کیف پولمقالات ارز دیجیتال

برترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری برای ارز مانا

ارز دیجیتال مانا از سال ۲۰۱۵ وارد بازار رمز ارزها شد. این ارز  توکن بومی دسترالند است. دسترالند به عنوان یک پلتفرم بومی غیر متمرکز فعالیت و مثل یک بازی عمل می‌کند. افراد می‌توانند وارد دنیای دسترالند شوند و از امکانات و ویژگی‌های آن بهره‌مند گردند. دسترالند در واقع بستری برای خرید و فروش ملک و املاک است که به کاربران این اجازه را می‌دهد که در آن‌جا زمین بخرند و در طی گذشت زمان، زمین‌های خود را بیشتر و در آن‌جا پروژه‌های عمرانی اجرا کنند. دسترالند فرصت‌های درآمدزایی فوق‌العاده‌ای پیش روی شما می‌گذارد که از طریق آن‌ها می‌توانید درآمدزایی کنید. هر چند این بازی گرافیک جذابی ندارد اما به دلیل امکان کسب درآمد از آن، کاربران زیادی تمایل به بازی آن دارند. حالا توکن بومی این بازی با نام مانا که توسط آریل میلیچ (Ariel Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) راه‌اندازی شد، یکی از بهترین رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. پس از آشنایی با اینکه ارز دیجیتال مانا چیست؟ شاید تصمیم به ذخیره و نگهداری آن بگیرید، اما آیا کیف پول مناسبی برای این کار می‌شناسید؟ در ادامه ما انواع کیف پول مانا که توسط کاربران زیادی در بازار رمز ارزها توصیه می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال مانا چیست؟

بگذارید قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع کیف پول مانا برویم، در مورد آن توضیحاتی بدهیم. توکن مانا همانطور که گفتیم توکن بومی دسترالند است که توسط آریل میلیچ و استفان اوردانو توسعه یافت. هر چند این دو نفر الان در مجموعه دسترالند حضور ندارند اما این توکن همچنان پابرجاست و در دنیای کریپتوکارنسی معامله می‌شود. رمز ارز مانا بر پایه ERC20 و در بستر اتریوم راه‌اندازی شد. اگر این رمز ارز را خریداری کنید، به وسیله آن امکان خرید توکن بند در بازی دسترالند را هم خواهید داشت. در واقع پول رایج در بازی دسترالند مانا است و برای اینکه به امکانات مختلف این بازی دسترسی پیدا کنید، باید رمز ارز مانا را خریداری کنید.

با توجه به تعداد رمز ارزهای مانا که در کیف پول‌تان ذخیره دارید، می‌توانید در در فرآیند تصمیم‌گیری و حاکمیت دسترالند حضور فعال داشته‌باشید؛ چرا این پلتفرم به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کند. ارز مانا برای اولین بار به صورت عرضه اولیه در سال ۲۰۱۷ پا به دنیای ارزهای دیجیتال پا گذاشت و عرضه عمومی آن نیز در سال ۲۰۲۰ و پس از رونمایی پروژه دسترالند انجام شد. طی عرضه اولیه این توکن، چیزی حدود ۲۴ میلیون دلار از آن به فروش رسید.

در حال حاضر توکن مانا در جایگاه ۳۶ وب سایت کوین مارکت کپ قرار دارد و عرضه در گردش آن ۱,۸۵۲,۴۳۵,۲۹۷ است. این کوین در صرافی‌های مختلفی معامله می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوینکس
  •  کوین‌بیس
  •  کوکوین
  • هیوبی‌گلوبال
  • Gate.io
  • اف تی ایکس
  • کاراکن
  •  پولونیکس
  •  اوکی‌اکسچنج
  • یونی‌سواپ

اما فقط خرید و معامله این ارز دیجیتال اهمیت ندارد، مهمتر از همه بستر و کیف پولی است که ارز دیجیتال مانا را در آن‌جا نگهداری می‌کنید.

رمز ارز مانا در صرافی‌های مختلفی

آشنایی با کیف پول مانا

طیف وسیعی از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از توکن مانا پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول‌ها هر کدام ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارند که با ذخیره این رمز ارز در آنها، از این مزیت‌ها بهره‌مند می‌شوید. بیشتر صرافی‌های معتبر دارای کیف پول اختصاصی هستند اما پیشنهاد می‌شود که دارایی خود را در ولت‌های صرافی‌ها ذخیره نکنید. شما باید به دنبال یک ولت امن و مطمئن برای ارز دیجیتال مانا بگردید و این ارز را در آن‌جا ذخیره کنید.

انواع مختلفی از کیف پول مانا وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزار یا هات‌ولت‌ها دسترسی راحتی دارند و به راحتی پس از معامله ارز دیجیتال مانا، امکان ذخیره این رمز ارز در آن‌ها را دارید. امنیت این کیف پول‌ها نسبتا پایین است اما به دلیل راحتی در استفاده، گزینه‌ای مناسب برای معامله‌گرهای روزانه و اسکالپرها هستند. کیف پول‌های نرم‌افزاری را با نام کیف پول گرم هم می‌شناسند. این ولت‌ها اغلب رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارند و با پشتیبانی از انواع رمز ارز مثل مانا، به کاربر در ذخیره و نگهداری دارایی‌ها کمک می‌کنند.

کیف پول‌های گرم انواع مختلفی دارند که در زیر به بررسی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  1. کیف پول موبایلی: این کیف پول‌ها فقط در موبایل و تلفن‌های همراه قابل نصب هستند و اغلب برای سیستم‌عامل‌های IOS یا اندروید طراحی می‌شوند. دسترس به این ولت‌ها راحت است و در عرض چند دقیقه می‌تواند در آن‌ها ثبت نام کنید و از خدمات‌شان بهره‌مند شوید.
  2. کیف پول دسکتاپ: کیف پول‌های دسکتاپ فقط روی کامپیوتر و رایانه شخصی قابل نصب هستند و برای سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز، لینوکس و … طراحی می‌شوند. این کیف پول‌ها هم مثل کیف پول‌های موبایلی دسترسی راحتی دارند و با گذراندن چند مرحله ساده امکان ثبت نام در آن‌ها را دارید.
  3. کیف پول تحت وب: کیف پول‌های نرم‌افزاری تحت وب امنیت کمی دارند اما به راحتی و با چند کلیک ساده از طریق آن‌ها به دارایی‌هایتان دسترسی خواهید داشت. این کیف پول‌ها اپلیکیشن ندارند و برای ورود به حساب کاربری‌تان باید حتما از مرورگرها استفاده کنید.
ارز دیجیتال مانا و کیف پول‌های نرم افزاری

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کلد ولت‌ها امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند و گزینه‌ای مناسب برای نگهداری طولانی مدت رمز ارز مانا هستند. اگر به دنبال یک کیف پول مانا با امنیت بالا هستید که در برابر بیشتر حملات فیشینگ و هکرها ایمن باشد، پیشنهاد می‌کنیم از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. این کیف پول‌ها شامل یک گجت شبیه به فلش USB هستند و با اتصال آن به رایانه شخصی می‌توانید دارایی‌هایتان را از طریق آن‌ها مدیریت کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری به کیف پول‌های سرد هم معروف هستند. این کیف پول‌ها برای معاملات روزانه یا معامله‌گرهای اسکالپر گزینه خوبی نیستند چرا که دسترسی به دارایی‌ها از طریق آن‌ها ساده نیست. این گزینه‌ها قیمت بالایی دارند و بر خلاف بسیاری از ولت‌های گرم که بابت استفاده از آن‌ها هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، باید برای خریدشان مبالغ زیادی پرداخت نمایید. کیف پول‌های سخت‌افزاری توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلفی تولید می‌شوند که در طول مطلب به بهترین کیف پول‌ها که توسط این کمانی‌ها تولید می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

انواع کیف پول مانا سخت‌افزاری قابل حمل و کوچک هستند و با ذخیره کلیدهای خصوصی کاربران به آن‌ها اجازه مدیریت و دسترسی به دارایی‌هایشان را می‌دهند.

نحوه کار انواع کیف پول مانا

انواع ولت‌ها بسته به شیوه طراحی و هدفی که در ساخت دارند، عملکردی متفاوت از یکدیگر هم دارند. هر کدام از آن‌ها به شیوه‌ای خاص به کاربران خدمات ارائه می‌دهند و بستری برای ذخیره‌سازی رمز ارز مانا را در اختیارشان قرار می‌دهند. برخی از این کیف پول‌ها در ازای ارائه خدمات کارمزد دریافت می‌کنند و برخی هم به صورت کاملا رایگان امکان ذخیره‌سازی انواع رمز ارز مثل مانا را به کاربران می‌دهند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری در بستری آفلاین که به اینترنت دسترسی ندارد، از رمز ارز مانا نگهداری می‌کنند و کیف پول‌های نرم‌افزاری به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و در فضایی آنلاین به کاربران امکان ذخیره‌سازی MANA را می‌دهند. کیف پول‌های نرم‌افزار رابط کاربری ساده‌تری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و همانطور که در قبل گفتیم، دسترسی به دارایی‌ها از طریق آن‌ها راحت‌تر است. از آن‌جا که این کیف پول‌ها دائما به اینترنت متصل هستند، خطر حملات مختلف به آن‌ها بیشتر است و به همین دلیل امنیت کمتری هم دارند.

امنیت در کیف پول مانا

انواع کیف پول مانا برای افزایش امنیت دارایی کاربران خود از لایه‌های امنیتی مختلف مثل رمز عبور دو عاملی و … استفاده می‌کنند. هر چه سطوح امنیتی در یک کیف پول قوی‌تر باشد، آن ولت برای نگهداری رمز ارز مانا مناسب‌تر است. انواع کیف پول سخت‌افزاری مانا نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزار امنیت بیشتری دارند، پس اگر بیشتر از هر چیز به حفظ و ایمنی دارایی‌هایتان اهمیت می‌دهید، بهتر است که از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

ویژگی‌های بهترین کیف پول مانا

اما بهترین کیف پول مانا چه ویژگی‌هایی دارد؟ قبل از معامله و ذخیره‌سازی توکن مانا در یک ولت بهتر است به ویژگی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم توجه کنیم و بر اساس آن‌ها یک ولت خوب و مناسب تهیه کنید:

  • امنیت بالا: بهترین کیف پول‌های مانا امنیت بالایی دارند و دارای لایه‌های امنیتی مختلفی هستند. همواره کیف پول‌هایی را انتخاب کنید که امکانات امنیتی مختلفی دؤ آن‌ها از سوی تیم توسعه‌دهنده قرار دارد تا به واسطه آن‌ها بتوانید دارایی‌هایتان را حفظ کنید.
  • امکانات مختلف: یک کیف پول باید دارای امکانات مختلفی باشد، مثلا هم در دسکتاپ و هم در موبایل قابل اجرا باشد یا با دارا بودن صرافی داخلی، شما را از مراجعه به صرافی‌های دیگر بی‌نیاز کند.
  •  به روز رسانی مستمر: کیف پول‌هایی که به صورت مستمر به روز رسانی می‌شوند یعنی تیم توسعه‌دهنده  قوی و خوبی دارند و به همین دلیل بهتر می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. همچنین کیف پول‌ها با به روزرسانی‌های مختلف مشکلاتی قبلی‌شان را حل می‌کنند و در نهایت خدمات باکیفیت‌تری به شما ارائه خواهند کرد.
  • رابط کاربری ساده: بهترین کیف پول مانا رابط کاربری ساده‌ای دارد و افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع استفاده از خدمات مختلف بهترین کیف پول‌های مانا نباید سخت و پیچیده باشد.
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف: مناسب‌ترین کیف پول مانا کیف پولی است که در کنار این رمز ارز، از ارزهای دیجیتال محبوب و معتبر دیگر هم پشتیبانی کند.
ویژگی ولت‌های امن و کاربردی مانا

معرفی بهترین کیف پول‌های مانا

حالا که در مورد انواع کیف پول آن اطلاعاتی به دست آوردیم، در ادامه بهتری کیف پول‌های مانا را معرفی می‌کنیم و توضیحاتی در موردشان خواهیم داد. همانطور که گفتیم، انواع کیف پول مانا به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند. پس در مرحله اول انواع کیف پول سخت‌افزاری برای این رمز ارز را معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ معرفی انواع کیف پول نرم‌افزاری برای آن می‌رویم. با توجه به پیش بینی آینده ارز مانا و ارزش آن، لازم است بهترین مکان را برای ذخیره‌ش انتخاب کنید.

انواع کیف پول سخت‌افزاری مانا

کیف پول‌های سخت‌افزاری مختلفی از ارز دیجیتال مانا پشتیبانی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کمپانی لجر یکی از بزرگترین کمپانی‌ها در زمینه ساخت و توسعه انواع کیف پول سخت‌افزاری برای ارزهای دیجیتالی است. کیف پول مانا Ledger Nano X که توسط این کمپانی تولید می‌شود، از رمز ارزهای دیگری هم پشتیبانی می‌کند. این ولت یکی از جدیدترین محصولات کمپانی لجر است و با امنیت بالا، به شما در ذخیره‌سازی ارز دیجیتال مانا کمک خواهد کرد. رابط کاربری نیز در این کیف پول خوب و ساده است و به همین دلیل چه افراد مبتدی و چه حرفه‌ای امکان استفاده از آن را دارند.

کیف پول Ledger Nano X از سیستم‌عامل‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و دارای سیستم تایید هویت دو عاملی است، به همین دلیل دسترسی به دارایی‌ها از طریق آن راحت است و از لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد. متاسفانه در برابر تمام ویژگی‌های مثبت، این کیف پول قیمت نسبتا بالایی دارد و شاید هر کسی نتواند آن را خریداری و برای ذخیره‌سازی رمز ارز مانا از آن استفاده کند. این ولت در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد و با ویژگی‌های بهتر نسبت به Ledger Nano S توانست جایگاه خوبی بین انواع کیف پول‌ها در بازار کریپتوکارنسی به دست آورد.

این ولت از فناوری بلوتوث پشتیبانی می‌کند و دارای یک باتری ۱۰۰ میلی امپری است. استفاده از این کیف پول نسبت به Ledger Nano S راحت‌تر است و با پشتیبانی از رمز ارزهای زیاد، تبدیل به گزینه‌ای بهتر نسبت به آن می‌شود.

لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای مانا

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

نسل قبلی کیف پول Ledger Nano X، Ledger Nano S است. این کیف پول هر چند نسبت به نسل جدید خود قدیمی به نظر می‌رسد اما امکان استفاده از آن هم در موبایل و هم در کامپیوتر را دارید و با پشتیبانی از ارزهای مختلف از جمله مانا، به شما در مدیریت بهتر ارزهای دیجیتالی‌تان به بهترین روش کمک می‌کند. Ledger Nano S هم مثل Ledger Nano X رابط کاربری ساده و مناسبی دارد و تمام افراد مبتدی و حرفه‌ای امکان استفاده از آن را دارند.

Ledger Nano S امنیت بسیار بالایی دارد و خطر نفوذ هکرها یا حملات فیشینگ را به حداقل می‌رساند. این کیف پول در مقابل Ledger Nano X از قیمت بهتری برخوردار است و در صورت داشتن بودجه کم می‌توانید آن را خریداری و استفاده کنید. این کیف پول در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد و با پشتیبانی از بیشتر از ۵۵۰۰ رمز ارز یکی از بهترین کیف پول‌های مانا به شمار می‌رود. شما می‌توانید از طریق یک کابل این ولت را به رایانه شخصی‌تان وصل کنید و سپس به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

سبک و قابل حمل بودن کیف پول مانا Ledger Nano S باعث می‌شود این کیف پول را در هر جایی همراه خود ببرید و از آن‌جا که دارای صفحه نمایش است، اطلاعاتی در مورد رمزارزهایتان به شما خواهد داد. این ولت نیازی به باتری ندارد و به راحتی می‌تواند آن را به صرافی‌های غیرمتمرکز مثل یونی سواپ یا کیف پول‌های نرم‌افزار مثل متامسک متصل کرد.

لجر نانو ایکس یکی از انواع والت ها سخت‌افزاری برای ارز مانا

کیف پول ترزور تی (Trezor T)

کیف پول مانا Trezor T در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار و از امکانات مختلفی نیز برخوردار است. این کیف پول شبیه به یک USB کوچک است که آن را به رایانه شخصی متصل می‌کنید و امکان ذخیره‌سازی رمز ارز مانا و دیگر ارزهای دیجیتال را در آن خواهید داشت. در این کیف پول بیشتر از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود و با رابط کاربری راحت، حتی کاربران مبتدی هم امکان استفاده از آن را دارند. این ولت مجهز به صفحه نمایش لمسی است که می‌تواند اطلاعات و داده‌های مختلفی در مورد رمز ارزها به شما بدهد.

شما به راحتی در Trezor T می‌توانید کلمات بازیابی را به صورت آفلاین ریکاوری کنید. کیف پول Trezor T به عنوان جدیدترین کیف پول تروزر می‌تواند تمام نیازهای شما به یک کلد ولت را برآورده کند. ویژگی منفی این کیف پول مثل کیف پول Ledger Nano X قیمت بالا است و به همین دلیل هر کسی امکان خرید و استفاده از آن را ندارد. با امکانات مختلف امنیتی در این کیف پول مثل پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی، می‌توان به امنیت دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال در آن اطمینان کرد.

کیف پول ترزور وان (Trezor One)

کیف پول مانا Trezor One در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت SatoshiLabs تولید و روانه بازار شد. این کیف پول رابط کاربری راحت و ساده‌ای دارد و برای کاربران مبتدی پیچیده و غیر قابل فهم نیست. این ولت هم مثل کیف پول Trezor T دارای صفحه نمایش است منتهی به جای تاچ از دکمه استفاده می‌کند. Trezor One نسبت به Trezor T قیمت کمتری دارد و به همین دلیل کاربرانی که بودجه کافی جهت خرید تروزر مدل تی را ندارند، می‌توانند این کیف پول را تهیه و از امکانات آن استفاده کنند.

تروزر مدل وان از برترین کیف پول‌ها برای ارز دیجیتال مانا

در کیف پول مانا Trezor One از بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌شود. این کیف پول در اکثر سیستم‌عامل‌ها قابل نصب است و از این بابت برایتان مشکلی به وجود نمی‌آورد. این کیف پول یک صرافی داخلی دارد و شما را از مراجعه به صرافی‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. همچنین با وجود سیستم احراز هویت دو عاملی در لایه‌های امنیتی این ولت به امنیت آن اطمینان کرد.

انواع کیف پول نرم‌افزاری مانا

کیف پول‌های نرم‌افزار مانا انواع مختلفی دارند. اگر با وجود مزیت‌های کیف پول‌های سرد نسبت به کیف پول‌های گرم باز هم تمایل به استفاده از هات ولت‌ها دارید، در ادامه بهترین کیف پول‌های مانا که به صورت نرم‌افزاری قابل استفاده هستند را ذکر می‌کنیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

Trust Wallet یک کیف پول موبایلی است که روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS اجرا می‌شود. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های مانا است که در کنار این رمز ارز از ۱ میلیون رمز ارز دیگر هم پشتیبانی می‌کند. از آن‌جا که تراست ولت در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس خریداری شد، این کیف پول هم اکنون حمایت و پشتیبانی این صرافی بزرگ را هم دارد. این کیف پول رایگان است و بابت استفاده از خدمات آن نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی ندارید.

از جمله ویژگی‌های مثبت کیف پول MANA تراست ولت می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. سطوح امنیتی در این ولت بسیار خوب و حرفه‌ای است، به همین دلیل امکان دسترسی سارقان و هکرها به دارایی‌هایتان در آن به حداقل می‌رسد. این ولت همچنین به صرافی‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز نیز به راحتی متصل می‌شود و مشکلی از این بابت برایتان ایجاد نمی‌کند. اگر دارای کارت اعتباری هستید، امکان خرید درون برنامه‌ای در این ولت هم وجود دارد.

شما امکان تبدیل رمز ارزها به یکدیگر داخل کیف پول مانا Trust Wallet را دارید و می‌توانید کلید خصوصی خود را از طریق آن کنترل کنید. این ولت امکان استیک کردن رمز ارزها را هم به شما می‌دهد تا از این طریق سودهای زیادی به دست آورید. اگر می‌خواهید چارت قیمت هر رمز ارز را ببینید، این ویژگی در Trust Wallet وجود دارد. بابت خرید و فروش رمز ارزها در این ولت نیاز به پرداخت کارمزد نیست و شما فقط ملزم به پرداخت کارمزدی هستید که شبکه و کوین یا توکن آن را تعیین می‌کند.

Trust Wallet، بهترین کیف پول نرم‌افزاری برای مانا

رابط کاربری در کیف پول Trust Wallet راحت است و شما در چند دقیقه می‌توانید در آن ثبت نام و سپس از خدماتی که دارد، استفاده کنید. هر چند تراست ولت از ویژگی احراز هویت دو عاملی پشتیبانی نمی‌کند اما با این حال دارای سطوح امنیتی قدرتمندی است که به آن در حفاظت از دارایی‌های کاربران کمک می‌کنند. متاسفانه امکان استفاده از این کیف پول در دسکتاپ وجود ندارد و این یکی دیگر از ویژگی‌های منفی آن به شمار می‌رود. همچنین با کمک صرافی داخلی نحوه خرید ارز مانا نیز بسیار آسان است.

کیف پول سیف پل (Safepal)

کیف پول Safepal هم به صورت نرم‌افزاری و هم به صورت سخت‌افزاری وارد بازار ارزهای دیجیتالی شد. شما می‌توانید کیف پول نرم‌افزاری Safepal را در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS اجرا کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که بگوییم صرافی بایننس نیز از کیف پول مانا Safepal حمایت می‌کند. از جمله ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته آن اشاره کرد.

در کیف پول Safepal بیشتر از ۳۲ هزار توکن پشتیبانی می‌شوند. همچنین این ولت قابلیت پشتیبانی از ۳۲ بلاک چین را هم دارد. اگر قصد خرید ولت Safepal به صورت سخت‌افزاری را دارید، اندازه این کیف پول به اندازه کارت‌های اعتباری است، پس به راحتی می‌توانید آن را خرید و به هر جایی که خواستید، ببرید. این کیف پول نسبت به سایر ولت‌های سخت‌افزاری امنیت بیشتری دارد چرا که به صورت ۱۰۰ درصد آفلاین کار می‌کند و به هیچ از فناوری‌های بلوتوث یا وای فای مجهز نیست. همچنین در این کیف پول نیازی به اتصال کابل USB نیست.

حالا کیف پول مانا Safepal یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در دنیا است و سه میلیون کاربر دارد. شما از طریق این ولت می‌توانید دارایی‌های خود را به حساب کاربری‌تان در بایننس منتقل کنند و از طریق آن‌ها معاملات مختلفی را انجام دهید. کیف پول سخت‌افزاری سیف پل گران و کمیاب است و این یکی از مهمترین ویژگی‌های منفی آن به شمار می‌رود. از آن‌جا که این کیف پول از API بایننس نیز استفاده می‌کند، برای بهره‌گیری از خدمات آن نیاز به VPN دارید.

کیف پول سیف پل در دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

کیف پول اتمیک (Atomic)

یکی دیگر از انواع کیف پول MANA کیف پول اتمیک ولت است که از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی و به صورت رایگان سرویس‌دهی می‌کند. این کیف پول در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد و با امنیت بالا یکی از بهترین ولت‌هایی است که می‌توانید برای ذخیره رمز ارز مانا از آن استفاده کنید. در واقع در این کیف پول کلیدهای خصوصی کاربران روی دستگاه‌شان رمزگذاری می‌شوند و به همین دلیل هیچ وقت از آن خارج نمی‌شوند.

شما می‌توانید با استفاده از ولت Atomic رمز ارزها را داخل کیف پول خریداری کنید و نیازی برای مراجعه به صرافی نخواهید داشت. همچنین شما می‌توانید در این ولت برخی از رمز ارزها را استیک کنید و از طریق آن‌ها کسب درآمد نمایید. امکان تبدیل انواع رمز ارزها به یکدیگر نیز در کیف پول اتمیک ولت وجود دارد. پشتیبانی اتمیک ولت به صورت ۲۴ ساعته فعال است و شما می‌توانید سوالات و پرسش‌های خود را از کارشناسان آن بپرسید.

این کیف پول تحت موبایل و ویندوز است و شما می‌توانید آن را روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS و همچنین سیستم‌عاملی‌های دبیان، اوبونتو، ویندوز، دبیان، فدورا و مک نصب و اجرا کنید. رابط کاربری در کیف پول Atomic راحت و ساده است و کاربران مبتدی نیز امکان استفاده از خدمات آن را دارند. امنیت بالا و قابلیت سواپ کردن از جمله ویژگی‌های دیگر کیف پول اتمیک ولت است.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

یکی از بهترین کیف پول‌های تحت دسکتاپ و موبایل برای ارز دیجیتال مانا، کیف پول Coinomi است. شما در این کیف پول امکان ذخیره انواع رمز ارزهای دیگر در کنار مانا را دارید. همچنین امکان استفاده از کیف پول کوینومی در سیستم‌عامل مختلف اندروید و کامپیوتری را دارید و همین باعث افزایش جذابیت آن می‌شود. یکی از ویژگی‌های مثبت این ولت رایگان بودن آن است، در واقع برای استفاده از خدمات مختلف آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

کیف پول کوینومی تحت دسکتاپ و موبایل

رابط کاربری ساده یکی از بهترین ویژگی‌های کیف پول کوینومی است. با رابط کاربری آسانی که توسعه‌دهندگان برای این ولت طراحی کردند، کاربران مبتدی که در شروع فعالیت در بازار کریپتوکارنسی هستند هم می‌توانند از ویژگی‌ها و مزایای آن بهره‌منذ شوند. متاسفانه این ولت از سیستم احراز هویت دو عاملی پشتیبانی نمی‌کند اما با این حال اگر به نکات امنیتی در آن به خوبی دقت و توجه کنید، می‌تواند به خوبی از رمز ارزهایتان در برابر حملات فیشینگ یا هکرها محافظت کنید.

بهترین ولت‌های ارز مانا

در کنار کیف پول‌هایی که معرفی کردیم، ولت‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم هم جزو انواع کیف پول مانا هستند که خدمات و سرویس دهی خوبی دارند و از آن‌ها می‌توانید برای ذخیره و نگهداری این رمز ارز استفاده کنید:

  •  کیف پول BRD
  •  کیف پول Exodus
  • کیف پول Edge
  • کیف پول Metamask
  • کیف پول MEW wallet

انتخاب بهترین کیف پول مانا

در انتخاب کیف پول مانا به ویژگی‌ها و خدمات مختلف ولت‌ها دقت کنید. همچنین باید به نوع فعالیت‌تان در بازار هم توجه نمایید. مثلا اگر معامله‌گر اسکالپر هستید که به صورت روزانه معاملات زیادی انجام می‌دهید، بهتر است از کیف پول‌های نرم‌افزاری استفاده کنید اما اگر معامله‌گر طولانی مدت هستید، کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه برای شما هستند. هر کیف پول ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد که ما در طول این مطلب به ویژگی‌های بیشتر کیف پول‌های محبوب بازار برای رمز ارز مانا پرداختیم. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید تصمیم درستی برای انتخاب کیف پول مانا بگیرید.

 سوالات متداول

رمز ارز مانا چیست؟

ارز دیجیتال مانا توکن بومی دسترالند است که در سال ۲۰۱۷ به صورت ارز اولیه عرضه و در سال ۲۰۲۰ نیز به صورت وارد بازار رمز ارزها شد.

ارز دیجیتال مانا در کدام صرافی‌ها معامله می‌شود؟

این رمز ارز در صرافی‌های کوینکس، کوین بیس، کوکوین، هیوبی گلوبال، Gate.io، اف تی ایکس، کاراکن، پولونیکسا، وکی اکسچنج و یونی سواپ و والکس معامله می‌شود.

انواع کیف پول رمز ارز مانا کدام است؟

انواع کیف پول‌های رمز ارز مانا شامل کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار می‌شوند.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانا چه هستند؟

کیف پول‌های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس و همچنین کیف پول‌های تروزر مدل تی و تروز مدل وان جزو بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای رمز ارز مانا هستند. کیف پول سخت‌افزاری سیف پل نیز گزینه خوبی برای ذخیره این ارز دیجیتال است.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزار مانا کدامند؟

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزار ارز دیجیتال مانا شامل کیف پول تراست ولت، اتمیک ولت، سیف پل و کوینومی هستند.

در انتخاب کیف پول مناسب برای ارز دیجیتال مانا به چه چیزهایی توجه کنیم؟

باید به نوع فعالیت خود در بازار رمز ارزها نیز توجه نمایید. اگر معامله‌گر طولانی مدت هستید بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری و اگر معماله گر روزانه هستید، بهتر است کیف پول‌های نرم‌افزاری را انتخاب و استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا