اخبار ارزهای دیجیتال

دسترسی قراردادهای هوشمند به کیف پولتان را قطع کنید!

کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند در بازه‌های مشخص نسبت به قطع دسترسی قراردادهای هوشمند مشکوک اقدام کنید

سال ۲۰۲۲، سالی دشوار برای کاربران تازه‌کار بود. عوامل تبهکار به کمک هک‌ها و کلاهبرداری‌های پرتعداد، سرمایه کاربران را به یغما بردند. حالا کاربری در پلتفرم ردیت، توصیه‌هایی برای کاربران تازه‌وارد در ابتدای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، کاربری با نام ۴cademy توصیه‌های خود را در ساب‌ردیت CryptoCurrency ارسال کرد. او خاطرنشان کرد که تعطیلات سال نو زمان مناسبی برای بررسی مجموعه قراردادهای هوشمند تایید شده هر فرد است.

این کاربر با بررسی قراردادهای هوشمند تایید شده خود دریافت که تقریبا تمامی تاییدیه‌ها اجازه ارسال «نامحدود» توکن را به قرارداد هوشمند می‌داده است. او به دیگر افراد نیز توصیه کرد تا تاییدیه‌های خود را به شکل مستمر بررسی کنند و در صورت لزوم آن‌ها را لغو نمایند.

دلیل این کار، جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری است. کاربران ممکن است قربانی برنامه‌های غیرمتمرکز جعلی شده باشند و دسترسی انتقال توکن‌های عادی و NFTهای خود را به آن اعطا کرده باشند. این حملات فیشینگ سابقه گسترده‌ای در دنیای رمزارزها دارند. ماه گذشته فردی قربانی یک شرکت جعلی فیلم‌سازی شد و ۱۴ توکن NFT مجموعه باشگاه میمون‌های کسل (BAYC) خود را از دست داد.

بهتر است کاربران در دوره‌های متناوب مجوز دسترسی قراردادهای هوشمند (حتی قراردادهای ایمن و معتبر) را قطع نمایند چرا که هکرها ممکن است راهی برای سو استفاده و نفوذ به این قراردادها پیدا کنند و از طریق آن‌ها سرمایه استفاده‌کنندگان را به سرقت برند.

طی ۱۰ هک بزرگ سالی که گذشت، مجموعا مبلغی به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار توسط مهاجمین به تاراج برده شد. اکثر این حملات از طریق استفاده هکرها از آسیب‌پذیری‌های موجود در بریج‌ها و برنامه‌های DeFi میسر شد.

توصیه دیگر این کاربر، استفاده از چند کیف پول مجزا برای مقاصد مختلف است. او پیشنهاد کرد که کاربران حداقل دو آدرس متفاوت را به کار گیرند؛ یکی برای تعامل با قراردادهای هوشمند و دیگری برای نگهداری از سرمایه به شکل ایزوله.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی حسینی
علی حسینی
3 ماه قبل

سلام من چطور میتونم دسترسی دیفای رو به کیف پول سیف پل مسدود کنم

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  علی حسینی

سلام وقت بخیر
از ابزارهایی مثل revoke.cash می‌تونید استفاده کنید.

عارف
عارف
6 ماه قبل

سلام.لطف کنید بگید چطور دسترسی رو قطع کنیم

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  عارف

سلام
وقت به خیر
در کیف پول خود گزینه تحت عنوان wallet connect یا مشابه آن در بخش تنظیمات وجود دارد. روی بخش مربوطه کلیک کرده و سپس ارتباط پلتفرم‌های متصل شده به کیف پول خود را قطع کنید.

دکمه بازگشت به بالا