کیف پول

راهنمای تصویری اتصال ترزور وان به کیف پول اکسودوس

ترزور (Trezor) را احتمالا می‌توان یکی از قدیمی‌ترین ولت‌های سخت‌افزاری نامید که در عصر امروز باقی مانده است. کیف پول ترزور که با دو مدل ترزور T و ترزور وان در آگوست سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد، اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین بود که فضای سرد ایمن را به همراه قابلیت خرج کردن با یک کیف پول گرم ارائه می‌کرد.

اگرچه ترزور یک کیف پول سرد به حساب می‌آید، اما این کیف پول فقط به اندازه عبارت بازیابی مخفی آن ایمن است و هر کسی که عبارت بازیابی را داشته باشد می‌تواند به محتویات داخل کیف پول دسترسی پیدا کند؛ بنابراین به تنهایی ایمنی چندانی ندارد. به همین دلیل، یکی از روش‌هایی که شرکت ترزور برای افزایش ایمنی این ولت، اتصال ترزور وان به اکسودوس که یک کیف پول گرم است را به کاربران پیشنهاد می‌کند. البته این یک ایمنی دو سویه است و در حال  به تامین امنیت ارزهای شما کمک می‌کند. در ادامه این مقاله ما نحوه متصل کردن این دو کیف پول به یک دیگر را به شما آموزش می‌دهیم تا شما نیز بتوانید ایمنی ولت خود را یک مرحله ارتقا دهید.

Trezor چگونه کار می‌کند و چرا می‌تواند امنیت را بهبود بخشد؟

پیش از این که به آموزش اتصال ترزور وان به اکسودوس بپردازیم اجازه دهید تا کمی با کیف پول‌های سرد مانند ترزور و امنیت آن‌ها آشنا شویم. اگر با پیشینه ارزهای دیجیتال آشنا باشید، حتما می‌دانید که یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن نگه داشتن رمزارزها استفاده از کیف پول سرد است. اما کیف پول سرد دقیقا چیست؟

کیف پول سرد راهی برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین است. کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی مخفی کیف پول سرد در یک محیط آفلاین تولید می‌شوند. همانطور که پیش از این گفتیم، ترزور وان یک کیف پول سخت افزاری است که می‌تواند عبارت بازیابی مخفی و کلیدهای خصوصی را در حافظه فلش خود تولید و ذخیره کند. دستگاه Trezor به اینترنت متصل نمی‌شود و عبارت‌های بازیابی مخفی کیف پول نیز به صورت آفلاین به وجود می‌آیند. همه این عوامل باعث می‌شوند ترزور یک کیف پول سرد باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ولت و کار با آن می‌توانید نحوه نصب ترزور آن را بیاموزید.

ترزور وان چیست و نحوه نصب به اکسودوس

عملکرد این کیف پول سخت افزاری بدین شکل است که هنگامی که فرد کیف پول سخت‌افزاری ترزور خود را برای ارسال تراکنش به رایانه متصل می‌کند، تراکنش به صورت آفلاین توسط ولت امضا شده و سپس اطلاعات امضا شده برای پخش تراکنش با کامپیوتر به اشتراک گذاشته می‌شود. امضای کل فرآیند به شکل آفلاین و پردازش آن به وسیله ترزور ولت، همه تضمینی برای امن ماندن عبارت بازیابی مخفی و کلیدهای خصوصی است.  شما نیز با نگه‌داشتن عبارت بازیابی مخفی و کلیدهای خصوصی خود در یک محیط آفلاین، می‌توانید وجوه خود را در برابر بدافزارها و هکرها محافظت کنید.

اما همانطور که گفتیم محافظت از کیف پول ترزور با عبارت مخفی و کلیدهای خصوصی به تنهایی کافی نیست و نیاز است که آن را به یک کیف پول گرم مناسب مانند اکسودوس نیز اتصال دهیم. در ادامه به نحوه اتصال ترزور وان به اکسودوس می‌پردازیم.

اتصال ترزور وان به اکسودوس

اتصال ترزور وان به اکسودوس علاوه بر افزایش امنیت ولت، کار را تا حدی برای شما نیز آسان می‌کند. پس از اینکه کیف پول ترزور وان خود را به نسخه دسکتاپ ولت اکسودوس متصل کردید، کیف پول Trezor به عنوان یک پورتفولیو در کیف پول Exodus به شما نشان داده خواهد شد. از طریق این پورتفولیو ترزور در ولت اکسودوس، شما به راحتی قادر هستید تا وجوه مورد نظر خود را ارسال و دریافت کنید، درست مانند زمانی که این کار را با کیف پول‌های گرم معمولی انجام می‌دهید.

البته برای انجام تراکنش‌ها یک تفاوت وجود دارد و برخلاف پرتفولیوی معمولی اکسودوس شما، برای ارسال وجوه از پورتفوی ترزور، دستگاه شما باید با کابل USB که هنگام خرید ترزور در آن گنجانده شده بود به دسکتاپ متصل شود (این دستگاه به طور کامل روی دسکتاپ پشتیبانی می‌شود). علاوه بر این شما می‌توانید با نصب نسخه موبایل ولت اکسودوس موجودی ترزور خود را در Exodus Mobile مشاهده کنید. اما توجه داشته باشید که انتقال وجه از ترزور در اپلیکیشن تلفن ‌همراه اکسدوس امکان‌پذیر نیست.

مراحل اتصال ترزور وان به اکسودوس

نحوه اتصال ترزور وان به اکسودوس

۱- ابتدا روی دسکتاپ کامپیوتر خود، برنامه یا برنامه‌هایی که ممکن است در اتصال ترزور وان به اکسودوس اختلال ایجاد کنند، ببندید. سپس نرم‌افزار اکسودوس را باز کنید و ترزور خود را با کابل USB آن به رایانه خود وصل کنید.

۲- در مرحله بعد، شما باید پل اتصال ترزور (Trezor Bridge) را نصب کنید تا بتوانید به کیف پول اکسودوس متصل شوید. در نرم‌افزار اکسودوس روی Settings و سپس روی Devices و پس از آن برای نصب Trezor Bridge گزینه Install Now کلیک کنید.

۳- اکنون مرورگر اینترنت شما باز می‌شود و شما باید دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب پل Trezor دنبال کنید. (برای نصب Trezor Bridge، باید این کار را از فایرفاکس یا یک مرورگر مبتنی بر Chromium مانند Chrome یا Brave انجام دهید).

۴- پس از نصب Trezor Bridge، اکسودوس از شما می‌خواهد که به روزرسانی را روی سیستم عامل ترزور خود انجام دهید. فراموش نکنید که قبل از شروع به روزرسانی سیستم عامل، همه برنامه‌های در حال اجرا روی دسکتاپ به جز نرم‌افزار اکسودوس را ببندید.

۵- در برنامه اکسودوس، روی Update Now کلیک کنید تا سیستم عامل ترزور خود را به روز کند و تا زمانی که به‌روزرسانی میان‌افزار در حال انجام است، به هیچ وجه اکسودوس را نبندید یا دستگاه را از کامپیوتر جدا نکنید. توجه داشته باشید دستگاه ترزور پس از اتمام آپدیت به طور خودکار راه‌اندازی مجدد می‌شود.

۶- پس از راه‌اندازی مجدد و به روز‌رسانی سیستم عامل ترزور، کیف پول اکسودوس از شما می‌خواهد که بین دو گزینه انتخاب کرده و دستگاه را initialize کنید. در این قسمت شما باید از بین دو گزینه، روی ایجاد کیف پول جدید کلیک کنید.

۷- یک نام برای کیف پول ترزور خود بسازید، سپس روی تایید را بزنید.

راهنمای اتصال ترزور وان به اکسودوس

۸- حال برای اتصال ترزور وان به اکسودوس باید طبق دستورالعمل‌هایی که روی صفحه برای ایجاد کیف پول جدید ظاهر شده جلو روید. ابتدا دستگاه ترزور از شما می‌خواهد که یک کد پین ایجاد کنید. این پین کد را به خاطر بسپارید زیرا هر بار که بخواهید از دستگاه استفاده کنید به آن نیاز خواهید داشت.

۹- در مرحله بعدی از دستورالعمل‌های روی صفحه، دستگاه ترزور از شما می‌خواهد که از عبارت بازیابی مخفی که به شما می‌دهد یادداشت بردارید. برای امنیت بیشتر بهتر است کلمات را روی کاغذ بنویسید و مطمئن شوید که کلمات به درستی و به ترتیب صحیح نوشته‌اید. عبارت بازیابی مخفی بسته به نوع دستگاه می‌تواند شامل ۱۲-۲۴ کلمه باشد.

عبارت بازیابی مخفی که به شما داده شده فقط یک بار در طول راه‌اندازی دستگاه نشان داده می‌شود و پس از تنظیم و راه‌اندازی کیف پول، مشاهده مجدد عبارت بازیابی مخفی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین شما باید برای اتصال ترزور به اکسودوس و استفاده از دستگاه عبارت بازیابی مخفی خود را همیشه نزد خود داشته باشید زیرا اگر اتفاقی برای Trezor دستگاه بیفتد یا اگر آن را گم کنید، فقط این عبارت بازیابی است که می‌تواند کیف پول شما را بازیابی کند.

۱۰- پس از اتمام ساخت کیف پول در دستگاه ترزور، نرم‌افزار اکسودوس از شما می‌پرسد که آیا با اتصال ترزور به اکسودوس موافق هستید یا خیر. اکنون برای جفت شدن دستگاه و نرم‌افزار روی گزینه Pair کلیک کنید.

آیا اتصال ترزور به کیف پول‌های گرم الزامی است؟

همانطور که گفتیم، تنها سپر امنیتی کیف پول‌های سرد مانند ترزور عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی آن است و هر فردی با در اختیار داشتن این دو می‌تواند از کیف پول استفاده و وجوه داخل آن را منتقل کند. بنابراین اتصال این کیف پول‌های سرد به کیف‌های معمولی و گرم مانند اتصال ترزور به اکسودوس یکی از بهترین راه‌های افزایش امنیت ولت است که خود شرکت سازنده آن را به مصرف‌کنندگان نیز پیشنهاد می‌دهد. همچنین دسترسی به وجوه و جابه‌جایی آنها برای شما آسانتر می‌شود.

تجربه استفاده از اکسودوس یا تروزر را دارید؟ به‌نظرتان اتصال این دو ولت به هم چقدر کاربردی است؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا