سرمایه گذاریصرافی ها

کوینکس یا بایننس؟ بررسی دقیق تفاوت ها و شباهت های آنها

در بازار ارزهای دیجیتال برای اینکه بتوانید معاملات خود را با خیال راحت انجام دهید، باید سراغ صرافی‌های معتبر بروید. از زمان شکل‌گیری ارزهای دیجیتال صرافی‌های زیادی روی کار آمدند. مهم‌ترین آن‌ها صرافی کوینکس (Coinex) و صرافی بایننس (Binance) است.

در مقاله پیش رو به بررسی تفاوت کوینکس با بایننس می‌پردازیم. در ابتدا هر دو صرافی را معرفی می‌کنیم و در کنار آن با مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌شویم. با توجه به اینکه خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های مختلف برای ایرانی‌ها با محدودیت‌هایی همراه است، این بررسی، تردید شما برای انتخاب یک صرافی مناسب را برطرف می‌کند.

آشنایی با صرافی بایننس

یکی از صرافی‌های معروفی که بین معامله‌گرها بسیار محبوب است صرافی بایننس نام دارد. صرافی بایننس کار خود را در سال ۲۰۱۷ و در کشور چین آغاز کرد. بنیان‌گذار آن شخصی با نام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zao) است.

تفاوت کوینکس با بایننس به ویژگی‌های صرافی بایننس برمی‌گردد. این صرافی با ویژگی‌های خاصی که داشت خیلی زود توانست عنوان بزرگ‌ترین صرافی را از آن خود کند. البته به خاطر فشارهایی که چین به صرافی‌های ارزهای دیجیتال وارد می‌کرد، بایننس به ژاپن منتقل شد. البته هنوز هم فشارهای چین به صرافی‌ها وجود دارد.

آشنایی با صرافی بایننس در تفاوت کوینکس با بایننس

نکته مهمی که باید بدانید این است که در صرافی بایننس گزینه احراز هویت وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت صرافی کوینکس با بایننس به همین موضوع مربوط می‌شود. بایننس به دلیل فعال کردن احراز هویت باعث شده که محدودیت‌های زیادی برای معامله‌گران ایرانی به وجود آید.

امروزه کاربران ایرانی که با صرافی ارز دیجیتال بایننس کار می‌کنند به سراغ راه‌حل‌هایی می‌روند که به نوعی این فشاری که در بایننس وجود دارد را از سر راه خود کنار بزنند. ایرانی‌ها در ابتدا باید اقدام به خرید یکی از استیبل کوین‌ها (Stablecoin) کنند تا بتوانند معاملات خود را انجام دهند. این موضوع اصلی‌ترین تفاوت کوینکس با بایننس است.

با اینکه بایننس یک صرافی بین‌المللی است، اما با فعال کردن گزینه احراز هویت بخش مهمی از کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند به سراغ صرافی‌هایی مانند کوینکس بروند. این موضوع فرق کوینکس و   بایننس را به خوبی نشان می‌دهد.

بایننس نیز به عنوان یک صرافی بزرگ و مطرح مزایا و معایب مختلفی دارد که در ادامه همه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این موارد به شما کمک می‌کنند به تفاوت کوینکس با بایننس پی ببرید. مهم‌ترین مزایا و معایب این صرافی به شرح زیر است:

مزایای صرافی بایننس

کاربر در حال کار با صرافی بایننس
  • تفاوت کوینکس با بایننس به نقدشوندگی بالای بایننس برمی‌گردد. هر روز معاملات با حجم بالایی در این صرافی انجام می‌شوند.
  • دسترسی به بایننس راحت است. کاربران می‌توانند هم با کامپیوتر و هم با نرم‌افزار موبایل این صرافی، مشغول معامله شوند.
  • رابط کاربری آن مانند صرافی کوینکس ساده است. کاربران می‌توانند به راحتی با بایننس کار کنند.
  • این صرافی یک ارز دیجیتال با نام “BNB” دارد. برای معامله با آن حتما به تغییرات قیمت bnb نیز توجه کنید.
  • اگر در معاملات خود به سراغ ارز دیجیتال صرافی بایننس بروید، ۲۵ درصد از کارمزد معاملات شما کاهش می‌یابد. واریز به حساب نیازمند پرداخت کارمزد نیست.
  • تفاوت کوینکس با بایننس در پشتیبانی از رمزارزها است. بایننس بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند که این تعداد در کوینکس کمی بیشتر است.
  • بایننس در دوره‌های مختلف به کاربران خود جایزه می‌دهد. این جایزه می‌تواند ارز دیجیتال یا یک خودروی لوکس باشد.
  • در صرافی بایننس امکان دریافت وام وجود دارد.
  • تفاوت کوینکس با بایننس در امنیت است. هر دو امنیت بالایی دارند اما در بایننس به دلیل وجود گزینه احراز هویت دو عاملی امنیت به شکل قوی‌تری اجرا می‌شود.

معایب صرافی بایننس

  • در صرافی ارز دیجیتال بایننس پشتیبانی وجود دارد اما به دلیل تأخیر در پاسخ دادن، بایننس نمره منفی می‌گیرد.
  • تفاوت کوینکس با بایننس به محدودیت‌های بایننس در زمینه واریز و برداشت در رابطه با کاربران ایرانی مربوط می‌شود.
  • در بایننس برای برداشت باید کارمزد پرداخت شود.
  • همان‌طور که گفتیم بایننس ایران را تحریم کرده است و این موضوع به تنهایی مهم‌ترین تفاوت کوینکس با بایننس است.

خدمات صرافی بایننس

خدمات تخصصی صرافی بایننس در تفاوت کوینکس با بایننس

برای اینکه به خوبی تفاوت کوینکس با بایننس را درک کنید باید نگاهی به خدماتی که توسط این دو صرافی ارز دیجیتال صورت می‌گیرند داشته باشید. مهم‌ترین خدماتی که در بایننس ارائه می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • تبادل همتا به همتا (P2P): در این روش بین خریداران و فروشندگان ارتباط مستقیمی وجود دارد. در این ارتباط مستقیم است که تبادل صورت می‌گیرد.
  • معاملات استاپ (Spot): در این معامله امکان تسویه آنی به نفع معامله‌گران فراهم است.
  • معامله مارجین (Margin): در این روش معامله‌گر با کمک دریافت وام از یک شخص ثالث خرید و فروش خود را انجام می‌دهد.
  • بایننس فیوچرز (Binance Futures): تفاوت کوینکس با بایننس در معاملات بایننس فیوچر است. در این روش معامله‌گر می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کند.
  • بایننس ارن (Binance Earn): این امکان مانند یک حساب پس‌انداز است. به معامله‌گران کمک می‌کند که بتوانند بخش مهمی از دارایی‌های خود را نگه دارند.
  • استیکینگ (Staking): استیکینگ به کاربران کمک می‌کند تا دارایی‌های خود را در شبکه قفل کنند. معامله‌گران از این طریق به سود و درآمد می‌رسند.

آشنایی با صرافی کوینکس

برای اینکه به تفاوت کوینکس با بایننس پی ببرید لازم است که به صورت تخصصی با صرافی کوینکس آشنا شوید. از هر کسی که بپرسید کدام صرافی عملکرد بهتری دارد در ابتدا به کوینکس اشاره می‌کند. این صرافی کار خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد.

معرفی صرافی کوینکس

کوینکس برای کاربران خود بهترین پلتفرم است چرا که زمینه‌ انجام معاملات امن را برای افراد فراهم می‌کند. به دلیل وجود تحریم‌های مختلف، کار با صرافی‌های خارجی برای ایرانی‌ها مشکل است. اما کوینکس امکانی را فراهم کرده که همه بتوانند در این صرافی معاملات خود را انجام دهند. کوینکس مزایا و معایب مختلفی دارد که پی بردن به آن‌ها می‌تواند در درک تفاوت کوینکس با بایننس به شما کمک کند.

مزایای صرافی کوینکس

  • کارمزد این صرافی ۰/۱ درصد است. همچنین اگر از توکن کوینکس “CET” استفاده کنید، کارمزد معاملاتی شما از ۰/۱ به ۰/۰۵ کاهش پیدا می‌کند.
  • کوینکس به دلیل استفاده از یک سیستم امنیتی با نام full dimension protection توانسته امنیت بسیار خوبی را برای معامله‌گرها فراهم کند.
  • نکته مهمی که در تفاوت کوینکس با بایننس باید به آن توجه کنید رابط کاربری ساده است. کار با کوینکس برای کاربران بسیار راحت است.
  • در کوینکس کاربرانی که دیگران را به این صرافی دعوت کنند می‌توانند ۲۰ درصد از هزینه معاملات را به دست آورند.
  • کوینکس روش‌های پرداخت مناسبی را برای معامله‌گران در نظر می‌گیرد. افراد می‌توانند با کمک ویزا کارت (Visa Card) و مستر کارت (Mastercard) به راحتی پرداخت‌های خود را انجام دهند.
  • عملیات واریز و برداشت در این صرافی بدون احراز هویت صورت می‌گیرد. می‌توانید حداکثر ده هزار دلار برداشت کنید. با انجام احراز هویت این رقم تا یک میلیون دلار هم می‌رسد.
  • تفاوت کوینکس با بایننس در امکان انجام معاملات لوریج (Leverage) در صرافی کوینکس است.
  • این صرافی ابزارهای مناسبی را برای معامله در اختیار افراد قرار می‌دهد.
  • مهم‌ترین نکته‌ای که در تفاوت کوینکس با بایننس باید به آن توجه کنید پشتیبانی از ارزهای دیجیتال است. کوینکس از ۲۹۸ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • امکان کار با این صرافی از طریق اپلیکیشن فراهم است.
  • در صرافی کوینکس می‌توانید از کیف پول امنی با نام ویا والت (ViaWallet) استفاده کنید.
راحتی کار با کوینکس در تفاوت کوینکس با بایننس

معایب صرافی کوینکس

  • تفاوت کوینکس با بایننس مربوط به حجم پایین معاملات می‌شود. البته قرار است در آینده اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.
  • نکته مهمی که در تفاوت صرافی کوینکس با بایننس باید به آن توجه کنید موضوع نوسان‌گیری است. در کوینکس ابزاری برای انجام نوسان‌گیری ساده وجود ندارد.
  • در این صرافی پشتیبانی آنلاین و تلفنی به صورت شبانه‌روزی وجود دارد.

خدمات صرافی کوینکس

در این صرافی خدمات مختلفی ارائه می‌شود که همگی برای کسب سود بسیار مفید هستند. بسته به اینکه تا چه میزان خطر پذیر هستید می‌توانید از انواع معاملات یا خدماتی که توسط این صرافی ارائه می‌شوند استفاده کنید. آشنایی با این خدمات کوینکس کمک می‌کند که تفاوت کوینکس با بایننس را بهتر درک کنید. مهم‌ترین خدمات این صرافی به شرح زیر هستند:

  • معاملات استاپ لیمیت (Stop Limit): این گزینه به معامله‌گر اجازه می‌دهد کمترین سود و بیشترین حد ضرر را در معامله با دقت زیادی شناسایی کنند.
  • استاپ مارکت (Stop Market): این بخش برای افرادی که می‌خواهند سفارش خود را چه خرید و چه فروش به صورت فوری قرار دهند مناسب خواهد بود.
  • معامله استاپ اوردر (Limit order): در معامله استاپ اُردر کاربران این امکان را دارند که به صورت شرطی معامله انجام دهند.

چه شباهت‌هایی بین صرافی کوینکس و بایننس وجود دارد؟

وجه تشابه صرافی های کوینکس و بایننس

یکی از عوامل مهمی که کمک می‌کند تا تفاوت کوینکس با بایننس را به خوبی درک کنید این است در مورد شباهت‌های این دو صرافی نیز اطلاعاتی به دست آورید. هر چند هر دو صرافی‌ها متفاوت هستند اما در اصل خدماتی را به معامله‌گران می‌دهند تا با انجام معاملات به سود برسند. در این بین شباهت‌هایی با هم دارند که به شرح زیر هستند:

  • ثبت‌نام در این دو صرافی هیچ هزینه‌ای ندارد و برای همه کاربران رایگان است.
  • برداشت در کوینکس حداکثر ۱۰ هزار دلار است. در بایننس، این عدد ۲ بیت‌کوین (Bitcoin) برای کاربرانی است که احراز هویت نشده‌اند.
  • هر دو از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کنند. تفاوت کوینکس با بایننس در تعداد ارزهای پشتیبانی شده است.

نکات مهم امنیتی در مورد صرافی کوینکس و بایننس

هر چند مهم‌ترین تفاوت کوینکس با بایننس مربوط به عدم احراز هویت و دردسرهای ناشی از آن در بایننس است. اما باید بدانید بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال به دلیل فشارهای خارجی شرایط دشواری را برای برخی از کشورها فراهم می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد احتمال اینکه کوینکس نیز به دنبال فشارهای مختلف بخواهد خدمات خود را محدود کند وجود دارد. از این رو باید مراقب این مسئله باشید و دارایی‌های خود را در کیف پول صرافی ذخیره نکنید و برای این کار به سراغ کیف پول‌های اختصاصی بروید.

همچنین اگر می‌خواهید به سراغ صرافی بایننس بروید باید از آی‌پی (IP) ثابت کشوری که تحریم نیست استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از وی‌پی‌ان (VPN) رایگان نیز استفاده نکنید تا دارایی‌های خود را از دست ندهید. برای انجام معامله به تفاوت کوینکس با بایننس نیز توجه داشته باشید.

تفاوت های امنیتی صرافی های کوینکس و بایننس

کوینکس یا بایننس، کدام را انتخاب کنیم؟

در این مقاله به بررسی تفاوت کوینکس با بایننس پرداختیم. هر کدام از این صرافی‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اینکه بگوییم کدام بهتر است به استانداردهای شما مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید یک معامله بدون محدودیت را تجربه کنید، کوینکس برای شما مناسب است.

اما باید بدانید که بایننس با وجود خدمات خوبی که دارد به دلیل محدودیت برای ایرانی‌ها معامله را برای فرد دشوار می‌کند. اما با وجود محدودیت‌ها رتبه بهترین صرافی به بایننس تعلق دارد. هر کدام را که انتخاب کردید حتما به نکات امنیتی برای حفظ دارایی‌های خود توجه کنید.

سؤالات متداول

آیا صرافی کوینکس را هک کرده‌اند؟

خیر! کوینکس بسیار امن است چون از زمانی که این صرافی را تأسیس کرده‌اند هیچ موردی از نقض امنیتی یا هک شدن گزارش نشده است.

چه تعداد کاربر از کوینکس استفاده می‌کنند؟

تفاوت کوینکس با بایننس به تعداد کاربران کوینکس برمی‌گردد. ۳ میلیون کاربر از ۲۰۰ کشور دنیا در این صرافی مشغول به فعالیت و انجام معامله هستند.

آیا بایننس از کوینکس بهتر است؟

بایننس برای کسانی که آشنایی خوبی با ارزهای دیجیتال و روش‌های سرمایه‌گذاری دارند مناسب است. هدف از ساخت کوینکس این است که امکان معامله راحت را برای کاربران فراهم کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا