متاورس

بازی دیسنترالند؛ متاورس دیسنترالند چیست و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

بازی‌های واقعیت مجازی (virtual gaming) یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های فناوری شگفت‌انگیز بلاکچین هستند. بازی‌هایی که مبتنی بر سیستم بلاکچین هستند، امکان اختصاصی‌سازی آیتم‌های درون بازی، گسترش قابلیت‌های شبکه و همچنین امکان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. این بازی از بهترین بازی های متاورس است که در حال حاضر، یکی از اولین و برجسته‌ترین بازی‌های جهان متاورس محسوب می‌شود. در این مقاله که یک راهنمای کامل برای علاقه‌مندان به بازی دیسنترالند است، توضیح می‌دهیم که دنیای متاورس دیسنترالند چیست و چگونه می‌توان برای بازی کردن و کسب درآمد در آن ثبت نام کرد.

معرفی و مشاهده قیمت بهترین توکن های متاورسی برای سرمایه گذاری

فضای Decentraland به‌خودی‌خود، یک دنیای مجازی غیرمتمرکز است که هم می‌توان در آن بازی کرد و هم می‌توان چیزهای اساسی‌تر مثل املاک دیجیتال و انواع NFT را خرید یا فروخت. بازی دیسنترالند و فضایی که در آن قرار گرفته، یک تجربه نوظهور اجتماعی است که در قالب آن بدون حضور فیزیکی با دیگران تعامل خواهید داشت. اما نحوه بازی کردن در این محیط عجیب‌وغریب چگونه است و چطور می‌توان از آن کسب درآمد داشت؟

مروری بر ساختار بازی‌های متاورس

بازار پلتفرم متاورسی دیسنترالند

متاورس (Metaverse) یک فضای جدید و نوظهور است که به‌سرعت در حال پیشرفت و گسترش است و باعث پیدایش جهان‌های مجازی مختلف شده است. پیش‌ از اینکه بخواهیم به بازی دیسنترالند بپردازیم، لازم است تا بفهمیم، متاورس چیست و بازی‌های متاورس چه تعریفی دارند. متاورس (Metaverse) یک واقعیت مجازی است که علاوه بر دنیاهای غیرواقعی، امکان رانندگی، زندگی کردن و حتی کار دیجیتال را هم فراهم می‌کند. به بیان ساده‌تر، متاورس همان نسخه مجازی دنیای واقعی ماست که در آینده نزدیک، جایگزین دنیای پیرامون ما می‌شود.

بازی کردن در دنیای مجازی متاورس، روشی از سرگرمی و کسب درآمد است که گیمرها برای تعامل و رقابت با دیگران در آن حضور پیدا می‌کنند. همه این کارها در حالی انجام می‌شوند که گیمر در قالب یک آواتار و در قامت یک انسان مجازی (با همان ویژگی‌های ظاهری خود در دنیای واقعی) خودش را نشان می‌دهد. این بازی‌ها در واقع ترکیبی از نوع جهان باز (open world Games)، سیستم‌های رمزنگاری‌شده، واقعیت مجازی، پخش زنده رویدادها و رسانه‌های اجتماعی هستند. برجسته‌ترین ویژگی بازی‌های متاورس مثل بازی دیسنترالند، برگزاری آن‌ها در زمان واقعی (real-Time) است؛ این بدان معناست که بازی‌های این دنیای مجازی هیچ پایانی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را مجدداً تنظیم کرد یا موقتاً در حالت مکث (pause) نگه داشت.

معرفی و مشاهده قیمت بهترین توکن های بازی برای سرمایه گذاری

برای راه‌اندازی و اجرای موفقیت‌آمیز بازی‌های متاورس مثل بازی دیسنترالند، نیاز است که گیمرها به یک اینترنت قوی دسترسی داشته شند. همچنین برای اینکه لذت بازی کردن در واقعیت مجازی، دوچندان شود، می‌توان از تجهیزات تخصصی‌تر استفاده کرد تا اتفاقات مجازی متاورس بهتر احساس شوند.

معرفی تیم توسعه‌دهنده بازی دیسنترالند

پدیدآورندگان و خالقان دنیای Decentraland، دو شخص با نام‌های استبان اوردانو (Esteban Ordano) و آریل میلیچ (Ariel Meilich) هستند. دیسنترالند در سال ۲۰۱۷ به‌شکل کنونی خود پدید آمد و شروع به کار کرد. از آنجایی که این متاورس از نظر توسعه و پیشرفت‌های اجتماعی، یک مفهوم نوظهور است، اولین نسخه آن که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد، با عنوان عصر حجر (stone age) نام گرفت.  اولین نسخه از بازی دیسنترالند، شامل پیکسل‌های بی‌کیفیت، پیش‌پاافتاده و دوبعدی بود.

با پیشرفت دنیای متاورس، مرحله بعدی از این فناوری با عنوان عصر برنز (Bronze Age) شکل گرفت و تیم دیسنترالند توانست با تکیه بر نوآوری‌ها به یک دنیای سه‌بعدی دست پیدا کند. تیم توسعه‌دهنده دیسنترالند یک شبکه از نوع P2P ایجاد کرد تا کاربران و گیمرها بتوانند برنامه‌ها و محتوای مورد نظرشان را تولید کنند. مرحله آخر از این دنیای مجازی توسط شبکه بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌شود که حالا به‌عنوان یک ابر رایانه برای پشتیبانی از اکوسیستم متاورس عمل می‌کند.

مروری بر تاریخ دیسنترالند (Decentraland)

این متاورس در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، در سال ۲۰۲۰ در دسترس عموم مردم قرار گرفت و حالا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این فضا محسوب می‌شود. دیسنترالند یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که با تکیه بر قابلیت‌هایی همچون NFT و بازی‌های P2E امکان کسب درآمد در بازار کریپتو را فراهم کرده است. توکن بومی این پروژه، مانا (MANA) نام دارد و گیمرهایی که روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند، می‌تونند زمین‌ها، املاک و مستغلات مجازی خود را در قالب NFT ایجاد کرده و به دیگران بفروشند. این مسئله بسیار شگفت‌آور است که گیمرها می‌توانند زمین‌های مجازی مورد نظرشان را در متاورس و یا هرکدام آن‌ها را در قالب NFT از بازارهای ثانویه مثل OpenSea خریداری کنند.

زمین‌ها و دارایی‌های دیجیتال درون بازی با استفاده از توکن MANA یا سایر توکن‌های پشتیبانی‌شده توسط متاورس خریداری می‌شوند. زمین‌های دنیای دیسنترالند حدوداً ۹۰۰۰ قطعه هستند و همین تعداد محدود باعث شده تا افزایش ارزش آن روزافزون باشد. گفتنی است که توکن اختصاصی برای خرید زمین در متاورس با عنوان LAND NFT شناخته می‌شود و مالکان می‌توانند با ادغام چند زمین باهم، زمین‌ها و مستغلات بزرگتری دست‌وپا کنند. این ویژگی‌ها به‌صورت ویژه‌ای، کاربرد NFT در متاورس را نشان می‌دهند.

به‌لطف ویژگی‌های ظاهری و قابلیت‌هایی که در متاورس وجود دارند، محبوبیت بازی دیسنترالند در بین سرمایه‌گذاران و گیمرها بیش‎‌ازپیش افزایش پیدا کرده است.

شرایط سخت‌افزاری مورد نیاز برای شروع بازی دیسنترالند

پیش‌ازاینکه بخواهید وارد بازی دیسنترالند شوید، به یک کامپیوتر نیاز دارید که حداقل ۴ گیگابایت حافظه، پردازنده ۴ هسته‌ای و کارت گرافیک قدرتمند داشته باشد. همچنین دسترسی به یک اینترنت پرسرعت با سرعت دانلود ۱۰ مگابایت در ثانیه، مرورگر کروم یا فایرفاکس و کیف پول متامسک هم لازم است. اگر یک لپ‌تاپ قدیمی دارید که برای یک بازی کریپتویی ساخته نشده، بهتر است که قید بازی کردن در دیسنترالند را بزنید؛ چرا که تجربه نه‌چندان مطلوبی را از دنیای شگفت‌انگیز متاورس به‌دنبال دارد!

فراموش نکنید که برای شروع این بازی باید ارز دیجیتال مخصوص دیسنترالند یعنی MANA را هم به اندازه کافی داشته باشید تا انواع اقلام و ابزارها مثل پوشیدنی‌ها، کلکسیون‌ها و زمین‌های دیجیتالی را بخرید. علاوه بر توکن MANA احتمالاً چند توکن LAND NFT هم نیاز داشته باشید تا در خرید قطعات زمین به مشکل بر نخورید. هرچند که امکان خریداری کردن ملک و زمین دیجیتالی در دیسنترالند در حال حاضر دشوار است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال مانا چیست؟

بازی در دیسنترالتد دقیقاً شبیه به یک زندگی واقعی است. شما می‌توانید زمین‌های خریداری‌شده خود را نگه دارید تا ارزش آن‌ها افزایش پیدا کند و سپس آن‌ها را برای اجاره یا فروش در دسترس علاقه‌مندان قرار دهید.

آموزش بازی دیسنترالند به صورت تصویری

یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس را باز کنید و به وب‌سایت رسمی Decentraland بروید. حالا در ادامه روی گزینه Get started کلیک کنید تا به بخش دانلود کردن بازی هدایت شوید. در این بخش از وب‌سایت از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از کیف پولتان وارد شوید و فعالیت‌های مورد نظرتان را انجام دهید. البته اگر هنوز تصمیمتان در مورد حضور در دیسنترالند قطعی نیست یا کیف پول دیجیتال ندارید، می‌توانید به‌عنوان مهمان (Guest) حضور داشته باشید. در این مقاله و برای راهنمایی بهتر آموزش بازی دیسنترالند، ما گزینه ورورد با کیف پول را انتخاب کرده‌ایم.

ورود به بازی دیسنترالند

حالا به کیف پول MetaMask خود متصل شوید و وضعیت حساب کاربری‌تان را بررسی کنید. اگر قبلاً یک حساب کاربری در دیسنترالند ساخته‌اید، از شما خواسته می‌شود تا Log in کرده و وارد شوید. اگر هم حساب کاربری ندارید، وب‌سایت از شما می‌خواهد تا با استفاده ار کیف پول دیجیتالتان یک حساب تازه بسازید. نهایتاً وقتی که با موفقیت کامل وارد حساب کاربریتان می‌شوید، برای شروع بازی باید یک آواتار مخصوص به خودتان بسازید.

ورود به متاورس دیسنترالند

ویژگی‌های خلاقانه و بامزه‌ای برای ساختن آواتار وجود دارند؛ از شکل سر و صورت و بدن گرفته تا شکل لباس‌ها، کفش‌ها و سایر لوازم جانبی. دقت داشته باشید که یک آواتار متاورس در بازی دیسنترالند دقیقاً شبیه به پاسپورت یا شناسنامه در دنیای واقعی ما محسوب می‌شود؛ پس بهتر است که آن را به‌نحوی خلق کنید که نشان‌دهنده شخصیت واقعی خودرتان باشد.

ساخت آواتار در دیسنترالند

ورورد به Genesis Plaza و ادامه بازی

پس از سفارشی‌سازی و خلق آواتار، روی گزینه Done کلیک کنید و یک نام هم برای آن در نظر بگیرید. حالا و پس از اینکه کارتان با آواتار تمام شد، روی گزینه Next کلیک کنید تا همراه با سایر گیمرهایی که مثل خودتان تازه‌وارد هستند، وارد Genesis Plaza شوید. دنیای جنسیس پلازا همان نقطه‌ای از بازی دیسنترالند است که شما می‌توانید کوله‌بار سفرتان را محکم ببندید و آماد ماجراجویی در متاورس شوید.

ضمناً یک دوره آموزشی در مورد بازی هم وجود دارد که می‌توانید آن را تا زمان حرفه‌ای شدن، تماشا کنید. بهره‌مندی از این دوره آموزشی، مفید است؛ چرا که با تکیه بر محتوای آن می‌توان به اصول اولیه و بدیهی بازی پی برد. شما به‌عنوان یک گیمر این قابلیت را هم دارید تا با انتخاب گزینه explore، در دنیای دیسنترالند کاوش و ماجراجویی کنید و با رویدادها و مکان‌های مختلف آن روبه‌رو شوید.

دیسنترالند در Genesis Plaza

نحوه خرید کاراکتر در Marketplace دیسنترالند

دنیای وسیع و گسترده این بازی هم مثل دنیای واقعی ما دارای بازار یا Marketplace مختص به خودش است. گیمرها و علاقه‌مندان به دیسنترالند می‌توانند با ورود به این بازار بزرگ، دارایی‌های مجازی و دیجیتالی خود را با دیگران مبادله کنند و به سود برسند. همچنین این امکان در Marketplace این بازی وجود دارد که گیمر بتواند قطعه زمین مورد نظر، انواع لباس‌ها یا پوشیدنی‌ها، نام‌های اختصاصی آواتار، انواع کاراکتر و دیگر چیزها را در آن بخرد یا بفروشد. در واقع شما می‌توانید با داشتن توکن مانا (MANA) در فضای بازی دیسترالند اقدام به خرید اسکین‌های مختلف، خریدهای آنلاین محصولات و NFT ها کنید.

همچنین امکان مشاهده و بررسی زمین‌های موجود در دیسنترالند از طریق Marketplace وجود دارد. گیمر می‌تواند پس از وارسی و مشاهده کامل زمین‌ها اقدام به خریدشان کند. ایده اصلی و خلاقانه‌ای که پشت پروژه این بازی قرار دارد، همان چیزی است که امکان معاملات بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال را هدف گرفته. برای مثال، کاربران می‌توانند با حضور و بازی در دیسنترالند، انواع زمین‌ها و املاک را در قالب NFT معامله کنند و برای اجازه یا خرید اقلام، به ارزهای دیجیتال متصل شوند.

مروری بر سناریوی بازی دیسنترالند

دنیای این متاورس مملو از محیط‌ها و آواتارهای سه‌بعدی است که امکان ارتقا و توسعه آن‌ها همیشه وجود دارد. استوری یا سناریویی که در این بازی جریان دارد، مثل بازی‌های رایج و معروفی که ما می‌شناسیم نیست. شما به‌عنوان یک گیمر در دیسنترالند می‌توانید در هرکجا که دوست دارید، پرسه بزنید یا از نقشه بازی برای تله‌پورت کردن به مکانی دیگر استفاده کنید.

شخصیت داخل بازی شما می‌تواند به‌راحتی در خانه خود زندگی کند، به یک باشگاه مجازی برود، از نمایشگاه‌های هنری NFTهای معروف دیدن کند یا در یک مسابقه رقابتی شرکت داشته باشد. شخصیت دیجیتالی دیسنترالند حتی می‌تواند همسر مجازی خودش را هم داشته باشد و با دوستان خود قرار ملاقات بگذارد. برای اینکه بتوانید در این بازی موفق شوید، بهتر است که روی ویژگی‌های ظاهری آواتار (مثل چشم‌ها، لبخند، موهای صورت، رنگ لباس، رنگ پوست و مدل مو) تمرکز بیشتری داشته باشد.

معرفی بخش Decentraland DAO

دنیای دیسنترالند با دیگر جهان‌های موجود در متاورس تفاوت دارد؛ چرا که تحت یک واحد مرکزی مشخص مدیریت نمی‌شود. کنترل دنیای دیسنترالند برعهده کاربرانی است که مالکیت توکن‌های MANA و LAND را از طریق بخشی با عنوان Decentraland DAO مدیریت می‌کنند. این بدان معناست که گیمرها بر همه‌چیز (اعم از دارایی‌های دیجیتال تا نحوه حکومت این متاورس) احاطه و اختیار کامل دارند.

دارندگان توکن‌های دیسنترالند توانایی رای دادن به پیشنهادهای مربوط به توسعه متاورس را هم دارند. همچنین این کاربران می‌توانند نظرسنجی‌هایی را هم ایجاد کنند تا موضوعات مربوط به به‌روزرسانی‌ها، خط‌مشی‌ها، اقتصاد و مزایده توکن‌های LAND به‌خوبی پیش بروند. قدرت رای دادن کاربران، بسته به توکنی که دارند، ارزیابی می‌شود:

  • توکن مانا (MANA) = قدرت یک رای
  • توکن LAND = قدرت رای ۲۰۰۰ واحد (units)
  • توکن Estate = قدرت رای ۲۰۰۰ واحد (units)

آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال MANA سودمند است؟

با توجه به تحولات فعلی در اکوسیستم دیسنترالند، به‌نظر می‌رسد که آینده ارز مانا (MANA) درخشان است. با تمامی این اوصاف و با در نظر گرفتن نوسانات ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران باید برای شروع فعالیت‌های خود، احتیاط لازم را داشته باشند. بدیهی است که برای ورود به یک سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی باید پیش از هرگونه اقدام، تحقیقات لازم و گسترده‌ای (از جمله انتخاب کیف پول های ارز مانا) انجام شود.

کسب درآمد از بازی دیسنترالند

راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از این بازی وجود دارد. بازار خرید و فروش املاک و مستغلات در این دنیای مجازی هم مثل دنیای واقعی، داغ است. از آنجایی که زمین، یک منبع محدود محسوب می‌شود، بسیاری از مردم معتقدند که ارزش آن همواره در طول زمان افزایش می‌یابد. شما می‌توانید در طول بازی دیسنترالند، با کسب امتیاز و پاداش‌های مختلف، LANDهای مورد نظرتان را بخرید و سپس آن‌ها را برای تبلیغات یا فعالیت‌های دیگر اجاره دهید.

همچنین امکان اجاره دادن زمین‌ها به توسعه‌دهندگان و سازندگان برای ساخت‌وساز هم وجود دارد و شما می‌توانید در نقش یک بسازبفروش دیجیتالی هم ظاهر شوید. انجام دادن بازی‌های مجازی در محیط دیسنترالند هم از دیگر گزینه‌های کسب درآمد در این محیط است. برای مثال، شما می‌توانید وارد بخش Decentral Games شوید و انواع پاداش‌ها و توکن‌های DG را به‌دست آورید.

علاوه بر همه این فرصت‌ها، متاورس در حال ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی مثل دنیای واقعی است. برای مثال، کازینو تومینویا (Tominoya Casino)، حدود ۲۰ کارمند به‌صورت پاره‌وقت و یک مدیر به‌صورت تمام‌وقت استخدام کرده و به آن‌ها حقوق می‌دهد.

نحوه امتیازگیری و برداشت پاداش در بازی دیسنترالند

توکن DG یک نوع توکن حاکمیتی (Governance Token) است که در خزانه‌های مربوط به این بازی وجود دارد. ارزش این توکن از اکوسیستم ICE Poker حاصل می‌شود و ساختار آن برای رشد و تقویت اکوسیستم و اقتصاد دیسنترالند توسعه داده شده است. گیمرها می‌توانند با بازی در بخش‌های مختلف این محیط، توکن‌های DG و امتیازهای مربوط به آن را کسب کنند. امکان به‌دست آوردن این امتیازات از طریق زیر انجام می‌شود:

  • Gameplay Mining: با انجام بازی‌های مربوط به دیسنترالند می‌توان توکن‌های DG و MANA را استخراج یا ماین کرد. امکان کسب امتیازات بیشتر از طریق شرکت در بازی‌های گروهی هم وجود دارد.
  • Referral Rewards: گیمر می‌تواند به‌عنوان یک شرکت وابسته یا affiliate با معرفی بازیکنان جدید، توکن‌های DG را به‌عنوان پاداش به‌دست آورد.
  • Governance Bonus: با قفل کردن توکن‌های DG در قراردادهای شرکتی، امکان برداشت توکن‌های اضافه‌تر به‌عنوان پاداش وجود دارد.

بازی دیسنترالند و ورود به دنیای مجازی

در این مقاله از بلاگ والکس به بررسی جزئیات دنیای متاورس و آموزش بازی دیسنترالند پرداختیم تا با قابلیت‌های شگفت‌انگیز این دنیای مجازی آشنا شوید. دنیای این متاورس، نسخه مجازی و دیجیتالی زندگی واقعی ماست و بازی کردن در آن، حکم یک روتین روزانه را دارد. برای مثال، وقتی که شما آواتار یا کاراکتر خودتان را خلق می‌کنید، امکان اجاره یا خرید زمین‌های دیجیتالی، شرکت در پارتی‌های مجازی و قرار گذاشتن با دوستانتان را دارید.

با استفاده از راهنمای تصویری متاورس دیسنترالند، حساب کاربری و آواتار اختصاصی خودتان را بسازید و در دنیای دیجیتالی و بامزه آن غرق شوید. نظر شما در مورد این نوع بازی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال چیست؟ به‌نظر شما، متاورس چه تاثیری بر زندگی شخصی و اجتماعی ما انسان‌ها می‌گذارد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا