متاورس

برترین بازی های متاورسی ۲۰۲۳؛ معرفی ۱۰ بازی متاورس برای کسب درآمد و سرگرمی

همه افراد از بازی‌کردن لذت می‌برند؛ تجربه‌ای از بازی را تصور کنید که در آن همه چیز واقعی‌ست و با افراد زیادی در سراسر دنیا در حال بازی‌کردن هستید. چنین دنیایی را فقط می‌توانید در پروژه های متاورس تجربه کنید و چه چیزی بهتر از این؟ اما چنانچه به شما بگوییم که بازی‌هایی برای کسب درآمد در کهکشان جذاب متاورس وجود دارند، چه می‌کنید؟

متاورس یک جهان مجازی است که می‌تواند به‌اندازه جهانی که در آن نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم، واقعی باشد. در عصر جدید، هر روز نوآوری‌ها و مفاهیم سرگرم‌کننده جدیدی در دنیای فناوری معرفی می‌شود و یکی از هیجان‌انگیزترین آنها ترکیب دنیای ارزهای دیجیتال و بازی‌های ویدئویی آنلاین است. در این دنیای جذاب مجازی، نه تنها برای سرگرمی، بلکه برای کسب درآمد ارز دیجیتال نیز می‌توانید بازی کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم «برترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد» را معرفی کنیم. چنانچه شما هم علاقه‌مند به این بازی‌ها هستید، با این مطلب از والکس همراه شوید.

بازی متاورسی چیست؟

بازی‌وارسازی یا گیمیفیکیشن (gamification) یکی از جنبه‌های جدایی‌ناپذیر از متاورس به شمار می‌رود. شما تقریباً در هر گوشه و کناری از این دنیا می‌توانید جنبه‌هایی از تعامل، هیجان و سایر المان‌های موجود در دنیای بازی‌ها را مشاهده کنید. با این حال بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا و ترکیب جذاب شبکه‌های بلاک‌چین با واقعیت مجازی باعث شده تا بستری بی‌نظیر برای پیاده‌سازی ایده‌های بازی و سرگرمی در دنیای متاورس ایجاد شود. به طور عمومی، بازی‌های متاورسی را می‌توان سرگرمی‌هایی در نظر گرفت که بر روی شبکه‌های بلاک‌چین اجرا شده و از مزایای این فناوری نوظهور، حداکثر بهره لازم را می‌برند.

بازی‌های متاورسی مثال کاملی از بازی‌های تعاملی به شمار می‌روند. در این دسته از بازی‌ها شما در یک محیط مجازی با سایر بازیکنان از سراسر دنیا تعامل داشته و به رقابت می‌پردازید. استفاده از المان‌های جذابی نظیر قابلیت کسب دارایی واقعی، ادغام با دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، امکان تعامل با سایر بازیکنان حقیقی و ویژگی‌های بی‌پایان شخصی‌سازی کاراکترها، این دسته از بازی‌ها را به یک سوژه فوق‌العاده هیجان‌انگیز تبدیل کرده‌اند. از طرفی گرافیک مورد استفاده در بازی‌های متاورسی نیز به شدت گسترده و متنوع است. از بازی‌های سه‌بعدی و با گرافیک بالا گرفته تا بازی‌های پیکسلی و کارتی، همگی آماده ارائه یک تجربه لذت‌بخش برای بازیکنان خود هستند.

بازی های متاورسی

این دسته از بازی‌های نوظهور به محض پیدایش، با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شدند. به‌طوری‌که برخی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در دنیا نظیر مایکروسافت و اپیک گیمز (Epic Games) به سرعت از ظرفیت‌های رشد این حوزه اطلاع یافته و پروژه‌هایی در این زمینه را آغاز کردند. در بازی‌های متاورسی، از فناوری‌های مختلفی برای بهبود تجربه کمک گرفته شده است. در این میان فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، بلاک‌چین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، اینترنت اشیا و طراحی و پردازش‌های سه‌بعدی، بیش از دیگران حائز اهمیت هستند.

با کسب این اطلاعات عمومی، احتمالاً آشنایی با بهترین بازی های متاورس حتی می‌تواند بسیار جذاب‌تر نیز باشد. در بخش‌های بعدی در کنار معرفی هر یک از بازی‌های برتر در این حوزه، به معرفی اجمالی بازی از جنبه‌های مختلف آن نیز پرداخته‌ایم.

انواع بازی متاورسی

برخلاف انتظار، بازی‌های متاورسی همگی شبیه به هم و ساخته شده بر روی بلاک‌چین‌های غیرمتمرکز و مشابه نیستند! در واقع اگر این دسته از سرگرمی‌ها را از جنبه نوع زیرساخت با یکدیگر مقایسه کنیم، شاهد انواع مختلفی از آن خواهیم بود. در این بخش از مقاله و پیش از معرفی  بهترین بازی های متاورس، نگاهی به انواع بازی‌های این حوزه خواهیم پرداخت.

متاورس‌های متمرکز و سنتی

این دسته از بازی‌ها را شاید بتوان قدیمی‌ترین گزینه‌ها در بین بازی‌های متاورسی با جهان‌های مجازی معرفی کرد. در بازی‌های متمرکز سنتی به جای تلاش برای اتصال بلاک‌چین‌های مختلف به عنوان چهارچوب بازی، سعی شده تا کل جهان بر روی یک فریم‌ورک متمرکز پیاده‌سازی شود. در این دسته از بازی‌ها، سازمان‌های خاص وظیفه اداره و نگهداری جهان متاورسی را داشته و برای دستیابی به این منظور، داده‌ها و فعالیت کاربران آن را ذخیره می‌کنند. به عنوان مثال بازی‌هایی نظیر ماین‌کرافت (Minecraft)، فورت‌نایت (Fortnite) و Roblox در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

انواع بازی های متاورسی

متاورس‌های بلاک‌چین متمرکز

ورود فناوری بلاک‌چین به دنیای بازی‌های متاورسی، یک تحول بزرگ در این زمینه ایجاد کرد. برخلاف جهان‌های سنتی، در این دسته از بازی‌ها امکان مبادله و کسب ارزش واقعی وجود داشت. به لطف بلاک‌چین توکن‌های NFT امکان فراهم کردن آیتم‌های خاص و منحصربه‌فرد را فراهم کرده و جهان‌های متاورسی را از جنبه‌های مختلف به یک جهان واقعی نزدیک کردند. در کنار این، ورود ارزهای دیجیتال به این دسته از بازی‌ها باعث شد تا اقتصاد دیجیتال نیز نقشی اساسی در این دسته از دنیاها داشته باشد. با این حال این دسته از بازی‌ها علی‌رغم بلاک‌چینی بودن، بر روی یک شبکه متمرکز و واحد ایجاد شده و قابلیت استفاده در سایر شبکه‌ها را ندارند. جهان متاورسی Earth2 نمونه خوبی از بازی‌های این دسته به شمار می‌رود.

متاورس‌های بلاک‌چین غیرمتمرکز

سومین نوع از بازی‌های متاورسی به عناوین اجرا شده بر روی شبکه‌های بلاک‌چین مختلف و غیرمتمرکز اشاره دارد. هدف از این نوع بازی‌ها، ایجاد یک جامعه پویاتر و با تعادل قدرت بیشتر است. در بازی‌های متاورسی متمرکز ثروت به صورت بالابه‌پایین توزیع می‌شود؛ اما در بازی‌های متاورسی غیرمتمرکز، فلسفه اقتصادی بر پایه کسب درآمد از طریق بازی بنا شده است. اغلب عناوین موجود در لیست بهترین بازی های متاورس در این دسته قرار می‌گیرند. بازی‌های Axie Infinity و Decentraland دو نمونه بارز در این گروه به شمار می‌روند.

با در نظر گرفتن تفاوت انواع بازی‌های متاورسی موجود در این دسته‌ها، به سراغ معرفی بهترین گزینه‌ها برای یک تجربه جذاب و البته کسب درآمد قابل توجه می‌رویم.

معرفی برترین بازی های متاورس

بازی‌کردن برای کسب درآمد یک مدل تجاری کاملاً تازه و نوپا است که توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، ارزهای رمزنگاری شده و سایر فناوری‌های دیجیتال را برای ایجاد ارزش واقعی از دارایی‌های درون بازی و سایر محصولات دیجیتال با هم ترکیب کرده‌اند. تا کنون بیش از ده‌ها بازی در دنیای کریپتو معرفی شده‌اند که ما در این قسمت قصد داریم بهترین بازی های متاورس را معرفی کنیم.

متاورس اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) با توکن AXS

معرفی متاورس اکسی اینفینیتی

ابتدای لیست بهترین بازی های متاورس، اکسی اینفینیتی قرار گرفته است. این بازی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بسیاری از کاربران توانستند از آن سودهای نجومی زیادی را کسب کنند. اکسی اینفینیتی یک بازی بر پایه بلاک چین اتریوم  است که با الهام از بازی‌های محبوب “Pokemon” و “CryptoKitties” ساخته شده و گیم پلی مشابهی را ارائه می‌دهد. بازیکنان در این بازی می‌توانند به‌عنوان پاداش NFT دریافت کنند و سپس آنها را بفروشند. بازیکنان می‌بایست موجوداتی را به نام «اکسی» پرورش دهند و سپس با استفاده از آنها با موجودات یا همان اکسی‌های دیگر مبارزه کنند. در صورت پیروزی در نبرد توکن‌های اس‌ال‌پی (SLP) یا همان معجون کوچک عشق را کسب می‌کنند که برای به دنیا آوردن و تولید مثل اکسی‌ها در بازی کاربرد دارد. این کاراکترها در حقیقت توکن‌های غیرقابل‌تعویض هستند که شما می‌توانید مالک آنها شوید و کنترلشان کنید.

یکی از مشکلات مهم در آغاز روند بازی، بالا بودن قیمت ارز دیجیتال AXS و کارمزد گس بالا در شبکه اتریوم است. به دنیا آوردن اکسی جدید نیاز به گس و مقداری ارز اتر دارد. شبکه رونین اتریوم به صورت خاص برای بازی اکسی اینفینیتی ساخته و به‌صورت انحصاری برای رسیدگی به مشکلات و کاهش هزینه‌های آغاز بازی رونمایی شده است.

متاورس دیسنترالند (Decentraland) با توکن MANA

معرفی متاورس دیسنترالند

دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر شبکه اتریوم است که شما در این دنیای مجازی می‌توانید زمین‌ها یا لندها را بخرید و در آن ساختمان، پارک یا مینی گیم بسازید. این بازی در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و در طول این سال‌‌ها کم‌کم تکامل پیدا کرد. قلب بازی دیسنترالند، لندها یا زمین‌های آن از نوع توکن‌های بی‌همتا (NFT) هستند. بازیکنان می‌توانند یک زمین یا چند لند کنار هم را بخرند و آنها را یکپارچه کنند. این بازی استراتژی خاصی ندارد و همه افراد با هر سن و سالی می‌تواند وارد بازی شوند.

شما می‌توانید ابتدا بدون پرداخت هیچ مبلغی به‌صورت مهمان وارد بازی دیسنترالند شوید، همچنین نمی‌توانید به‌صورت واقعی بازی را شروع کنید؛ چرا که در این صورت به کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. ارز دیجیتال مانا (MANA) توکن بومی بازی دیسنترالند و از نوع ERC20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌است. از این ارز دیجیتال می‌توانید برای خرید لندها، پرداخت خدمات و سرویس‌های داخل بازی استفاده کنید.

زمانی که یک لند را در بازی خریداری می‌کنید، دیسنترالند توکن‌های مانای پرداخت شده را می‌سوزاند. ابتدا زمین‌ها در این بازی با قیمت ۱۰۰ مانا فروخته می‌شدند که حالا دیگر چنین زمین‌هایی وجود ندارد. چنانچه قصد خرید زمین در این بازی را دارید باید از بازارهای ثانویه یا همان مارکت بازی لند خرید خود را انجام دهید. قیمت هر زمین متفاوت است و ارزان‌ترین زمین حدود ۴.۵ اتر ارزش دارد.

متاورس سندباکس (Sandbox) با ارز دیجیتال SAND

متاورس سندباکس

سندباکس یکی از بهترین بازی های متاورس طراحی شده در بازار است که بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بازی گرافیک و تجربه کاربری بسیار راحت و بی‌نظیری را در مقایسه با سایر پلتفرم‌های متاورس ارائه می‌دهد. این پروژه بلاک چینی در سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد و مدتی پس از ساخت به حالت سه‌بعدی درآمد و قابلیت بازی چند نفره در آن ایجاد شد. در بازی سندباکس، خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی با توکن بومی این بازی به نام SAND انجام می‌شود که این توکن ERC-20 برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

در این بازی می‌توانید به ساخت آیتم‌های مختلف بپردازید و مالکیت آنها را به دست بگیرید. همچنین می‌توانید با فروش دارایی دیجیتالی خود، کسب درآمد کنید. بازیکنان در پلتفرم سندباکس می‌توانند بازی‌های موردنظر خودشان را توسعه دهند و در نهایت آنها را بفروشند. بازیکنان برای انجام بازی‌ها، خرید تجهیزات یا شخصی‌سازی کاراکتر آواتار خود به ارز دیجیتال سند نیاز دارند؛ لازم است پیش از فعالیت در این بازی متاورسی باید مقداری ارز دیجیتال سند تهیه کنید.

متاورس ایلوویوم (Illuvium) با توکن ILV

متاورس ایلوویوم

بازی هیجان‌انگیز ایلوویوم از برترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد محسوب می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای در میان گیمرها برخوردار است. این بازی به‌صورت سه‌بعدی است و بازیکنان باید به محیط بیگانه‌ای وارد شوند و موجوداتی به نام “Illuvials” را شکار کنند. بازی ایلوویوم، یک بازی بلاک چینی غیرمتمرکز است که بر بستر اتریوم ساخته شده‌ است. این بازی در سبک جهان باز (open-world) و نقش‌آفرینی طراحی شده و گیم پلی جذابی دارد. مانند سایر پروژه‌های گیمینگ حوزه بلاک چین، این بازی نیز توکن‌های بومی خودش را دارد. آلت‌کوین‌های این پروژه به نام رمزارز “ILV” و “Silv” تحت استاندارد ERC20 اتریوم تولید می‌شوند.

برای شروع بازی می‌توانید به وب‌سایت “illuvium.io” مراجعه کنید. با استفاده از توکن‌های بومی در این بازی می‌توانید کاراکترها، آپگریدهای ظاهری و آیتم‌های کاربری بازی را تهیه کنید. نحوه انجام بازی بلاک چینی ایلوویوم بسیار ساده است و به‌ازای تکمیل چالش‌ها، مأموریت‌ها و نبردها به بازیکن‌ها ارز دیجیتال ILV پاداش داده می‌شود. بعد از ساخت حساب کاربری می‌توانید کلاینت بازی را در قالب برنامه دسکتاپ دانلود کنید. این بازی دارای دو حالت رایگان و اشتراک پریمیوم است. شما در نقش تنها بازمانده یک سفینه فضایی در یک سفر بین منظومه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنید. در این سیاره ناشناخته موجودات قدرتمندی به نام ایلوویا وجود دارد و تنها همراه شما در این سفر، دستیار روبوتیک شماست که نقش انبار سیار، استخراج و تبدیل منابع به سلاح و دیگر آیتم‌ها را بر عهده دارد.

متاورس آلیس همسایه من (My Neighbour Alice) با توکن Alice

متاورس آلیس همسایه من

همسایه من آلیس یک بازی ساخت‌وساز چند نفره برگرفته از انیمال کراسین (Animal Crossing) و مبتنی بر بلاک چین است. این بازی به کاربران اجازه می‌دهد صاحب جزایر مجازی شوند و در یک محیط آرام و دلپذیر مزارع افسانه‌ای خود را بسازند. با داشتن یک آواتار شخصی می‌توانید در این بازی به فعالیت‌های مختلف مانند کشاورزی، ساخت امپراتوری مجازی و تجارت دارایی‌های دیجیتالی (NFT) در بازار کریپتو بپردازید.

همانند دیگر بازی‌های کریپتویی، بسیاری از آیتم‌های داخل بازی NFT هستند. این NFTها از یک ساختار هیبریدی منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند. در زنجیره هوشمند بایننس یا اتریوم تنها یک NFT وجود دارد که امکان خریدوفروش آن وجود دارد، درحالی‌که یک جفت کرومیا اورجینال NFT در بلاک چین  کرومیا وجود دارد که متادیتاهای اضافی را ذخیره می‌کند. این قابلیت به NFTها اجازه می‌دهد تا موارد استفاده و ویژگی‌هایی فراتر از استانداردهای توکن موجود قبلی داشته باشند.

توکن آلیس (Alice) ارز دیجیتال بومی این بازی متاورسی است و به دارندگان این توکن اجازه می‌دهد تا در بازی آلیس سرزمین من سرمایه‌گذاری کنند و درعین‌حال خودشان بخشی از بازی باشند. همسایه من آلیس یکی بازی های متاورسی رایگان است و باتوجه‌به میزان مشارکت شما این احتمال وجود دارد که برای خرید دارایی‌های درون بازی نیاز به خرید توکن‌های آلیس داشته باشید. همچنین بازیکنان می‌توانند ارز آلیس را در بازی استیک کنند تا در کنار حقوق مدیریت، پاداش خوبی کسب کنند. بازیکنان در این بازی می‌توانند آپدیت‌های پروتکل را پیشنهاد یا به آن رأی دهند.

متاورس ولکان فرجد (Vulcan Forged) با توکن PYR

بهترین بازی های متاورس و ولکان فرجد

ولکان فرجد استودیویی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که در آن می‌توانید بازی کنید، بازی بسازید و در بازار توکن‌های بی‌همتا آن به خرید و فروش دارایی‌های داخل این بازی بپردازید. همچنین برای داشتن تراکنش‌های سریع و ارزان از بلاک چین پالیگان (Polygon) در این پلتفرم استفاده شده‌ است. در این پلتفرم انتخاب‌های زیادی برای بازی کردن وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آنها، بازی “Vulcan Verse” است و دارای محیطی فانتزی با تم یونانی و رومی است. در آن بیش از ۱۰۰۰۰ زمین برای فروش به صورت NFT وجود دارد. این بازی در عصر یونان باستان می‌گذرد و به‌صورت نوعی از “MMORPG” عرضه شده است. در این نوع بازی‌ها چندین بازیکن وجود دارند که می‌توانند با یکدیگر به روش‌های مختلف تعامل داشته باشند.

توکن حاکمیتی اکوسیستم ولکان فرجد، PYR نام دارد که بر روی شبکه‌های اتریوم و پالیگان با استاندارد ERC20 قرار دارد. گیمرهای این بازی به‌عنوان پاداش ارز دیجیتال PYR دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای پرداخت هزینه‌ تسویه بازار، خریدوفروش در بازار بازی، استیکینگ در قطعات زمین، تایتان‌ها یا المپین‌ها و فارمینگ در Vulkandex استفاده کنند.

پلتفرم ولکان فورجد از جمله پلتفرم‌های قوی بازی‌های کریپتویی است که در سال ۲۰۲۱ با قدرت زیاد وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. این پروژه توانست توجه بسیاری از گیمرهای بازی را به خود جلب کند که موجب رشد بی‌نظیر این پروژه شد.

متاورس دنیای بیگانه (Alien Worlds) و ارز دیجیتال TLM

بهترین بازی های متاورس و دنیای بیگانه

در بازی بلاک چینی Alien Worlds بازیکنان برای به دست آوردن تریلیون (TLM) یک شی کمیاب در بازی مبارزه می‌کند. در سیاره سازمان مستقل غیرمتمرکز (Planet DAO) کاربران بر توکن TLM کنترل دارند و در حقیقت دنیای بیگانه یک پروتکل مشترک بین دیفای، متاورس و یک بازی رایگان است که روی شبکه “WAX” اجرا می‌شود و از زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم پشتیبانی می‌کند. تمامی بلاک چین‌های نامبرده دارای “Trilium” هستند و هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌های دنیای بیگانه را دارند.

به‌طورکلی ۶ سیاره در این بازی وجود دارند که می‌توانید تریلیون را در این ۶ سیاره استیک کنید. همچنین می‌توانید با انجام مشاوره‌هایی به اداره سیاره کمک کنید. در این بازی NFTهایی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند جهت کمک به استراتژی خود توکن‌های غیرقابل‌تعویض را بخرند و یا بسازند. این NFTها می‌توانند ابزار، زمین و یا آواتارهایی باشند که شما در بازی از آنها استفاده می‌کنید. با کمک این NFTها می‌توانید به توکن‌های بیشتری دست پیدا کنید و همچنین عملیات استخراج و استیکینگ بهتری را تجربه کنید.

توکن تریلیوم “TLM”، توکن بومی بازی متاورس دنیای بیگانه است که از فناوری‌های دیفای و NFT استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال یک کوین قابل تعویض در بستر ERC-20 است که در تمامی قسمت‌های بازی قابل‌استفاده است. متاورس دنیای بیگانه یکی از بهترین بازی های متاورس محسوب می‌شود که فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی را برای بازیکنان فراهم کرده است.

متاورس موباکس (Mobox) با توکن MBOX

بهترین بازی های متاورس و موباکس

بازی متاورس موباکس یک پروژه مبتنی بر جامعه است که با هدف ایجاد تنوع در روش‌های درآمدزایی، بر بستر بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده‌است. این پروژه خارق‌العاده توانسته با ادغام سه حوزه دیفای، توکن‌های غیرقابل‌تعویض و صنعت بازی و سرگرمی یک پلتفرم گیمی‌فای (Gamefi) بسازد. این بازی با ارائه امکاناتی همچون مزارع کشت سود، سپرده‌گذاری و تأمین نقدینگی استخرهای نقدینگی و بازی‌های متنوع، مدل‌های درآمدزایی متنوعی را برای کاربران مهیا کرده است. توکن بومی بازی موباکس که یکی از بهترین بازی های متاورس است و نقش مهمی در استفاده از سرویس‌ها موباکس دارد، ارز MBOX است.

سازندگان بازی می‌توانند با استفاده از API پلتفرم موباکس، بازی‌های مختلفی را بسازند و در ازای مشارکت خود، توکن MBOX دریافت کنند. همچنین این پلتفرم برای علاقه‌مندان به NFTها بستری را فراهم کرده که آنها بتوانند با ساخت و عرضه توکن‌های غیرمثلی، کسب درآمد کنند. موباکس در بخش بازی و سرگرمی، ۵ بازی مهیج را معرفی کرده است. در حال حاضر پیوستن به این بازی رایگان است و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید وارد آن شوید.

بازی Gods Unchained: کسب درآمد با کارت NFT

بازی Gods Unchained

اگر اهل بازی‌های کارتی با حال‌وهوای NFTها هستید، بدون شک بازی Gods Unchained می‌تواند جزو عناوین محبوب شما باشد. در این بازی، بازیکنان باید با استفاده از کارت‌های فانتزی خود به رقابت با یکدیگر پرداخته و حریفان خود را شکست دهند. با کسب هر پیروزی در نبردهای این جهان متاورسی، می‌توانید جوایزی در قالب ارزهای دیجیتال دریافت کنید.

پاداش‌های این بازی به صورت توکن‌های GODS پرداخت می‌شود. GODS یک توکن کاربردی بوده و بر مبنای استاندارد ERC-20 بنا شده است. کاربران می‌توانند به صورت رایگان در این بازی ثبت‌نام کرده و به رقابت و کسب پاداش بپردازند. در هنگام ثبت‌نام، یک پک کارت ۷۰ تایی به شما هدیه داده خواهد شد. البته همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، این کارت‌ها ارزش و قدرت کمتری داشته و برای به دست آوردن کارت‌های بهتر با ارزش معاملاتی بالاتر، نیازمند کسب پیروزی خواهید بود.

بازی Wolf Game: مزرعه‌داری با چاشنی ریسک

بازی متاورسی Wolf Game

بازی Wolf Game یک بازی مزرعه‌داری مبتنی بر متاورس بوده که بر روی شبکه بلاک‌چین اتریوم بنا شده است. علاوه بر این، در بازی ولف گیم شاهد ترکیب عناصری نظیر NFT و حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای هستیم. این ترکیب جذاب باعث ایجاد یک سیستم کارآمد پاداش‌دهی بر اساس فعالیت کاربران شده است.

اساس بازی Wolf Game بر اساس ریسک‌پذیری بازیکنان است. به عبارت دیگر بازیکنی که ریسک بیشتری را به جان بخرد، احتمال کسب پاداش بزرگ‌تری نیز خواهد داشت. این بازی شامل دو شخصیت اصلی گوسفند و گرگ می‌شود. بازیکنان برای انجام بازی، نیازمند ضرب (mint) کاراکترهای خود هستند. در هر نوبت ضرب، کاربران با احتمال ۹۰ درصد گوسفند و با احتمال ۱۰ درصد کاراکتر گرگ دریافت خواهند کرد. در کنار اصل بازی، کاربران می‌توانند با استیکینگ کاراکتر خود، توکن $WOOL دریافت کنند. این توکن علاوه بر ارزش خرید و فروش، به عنوان یک توکن حاکمیتی در بازی Wolf Game نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارائه یک محیط جذاب مبتنی بر ریسک در کنار استفاده از المان‌های DeFi، باعث شده تا این عنوان در لیست بهترین بازی های متاورس قرار بگیرد.

بهترین بازی های متاورس؛ کسب درآمد از بازی کردن

در این مقاله به بررسی مفهوم و لیست بهترین بازی های متاورس پرداختیم. هر یک از این بازی‌ها در نوع خود دارای جنبه‌های مختلفی بوده و مخاطبان پروپاقرص خاص خود را دارند. در جدول زیر می‌توانید لیست بازی‌های معرفی شده در این مقاله به همراه برخی از خصوصیات آن‌ها را مشاهده کرده و این عناوین را در یک نگاه با یکدیگر مقایسه کنید.

عنوانشبکه بلاک‌چیننوع پاداشژانرامتیاز کاربران (از ۱۰۰)
Axie Infinity اتریوم، رونین NFT اکشن، نوبت‌محور 86
Decentraland اتریوم، پالیگان دارایی دیجیتال ماجراجویی 54
Sandbox  اتریوم، پالیگان NFT شبیه‌سازی 98
Illuvium اتریوم ارز دیجیتال استراتژی، کارتی 98
My Neighbour Alice اتریوم، BNB NFT شبیه‌سازی 90
Vulcan Forgedپالیگان NFT، ارز دیجیتال چند نفره، نقش‌آفرینی 84
Alien Worlds   اتریوم، BNB NFT استراتژی 69
Mobox BNB NFT کژوال 98
Gods Unchained اتریوم دارایی‌های دیجیتال کارتی 38
Wolf Game اتریوم ارز دیجیتال شبیه‌سازی، مبتنی بر ریسک 68

تمامی بازی‌های متاورسی که در این نوشتار معرفی کردیم از انواع ژانرهای مختلف هستند. امیدواریم که بتوانید بازی موردنظر علاقه خود را از نظر گیم پلی در میان آنها پیدا کنید و به دنیای وسیع و مهیج متاورس بپیوندید. همچنین، می‌توانید در این دنیا، ارز دیجیتال هم کسب کنید. چه کسی از کسب درآمد در حین بازی خوشش نمی‌آید؟!

اینها برترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد هستند که باید در سال ۲۰۲۲ آنها را تجربه کنید. کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند که این بازی‌ها در سال ۲۰۲۲ بر بازار متاورس مسلط می‌شوند و در سال‌های بعدی به رشد خود ادامه می‌دهند.

جای کدام بازی متاورس را در این لیست خالی می‌بینید؟ حتماً آن را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۱ / ۵. مجموع آرا: ۷

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا