اخبار ارزهای دیجیتال

سلبریتی ها و توکن های NFT؛ اشتباهی چند میلیون دلاری!

نیمار، امینم و مدونا تنها برخی از نام‌هایی هستند که در دنیای NFTها متضرر شده‌اند.

نیمار، فوتبالیست مشهور برزیلی باشگاه پاریسن ژرمن، ۷۰۰ هزار دلار از ارزش سرمایه خود را به خاطر خرید NFT از دست داده است.

به گزارش والکس و به نقل از بین کریپتو، نیمار نخستین بار در ژانویه سال جاری وارد دنیای NFTها شد. در آن زمان، او با پرداخت یک میلیون دلار، صاحب دو توکن NFT از مجموعه مشهور باشگاه میمون‌های کسل (BAYC) شد. دو توکن نیمار در حال حاضر کمتر از ۳۵۰ هزار دلار ارزش‌گذاری می‌شوند.

یکی از دو BAYC نیمار
یکی از دو BAYC نیمار

نیمار تنها سلبریتی نیست که متحمل زیان‌های هنگفت در دنیای NFTها شده است. امینم (Eminem) نیز که یکی از مشهورترین رپرهای جهان است، سرنوشتی مشابه نیمار داشته است. او نیز در ماه ژانویه، میمون شماره ۹۰۵۵ را با قیمت ۱۲۳.۴۵ اتر (۴۶۲۰۰۰ دلار در زمان خرید) خریداری کرد.

BAYC متعلق به امینم
BAYC متعلق به امینم

ارزش توکن غیرمثلی امینم، هم‌اکنون به ۱۴۰ هزار دلار نزول کرده است. در ماه ژوئن، او به همراه اسنوپ داگ (که خود یکی از مشهورترین سلبریتی‌های فعال در حوزه توکن NFT است)، موزیک ویدیویی منتشر کرد که میمون‌های این دو در آن نقش‌آفرینی می‌کردند.

علی‌رغم تحسینی که از این ویدیو صورت گرفت و با وجود ۵۶ میلیون بار دیده شدن در یوتیوب، قیمت BAYC همچنان کاهش یافت. شرکت یوگا لبز که سازنده این مجموعه است، تلاش‌های زیادی برای گسترش اکوسیستم میمون‌های کسل انجام داده است اما حجم معاملات همچنان در حال نزول است.

مدونا، ستاره موسیقی پاپ، دیگر فرد مشهوری است که از خرید BAYC خاطره خوشی ندارد. استیو آئوکی (Steve Aoki) نیز دیگر دارنده میمون کسل است که بازگشت مثبتی بر روی سرمایه‌گذاری خود ندارد. آئوکی علاوه بر خرید NFT، مجموعه خود را به بازار عرضه کرده است. او طی مصاحبه‌ مشهوری زمانی گفته بود که درآمد او از فروش NFT، بیشتر از درآمدی بوده است که تاکنون از تولید موسیقی به دست آورده است.

آئوکی که مجموعه‌دار فعالی است، چند ماه پیش نیز ۳۵۰ هزار دلار در مجموعه دودلز (Doodles) سرمایه‌گذاری کرد. امروزه، NFTهای او بنا بر رقم سایت DappRadar، کمتر از ۵۰ هزار دلار ارزش دارند.

اما شاید برجسته‌ترین مورد در بین سرمایه‌گذاری‌های نافرجام یک سلبریتی، متعلق به لوگان پاول (Logan Paul) یوتیوبر است. پاول که اینفلوئنسر معروفی است، یک NFT از مجموعه On1 Force را به ارزش ۶۲۳ هزار دلار خریداری کرد. آن توکن هم‌اکنون تنها ده دلار ارزش‌گذاری شده است.

NFT ده دلاری لوگان پاول
NFT ده دلاری لوگان پاول

کلکسیون پاول که شامل NFTهایی از مجموعه‌هایی همچون کریپتو پانکس و World of Women است، از زمان خرید سقوط ارزش شدیدی را به خود دیده است.

بسیاری از افراد، با اشاره به این نمونه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، دنیای NFT را کلاهبرداری و یا بی‌ارزش خوانده‌اند. اما لوگان پاول کارنامه خوبی در سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها نیز ندارد. طبق اخبار، او بیش از نیم میلیون دلار از سرمایه خود را با سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها از دست داده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bein crypto
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا