آموزش ابزارهامفاهیم تحلیلی

معرفی سایت Chainalysis و داده‌های تحلیلی آن

سایت Chainalysis، یکی از رسانه‌های پیشتاز در حوزه تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در صنعت کریپتوکارنسی است. این سایت از معدود پلتفرم‌هایی است که هم با توجه به قوانین و مقررات دنیای ارزهای دیجیتال و هم با توجه به جلب اعتماد موسسات مالی و نهادهای دولتی فعالیت می‌کند. بسیاری از تحلیل‌گران، سایت Chainalysis را به‌عنوان بهترین سایت تحلیل آنچین ذکر می‌کنند و بسیاری دیگر هم معتقدند که منابع بهتری هم برای تحلیل وجود دارند. ما در این مقاله می‌خواهیم به پاسخ این پرسش برسیم که آیا Chainalysis می‌تواند منابع دیگر تحلیل آنچین را کنار بزند و آیا می‌توان در مورد امنیت آن مطمئن بود یا خیر؟

درک درست و کامل قابلیت‌های سایت Chainalysis و مزایای تحلیل آنچین می‌تواند به شکل‌گیری تصمیمات سودآور و آینده‌ساز کمک کند. با ما همراه شوید تا به سراغ سایتی برویم که حالا ۸ سال از تاسیس و شروع فعالیت آن می‌گذرد و در میان معامله‌گران و تحلیل‌گران، شهرتی دست‌وپا کرده است.

معرفی سایت Chainalysis (چینالیسیس)

پلتفرم تحلیلی Chainalysis

چینالیسیس، یک پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری و تحلیل داده است که به‌صورت اختصاصی برای حوزه شبکه‌های بلاکچین ساخته شده است. این پلتفرم، دارای ابزارها و قابلیت‌هایی است که امکان تحقیقات جامع و مستند را برای سازمان‌های دولتی، صرافی‌‌ها و پلتفرم‌های خرید ارز دیجیتال و موسسات مالی مختلف ایجاد می‌کند. از این سایت همواره به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تحلیل داده‌های بلاکچین یاد می‌شود که با توجه به توسعه استانداردهای صنعت کریپتوکارنسی شکل گرفته است. ضمناً، سایت چینالیسیس سرویس‌ها و ابزارهایی دارد که برای ارائه‌دهندگان خدمات بیمه و شرکت‌های امنیت سایبری مورد استفاده هستند. سایت Chainalysis، ابزارهای تخصصی خود را برای مشتریان بیش از ۶۰ کشور مختلف در جهان ارائه می‌دهد.

بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای در صنعت کریپتوکارنسی، از چینالیسیس به‌عنوان موثرترین ابزار تحقیقاتی یاد می‌کنند. علاوه بر همه این‌ها، این سایت در حوزه توسعه نرم‌افزار برای تحلیل و تحقیق در بازار ارزهای دیجیتال هم فعالیت می‌کند تا میزان فعالیت‌های مجرمانه کاهش پیدا کند.

مایکل گرونگر (Michael Gronager)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت چینالیسیس، مدرک دکترای خود را در رشته مکانیک کوانتوم دریافت کرده است. گرونگر، پیش از تاسیس Chainalysis، تا سال ۲۰۱۵ روی پروژه صرافی Kraken کار می‌کرد. هدف از شروع سرمایه‌گذاری برای تاسیس سایت Chainalysis، ایجاد بستری بود که دولت‌ها و موسسات مالی در آن با شبکه‌های بلاکچین به تعامل برسند و خطرات مربوط به جرایم سایبری و هک شدن را کاهش دهند.

عملکرد وبسایت چینالیسیس چگونه است؟

این وب‌سایت، داده‌های شبکه‌های بلاکچین و خدمات مربوط به تحلیل آنچین را به بیش از ۵۰۰ مشتری سازمانی ارائه می‌دهد. بعضی از مشتریان سازمانی این سایت شامل دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد (UN)، وزارت دادگستری ایالات متحده، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) و تیم تحقیقاتی IRS هستند. در ادامه، به سه دسته از مشتریان اصلی سایت Chainalysis اشاره می‌کنیم که جامعه هدف این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

صنعت کریپتوکارنسی و بازار ارزهای دیجیتال

استفاده از امکانات چینالیسیس باعث می‌شود تا حجم کار نظارت بر کسب‌وکارهای ارز دیجیتال، کمتر و ساده‌تر شود. به‌عبارت ساده‌تر، تیم‌های تجارتی مختلف می‌توانند با خیال راحت و با استفاده از امکانات سایت، یک تیم مدیریتی اختصاصی تشکیل دهند.

موسسات و نهادهای مالی

پیوند شبکه‌های بلاکچین و زیرساخت‌های اکوسیستم مالی، علاوه بر مزایا دارای خطراتی هم است. تحلیل آنچین این امکان را برای بانک‌ها و موسسات مالی فراهم می‌کند تا به داده‌های مفید صنعت کریپتوکارنسی دسترسی داشته باشند. زمانی که یک موسسه مالی به داده‌ها و تحلیل آنچین دسترسی داشته باشد، خطرات پیوند با شبکه‌های بلاکچین به حداقل می‌رسند و مسیر رشد بیشتر بازارهای مالی، هموار می‌شود.

سازمان‌های دولتی

بینش و چشم‌اندازی که سایت Chainalysis برای سازمان‌های دولتی فراهم می‌کند، باعث می‌شود تا جلوی کلاهبرداری و اعمال جنایتکارانه گرفته شود. مجرمان مالی، دائماً از روش‌های جدید برای دور زدن قانون و پنهان کردن فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. با این اوصاف، سایت Chainalysis می‌تواند ابزارهای تحقیقاتی شگفت‌انگیزی را ارائه دهد و به سازمان‌های دولتی در شناسایی فعالیت‌های مجرمانه کمک کند. داده‌هایی که در این وب‌سایت برای سازمان‌های دولتی ارائه می‌شوند، از بروز تروریسم، قاچاق جنسی، پول‌شویی و کلاهبرداری جلوگیری می‌کنند.

محصولات و بخش‌های مختلف وبسایت چینالیسیس

چینالیسیس، اکثر ابزارهای پیشرفته برای تحلیل درست آنچین را توسعه داده و ارائه کرده است. حالا که با انواع مشتریان سازمانی و غیرسازمانی این وب‌سایت آشنا شده‌اید، بیایید تا نگاه دقیق‌تری به محصولاتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد، داشته باشیم.

داده‌های تجاری (Business Data)

ابزار Chainalysis Business Data، بخشی از محصولات وب‌سایت چینالیسیس است که به کسب‌وکارهای کریپتویی کمک می‌کند تا درک بهتری از جامعه مشتریان خود داشته باشند. همچنین، با استفاده از این محصول می‌توان جریان‌های درآمدی بیشتری را خلق کرد و محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری web3 را توسعه داد. با استفاده از ابزار داده‌های تجاری، می‎‌توان تصمیم‌گیری بهتری را با تکیه بر داده‌ها گرفت و کیفیت تجربیات مشتریان را بهبود داد. ابزار Business Data در سایت Chainalysis، به‌تنهایی نقش موثری روی سایر محصولات این پلتفرم گذاشته و بهترین روش برای بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی است.

ابزار Know Your Transaction برای شناسایی تراکنش‌ها

خطر هک

ابزار KYT با تکیه بر یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی با عنوان API، امکان تقویت هوش مصنوعی شبکه بلاکچین را فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند با خریدن این ابزار، به بهینه‌سازی گردش کار دست پیدا کنند. این ابزار، یک بستر امن و مطمئن برای اتصال به فناوری web3 است و در حوزه امور مالی غیرمتمرکز فعالیت دارد. جالب است بدانید که هر هفته بیش از ۱۰۰ سرویس جدید توسط ابزار KYT به مشتریان عرضه می‌شود.

مهم‌ترین قابلیت این ابزار، ارائه آدرس‌های مربوط به کیف پول‌های دیجیتال است. این قابلیت باعث شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی، بررسی بازارهای فعال در دارک‌وب (Darkweb) و جلوگیری از کلاهبرداری و بدافزارها می‌شود. بر این اساس، مشتریان این ابزار می‌توانند از انجام تراکنش‌های مربوط به IPهای تحریم‌شده جلوگیری و کیف پول‌های مرتبط با بدافزارها را مسدود کنند.

ابزار کریپتوس (Kryptos)

سرویس کریپتوس، بخشی از سایت Chainalysis است که امکان دسترسی انبوه به داده‌های آنچین را برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد. مشتریان این سرویس می‌توانند از آن برای نظارت بیشتر و بهتر بر فعالیت بیش از ۶۰۰ سرویس فعال در کریپتوکارنسی استفاده کنند. اکثر مشتریان این ابزار، از قابلیت‌های آن برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و انتخاب شرکای بالقوه در صنعت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند، پیش از ورود به یک شراکت، ریسک‌های آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و پتانسیل آن را با سایر مشاغل مقایسه کنند. سایت Chainalysis، بیشتر از هر شرکت تحلیلی دیگری در حوزه ارائه خدمات تحلیل آنچین فعالیت می‌کند و بر این اساس می‌توان به صحت داده‌های آن اعتماد کامل داشت.

بازار اینتل (Intel Market)

بازار اینتل یا Intel Market در پلتفرم Chainalysis

بازار اینتل هم مثل اکثر ابزارهای سایت Chainalysis، در جهت کمک برای تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌های حوزه فناوری web3 ایجاد شده است. کاربران و مشتریان می‌توانند، از سرویس بازار اینتل برای انجام تحقیقات کامل و تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند و  استراتژی‌های هوشمندانه‌ای در این زمینه بگیرند.

شاخص‌های پیشرفته بازار اینتل، امکان رصد کردن تحرکات قیمتی دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. این ابزار کمک می‌کند تا فرصت‌های خریدوفروش ایده‌آل مورد ارزیابی قرار بگیرند و شناسایی شوند. از مهم‌ترین خصوصیات این ابزار، ارائه اطلاعات به‌روز و آپدیت‌شده از روندهای صنعت بلاکچین است.

راکتور (Reactor)

ابزار راکتور، بیشتر شبیه به یک تیغ جراحی برای کالبدشکافی جنازه است. کاربران می‌توانند با تکیه بر قابلیت‌های ابزار راکتور، بدنه تراکنش‌ها و فعالیت‌های بازار ارزهای دیجیتال را بشکافند و فعالیت‌های مجرمانه را بررسی کنند. این کار باعث می‌شود تا بینشی دقیق از تحرکات دارایی‌های دیجیتال در سرتاسر بازار کریپتوکارنسی حاصل شود. راکتور، آدرس کیف پول‌های دیجیتال را بررسی می‌کند و تصویری واضح و دقیق از فعالیت‌های مرتبط با آن را ارائه می‌دهد.

آیا استفاده از سایت Chainalysis رایگان است؟

بهره‌مندی از امکانات و بخش‌های مختلف سایت چینالیسیس، رایگان نیست و نیاز به خریداری کردن اشتراک ماهانه دارد. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌هایی که قیمت‌های جداگانه‌ای برای قابلیت‌ها و ابزارهای خود ارائه می‌دهند، سایت Chainalysis با ارائه یک اشتراک ماهانه به ارزش ۵۰۰ دلار، زمینه میزبانی از مشتریان را فراهم کرده است.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه‌های اشتراک، بهتر است که وارد بخش Professional Services سایت شوید. با تهیه اشتراک سایت چینالیسیس و تمدید ماهانه آن می‌توان به همه ابزارهای تحلیل آنچین دسترسی پیدا کرد و با بررسی داده‌ها به تصمیم‌گیری هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری‌ها رسید.

پلتفرم Chainalysis، امین‌ترین مشاور برای سرمایه‌گذاری

کاربرد سایت chainalysis

تحلیل آنچین و استفاده از داده‌های شبکه‌های بلاکچین، یکی از روش‌های بهبود کیفیت تصمیم‌گیری در سرمایه‌گذاری است. صنعت کریپتوکارنسی به‌خودی‌خود نوظهور و جدید است و امکان بروز اشتباهات مهلک در سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد. از طرفی، موسسات مالی و نهادهای دولتی، ارتباط بسیار کم‌رنگی با شبکه‌های بلاکچین دارند و این مسئله باعث از بین رفتن اعتماد متقابل بین آن‌ها شده است. سایت Chainalysis، محبوب‌ترین پلتفرم در حوزه خدمات و سرویس‌های مختلف برای تحلیل آنچین و دسترسی به داده‌هاست. مشتریان این سایت، هم نهادهای دولتی و موسسات مالی و هم معامله‌گران و تریدرهای ارزهای دیجیتال هستند.

نظر شما در مورد خدمات و سرویس‌های سایت chainalysis چیست؟ آیا تحلیل آنچین، کارآمدترین ابزار موجود برای افزایش کیفیت سرمایه‌گذاری و دستیابی به سودآوری بیشتر است؟ برای ما در مورد تجربه‌‍ای که در مواجهه با این سایت یا پلتفرم‌های مشابه داشته‌اید، بنویسید.

۱۰

سایت Chainalysis

گام قبلی (۱۰/۱۷) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا