متاورس

نحوه ساختن آواتار متاورس؛ آموزش ساخت هویت مجازی در متاورس

متاورس، یک دنیای دیجیتالی وصف‌ناپذیر با شگفتی‌های غیرمنتظره و هیجان‌انگیز است که کاربران با حضور در آن می‌توانند زندگی مجازی در دنیای سه‌بعدی را تجربه کنند. هدف این دنیای مجازی یکپارچه‌سازی واقعیت افزوده، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و بازی‌های آنلاین است. دنیای متاورس، در مرحله توسعه قرار دارد و به طور کامل راه‌اندازی نشده است؛ اما برخی از پلتفرم‌ها بستری را فراهم کرده‌اند که می‌توانید آواتار متاورس و هویت مجازی بسازید. با توجه به اینکه همه آواتارهایی که ساخته می‌شوند مختص همان پلتفرم هستند، یک اشکال وجود دارد. متاورس به دنبال پرداختن به این شرایط فردگرایی است.

آیا شما هم علاقه‌مند به ساخت هویت مجازی در متاورس هستید؟ فعالیت در دنیای متاورس جذابیت‌های زیادی دارد، می‌توانید بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ چه چیزی از این بهتر؟ همچنین ساخت آواتار در حال حاضر موضوع بسیار جدی‌تری به نظر می‌رسد. آواتارهایی که تا پیش از این فقط در حد یک عکس محبوبیت داشتند، حالا دارای هوش مصنوعی هستند و عملکردهای بیزینسی به خود گرفته‌اند. از این رو، در این نوشتار از بلاگ والکس می‌خواهیم «نحوه ساختن آواتار در متاورس» را آموزش دهیم. چنانچه برای انجام این کار با مشکل مواجه شده‌اید و یا نمی‌دانید باید از جا شروع کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

منظور از آواتار در متاورس چیست؟

یکی از برجسته‌ترین نکات متاورس، وجود آواتارهای جدید و بهبودیافته در آن است. به طور کلی آواتار به یک اثر هنری یا توکن غیرقابل‌تعویض NFT تبدیل شده و ویژگی منحصربه‌فرد بودن آن موجب محبوبیت و ارزنده‌تر شدن NFTها شده‌است.  هر فردی در شبکه‌های اجتماعی یک پروفایل دارد که اطلاعات شخصی خود مانند نام، شماره موبایل و عکس خود را وارد می‌کند. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های معرف شما در شبکه‌های اجتماعی، عکس پروفایل است. زمانی که برای حساب کاربری خود عکس انتخاب می‌کنید، در اصل به این حساب هویت می‌بخشید.

در فضای متاورس نیز چنین موضوعی صدق می‌کند، اما در این دنیا به‌جای یک عکس پروفایل تک‌بعدی، یک آواتار سه‌بعدی با تمام ویژگی‌های ظاهری خواهیم داشت. آواتار متاورس حکم هویت شما را به‌صورت مجازی دارد و دقیقا می‌توانید همانند عکس پروفایل یک تصویر از خودتان را ایجاد کنید، می‌توانید یک آواتار متاورس با توجه به هویت خود، به‌صورت مجازی و دیجیتالی بسازید. در برخی از پلتفرم‌ها می‌توانید به‌راحتی تمامی اعضای بدن خود را انتخاب کنید.

معرفی انواع آواتار متاورس

نحوه ساختن آواتار در متاورس تا حد زیادی به خلاقیت و تنوع شما بستگی دارد و به طور کلی آواتارها در متاورس به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. در برخی از پلتفرم‌ها شما می‌توانید از آواتار نوع یک و در برخی از نوع دوم استفاده کنید.

آواتار VR: این نوع آواتار به کاربر اجازه می‌دهد که دنیای مجازی را از دیدگاه آواتار مشاهده کند و در حال حاضر تکنولوژی VR توسط اکثر کاربران دنیای مجازی استفاده می‌شود. سایر کاربران در پلتفرم، آواتار VR را به‌عنوان یک نمایش محدود از این کاربر می‌بینند. کاربران می‌توانند تمام قسمت بالایی آواتار را مشاهده کنند، اما قسمت پایینی بدن به دلیل قابلیت‌های ردیابی محدود وجود ندارد. یعنی آواتار فقط می‌تواند حرکات دست شما را تقلید کند.

آواتار VR

آواتار تمام بدن: آواتارهای تمام بدن نوع پیشرفته‌تری از هویت مجازی در متاورس هستند و با استفاده از تشخیص حسگر تمام بدن، این آواتار نه‌تنها حرکات دست بلکه تمام حرکات بدن کاربر را تقلید می‌کند. به همین جهت به‌جای آنکه از کنترلرها به‌عنوان دست استفاده کنید، پاهای شما نیز توسط هدست شناسایی می‌شود. آواتارهای تمام بدن نیاز به سخت‌افزار مخصوصی دارند که بتوانند تمام بدن کاربر را ردیابی کنند. چنانچه قصد ساخت آواتار متاورس “Quest2” را دارید، به ردیاب‌های فول بادی نیاز دارید.

 آواتار فول بادی

 نحوه ساختن آواتار در متاورس

حالا به آموزش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های متاورس، یعنی ساخت آواتار متاورس می‌پردازیم. برای اینکه بتوانید یک آواتار یا هویت مجازی در متاورس بسازید در ابتدا باید یک پلتفرم را انتخاب کنید و در آن، ساخت آواتار خود را شروع کنید. این آواتار می‌تواند کاملاً شبیه شما یا یک موجود کاملاً فانتزی و تخیلی باشد. چنین موضوعی کاملاً به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

مرحله اول: انتخاب پلتفرم متاورس

معروف ترین پلتفرم های متاورس

آواتار متاورس به روش‌های مختلفی ساخته می‌شود به همین جهت اولین گام برای ساخت آواتار شناخت فضای فعالیت است تا بدانید دقیقاً می‌خواهید از کدام پلتفرم استفاده و کسب درآمد کنید. پلتفرم‌های زیادی در دنیای متاورس همانند دیسنترالند (DECENTRALAND) و سند باکس (SANDBOX) وجود دارند که در آنها می‌توانید با ساخت آواتار به فعالیت بپردازید. چنانچه سرمایه‌ای هم داشته باشید می‌توانید در لندها و زمین‌های مجازی موجود در بازی هم سرمایه‌گذاری کنید.

مرحله دوم: بررسی کیف پول های متناسب با متاورس

کیف پول متامسک برای متاورس

شما برای انجام هرگونه فعالیت در دنیای کریپتو و همچنین متاورس به کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. از ساخت آواتار متاورس گرفته تا خرید آیتم‌های بیشتر برای آواتار همه نیازمند یک کیف پول امن هستند تا بتوانید از دارایی دیجیتالی خود در مکان امنی مراقبت کنید. کیف پول‌های رایج برای فعالیت در بستر بلاک چین به دو دسته کیف پول گرم یا نرم‌افزاری و کیف پول سرد یا سخت‌افزاری تبدیل می‌شوند. در میان تمامی این والت‌ها، کیف پول دیجیتالی متامسک بیشترین کاربرد را در برای فضای متاورس و گیمینگ دارد. دلیل محبوبیت این والت دسترسی ساده‌تر، نداشتن محدودیت‌های خاص، پرداخت آسان و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند “WEB3” است.

مرحله سوم: شروع ساخت آواتار

ساخت آواتار متاورس

پس از انتخاب پلتفرم و ساخت کیف پول دیجیتالی نوبت به ساخت هویت مجازی در متاورس می‌رسد. در حقیقت، متاورس تا به امروز ابزارها و خدمات بسیار زیادی را به ما بخشیده‌ است و گام بعدی ورود به فضای سه‌بعدی است که به‌عنوان زندگی دوم “Second Life” مدنظر گرفته می‌شود. این سکند لایف می‌تواند تمام ابعاد زندگی شما را در بر بگیرد، می‌توانید کسب‌وکار خود را داشته باشید، به سفر بروید و تجربه‌های تازه بسازید. در این مرحله شما می‌توانید با توجه به ابزار‌های که پلتفرم‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند آواتار متاورس خود را بسازید. هر کدام از آواتارهایی که در این فضا ساخته می‌شوند خصوصیات و مزایای خودشان را دارند و می‌توانید انواع اکسسوری‌‌ها و مدل موی مناسب را در محیط‌های مختلف تغییر دهید.

نحوه ساختن آواتار در متاورس دیسنترالند

دیسنترالند یک فضای آنلاین ترکیبی از واقعیت مجازی و فناوری بلاک چین است. برای ساخت آواتار متاورس در دیسنترالند، ابتدا باید در این پلتفرم ثبت‌نام و کیف پول متامسک خود را به آن متصل کنید.

وارد سایت “decentraland.org” شوید، سپس روی گزینه “Start EXPLORING” کلیک کنید.

ثبت نام در سایت دیسنترالند برای آواتار

در صفحه جدید ۲ گزینه به شما نمایش داده می‌شود. چنانچه می‌خواهید از کیف پول متامسکی که قبلاً ساخته‌اید استفاده کنید روی گزینه “Play using your Wallet” کلیک کنید. اگر هم روی گزینه “Play as a Guest” کلیک کنید به‌عنوان مهمان وارد بازی می‌شوید که محدودیت‌هایی دارید و نمی‌توانید خیلی از فعالیت‌ها را انجام دهید.

مراحل ساخت اکانت در دیسنترالند

این مرحله ممکن است کمی زمان ببرد تا دنیای متاورس شما در دیسنترالند لود شود؛ کمی صبر کنید.

حالا نوبت به طراحی آواتار می‌رسد؛ در سمت راست تصویر شما می‌توانید نمونه آواتار پیش‌فرض را مشاهده کنید و جنسیت، سر، بلوز، شلوار، کفش و اکسسوری را به آواتار خود اضافه کنید. پس از آنکه آواتار خود را ایجاد کردید، نوبت به تأیید آن می‌رسد. روی گزینه “Done” کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید. در طی بازی نیز شما می‌توانید با انجام کارهای روزانه پیشرفت کنید و از ابزارهایی که هنگام بازی و فعالیت به دست آورده می‌شود لباس بخرید و در آواتار خود تغییرات ایجاد کنید.

مراحل ساخت اکانت در دیسنترالند برای آواتار

نحوه ساختن آواتار در متاورس سندباکس

سندباکس یک دنیای مجازی مبتنی بر اتریوم است که اجازه طراحی دارایی‌های دیجیتال، انجام بازی، کسب درآمد بدون وجود یک قدرت متمرکز را به سازندگان و بازیکنان می‌دهد. در متاورس سندباکس به‌راحتی می‌توانید آواتار خود را بسازید.

ابتدا وارد سایت “sandbox.game” شوید و روی گزینه “Sign in” کلیک کنید. سپس سند باکس را به کیف پول متامسک خود متصل کنید.

ساخت آواتار در سند باکس

برای ساخت آواتار متاورس روی گزینه “Create an avatar” کلید کنید و آواتار خود را بسازید.

پس از انجام این کار می‌توانید با ورود نام کاربری و رمز عبور وارد اکانت خود شوید.

مرحله چهارم: ایجاد تعامل با دیگران

پس از ساخت آواتار متاورس می‌توانید با کاربران دیگر در این دنیا تعامل برقرار کنید. عضو کمپین‌های مختلف شوید و یا یک تیم تشکیل دهید. معاشرت گسترده‌تری را با دوستان و آشنایان خود داشته باشید و جلسه‌های کاری را به‌صورت مجازی برگزار کنید. هر چقدر دنیای متاورس تکامل بیشتری پیدا کند، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ارتباطات شما هم گسترده‌تر شکل می‌گیرد. این ارتباط و لینک‌هایی که با کمک آواتار متاورس با دیگران ایجاد می‌کنید، به شما برای ساخت یک بیزینس کمک می‌کند.

چرا باید هویت مجازی در متاورس داشته باشیم؟

انگیزه هر فردی برای ساخت آواتار متاورس می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. بعدها نیاز به داشتن هویت مجازی در متاورس جدی‌تر می‌شود؛ زیرا در آینده‌ای نه‌چندان دور وابستگی ما به فضای مجازی بیشتر از امروز می‌شود. آواتارها مانند دریچه‌ای برای ورود ما به فضای مجازی شمرده می‌شوند تا بتوانیم ارتباط بیشتری را با دیگران برقرار کنید.

هرچقدر آواتارها باهوش‌تر باشند، به شخصیت شما نزدیک‌تر هستند و ارتباط بهتری را می‌توانید ایجاد کنید. ساخت آواتارهای سه‌بعدی نقطه عطفی بزرگ در دنیای بلاک چین است همانند تبدیل عکسی با کیفیت به یک آواتار سه‌بعدی که بسیار دلنشین است. اضافه‌کردن صدای خودتان به این آواتار می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد و شما را برای ورود به جهان متاورس آماده‌تر می‌کند.

از ساخت آواتار متاورس می‌ توان کسب درآمد کرد؟

یکی از راه‌هایی که می‌توان از نحوه ساختن آواتار در متاورس کسب درآمد کرد، خریدوفروش آنها به‌صورت محصولات nft است. چنانچه بتوانید به‌درستی بازاریابی کنید، با بررسی آینده متاورس به‌راحتی می‌توان آواتار موردنظر خود را که به یک NFT تبدیل کرده‌اید را بفروشید.

لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید آواتار متاورس را به‌عنوان یک توکن غیرقابل‌تعویض برای فروش بگذارید. امکان این کار در پلتفرم‌هایی که در آن آواتار خود را ساخته‌اید وجود ندارد، اما شما می‌توانید برای انجام این کار از یک ترفند دیگر استفاده کنید. چنانچه می‌خواهید آواتار خود را به NFT تبدیل کنید، می‌توانید از هویت مجازی در متاورس خود عکس‌های مختلفی تهیه کنید و این عکس‌ها را در پلتفرم‌هایی مانند “Opensea” به فروش برسانید. باید به آواتار خود ارزش دهید تا یک سرمایه‌گذار بخواهد روی آن سرمایه‌گذاری کند. در غیر این صورت آواتار شما به فروش نمی‌رود و تمام هزینه‌هایی که برای کارمزد پرداخت کرده این از بین می‌رود.

همچنین می‌توانید از طریق ایجاد آواتار برای افراد مبتدی کسب درآمد کنید. برخی از افراد که به‌تازگی وارد دنیای کریپتو شده‌اند، طریقه انجام این کار را بلد نیستند به همین جهت شما می‌توانید به‌راحتی با این نوع افراد ارتباط برقرار کنید از این راه کسب درآمد کنید.

آواتار متاورس؛ هویتی مجازی و جذاب

با توجه با تمامی نکاتی که در این بلاگ بررسی کردیم، ساخت آواتار متاورس برای گیمرها، افراد علاقه‌مند به تکنولوژی و دنیای فرا جهان خیلی جذاب است. در آینده‌ای خیلی نزدیک اگر یک آواتار شخصی داشته باشید، در تمامی شبکه‌های اجتماعی با همان آواتار شناخته می‌شوید. حتی لباس‌ها و همچنین اکسسوری‌های گران قیمتی که در آواتار خود استفاده می‌کنید، مورد توجه عموم قرار می‌گیرد و به یک از شخصیت‌های محبوب تبدیل خواهید شد.

آواتارها به‌صورت کاملاً رایگان در پلتفرم‌های متاورس طراحی می‌شوند و برای انجام این کار نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. ممکن است برخی از سایت‌ها با ترفندهای مختلف اقدام به فروش آواتار با قیمت‌هایی بالای کنند اما در هیچ پلتفرمی مانند سندباکس و دیسنترالند نیازی به پرداخت وجه نیست. می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان از تمامی امکانات مربوط به طراحی آواتار در این پلتفرم‌ها بهره ببرید. آیا تا کنون در پلتفرم‌های دیسنترالند و سند باکس آواتار متاورس ساخته‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا