NFTتکنولوژی

مجموعه باشگاه میمون های کسل؛ آشنایی با bored ape yacht club

NFT یا همان توکن‌های غیر مثلی، توکن‌هایی هستند که هرگز مشابه آن را پیدا نخواهید کرد. این روزها سرمایه گذاری در بازار این توکن‌ها بسیار داغ شده و بیشتر مردم در تکاپوی خرید آنها هستند. مجموعه باشگاه میمون های کسل نیز یکی از مجموعه‌های NFT است که توکن‌هایی با ظاهر بسیار جذابی دارد.

بسیاری از افراد، آن توکن‌های خاص و جذاب را خریداری می‌کنند و سپس، برای تصویر آواتار خود در شبکه‌های اجتماعی از آنها استفاده می‌کنند. در نهایت، زمانی که قیمتشان بیشتر شد، آنها را می‌فروشند.

نگاهی به مجموعه NFT باشگاه میمون های کسل

افرادی که در بازار توکن‌های غیر مثلی (Non-fungible token) فعالیت می‌کنند، قطعا با مجموعه NFT میمون های کسل که یکی از پروژه های مهم NFT است، نیز آشنا هستند. در واقع مجموعه باشگاه میمون های کسل (Bored Ape) یک باشگاه متفاوت با هر باشگاه دیگری است. این باشگاه مجازی با تنها ۱۰۰۰۰ نفر ظرفیت، برای عضویت، مخصوص اعضای خودش طراحی شده است. علاوه بر فعالیت‌های دیگر انجام شده در این باشگاه، امکان ساخت کلکسیون‌های دیجیتال بر بستر بلاک چین اتریوم وجود دارد.

نحوه عملکرد پروژه مجموعه باشگاه میمون های کسل به این شکل است که مقداری توکن‌های NFT به شکل آواتارهای مبتنی بر اتریوم طراحی و منتشر می‌شوند. شما نیز به عنوان اعضای باشگاه، امکان خریداری این توکن‌ها را دارید. پس از خریداری، می‌توانید آن آواتارها را بر روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید. حتی امکان فروش آنها با قیمت بالاتر نیز وجود دارد.

آواتارهای مجموعه باشگاه میمون های کسل

توکن‌های مجموعه باشگاه میمون های کسل در زمان راه اندازی، یعنی آپریل ۲۰۲۱، به ارزش ۲۰۰ دلار بود؛ ولی حالا ارزش این توکن‌ها به ۸۰ هزار دلار رسیده است. از این رو، این توکن‌ها برای سرمایه گذاری انتخاب بسیار خوب و سودآوری هستند. البته برای خرید توکن‌های باشگاه میمون های کسل باید ارز فیات یا ارزهای دیجیتال خود را به اتریوم (Ether) تبدیل کنید. سپس، توکن‌ها را بخرید.

نکته مهم درباره این توکن‌ها، کمیاب بودن و محدود بودن تعداد آن‌ها است. از توکن‌های باشگاه میمون های کسل تنها ۱۰ هزار عدد وجود دارد. به همین دلیل، توکن‌های کمیابی به حساب می‌آیند. همچنین، یکی از دلایل اصلی افزایش ارزش و قیمت این توکن‌ها، همان محدود تعداد عرضه آنها است.

تاریخچه مجموعه باشگاه میمون های کسل

پس از اولین پروژه توکن‌های NFT، یعنی مجموعه کریپتو پانکس، باشگاه میمون های کسل (Bored Ape) در آپریل ۲۰۲۱ توسط شرکت “Yuga Labs” راه اندازی شد. از زمان راه اندازی تا به امروز، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، محبوبیت بسیار خوبی را میان مردم به دست آورده است. افزایش میزان محبوبیت نیز سبب افزایش تقاضا برای خرید توکن‌های این باشگاه شد.

بنیان‌گذاران و تیم توسعه این مجموعه، در ابتدای راه برای خود اسم‌های مستعار، یعنی No Sass”، “Gordon Goner” “Gargamel و “Emperor Tomato Ketchup”، مشخص کردند. این نام‌ها تا فوریه سال ۲۰۲۲ باقی ماند ولی پس از آن، هر چهار بنیان گذار از هویت واقعی خود پرده برداری کردند. هویت واقعی بنیان‌گذاران مجموعه باشگاه میمون های کسل عبارت‌اند از:

  • Gargamel :Greg Solano
  • Gordon Goner: Willie Aroner

ابتدا این دو نفر هویت واقعی خود را در توییتر، کنار اسم “Bored Ape” فاش کردند. سپس، به دنبال آن، دو بنیانگذار دیگر نیز هویت‌های واقعی خود را اعلام کردند. هدف این افراد از پروژه باشگاه میمون های کسل، طراحی مؤلفه هنری از کلکسیون‌های NFT است که به صاحبان آنها اجازه می‌دهد تا ابزاری بیش از یک نماد فرقه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشند.

پس از راه اندازی باشگاه و عرضه توکن‌ها، هر توکن به ارزش ۰٫۰۸ اتر که برابر با ۲۰۰ دلار برای هر میمون بود، فروخته شد. فروش اوایل شروع این باشگاه معادل با ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که برای شروع یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آمد.

ویژگی‌های مجموعه باشگاه میمون های کسل

قطعا، این حجم از محبوبیت و تقاضا برای خرید توکن‌های کالکشن bored ape yatch club بی دلیل نیست. پس، باید دلایل آنها را بررسی کنیم که بفهمیم چرا این باشگاه تا این حد میان مردم و سرمایه گذاران محبوب است.

ظاهر

ویژگی‌های ظاهری توکن‌های میمون های کسل، بسیار جذاب و منحصر به فرد است. از آن جایی که ظاهر این توکن‌ها با طراحی بصری و گرافیک خاصی طراحی شدند، جذابیت بیشتری برای مردم ایجاد می‌کنند. از این رو، یکی از ویژگی‌ها و دلایل محبوبیت مجموعه NFT میمون‌ های کسل، همین ظاهر جذاب آنها است.

توکن میمون های کسل افراد مشهور

تنوع

در مجموعه باشگاه میمون های کسل، ۱۰ هزار نوع توکن وجود دارد. شما برای شروع سرمایه گذاری، دستتان باز است و به راحتی می‌توانید بین این ۱۰ هزار نوع توکن، یکی را انتخاب کنید. آن را بخرید و سرمایه گذاری کنید تا به سود مورد نظر خود برسید. پس تنوع بالا در توکن‌های عرضه شده نیز یکی از ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد میمون های کسل است.

کمیابی

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم از توکن‌های مجموعه باشگاه میمون های کسل تنها ۱۰ هزار عدد وجود دارد. این تعداد هرگز بیشتر یا کمتر نمی‌شود و از این رو، این توکن‌ها به نوعی کمیاب به حساب می‌آیند. پس یکی از دلایل افزایش قیمت و تقاضای بالا برای خرید آن، همین کمیاب بودن آن است.

دلیل خرید توکن‌های مجموعه باشگاه میمون های کسل چیست؟

توکن‌های این مجموعه، NFT است و این روزها خرید NFT برای مردم به نوعی سرمایه گذاری به حساب می‌آید. در دنیای امروزی، خرید NFT مانند خرید یک گلیم یا تابلو فرش دست بافت و گران قیمت است. از طرفی، NFT ها عرضه محدودی دارند و همین موضوع، دلیلی برای افزایش قیمت روز افزون آنها است. پس، مردم آنها را می‌خرند و به عنوان یک سرمایه، آنها را مدت‌ها نگه داری می‌کنند تا به قیمت بالاتری برسند سپس در پلتفرم‌هایی مانند opensea به فروش می‌رسانند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا