متاورس

آشنایی با نحوه خرید زمین در متاورس؛ چگونه در متاورس زمین بخریم؟

احتمالاً اگر کسی چند سال پیش به ما پیشنهاد خرید زمین مجازی می‌داد، در بهترین حالت با یک پوزخند عاقل اندر سفیه مواجه می‌شد! در آن زمان اینکه چرا باید پول خود را صرف خرید زمین، آنهم در دنیای مجازی کنیم، برای ما (از جمله خود من) قابل هضم نبود. شاید یکی از دلایل آن، نوظهور بودن این پدیده بود و اینکه افراد زیادی اصلاً نمی‌دانستند متاورس چیست؟ اما باید اعتراف کنیم اکنون داستان به کلی تغییر کرده و پروژه‌های زیادی به این دنیای جدید ورود کرده‌اند. امروزه دنیای بلاکچین فقط به خرید ارز دیجیتال خلاصه نمی‌شود و شما علاوه بر انجام بازی در متاورس، می‌توانید با دوستان خود تعامل داشته باشید و به عنوان سرمایه‌گذاری، زمین مجازی مورد علاقه خود را در بهترین پروژه های متاورس خریداری کنید.

اینکه خرید زمین در متاورس چه کاربردی دارد و نحوه خرید آن چگونه است، مواردیست که در ادامه این مقاله به آنها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

متاورس چیست؟

متاورس چیست

در حال حاضر متاورس اغلب به عنوان یک دنیای دیجیتال جایگزین، تعریف می‌شود که مفاهیم واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت تعمیم یافته (ER) را ترکیب کرده و در آن انسان قادر به انجام کار، بازی و زندگی در یک دنیای دیجیتال خواهد بود.

متاورس اصطلاح و مفهومی است که قدمت آن به بیش از سه دهه پیش باز می‌گردد، اما پس از اعلام برنامه‌های فیسبوک مبنی بر تبدیل شدن به یک شرکت متاورس، این ایده محبوبیت زیادی پیدا کرد و به تیتر اصلی اخبار بدل شد. اخیراً سرمایه‌گذاران زیادی در حال بررسی فرصت‌های ورود به این فضای جدید و رو به رشد هستند. خرید اقلام و زمین‌های مجازی در دنیای دیجیتال، یکی از همین فرصت‌هاست که سر و صدای زیادی به پا کرده است. از آنجا که ما در مقالات قبلی به طور مفصل به تعریف متاورس، تاریخچه و معرفی بهترین پروژه‌های آن پرداختیم، تا همین اندازه به صحبت درباره‌ی متاورس بسنده می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص متاورس و NFT، مقاله کاربرد NFT در متاورس را مطالعه کنید

چرا سرمایه‌گذاران به خرید زمین در متاورس علاقه‌مندند؟

زمین مجازی در متاورس

املاک و مستغلات یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های دارایی در جهانند که اکنون به حوزه دیجیتال هم ورود کرده‌اند. زمین مجازی، زمینی ناملموس است که در دنیای متاورس وجود دارد. این زمین درست مانند زمین فیزیکی، خرید و اجاره داده می‌شود. امروزه پروژه‌های مهم متاورس زیادی وجود دارند که به شما امکان خرید اینگونه زمین‌ها را می‌دهند. در ژوئن سال ۲۰۲۲، یک قطعه زمین مجازی با قیمت بیش از ۹۰۰ هزار دلار در دیسنترالند فروخته شد. این فقط یک نمونه است. با توجه به علاقه روزافزون به متاورس، ROI (بازدهی سرمایه‌گذاری) زمین‌های مجازی برای معامله‌گران کریپتو امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

ثانیاً، سرمایه‌گذاران می‌توانند زمین‌های مجازی خود را مورد استفاده قرار داده و از آنها کسب درآمد کنند. اگر مالک یک زمین مجازی هستید، می‌توانید رویدادها یا مهمانی‌های انحصاری را میزبانی کرده و از کسانی که می‌خواهند در آن شرکت کنند هزینه دریافت کنید.

به عنوان مثال، اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، رپر آمریکایی میزبان یک مهمانی انحصاری در پلتفرم مبتنی بر توکن غیرقابل تعویض (NFT) سندباکس بود. کاربران برای شرکت در این مهمانی نیاز به پرداخت توکن‌های NFT داشتند.

ثالثاً، سرمایه‌گذاران می‌توانند درآمد پایداری از زمین‌های مجازی خود کسب کنند. به عنوان مثال، با استفاده از NFT می‌توانید در زمین مجازی خود یک خانه ساخته و آن را اجاره دهید. یا یک گالری هنری NFT راه‌اندازی کرده و آن را به هنرمندان ارز دیجیتال اجاره دهید تا آثار خود را در متاورس به نمایش بگذارند.

آموزش خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

در سال ۲۰۲۱ زمین‌های مجازی سودآورترین روش سرمایه‌گذاری در اکوسیستم متاورس بوده‌اند. آنها یک دارایی استراتژیک محسوب می‌شوند که انتظار می‌رود ارزششان در طول زمان افزایش یابد.

هر متاورس از تعداد محدودی قطعه زمین با ابعاد ثابت تشکیل شده است. مثلاً دیسنترالند دارای ۹۰۶۰۱ قطعه زمین ۱۶ در ۱۶ متر و سند باکس دارای ۱۶۶۴۶۴ زمین ۹۶ در ۹۶ متر است. کاربران می‌توانند پس از خرید زمین در متاورس آن را با دارایی‌های دیجیتال خود توسعه دهند. این دارایی‌های دیجیتال می‌توانند ساختمان، وسایل نقلیه، بازی یا اشیاء سه بعدی از هر نوعی باشند. برای خرید زمین در متاورس به راهنمای زیر دقت کنید:

ایجاد یک کیف پول دیجیتالی

کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که شما بدون پول نمی‌توانید ملک واقعی بخرید، این امر در مورد املاک مجازی هم صدق می‌کند. شما نمی‌توانید با کشیدن کارت اعتباری خود در دستگاه پوز یک زمین مجازی بخرید. بلکه برای خرید زمین در متاورس به داشتن توکن بومی همان پلتفرم نیاز دارید. به عنوان مثال، واحد پول متاورس نام‌آشنای اکسی اینفینیتی ، اکسی (AXS) نام دارد که از آن می‌توانید برای خرید اقلام مجازی همان پلتفرم استفاده کنید.

کیف پول دیجیتال شما خارج از متاورس مدیریت  می‌شود و قبل از شروع خرید و ساخت املاک مجازی باید به اکانت متاورس شما متصل شود. برخی از پلتفرم‌ها ممکن است کیف پولی را که باید استفاده کنید مشخص کنند. همچنین برخی پلتفرم‌ها ممکن است انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند. پس از ساخت کیف پول، عبارت بازیابی آن را یادداشت کرده و آن را در جای امن نگهداری کنید، زیرا از دست دادن عبارات بازیابی به معنای از دست دادن دارایی‌هایی شما برای همیشه است.

انتخاب پلتفرم خرید

پلتفرم خرید زمین در متاورس

برای خرید زمین در متاورس چند گزینه دارید. شما می‌توانید ملک خود را مستقیماً بر روی یک پلتفرم متاورس خاص خریداری کنید، یا از طریق یکی از پلتفرم‌های شخص ثالث محبوب که فرصت های خرید و فروش زمین ارایه می‌دهند، اقدام کنید.

خرید مستقیم در داخل متاورس از این نظر خوب است که شما می‌توانید حس بهتری نسبت به آنچه می‌خرید داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید اطلاعاتی درخصوص همسایه‌های خود و اینکه چه نوع امکاناتی ممکن است در نزدیکی زمین شما وجود داشته باشد به دست آورید.

اما گاهی اوقات معامله در محدوده قیمتی مشخص خسته‌کننده است. در این صورت، استفاده از پلتفرم‌های شخص ثالثی چون اوپن سی (OpenSea) یا NonFungible.com، گزینه‌های مناسبی هستند. شما می‌توانید قطعات زمین مجازی را با پیشنهادات قیمتی مختلف در چندین پلتفرم مشاهده کنید (پیشنهادات ممکن است بین ارایه‌دهندگان شخص ثالث متفاوت باشد). این روش برای افرادی که به تازگی وارد متاورس شده‌اند، راه آسان‌تری جهت مقایسه قیمت‌هاست، به خصوص اینکه توکن بومی هر پلتفرم ارزش خاص خود را دارد.

ارائه پیشنهاد خرید

ارائه پیشنهاد خرید زمین در متاورس

اگر قبلاً در دنیای واقعی ملکی را خریده باشید، قطعاً متوجه هستید که فرآیند آن بی‌شباهت به یک کابوس نیست. اما در دنیای مجازی اینگونه نیست. شما وقتی زمین مناسبی بر اساس بودجه خود پیدا کردید، به سادگی با یک کلیک می‌توانید آن را خریداری کنید. همچنین در برخی پلتفرم‌ها مانند دیسنترالند، شما این امکان را دارید که پیشنهاد قیمتی خود را ارایه داده و مالک آن را بپذیرد یا رد کند.

در هر صورت، پس از انتخاب زمین، توافق قیمت و شارژ کیف پول خود، تنها با یک کلیک ساده بر روی گزینه خرید فرآیند خرید زمین در متاورس به طور خودکار انجام می‌شود. تامین مالی در بلاکچین فقط یک دقیقه طول می‌کشد و تراکنش با استفاده از یک شناسه ناشناس در کیف پول شما ثبت می‌گردد که نشان می‌دهد اکنون یک NFT در مالکیت شماست. بنابراین تا زمانی که کیف پول دیجیتال خود را گم نکرده باشید، همه چیز مال شماست.

ارزیابی قیمت در متاورس

قیمت یکی از فاکتورهای مهم است که باید هنگام خرید زمین در متاورس به آن توجه کرد. در حال حاضر، هیچ فرمول آزمایش شده‌ای برای ارزیابی قیمت املاک مجازی وجود ندارد، اگرچه برخی از سرمایه‌گذاری‌های تجاری بزرگ در تلاش برای کشف آن هستند. نکته‌ای که باید در مورد املاک متاورس در نظر بگیرید این است که آنها بسیار جدید، آزمایشی و پرنوسانند. به طوری که همین چند ماه قبل، با چند صد دلار می‌توانستید مقدار زیادی زمین را در هر متاورس خریداری کنید، امروز برای خرید یک زمین حداقل به چند هزار دلار نیاز دارید.

از آنجا که یک تاریخچه طولانی معاملاتی برای اکثر متاورس‌ها وجود ندارد، سرمایه‌گذاری در آنها بسیار سوداگرانه است. این بدین معنا نیست که با خرید املاک مجازی نمی‌توانید سود کنید. بلکه به این معناست که آنها یک کلاس دارایی بسیار جدیدند و هنوز مشخص نیست آستانه قیمتی آن چقدر است یا چه میزان علاقه به یک متاورس خاص وجود دارد.

علی‌رغم عدم وجود فرمول مشخص برای تعیین ارزش زمین‌های متاورسی، برخی عوامل می‌توانند در یک تخمین حدودی مؤثر باشند. اگر قصد سرمایه‌گذاری از این طریق را دارید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  •  اندازه و ابعاد: در سرتاسر جهان‌های متاورسی، رابطه مستقیمی بین ارزش یک ملک با ابعاد آن وجود خواهد داشت. در نتیجه طبیعی است که ارزش یک زمین بزرگ‌تر در هنگام تورم و رشد قیمت، میزان افزایش بالاتری در برابر قطعات کوچک‌تر داشته باشد.
  • محل قرارگیری: همانند املاک سنتی، محل قرارگرفتن زمین شما بسیار مهم است. هرچه این زمین به مرکز فعالیت نزدیک‌تر باشد، ارزش بسیار بیشتری نسبت به املاک موجود در مکان‌های ایزوله خواهد داشت. با این حال سرعت رشد ارزش زمین در متاورس بر مبنای فعالیت کمی متفاوت‌تر از جهان فیزیکی است. در چنین جهانی ممکن است با وجود یک خریدار مناسب و شتاب و هجوم فعالیت افزایش یابد. همچنین زیبایی‌شناسی محیط نیز باعث افزایش قیمت ملک شما خواهد شد.
  • کاربرد: برخی از زمین‌های متاورسی نسبت به سایرین دارای کاربردهای بیشتر و خاص‌تری هستند. به‌عنوان‌مثال برخی واحدهای خاص در Upland به کاربران خود امکان تکمیل مجموعه‌هایی از دارایی‌های خاص، گنج‌یابی و رویدادهای انحصاری مشابه دیگری را فراهم می‌کنند.

همیشه هنگام خرید املاک مجازی این را در نظر بگیرد که خطر صفر شدن ارزش آن زمین به دلیل رها شدن پروژه‌اش وجود دارد. پس برخلاف املاک و مستغلات دنیای واقعی که اگر همه چیز ویران شود، زمین پابرجاست، اگر یک پلتفرم متاورس منحل شد، ما دیگر آن زمین را هم نخواهیم داشت. بنابراین اگر اهل ریسک کردن نیستید بهتر است که به سراغ گران‌ترین زمین‌های متاورس نروید.

برای خرید زمین در متاورس، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب پلتفرم است. در حال حاضر دو پلتفرم رایج متاورس برای خرید زمین وجود دارد:

  • سندباکس
  • دیسنترالند

آموزش خرید زمین در متاورس دیسنترالند

خرید زمین در دیسنترالند

دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاکچین است که کاربران در آن می‌توانند زمین بخرند، بازی کنند، میزبان رویدادهای مختلف شوند و به روش‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این پلتفرم بزرگترین جهان مجازی مبتنی بر NFT بوده که دارای توکن‌های اختصاصی خود به نام مانا (MANA) و لند (LAND) است. تعداد کل قطعات زمین دیسنترالند ۹۰۶۰۱ قطعه با ابعاد ۱۶ در ۱۶ است که به عنوان یک توکن NFT معامله می‌شوند. هر فردی می‌تواند این زمین‌ها را از طریق بازار OpenSea یا توسط بازار رسمی دیسنترالند خریداری، اجاره یا به فروش برساند. برای خرید زمین در این متاورس، مراحل زیر را دنبال کنید:

ورود به دیسنترالند

برای شروع، باید وارد بازار دیسنترالند شوید. اگر برای اولین بار وارد دیسنترالند می‌شوید، ابتدا باید در قسمت «Sign In» کیف پول خود را به دیسنترالند متصل کند. اگر کیف پول دیجیتال ندارید، ابتدا باید یکی از کیف پول‌های دارای شبکه اتریوم مانند تراست ولت یا متامسک را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. 

اتصال کیف پول به دیسنترالند

برای اتصال کیف پول خود ابتدا روی گزینه «Connect» و سپس «Wallet Connect» کلیک کنید. در اینجا یک بارکد به شما نمایش داده می‌شود. سپس به قسمت تنظیمات کیف پول خود بروید، روی گزینه «Wallet Connect» کلیک و با اسکنر، بارکد را اسکن کنید. اکنون کیف پول شما به دیسنترالند متصل شده است. به یاد داشته باشید که برای خرید زمین، کیف پول شما باید دارای مقدار کافی توکن مانا باشد.

شما می‌توانید ارز دیجیتال مانا (MANA) را در سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین در صرافی والکس خریداری کنید. در اینجا مراحل خرید ریالی مانا را توضیح داده‌ایم:

  • برای خرید مانا از والکس، پس از عضویت و تایید هویت در این صرافی، ابتدا باید کیف پول ریالی خود را شارژ کنید. برای این کار وارد قسمت «کیف پول» شده و گزینه «واریز» را انتخاب کنید تا از طریق درگاه بانکی کیف پول خود را شارژ کنید.
  • وارد قسمت «بازارها» شده و با انتخاب توکن مانا آن را به صورت ریالی خریداری کنید.

اکنون برای انتقال مانا به کیف پول مورد نظر خود، گزینه «برداشت کوین» را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده، مقدار مانا و آدرس کیف پول مقصد به دقت وارد کنید. 
  • روی گزینه «درخواست برداشت» کلیک کرده تا فرآیند برداشت و انتقال مانا به کیف پول شما انجام شود. 
  • بعد از تایید درخواست برداشت، مانا به کیف پول شما منتقل می‌شود.

بعد از تایید درخواست برداشت، مانا به کیف پول شما منتقل می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر با پلتفرم والکس آشنایی ندارید، به بخش هلپ سنتر والکس مراجعه کنید و آموزش کار با صرافی والکس را به صورت کامل فرا بگیرید.

انتخاب قطعه زمین

انتخاب زمین در دیسنترالند

پس از خرید مانا و اتصال کیف پول خود به دیسنترالند، با کلیک بر روی «Start Browsing» وارد صفحه خرید آیتم‌ها می‌شوید. سپس از بین تب‌های My Store ،Collectibles و Land، گزینه «Land» را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید قطعات زمین را بررسی و زمین مورد نظر خود را انتخاب کنید. مزیت خرید زمین به طور مستقیم در دیسنترالند این است که می‌توانید مناطق مجاور و نزدیک به زمین‌ها و محله‌های معروف را ببینید.

تایید خرید زمین در دیسنترالند

هنگامی که زمین خود را انتخاب کردید، روی آن کلیک کرده تا جزئیات بیشتر آن را بخوانید. در این بخش اطلاعاتی در خصوص قیمت زمین، در دسترس بودن و نام مالک آن را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر  روی گزینه «BUY» امکان خرید زمین وجود دارد. توجه کنید که قیمت‌ها بر اساس توکن مانا است. همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «BID»، پیشنهاد خرید خود را برای مالک زمین ارسال کنید. او ممکن است با پیشنهاد شما موافقت و یا آن را رد کند.

تایید زمین مجازی (LAND) انتخاب شده

پس از تکمیل خرید، می‌توانید زمین مجازی خود را که یک توکن LAND است در کیف پول خود تأیید کنید. اگر از تراست ولت استفاده می‌کنید، می‌توانید آن در قسمت «Collectibles» کیف پول تراست ولت و یا تب «NFTs» در متامسک تایید کنید.

آموزش خرید زمین در متاورس سندباکس

خرید زمین در سند باکس

سند باکس یک اکوسیستم گیمینگ غیرمتمرکز و جامعه محور است که کاربران در آن می‌توانند NFTها و تجارب بازی خود را در بلاکچین اتریوم به اشتراک گذاشته و از آن کسب درآمد کنند. توکن املاک و مستغلات این پلتفرم، لند (LAND) نام دارد که یک توکن NFT بر مبنای استاندارد ERC-721 است.

همانطور که قبلا گفته شد، متاورس سند باکس از ۱۶۶۴۶۴ قطعه زمین با ابعاد ۹۶ در ۹۶ متر تشکیل شده است. قیمت هر قطعه زمین بر اساس لوکیشن آن متفاوت است. هرچه زمین شما در مکان مطلوب‌تری باشد، همانند دنیای واقعی، قیمت بالاتری خواهد داشت. شما همچنین می‌توانید زمین‌های مجاور را با یکدیگر ادغام و یک استیت (ESTATE) یا ایالت بسازید. البته امکان خرید استیت به صورت آماده هم وجود دارد. 

انواع زمین در سند باکس

پیش از هرچیزی، لازم است درباره انواع زمین در پلتفرم Sandbox اطلاعات لازم را داشته باشید. در سند باکس دو نوع زمین برای خرید وجود دارد:

  1. زمین پرمیوم (ویژه): زمین هایی که توسط مراکز اجتماعی و شرکای اصلی احاطه شده‌اند. این مناطق ترافیک بیشتری را نسبت به زمین های معمولی تجربه می‌کنند و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند.
  2. زمین رگولار (معمولی): زمینی که توسط هیچ یک از شرکای اصلی احاطه نشده است. معمولاً شامل مناطقیست که مردم در آن خانه می‌سازند.

رنگ‌بندی زمین‌ها در سند باکس

در کنار انواع زمین، هر قطعه دارایی در سندباکس نیز با رنگ خاصی مشخص شده است. معنی انواع رنگ‌های موجود در این بستر عبارت‌اند از:

  • طوسی: زمین یا استیت‌های موجود برای خرید
  • زرد: زمین‌های پریمیوم موجود برای خرید
  • بنفش: زمین یا استیت‌های رزرو‌شده توسط شما یا دیگران
  • قرمز: زمین یا استیت‌های متعلق به شما
  • سبز: زمین یا استیت‌های متعلق به سایر کاربران
  • آبی: زمین یا استیت‌های رزرو شده توسط سندباکس برای شرکا

برای خرید زمین در سند باکس مراحل زیر را دنبال کنید:

ایجاد یک حساب کاربری در سند باکس

اگر قصد خرید زمین در سند باکس را دارید، اولین و مهمترین چیز داشتن یک حساب کاربری در این پلتفرم است. برای این کار در صفحه اصلی، گوشه سمت راست بالا روی گزینه «Sign In» کلیک کنید.

در این صفحه، اکانت‌های مختلف رسانه‌ اجتماعی و کیف پول متا مسک را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید از اکانت فیسبوک، توییتر یا جیمیل خود برای ورود استفاده کنید. با کلیک بر  روی هر یک از شما یک رمز عبور خواسته می‌شود که باید آن را وارد کنید.

شارژ حساب با اتر

سند (SAND) نام ارز دیجیتالی است که برای خرید اقلام درون بازی سند باکس لازم است. اما شما برای خرید زمین در سند باکس، بر خلاف دیسنترالند که از توکن بومی پروژه خود استفاده می‌کرد، به اتر نیاز دارید. اتر مورد نیاز خود را می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند والکس خریداری و به کیف پول خود منتقل کنید.

انتخاب و خرید زمین

انتخاب زمین در سند باکس
  • در نوار ابزار سمت چپ در قسمت «Market» روی گزینه «LAND» کلیک کنید. با این کار زمین‌های موجود در متاورس سند باکس برای شما نمایش داده می شود.

 همانطور که گفتیم در سند باکس دو نوع زمین وجود دارد: پرمیوم و معمولی. زمین‌های معمولی به رنگ خاکستری و زمین‌های پرمیوم به رنگ زرد نمایش داده می شوند.

  • روی زمین مورد نظر خود کلیک کرده و سپس گزینه «Buy» در پایین صفحه را انتخاب کنید.
اتصال کیف پول در سند باکس
  • سپس مطابق تصویر بالا پنجره‌ای برای اتصال به کیف پول شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب «WalletConnect» می‌توانید کیف پول خود را به سندباکس متصل کنید. این کار به سادگی انجام می‌شود. به این صورت که یک بارکد به شما نمایش داده خواهد شد که باید آن را توسط کیف پول خود اسکن کنید.
  • پس از خرید یک اعلان تایید با عبارت «Transaction Succeeded You Own A LAND» با مضمون «معامله موفقیت آمیز بود و شما صاحب زمین شده‌اید» دریافت خواهید. اکنون توکن NFT زمین در کیف پول شماست.

متاورس و تجربه‌ای جدید از خرید زمین

شکی نیست که بازار املاک یکی از سودآورترین راه‌ها برای کسب درآمد است. طی سال‌های اخیر، این بازار از طریق فناوری شدیداً دستخوش تغییر شده که جدیدترین تحول آن هم ورود متاورس و توکنیزه شدن زمین‌ها بوده است. طبق گزارش‌ها، میزان علاقه عمومی به خرید زمین در متاورس به طور تصاعدی رو به افزایش است و شرکت‌های فن‌آوری پیشرو هم به این بخش ورود کرده‌اند. شاید چشمگیرترین آنها اقدام شرکت Metaverse Group بود که یک زمین مجازی به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در دیسنترالند به ارزش ۲.۴۳ میلیون دلار خریداری کرد. به هر حال این بازار هم مانند سایر بخش‌های کریپتو خطرات خاص خود را دارد و به دلیل عجین شدن آن با کریپتو، دارای نوسانات شدیدی است.

در پایان اگر هرگونه سوال یا نکته‌ای در خصوص نحوه خرید زمین در متاورس دارید، مشتاقانه منتظر شنیدن آنها هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۲۳

کارشناس ارشد الکترونیک، علاقه‌مند به مباحث حوزه تکنولوژی، ارز دیجیتال و عاشق نوشتن هستم. اینجا قصد دارم اطلاعاتی که در حوزه بلاکچین و رمزارزها کسب کرده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
16 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
موسوی
موسوی
19 روز قبل

سلام من تقریبا دو سال پیش زمین رایگان میدادن و من ثبت نام کردم و تازه فهمیدم که این زمینهای مجازی همون متاورس هستش حالا چطوری نگاه کنم که کجا هستش و چطوره رمز هم فکر میکنم ایمیلم بوده لطفا راهنمایی میکنید

آرن امیریان
آرن امیریان
12 روز قبل
پاسخ به  موسوی

وقت بخیر
باید با یوزرنیم و پسوردتون وارد پلتفرم بشید تا ببینیدشون. اگر پسورد رو یادتون رفته و پلتفرم هم گزینه Forgot Password داره، اون رو بزنید تا ایمیل براتون ارسال بشه و پسورد رو تغییر بدید.

تقوی
تقوی
4 ماه قبل

سلام من یک سال پیش ۱۰۰۰دلار دادم در متاورس نتورک اوربیت یک زمین خریدم هیچ اقدامی تا کنون نکردم وفقط تنها چیزی که میدونم حدود ششصد دلار به کیف ارزی دیجیتال من اضاف شده هرماه ۸۰ دلار اضاف میشه تاکنون موفق نشدم که ترید کنم یا سودی نقد کنم ایا شما ازاین مورد اطلاعی دارید ومیتونید کمک وراهنمایی کنید درضمن تصمیم به فروش ان زمین دارم وحاضرم زیر قیمت بفروشم چون پول لازم هستم

سید علی نوراله
سید علی نوراله
3 ماه قبل
پاسخ به  تقوی

سلام ۸۰ دلاری که به شما دادن سود ماهانه ی شما بوده الان طبق دلار امروز باهاتون تسویه میکنن البته اگه قراردادتون دوساله نباشه که اگه دوسال قرارداد داشته باشین تا اون موقع باید تحمل کنید

سارا
سارا
6 ماه قبل

خرید زمین از طریق اوربیت رو چطور ارزیابی میکنید؟

وحید کریمی
وحید کریمی
5 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

من از کمپانی اربیت زمین آلتراورس خریدم .زمینم مشخصه تو آلتراورس سیتی .راحت با آدرس کیف پولم به قطعه مورد نظر در آلتراورس میرسم.

شکوه
شکوه
4 ماه قبل
پاسخ به  سارا

من با شرکت اربیت کار میکنم و هیچ مشکلی هم نبوده هممین مشخصه هم متراژ زمین هم ارزشش هم شهرش اربیت فقط سازنده و توسعه دهنده ی این شهره

دانیال
دانیال
7 ماه قبل

سلام شهر سوم که اسمش آلترورس سیتی هم هست و راسته غیر متمرکزه

حسین
حسین
9 ماه قبل

باسلام وعرض ادب
آیا در این فرآیند نیازی به مدارک شناسایی مثل کارت ملی یا پاسپورت نیاز است؟

محسن پهلوان
محسن پهلوان
10 ماه قبل

یه بار کل زندگیم و وقتم رو گذاشتم رو اینستا با فرمان یه سیاستمدار نت قطع شد و به فنا رفت…ترجیح میدم به جای زندگی در مجازی تو دنیایی زندگی کنم که میشه همه چیو لمس کرد حتی اگه همه خواب رفته باشن و من تنها ترین باشم تو دنیای واقعی…مجازی هرچقدم خفن و جادویی باشه ولی ما یه کالبد مادی داریم و نمیتونیم شیفت کنیم اونجا…

وحید امینی
وحید امینی
10 ماه قبل
پاسخ به  محسن پهلوان

متاورس یه ساختار غیرمتمرکزه یعنی هیچکسی نمیتونه دارایی شما رو صاحب بشه و همین باعث محبوبیتش شده؛الان هم شما میتونی بمونی و نگاه کنی و از این فرصت خوب سرمایه گذاری جا بمونی و بعدا حسرتش رو بخوری…مثل بیت کوین که الان همه حسرت میخورن چرا ده سال پیش با قیمت ناچیز نخریدن.

نیکان علیزاده
نیکان علیزاده
7 ماه قبل
پاسخ به  وحید امینی

سلام به من پیشنهاد شده در متاورس ملی سرمایه گذاری کنم شما در این خصوص اطلاعات دارید ؟ البته متاورس ملی ایران

پروانه حسینی
پروانه حسینی
4 ماه قبل

بله من اشنایی دارم میتونم بهتون معرفی کنم

دکمه بازگشت به بالا