اخبار بیت کوین

کارشناسان ارز دیجیتال: قیمت بیت کوین می تواند به ۲۷۰هزار دلار برسد

۵۵ تن از کارشناسان معتقدند که قیمت BTC می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۲۷۰ هزار دلار برسد.

گروهی ۵۵ نفره از متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال در جدیدترین پیش‌بینی خود اعتقاد دارند که قیمت بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰، به مرز ۲۷۰۰۰۰ دلار برسد. همچنین پیش‌بینی آن‌ها از رفتار بیت کوین تا پایان سال افزایشی است.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو گلوب، این گروه توسط وبسایت Finder مورد پرسش واقع شده است. آرای این جمع حاکی از این بود که قیمت بیت کوین در پایان سال جاری میلادی به ۲۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. پیش‌تر و در ماه جولای امسال، پیش‌بینی این عده این بود که قیمت بیت کوین در پایان سال ۲۴۵۰۰ دلار خواهد بود. همچنین در ماه آوریل، نظر جمعی بسیار خوش‌بینانه‌تر بود؛ آن‌ها اعتقاد داشتند که قیمت بیت کوین به ۶۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی ۲۷۰۰۰۰ دلاری این پنل برای سال ۲۰۳۰ نیز تفاوت معناداری با پیش‌بینی مشابه آن‌ها در ماه آوریل دارد. آن‌ها پیش‌تر، قیمت ۴۲۰۰۰۰ دلار را برای BTC تخمین زده بودند.

پیش‌بینی قیمت‌ها برای پایان سال همچنان به طرز معناداری صعودی است. به عنوان مثال، سرگی ژدانوف (Serhii Zhdanov)، مدیرعامل شرکت EXMO، اظهار داشت که بیت کوین به قیمت ۲۵۰۰۰ دلار تا پایان ۲۰۲۲ و به قیمت یک میلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. او در این باره گفت:

هیچ عامل بنیادینی در خصوص بیت کوین تغییر نکرده است. بحران سرمایه جهانی است و بیت کوین نیز در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار گرفته است اما بهبود خواهد یافت؛ در حالی که بسیاری از دارایی‌های دیگر چنین نخواهند بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که ۷۷ درصد از متخصصان مذکور اعتقاد دارند که بیت کوین ابزار ذخیره ارزش است. در سوی دیگر برخی اعتقاد دارند که این رمزارز طی سال جاری جایگاه خود به عنوان ذخیره‌کننده ارزش را از دست داده است.

۴۶ درصد از کارشناسان اعتقاد دارند که اکنون زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است؛ ۴۴ درصد دیگر بر این باورند که زمان هودل و نگهداری دارایی‌های پیشین است. تنها ۱۰ درصد فکر می‌کنند که اکنون موعد مناسب فروش است.

رایج‌ترین دلیلی که برای خرید بیت کوین ذکر شده این است که قیمت این ارز دیجیتال توسط عوامل کلان اقتصادی و نه تغییری بنیادین در ویژگی‌های شبکه، افت کرده است.

مدیر عامل شرکت CoinSmart Financial، جاستین هارتزمن (Justin Hartzman) می‌گوید که بین کوین «به دلایل خارجی کلان» افت داشته است و «اگر وضعیت قانون‌گذاری و وضعیت ماکروی اقتصادی بهتر شود، قیمت بیت کوین نیز دوباره اوج می‌گیرد.»

اکثریت شرکت‌کنندگان معتقدند که قیمت بیت کوین باید بیش از این باشد. در سمت دیگر ۱۹ درصد بر این باورند که به نظر آن‌ها قیمت بیت کوین بیش‌انگاشته شده است. یک چهارم شرکت‌کنندگان نیز معتقدند که قیمت فعلی منصفانه است. جرمی چی (Jeremy Cheah)، دانشیار امور مالی غیرمتمرکز در دانشگاه ناتینگهام ترنت، یکی از افرادی است که قیمت بیت کوین را فراتر از ارزش ذاتی می‌داند. او در این خصوص گفت:

بیت کوین قابلیت‌های پوشش ریسک خود را از دست داده است و بدل به سرمایه‌گذاری جایگزین جریان اصلی شده است. بنابراین مستعد تاثیر پذیرفتن از اتفاقات اقتصادی کلان در اقصی نقاط دنیاست.

طرفداران فلیپنینگ نیز پرشمارند؛ اکثریت کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش بازار اتریوم در آینده نزدیک (تا پایان سال آینده) می‌تواند از ارزش بازار بیت کوین جلو بزند.

سایر تحلیل‌گران انتظار بازار گاوی در مورد بیت کوین دارند. لارنس لپارد (Lawrence Lepard)، بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه Equity Management Associates، فاش کرد که به نظر او، بیت کوین می‌تواند در چند سال آینده به راحتی ۱۰۰ برابر شود و به قیمت ۲ میلیون دلار برسد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا