در فضایی مطمئن باشید، باید تمام گزینه‌های پیش روی خود را بشناسید و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید. ما در این مقاله سعی کردیم، انواع کیف پول اکسی اینفینیتی را به شما معرفی کرده و به بررسی دقیق آن‌ها بپردازیم.

سؤالات متداول

کیف پول اکسی اینفینیتی چیست؟

کیف پول اکسی اینفینیتی محلی امن برای نگهداری ارزهای اکسی خود است. همچنین به کمک این ابزار می‌توانید ارز اکسی خود را با سایر رمز ارزها مبادله کنید.

کیف پول اکسی اینفینیتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک کیف پول اکسی اینفینیتی خوب علاوه بر پشتیبانی از ارز اکسی، باید فضایی امن برای سرمایه شما داشته باشد. همچنین بهتر است چند ارزی باشد تا امکان انجام معاملات ارزی هم داشته باشد.

کدام یک از کیف پول‌های لجر نانو ایکس و رونین والت برای ارز اکسی مناسب‌تر است؟

پاسخ این سؤال به نیاز شما بستگی دارد. رونین والت که به عنوان کیف پول اکسی اینفینیتی شناخته می‌شود کاربری آسان‌تری و قیمت کمتری نسبت به لجر نانو ایکس دارد. اما در مقابل لجر والت امنیت بیشتری برای سرمایه شما ایجاد می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ledger
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا