متاورس

گرانترین زمین های متاورس کدامند؟ بررسی ارزش زمین های متاورس

زمین های متاورس دقیقا همان جایگزین زمین های واقعی در دنیای آینده هستند. البته در حال حاضر نیز گروه بزرگی از مردم از این زمین‌ها استفاده می‌کنند ولی در آینده نزدیک، رواج زمین های متاورس بیشتر می‌شود. شما پس از خرید زمین در متاورس امکان دعوت دوستان خود به آن جا را دارید و می‌توانید با یکدیگر معاشرت کنید.

کاربرد دیگر زمین های متاورس، ایجاد کسب و کار، خرید و فروش، میزبانی از کنفرانس‌ها و سمینارها، اجاره دادن و… است. در این مقاله از مجله والکس قصد داریم شما را با گرانترین زمین های متاورس و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آنها آشنا کنیم. 

آشنایی با زمین ها در متاورس

متاورس فضای خود را در حال حاضر در مناطق متفاوتی پراکنده کرده تا افراد برای خرید آن، هر منطقه‌ای را که دوست دارند، انتخاب کنند. همچنین، برخی از زمین های متاورس به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا برای مقاصد مختلف از آن استفاده کنند.

زمین های متاورس در واقع یک نوع “NFT” هستند، مالکیت و دارایی این زمین‌ها قابل اثبات است. خرید این زمین ها از طریق پرداخت ارز دیجیتال، ارز فیات و “NFT” امکان پذیر است. پس از خرید، شما امکان هر نوع استفاده از این فضاها را دارید. برخی از این موارد استفاده شامل بازی کردن، میزبانی از رویدادها، فروش محصولات و معاشرت کردن با دیگر کاربرها است.

زمین های متاورس و کاربرد آنها

خرید زمین های متاورس از طریق بسیاری از پلتفرم‌های بازار این دنیا انجام می‌شود. البته می‌تواند برای خرید از پلتفرم “NFT” شخص ثالث مانند “OpenSea” و “Rarible” نیز استفاده کنید. به دلیل افزایش محبوبیت روز افزون فضای متاورس، افراد زیادی برای جذب خریدار این زمین ها مشغول به فعالیت و تبلیغات هستند. پیش‌بینی می‌شود که ارزش کل بازار متاورس تا چند ماه آینده (پایان سال ۲۰۲۲) به ۱ میلیارد دلار برسد. این پیش‌بینی برای اساس افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی بازار متاورس در سال ۲۰۲۱ است که به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

زمین های گران قیمت متاورس

از آن جایی ارزش زمین و ملک در دنیای واقعی بسیار بالا رفته، مردم سرمایه خود را برای خرید زمین های متاورس می‌گذارند. می‌توان گفت در شرایط اقتصادی فعلی  زمین در دنیای واقعی یک امر دور از دسترس شده و زمین های متاورس نیز روز به روز افزایش قیمت پیدا می‌کنند. پس باید منتظر اخبار مربوط به قیمت‌های نجومی زمین های متاورس در آینده باشید. حالا بیاید با هم به معرفی چند نمونه از گرانترین زمین های متاورس و قیمت‌های آنها بپردازیم.

“Curzio Research” و “TCG World”

شرکت انتشارات مالی “Curzio Research” در ۲۴ می ۲۰۲۲، همکاری خود را با دنیای متاورس “TCG World” شروع کرد. طی این همکاری، این شرکت ۱۹ زمین تجاری از متاورس دریافت کرد که ارزش این زمین‌ها در مجموع ۵ میلیون دلار است. این زمین اولین نمونه از گرانترین زمین های متاورس است.

هدف خرید این زمین ها برای شرکت “Curzio Research”، افتتاح دفتر مرکزی آسیایی خودش است. در این دفتر مدیران شرکت امکان ملاقات با سرمایه گذاران را دارند و می‌توانند در سمینارها، رویدادها و کنفرانس‌ها شرکت کنند. با توجه به این که شرکت “Curzio Research” توکن‌های امنیتی “tcg.world” را دریافت کرده، می‌توان گفت که در متاورس سهم مهمی دارد.

“Republic Realm” و “The Sandbox”

شرکت سرمایه گذاری متاورس به نام “Republic Realm” زمینی متاورسی در “The Sandbox” از شرکت بازی ویدئویی “Atari SA” را به ارزش ۴٫۳ میلیون دلار خریداری کرد. در واقع، این اولین خرید شرکت “Republic Realm” از دنیای متاورس نیست، بلکه این شرکت حدود ۲۵۰۰ قطعه زمین متاورس در ۱۹ دنیای متفاوت برای ایجاد تنوع در املاک خود خریداری کرده است.

برخی از این زمین‌ها برای اجاره خریداری شده و در اختیار دیگران قرار می‌گیرند. در واقع “Republic Realm” و “Atari SA” قصد دارند که ویژگی‌های “The Sandbox” توسعه دهند و در این زمینه با یکدیگر همکاری می‌کنند. این موضوع سبب شد تا به زمین های گران قیمت متاورس تبدیل شود.

“Metaverse Group” و “Decentraland”

گروه “Metaverse” که یکی از شرکت‌های تابع شرکت‌های سرمایه گذاری ارز دیجیتال به نام “Tokens.com” در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱، زمینی را در دنیای مجازی دیسنترالند به قیمت ۲٫۴ میلیون دلار خریداری کرد. این زمین مساحتی حدود ۶۰۹۰ فوت دارد که در خیابان “Fashion” دیسنترالند قرار گرفته است. موارد استفاده از این زمین مجازی برای فروش لباس برای آواتارها و میزبانی از نمایش‌های مد بوده و یکی از گرانترین زمین های متاورس است.

“Metaverse Group” و “Axie Infinity”

گروه متاورس برای بار دیگر در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ یک قطعه زمین مجازی از پلتفرم بازی‌های مجازی بلاک چین با نام “Axie Infinity” را خریداری کرد. این زمین به ارزش ۲٫۳ میلیون دلار است.

“Book Local Project” و “Decentraland”

آخرین نمونه از گرانترین زمین های متاورس، زمینی در دیسنترالند است که به ارزش ۱٫۹ میلیون دلار توسط بازار رزرو هتل “Book Local” در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ خریداری شد.

عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت زمین های متاورس

به طور کلی ۵ عامل اصلی روی قیمت زمین های متاورس تأثیر می‌گذارند. این عوامل باعث می‌شود که برخی زمین ها به عنوان گرانترین زمین های متاورس و برخی دیگر ارزان‌ترین زمین های متاورس شوند.

زمین های ارزشمند متاورس

مشارکت

این عامل درباره زمین های دنیای واقعی هم وجود دارد و روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. مشارکت در زمین های متاورس به این معنا است که شما هر چه بر روی افزایش بازدید از زمین خود تلاش کنید، ارزش آن نیز بیشتر می‌شود. به طور مثال، در یک خیابانی که چندین مغازه با مشتری‌های زیاد فعالیت می‌کنند، عبور مرور مردم در آن خیابان نیز بیشتر است. پس در نتیجه می‌توان گفت آن خیابان املاک گران‌قیمت‌تری دارد. پس شما برای افزایش قیمت زمین خود در متاورس، باید با دیگر افراد تلاش کرده تا مردم را به آن قسمت از جذب کنید. 

مجاورت ممتیک (Memetic proximity)

مجاورت ممتیک به معنای مجاورت با زمین های پر رفت و آمد و گران قیمت است. این عامل هنگام خرید زمین متاورس بسیار مهم است. چرا که شما باید دقت کنید تا یک زمین در نزدیکی یک زمین گران قیمت و پر رفت و آمد را بخرید. این عامل باعث می‌شود تا زمین شما به گرانترین زمین های متاورس تبدیل شود.

بافت جغرافیایی

بافت جغرافیایی یعنی هر چه زمین شما به زمین هایی که نهادهای تجاری در آن قرار دارد، نزدیک باشد، ارزش آن نیز بیشتر می‌شود. چرا که خیابان‌ها و محله‌هایی که نهادهای تجاری و کسب و کارها در آن قرار دارند، عبور و مرور مردم خیلی بیشتر است. همچنین، در این خیابان‌ها، پول بیشتری جا به جا می‌شود.

بافت جغرافیایی زمین های متاورس

درآمدزایی

درآمد زایی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت زمین های متاورس است. درآمد سازی باید با استراتژی‌های واقعی کسب مالی طراحی شود. از مهم‌ترین کارهایی که به درآمد سازی یک زمین متاورس کمک می‌کند، اجاره دادن و فروش بخش‌هایی از زمین با قیمت‌های بالاتر است.

ویژگی‌های هنری

این عامل بیشتر به بازی‌ها مربوط می‌شود. به عنوان مثال، هرچه بازی‌های طراحی شده گرافیک بهتر، رنگ‌بندی جذاب‌تر و خلاقیت داشته باشند، ارزش و قیمت آنها نیز بالاتر می‌رود.

موارد استفاده از زمین های متاورس

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت زمین های متاورس، نوع استفاده از آنها است که آنها را به گرانترین زمین های متاورس تبدیل می‌کند. برخی از این موارد استفاده شامل:

  • خرید و فروش: شما پس از خرید و گسترش این زمین‌ها، امکان فروش آنها با قیمت بالاتر را دارید.
  • میزبانی از رویدادها: با توجه به حوزه شرکتی که زمین متاورس را خریداری کرده، می‌تواند رویدادها و کنفرانس‌هایی را در آن برگزار کرده تا افراد بتوانند به راحتی در آن شرکت کنند.
  • اجاره دادن: پس از خرید زمین، می‌توانید آنها را به بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار اجاره دهید تا زمین شما رونق دهند و ارزش آن بیشتر کنند.
  • ایجاد کسب و کار: معمولا صاحبان شرکت‌ها، زمین‌های متاورس را برای ایجاد یک شعبه جدید از کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

چرا باید با سرمایه خود، زمین های متاورس بخریم؟

این روزها سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ زیادی را می‌بینیم که سرمایه بزرگی را برای خرید زمین های متاورس و حتی گرانترین زمین های متاورس خرج کرده‌اند. این سرمایه گذاران معتقدند که آینده بازار دیجیتال در زمین های متاورس است. در واقع، یکی از دلایل مهم برای تشویق به خرید زمین متاورس، افزایش ارزش آنها در آینده است. همان‌طور که در حال حاضر، ارزش زمین‌ها و املاک در دنیای حقیقی بسیار زیاد شده، در آینده نیز ارزش زمین های متاورس بسیار زیاد خواهد شد. چه عاملی باعث می‌شود شما به این دنیای جذاب قدم بگذارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cryptonews
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا