بلاکچین

آشنایی کامل با ارز Coq Inu، اولین میم کوین بلاکچین آوالانچ

کوک اینو یا ارز COQ اولین میم کوین مبتنی بر شبکه آوالانچ است. کلمه COQ در زبان فرانسوی به معنای «خروس» بوده و به همین خاطر می‌توان آن را حداقل از لحاظ نامگذاری با شیبا اینو و سایر میم کوین‌هایی که از نام حیوانات استفاده می‌کنند، مقایسه کرد. در حالی که این ارز دیجیتال هنوز در جمع میم کوین‌های با ارزش بازار بالای یک میلیارد دلار قرار نگرفته، اما رشد قیمت آن بسیار چشمگیر بوده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم با ویژگی‌های خاص اولین میم کوین بلاکچین آوالانچ، و همچنین با روش معامله و نگهداری آن آشنا شویم.

ارز دیجیتال Coq Inu چیست؟

میم کوین کوک اینو حاصل تلاش توسعه‌دهندگانی است که به جامعه کاربری و برابری میان کاربران اهمیت می‌دهند. این ارز با موجودی ۶۹.۴۲۰ تریلیون واحدی عرضه شده و نقدینگی اولیه آن نیز معادل ۱۵۰ واحد AVAX بوده است. توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال Coq Inu بر خلاف آنچه رایج است، بخشی از این موجودی را پیش از عرضه عمومی برداشت نکرده یا به افراد دیگر اختصاص نداده‌اند. البته باید افزود که در رابطه با این که آیا توسعه‌دهندگان بخش قابل توجهی از موجودی کلی این میم کوین را کنترل می‌کنند، ابهاماتی وجود دارد.

علاوه بر این، قرارداد هوشمند ارز COQ به طور کامل سلب مالکیت یا به اصطلاح Renounced شده و نقدینگی اولیه آن نیز سوزانده شده است. این موضوع باعث می‌شود که هدف اصلی کوک اینو، مطابق آنچه در وبسایت رسمی آن نوشته شده، ایجاد سرگرمی برای کاربران آوالانچ باشد. علاوه بر این، بد نیست به هشدار زیر که در انتهای صفحه اول وبسایت کوک اینو نوشته شده نیز اشاره‌ای داشته باشیم:

ارز COQ توسط جامعه کاربری ایجاد شده و ارزش ذاتی یا ضمانتی برای سوددهی ندارد. همچنین، تیم توسعه‌دهنده رسمی یا نقشه‌راهی نیز در این پروژه وجود ندارد.

در کنار شوخی‌ها و نام خنده‌دار کوک اینو، به نظر می‌رسد توسعه آن بر مبنای یک چشم‌انداز استراتژیک صورت گرفته است. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال امیدوارند که با اضافه کردن اولین میم کوین به شبکه آوالانچ، توانایی‌های این پلتفرم را به نمایش بگذارند و توسعه‌دهندگان بیشتری را به فعالیت در این شبکه ترغیب نمایند. این شبکه که عمدتا به خاطر سرعت بالا در پردازش تراکنش و کارمزد پایین در دنیای کریپتو شناخته شده؛ در فروردین ۱۴۰۳، ارز بومی آن با نماد AVAX با ارزش بازاری فراتر از ۲۰ میلیارد دلار، جایگاه محکمی به عنوان یازدهمین رمزارز بزرگ دنیا را تصاحب نمود.

ارز COQ در دسامبر ۲۰۲۳ و با قیمت اولیه ۰.۰۰۰۰۰۰۳ دلار عرضه شد و تنها طی چند هفته، شاهد افزایش ارزش آن به سطح ۰.۰۰۰۰۰۴ دلاری بودیم. این نوع افزایش قیمت ارز دیجیتال معمولا توجه سرمایه‌گذاران دنیای کریپتو جلب می‌کند و در این مورد نیز شاهد هجوم علاقه‌مندان بودیم و طی یک بازه زمانی بسیار کوتاه، حجم معاملات ارز دیجیتال Coq Inu از مرز ۳۰ میلیون دلار عبور کرد. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار این میم کوین در حوالی ۲۰۰ میلیون دلار قرار دارد.

جزئیات مربوط به توزیع موجودی ارز COQ

علی رغم محبوبیت ارز دیجیتال Coq Inu و ادعاهای مربوط به در اولویت قرار دادن کاربران، تیم توسعه‌دهنده شفاف‌سازی خاصی در مورد اطلاعات مربوط به نحوه توزیع موجودی انجام نداده است. در حال حاضر هیچ نوع تایید رسمی وجود ندارد، ولی گفته می‌شود که بخشی از موجودی برای برگزاری ایردراپ‌های احتمالی ذخیره و مابقی وارد بازار شده است. در همین راستا، نمی‌توان اثبات کرد که توسعه‌دهندگان واقعا هیچ نوع ذخیره‌ای برای خود کنار نگذاشته‌اند. سایت رسمی Coq Inu نیز حاوی هیچ‌گونه وایت پیپر یا بخش اطلاعات فنی نیست. آنچه در این سایت و در بخش توکنومیکس توضیح داده شده، صرفا آدرس قرارداد و اطلاعات زیر است:

  • ۶۹.۴۲۰ تریلیون واحد COQ
  • بدون تخصیص توکن (No Allocations)
  • بدون پیش‌فروش (No Presale)
  • بدون مالیات (No Taxes)
  • بدون مزخرفات (No BS)

بررسی اکوسیستم کوک اینو

کوک اینو

از آنجایی که کوک اینو توسط جامعه کاربری ایجاد شده، وبسایت اصلی آن، سایر پروژه‌های مرتبط با همین جامعه کاربری را در بخشی تحت عنوان اکوسیستم معرفی کرده، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که این پروژه‌ها لزوما توسط یک تیم یا افراد یکسان توسعه نیافته و ممکن است به صورت رسمی ارتباطی میان آنها وجود نداشته باشد.

  • ارن نتورک (Earn Network): یک پلتفرم استیکینگ که از ارز COQ هم پشتیبانی می‌کند. قابلیت استیک کردن COQ باعث می‌شود که کاربرد این ارز دیجیتال صرفا به انجام تراکنش‌های خرید و فروش ساده محدود نباشد.
  • کوک اینو کافی (Coq Inu Coffee): یک فروشگاه قهوه آنلاین که با هر فروش، مقداری توکن ‌COQ می‌سوزاند. البته با توجه به موجودی عظیم این ارز دیجیتال، این نوع سوزاندن تاثیر چندانی در افزایش ارزش ارز دیجیتال Coq Inu نخواهد داشت.
  • کوک پیکس (Coq Pics): یک بازار خرید و فروش NFT که تمامی قیمت‌های آن به COQ نمایش داده می‌شود. در صورت افزایش محبوبیت این بازار، بدون شک شاهد افزایش کاربرد و در نتیجه افزایش ارزش توکن کوک خواهیم بود.
  • چیکن ان‌اف‌تی (Chikn NFT): یک بازی مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی که طراحی هنری آن برگرفته از لوگو و استایل کوک اینو است. توسعه این بازی هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و ممکن است COQ در آینده نقش مهمی در اقتصاد آن ایفا نماید.
بیشتر بخوانید: NFT چیست

روش خرید، فروش و نگهداری کوک اینو

برای خرید COQ یا معامله آن می‌توانید از صرافی‌های مشهوری مانند گیت، کوکوین، بای بیت و تریدر جو (بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز بلاکچین آوالانچ) استفاده کنید. برای نگهداری ارز دیجیتال Coq Inu نیز می‌توان از انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده کرد؛ این یعنی می‌توانید از گزینه‌های محبوبی نظیر متامسک و تراست والت استفاده کنید. در ضمن از آن جایی که توکن COQ با استاندارد ERC20 ساخته شده، هر کیف پولی که از این استاندارد محبوب اتریومی پشتیبانی کند نیز قادر به نگهداری این ارز دیجیتال است.

آینده ارز COQ و دیگر میم کوین‌ها در آوالانچ

بنیاد آوالانچ در ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه را برای میم کوین‌هایی که روی بلاکچین آوالانچ توسعه پیدا کنند، در نظر گرفته است. بر اساس برنامه جدید این بنیاد، ۱۰۰ میلیون دلار میان پروژه‌هایی که دارای شرایط خاص (شامل داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار نقدینگی و ۲ هزار آدرس هولدر خاص) باشند، توزیع خواهد کرد. در حال حاضر، ارزهایی مانند کوک اینو، کیمبو (Kimbo)، نوچیل (NOCHILL) و تک (TECH) تحت پوشش این برنامه قرار دارند و فراهم‌کنندگان نقدینگی آنها در برخی از صرافی‌های خاص (برای مثال فراهم‌کنندگان نقدینگی استخر COQ/AVAX) پاداش اضافی در قالب ارز AVAX دریافت خواهند کرد.

بنیاد آوالانچ میم کوین‌ها را به خاطر جامعه کاربری فعالی که دارند، ارزشمند تلقی می‌کند و احتمالا امیدوار است که از طریق این برنامه، میم کوین‌های داغ و در نتیجه کاربران بیشتری را به بلاکچین آوالانچ بیاورد. بنابراین ممکن است در آینده نزدیک، شاهد ترند شدن میم کوین‌های مبتنی بر این شبکه باشیم. همچنین با توجه به در اولویت قرار گرفتن میم کوین‌ها توسط بنیاد آوالانچ، می‌توان گفت که ارز COQ به عنوان اولین میم کوین این بلاکچین، پتانسیل رشد بالایی دارد. با این حال باید منتظر ماند و دید که دنیای کریپتو تا چه اندازه به این میم کوین جدید علاقه نشان می‌دهد و برنامه تشویقی بنیاد آوالانچ نیز تا چه اندازه در افزایش تعداد کاربران این میم کوین موثر خواهد بود. در پایان توصیه می‌کنیم مثل همیشه، پیش از خرید ارز دیجیتال، تحقیقات شخصی انجام دهید و صرفا به خاطر داغ بودن یک کوین یا توکن در شبکه‌های اجتماعی، برای سرمایه‌گذاری روی آن اقدام نکنید.

شما چه نظری در مورد ارز COQ و جذابیت آن در مقایسه با میم کوین‌های محبوب دیگر دارید؟ آیا بلاکچین آوالانچ بستری مناسب برای عرضه میم کوین خواهد بود؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
avax.network
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا