کیف پول

کیف پول Copay؛ یکی از بهترین ها برای طرفداران پروپاقرص بیت کوین

انتخاب والت یا همان کیف پول مناسب برای هر تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال، کار بسیار مهمی است زیرا یک انتخاب اشتباه می‌تواند به معنای از دست دادن سرمایه‌تان حتی برای همیشه باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های رمزارزها یعنی کیف پول Copay صحبت کنیم. کیف پول بیت کوین Copy یک کیف پول متن باز است که توسط BitPay، یک دروازه محبوب بیت کوین، هدایت می‌شود. در ادامه، به شما خواهیم گفت که این والت چیست، چگونه کار می‌کند و چه چیزی باعث محبوبیت آن شده است. همچنین نحوه راه‌اندازی و استفاده از Copay را به شما نشان خواهیم داد.

اما پیش از آغاز بررسی کیف پول Copay، باید اطلاعات بیشتری را با شما در میان بگذاریم که دانستن آن خالی از لطف نیست.

ایمنی کلیدهای خصوصی

امروزه بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال در جهان وجود دارد و البته بانکی برای نگه‌داری این ارزها وجود ندارد، بلکه تمام آن‌ها در دفترهای بزرگ ارز دیجیتال نگه‌داری می‌شوند. دفترهای کل ارز دیجیتال پایگاه‌هایی هستند که اطلاعات تراکنش‌های یک ارز دیجیتال را در خود ثبت می‌کنند و رایج‌ترین نوع این دفترهای کل، بلاک چین نام دارد.

کاربران تنها با استفاده از کلید خصوصی که به آن‌ها داده می‌شود می‌توانند به ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشند. با این حال، دو نوع کلید وجود دارد و شما برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال به هر دوی آن‌ها نیاز خواهید داشت. این کلیدها شامل:

  • کلید عمومی: کدهایی هستند که برای همه قابل مشاهده بوده و برای ارسال اطلاعات از آن‌ها استفاده می‌شود. برای فهم بهتر، کلیدهای عمومی را به عنوان یک آدرس ایمیل در نظر بگیرید، درست مانند زمانی که برای ارسال ایمیل به فردی آدرس ایمیل او را درخواست می‌کنید.
  • کلید خصوصی: کلیدهای خصوصی مشابه رمز عبور ایمیل شما کار می‌کنند بنابراین کسی نباید آن‌ها را ببیند و باید ایمن نگه‌داشته شوند. با این حال، این رمز عبور می‌تواند به تنهایی برای دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده شما مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال نه به کیف پول‌ها، بلکه به کلیدهای خصوصی اختصاص داده می‌شوند.

اگر کلید خصوصی شما به سرقت رفته باشد، بازگرداندن ارز دیجیتال شما بسیار سخت خواهد بود زیرا هر کسی که به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد، صاحب ارز دیجیتال است. پس همیشه کلید خصوصی خود را ایمن نگه‌دارید. اما چطور از کلیدهای خصوصی محافظت کنیم؟ اینجا است که کیف پول‌ها وارد می‌شوند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال کلید خصوصی شما را به صورت ایمن ذخیره می‌کنند. این والت‌ها انواع مختلفی از جمله کیف پول نرم‌افزاری (مانندکیف پول کوکوین یا kucoin، کیف پول copay و.. که به آن‌ها کیف پول گرم نیز گفته می‌شود)، کیف پول سخت‌افزاری (که به آن‌ها کیف پول سرد نیز می‌گویند) و کیف پول‌های تحت وب وجود دارد. این کیف پول‌ها همگی سطوح مختلفی از امنیت را ارائه می‌دهند. این که از میان صدها والت متفاوت کدام گزینه را انتخاب کنید مسئله‌ایی کاملا شخصی و وابسته به امکانات مورد انتظار شما از یک کیف پول ارز دیجیتال است؛ بنابراین پیش از انتخاب والت خود تحقیقات لازم را انجام دهید.

اکنون زمان آن رسیده تا به موضوع اصلی یعنی کیف پول copay برگردیم و بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

کیف پول Copay چیست؟

کیف پول Copay در سال ۲۰۱۵ به دست شرکتی به نام BitPay راه‌اندازی شد. BitPay اولین ارائه‌دهنده پرداخت بیت کوین بود و به بسیاری از کسب و کارها اجازه داد تا برای اولین بار بیت کوین را به عنوان ارز رایج برای پرداخت بپذیرند. در واقع این شرکت که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد چیزی مانند Visa یا Mastercard در دنیای رمزارزها است.

پروژه کیف پول Copay با هدف ارائه پلتفرمی که امنیت دارایی‌های افراد در بیت‌پی را افزایش می‌دهد آغاز شد. تا سال ۲۰۱۶، BitPay  هر ماه ۲۰۰ هزار تراکنش بیت کوین را پردازش می‌کرد و Copay تبدیل به یکی از پراستفاده‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در جهان شده بود. والت Copay در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون حساب کاربری را در خود جای داده و میلیاردها دلار بیت کوین را تاکنون پردازش کرده است. این والت همچنین کارت نقدی visa BitPay را نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین دیگر نیازی به گفتن نیست که این والت copay بازیگر بزرگی در صنعت ارزهای دیجیتال است.

فضای کیف پول Copay

کیف پول copay یک کیف پول نرم‌افزاری است که می‌تواند بر روی دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌های شخصی نصب شود. بدین ترتیب کاربران می‌توانند کلیدهای ارز دیجیتال خود را به دو شکل ذخیره کنند: بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش (BCH)

برخی از کیف پول‌های بیت کوین از کل بلاک چین بیت کوین برای به‌روز بودن شبکه استفاده می‌کنند که به آن‌ها کیف پول گره کامل گفته می‌شود. اما کیف پول Copay از تأیید پرداخت ساده برای به‌روز ماندن در شبکه استفاده می‌کند و این به این معنی است که این کیف یک والت گره سبک است. این والت همچنین از تأیید پرداخت ساده (SPV) برای اطلاعات سرورهای شخص ثالث به جای بلاک چین در ثبت تراکنش‌ها بهره می‌برد و از اطلاعات سرورهای BitPay برای به‌روز ماندن کمک می‌گیرد.

آموزش نصب  کیف پول Copay

  1. در قدم اول به صفحه اصلی وب‌سایت Copay بروید تا مطمئن شوید نرم‌افزار اصلی را می‌گیرید.
  2.  روی گزینه Get Copay کلیک کنید.
    نکته: قبل از دانلود هر نرم‌افزار کیف پول، مطمئن شوید که دستگاه شما عاری از بدافزارها است زیرا هر گونه ویروس روی رایانه شخصی یا تلفن همراه شما می‌تواند بر امنیت کیف پول شما تأثیر بگذارد.
قدم اول دانلود و نصب کیف پول کوپی

۳. حالا باید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده تا براساس آن، نسخه‌ی مورد نیاز را دانلود کنید.

انتخاب دستگاه برای نصب کیف پول کوپی

۴. هنگامی که دانلود کامل شد، اگر نرم‌افزار را روی کامپیوتر دانلود کردید Copay Installer را باز و دستورالعمل ها را دنبال کنید. بهتر است این دستورالعمل را به دقت بخوانید زیرا اطلاعات مفید زیادی در مورد کیف پول جدید به شما می‌دهد.

آموزش ایجاد حساب کیف پول Copay

۵. حال برنامه را باز کنید و پس از کلیک بر گزینه Creat bitcoin wallet عبارات کلیدی که والت به شما می‌دهد را در جایی امن بنویسید. توجه داشته باشید این عبارات همان کلیدهایی که هستند که به شما امکان بازیابی والت را می‌دهند و بسیار مهم هستند.

کلیدهای بازیابی اکانت کیف پول کوپی

نحوه استفاده از کیف پول کوپی

پیش از اینکه بتوانید ارز دیجیتال دریافت کنید، باید آدرس عمومی خود را بدانید. برای این کار بر روی آیکون Receive در نوار taskbar ضربه بزنید تا آدرس والت شما به شکل یک خط طولانی از کدها و یک کد QR نشان داده شود. این همان اطلاعاتی است که پیش از این به عنوان کلیدهای عمومی توضیح دادیم و باید برای دریافت وجوه به اشخاص ارائه دهید.

علاوه بر این، با استفاده از آدرس می‌توانید مبالغی را به کیف پول خود ارسال نمایید. برای دریافت ارز در والت، شما هم می‌توانید از دیگران واریزی داشته باشید و هم مقداری بیت‌کوین یا بیت‌کوین کش از صرافی‌ها بخرید و آن را به آدرس کیف پول خود ارسال کنید. برای ارسال و انتقال بیت کوین نیز، باید روی نماد ارسال (Send) در نوار taskbar کلیک کنید و آدرس عمومی کاربری را که می‌خواهید بیت کوین را به او انتقال دهید وارد کنید و گزینه Send را بزنید. به همین سادگی!

کارمزد کیف پول کوپی

همانطور که پیش از این گفتیم، هیچ کارمزد اختصاصی برای کیف پول Copay وجود ندارد. زمانی که افراد در مورد هزینه‌های این والت صحبت می‌کنند، در واقع منظورشان کارمزد تراکنش‌های شبکه است که هیچ راهی برای اجتناب از این کارمزدها نیز نیست، اما مزیتی که والت کوپی به شما ارائه می‌دهد و بسیاری از والت‌ها این ویژگی را ندارند امکان کنترل کارمزد هر تراکنش است.

بنابراین، برای انجام عملیات‌های انتقال و دریافت در کیف پول باید هزینه تراکنش های شبکه را پرداخت کنید. هزینه‌های شبکه بر اساس حجم تراکنش در یک زمان خاص محاسبه می‌شود. در نرم‌افزار Copay، کاربران می‌توانند کارمزد تراکنش‌های خود را از میان دو گزینه Super Economy  یا Urgently تعیین کنید. گزینه اول یعنی Super Economy  یا انتقال اقتصادی برای مواردی است که شما عجله‌ای برای انجام تراکنش ندارید و صبر می‌کنید تا در زمانی خلوت‌تر انتقال انجام شود در نتیجه کارمزد کمتری می‌پردازید. اما در گزینه Urgently یا انتقال سریع شما زمانی برای صبر کردن ندارید و با پرداخت کارمزد بیشتر انجام فوری معامله خود را تضمین می‌کنید.

مزایا و معایب کیف پول copay

اکنون که به طور کامل می‌دانید که کیف پول Copay چیست، بیایید نگاهی به برخی از مزایا و معایب آن بیندازیم تا ببینیم آیا برای انتخاب به عنوان کیف پول اصلی گزینه مناسبی است یا خیر.

اگر با در دنیای رمزارزها حرفه‌ایی باشید می‌دانید که کیف پول Copay Bitcoin با ویژگی‌های زیاد خود طرفداران زیادی را به دست آورده است. اما بیاید تا بفهمیم که چه چیز خوب و بدی در مورد این والت وجود دارد.

مزایای کیف پول copay

چند امضایی بودن: کیف پول کوپی به چند کاربر اجازه می‌دهد تا از یک کیف پول به‌طور مشترک استفاده کنند. برای فهم بهتر، کیف پول‌های چند امضایی را مانند حساب‌های بانکی مشترک در نظر بگیرید. این نوع از والت‌ها و حساب‌ها برای شرکت‌هایی که چندین نفر باید قبل از انجام معاملات به توافق برسند عالی هستند.

داشتن چندین حساب کاربری: کوپی به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین کلید خصوصی را در یک کیف پول ایجاد و نگهداری کنند. بنابراین، برای مثال، می‌توانید یک کیف پول برای خود و یکی برای دوستتان روی یک دستگاه داشته باشید.

متن باز بودن: کدهای برنامه‌نویسی کیف پول Copay به شکل آنلاین طراحی شده بنابراین هر کسی می‌تواند آن را ببیند و تغییراتی را برای بهتر شدن نرم‌افزار پیشنهاد دهد. این مزیت علاوه بر این که برای کاربران مفید است به توسعه‌دهندگان نیز اجازه می‌دهد تا متوجه هر گونه مشکلی را در نرم‌افزار Copay شوند و آن را برطرف کنند. منبع باز بودن Copay همچنین این والت را از نظر کاربران ایمن‌تر و قابل اعتمادتر می‌کند.

استفاده رایگان: برای استفاده از کیف پول Copay نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ایی نیست. اگرچه برای شبکه‌ای که از آن برای انتقال ارزهای خود استفاده می‌کنید، باید هزینه تراکنش را بپردازید اما این هزینه ارتباطی به والت ندارد و با بلاک چین مرتبط است. لازم به ذکر است که کارمزد تراکنش در شبکه بیت کوین و بیت کوین کش متفاوت خواهد بود.

کاربر پسند بودن: والت کوپی یکی از آسان‌ترین کیف پول‌ها برای تمامی افراد است. راه‌اندازی این نرم‌افزار نیاز به هیچ آموزش کیف پول copay ندارد و مبتدیان در یادگیری نحوه استفاده از پلتفرم و ویژگی‌های آن مشکلی نخواهند داشت.

کیف پول کوپی روی دسکتاپ

تنظیمات HD: اشتباه نکنید منظور ما از تنظیمات HD کیفیت تصاویر والت کوپی نیست! بلکه تنظیمات HD به معنای سلسله مراتبی قطعی و تعیین‌شده (hierarchical deterministic) است. با داشتن عبارت‌های Seed شما قادر هستید تا از کیف پول خود بک‌آپ تهیه کنید. عبارات Seed  مانند رمزهای عبور طولانی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در صورتی که کلیدهای خصوصی خود را گم کردید، بتوانید والت را بازیابی و کلیدها را نیز پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر رایانه‌ای را که کیف پول Copay شما روی آن نصب شده است از کار بیفتد، با کمک عبارات اولیه یا همان Seed می‌توانید به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید و دوباره والت خود را داشته باشید.

تطبیق‌پذیری: منظور از تطبیق‌پذیر بودن کیف پول copay آن است که شما می‌توانید از آن در چندین سیستم عامل مختلف استفاده کنید. نرم‌افزار copay با سیستم‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک همخوانی کامل دارد و از آن به عنوان یک کیف پول موبایل و دسکتاپ یاد می‌شود که در بسیاری از دستگاه‌های مختلف قابل استفاده است. همچنین والت کوپی قابلیت اتصال با یک کیف پول سخت‌افزاری را نیز دارد. به شما نیز توصیه می‌کنیم برای امنیت بیشتر همیشه از چند نوع کیف پول مختلف استفاده کنید تا با از دست دادن یک والت تمام سرمایه شما نابود نشود.

پروتکل پرداخت بیت کوین: کیف پول کوپی از پروتکل پرداخت بیت کوین (BIP) برای اطمینان از این که کاربران ارزهای دیجیتال را به آدرس‌های اشتباه نمی‌فرستند، استفاده می‌کند. ارسال ارز به آدرس‌های اشتباه یک مشکل بسیار رایج است؛ زیرا آدرس والت‌ها فقط خطوط طولانی تشکیل شده از حروف و اعداد هستند که بسیاری از کاربران را به اشتباه می‌اندازد و باعث می‌شود ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را داشتند، گم شود. پروتکل BIP قبل از ارسال هر چیزی آدرس صحیح را بررسی می‌کند و سپس اجازه ارسال را به کاربر می‌دهد.

معایب کیف پول copay

BitPay: همانطور که گفتیم، کیف پول کوپی توسط شرکت BitPay تولید شده است، بنابراین تصمیماتی که شرکت می‌گیرد بر والت نیز تأثیر می‌گذارد. برای مثال در سال ۲۰۱۷، BitPay  از یک هارد فورک بر روی بلاک چین بیت کوین به نام BTC1 پشتیبانی و به کاربران خود نیز توصیه کرد که به ارز دیجیتال جدید روی بیاورند. با این حال،BTC1  که به اندازه کافی آزمایش و خطا نشده بود شکست خورد. بنا به همین تجربه، اکنون برخی از کاربران دیگر به BitPay یا Copay برای سرمایه‌گذاری پول خود اعتماد ندارند.

عدم احراز هویت دو مرحله‌ای: احراز هویت دو مرحله‌ای جایی است که کاربر برای دسترسی به حساب خود به دو نوع رمز عبور نیاز دارد. اولین مورد رمزعبوری است که کاربر تعیین می‌کند و دومی کدی است که به تلفن همراه ارسال یا توسط برنامه ای مانند Google Authenticator  ایجاد می‌شود. در کمال تعجب، کیف پول Copay چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهد، در حالی که کیف پول های دیگر مانند Coinbase  یا کیف پول‌های ارز دیجیتال ریپل از این خدمات پشتیبانی می‌کنند.

گره‌های سبک (light node): علاوه بر این که جامعه کریپتو رابطه چندان خوبی با سرورهای شخص ثالث ندارد و برخی از منتقدان فکر می‌کنند که گره‌های نوری به اندازه گره‌های کامل ایمن نیستند. با این حال، گره‌های سبک سریعتر هستند و فضای کمتری را در دستگاه شما می‌گیرند.

پشتیبانی کاربری: یکی از معایب اصلی کوپی، نداشتن پشتیبانی قوی برای کمک به کاربران است. برخی از کاربران مشکلاتی را گزارش کرده‌اند و باید هفته‌ها منتظر پاسخ بود. بیشتر مسائل مربوط به نحوه عملکرد کیف پول به عنوان یک گره نوری است. اگر سرورهای BitPay از کار بیفتند، تراکنش‌های Copay ممکن است از بین بروند یا به تأخیر بیفتند.

Copay  چقدر ایمن است؟

هیچ ویژگی‌ای برای کیف پول‌های ارز دیجیتال مهم‌تر و حیاتی‌تر از امنیت آن نیست. کیف پول Copay اگرچه یک کیف پول امن است اما باید بگوییم در گذشته مشکلات جدی را نیز تجربه کرده است.

در سال ۲۰۱۵، مدیرعامل BitPay  قربانی یک حمله فیشینگ (ترفندی که هکرها از آن برای وادار کردن افراد به ارائه اطلاعات شخصی مانند رمز عبور و نام کاربری استفاده می‌کنند) شد و چیزی حدود ۵۰۰۰ بیت کوین از دارایی خود را از دست داد. چنین هک‌هایی در دنیای کریپتو بسیار رایج بوده و ممکن است برای هر سازمان مالی نیز اتفاق بیفتند. حمله‌هایی این چنین گرچه باعث از دست رفتن اعتبار شرکت می‌شوند اما در این مورد باعث شد تا bitpay با را‌ه‌اندازی والت کوپی به دنبال راهی برای جلوگیری از این اتفاقات باشد.

 واقعیتی که باید به شما بگوییم این است که والت کوپی به اندازه کیف پول‌های گره کامل مانند Ledger یا Coinbase ایمن نیست. با این حال، این والت نیز به کاربران خود یک پلتفرم نرم‌افزاری ارائه می‌کند تا به یک کیف پول سخت‌افزاری مرتبط شوند و امنیت والت خود را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند.

علاوه بر این، تطبیق‌پذیری Copay همچنین مشکل نداشتن احراز هویت دو مرحله‌ای آن را نیز حل می‌کند. در واقع والت کوپی به احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز چندانی هم ندارد زیرا کاربران می‌توانند آن را روی تلفن‌های خود و همچنین رایانه شخصی خود نصب کنند.

امنیت کیف پول Copay

اما چشمگیرترین ویژگی امنیتی کیف پول Copay تنظیمات HD چند امضایی آن است. افزایش امنیت با تنظیمات HD بدین شکل است که والت آدرس‌هایی را در هر تراکنش تولید و از ویژگی بک‌آپ‌گیری عبارت seed استفاده می‌کند. علاوه بر این تنظیمات، در موارد ایمنی والت گزینه ایمیل نیز وجود دارد که در محل ثبت‌نام از کاربر درخواست می‌شود و والت با استفاده از آدرس ایمیل ارائه شده فعالیت‌های در حال انجام در کیف پول را به شما گزارش می‌دهد.

به‌طور کلی، این کیف پول یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها برای ذخیره بیت کوین و بیت کوین کش است. در کنار تمامی عواملی که گفتیم به یاد داشته باشید که کدهای نرم‌افزاری Copay منبع باز است، بنابراین Copay همیشه در حال بررسی، بهبود و به‌روزرسانی است.

آیا Copay انتخاب خوبی است؟

کیف پول Copay Bitcoin به عنوان یکی از برترین ارائه‌دهندگان پرداخت بیت کوین در جهان شناخته می‌شود. همانطور که در این مقاله گفتیم، استفاده آسان، امنیت بالا و سایر ویژگی‌های این والت برای راضی نگه‌داشتن بسیاری از کاربران کافی است. اگرچه این والت نیز نقطه ضعف‌هایی مانند عدم ارتباط مستقیم با یک بلاک چین را دارد و اگر سرورهایی که استفاده می‌کند مشکلی داشته باشند، عملکرد آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما در مجموع کیف پول copay یک کیف پول عالی برای خانواده‌ها، مشاغل و همچنین کاربرانی است که ‌می‌خواهند سرمایه خود را در حساب‌های مشترک و جداگانه سازماندهی کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا