اخبار ارزهای دیجیتال

وزیر تجارت خارجی امارات: ارزهای دیجیتال نقش بزرگی در بازرگانی امارات ایفا خواهند کرد

ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی، به نیاز برای قانون‌گذاری درست بر این حوزه تاکید کرد

ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی معتقد است که کریپتو «نقش به‌سزایی» در پیشبرد تجارت جهانی امارات متحده عربی خواهد داشت.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، زیودی در حاشیه مجمع اقتصاد جهانی در داووس، با نشریه بلومبرگ به گفتگو نشست.

او در خصوص بازار ارزهای دیجیتال و نقش کلی این صنعت گفت:

ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تجارت امارات متحده عربی در آینده ایفا خواهند کرد.

به گفته الزیودی، مهم‌ترین قدم این است که «ارزهای دیجیتال و شرکت‌های فعال در این حوزه زیر نظر حاکمیتی جهانی قرار داشته باشند».

الزیودی در ادامه افزود که همزمان با فعالیت امارات متحده عربی روی رژیم نظارتی رمزارز خود، تمرکز آن بر تبدیل این کشور حوزه خلیج‌ فارس به قطبی با سیاست‌های دوست‌دار کریپتو است که همچنین از حمایت‌های قانونی و نظارتی کافی برخوردار است. او در این باره گفت:

ما شروع به جذب برخی از شرکت‌ها به امارات کردیم تا به کمک هم حکمرانی و سیستم قانونی درستی را که مورد نیاز است، ایجاد کنیم

اظهارات الزیودی تنها یک هفته پس از ارائه مقررات جدیدی توسط هیات وزیران امارات ارائه شد که نهادهایی که در فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند را ملزم به دریافت مجوز و تاییدیه سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی (VARA) می‌کند.

اگر شرکت‌ها این کار را صورت ندهند، طبق قانون جدید با جریمه‌هایی تا سقف ۲.۷ میلیون دلار مواجه خواهند شد. این رویه تازه، به «شیوه‌نامه راهنما» پیشین برای تنظیم و نظارت بر دارایی‌های دیجیتال که پیش‌تر توسط نهاد تنظیم‌کننده مالی منطقه آزاد اقتصادی بازار جهانی ابوظبی در ماه سپتامبر منتشر شد، افزوده شده است.

این اصول، موضعی دوستانه در قبال ارزهای دیجیتال دارد و در عین حال متعهد به رعایت استانداردهای بین المللی در زمینه مبارزه با پولشویی (AML)، مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و حمایت از تحریم‌های مالی است.

عمر سلطان العلما، وزیر دولت امارات در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال نیز به عنوان بخشی از سخنرانان نشست متمرکز بر ارزهای دیجیتال در ۱۹ ژانویه در مجمع جهانی اقتصاد ظاهر شد. العلما خاطرنشان کرد که در حالی که سقوط صرافی FTX یک نگرانی بزرگ بود، امارات متحده عربی همچنان می‌خواهد علیرغم تمام مسائل پیش آمده، به یک قطب بزرگ کریپتو تبدیل شود.

او افزود:

این [شرکت‌های کریپتویی] امارات متحده عربی را خانه خود می‌دانند، بی‌شک این یک اتفاق مثبت است.

با این حال، او تاکید کرد که دولت‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا مانع از خروج بازیگران بد به خارج از کشور شوند. او در این خصوص اظهار کرد:

شما آن‌ها را در همه جا خواهید دید. شما آن‌ها را در باهاما خواهید دید، آن‌ها را در نیویورک و لندن خواهید دید و کاری که ما به عنوان دولت باید انجام دهیم این است که با یکدیگر و صنعت همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر کسی کار اشتباهی مرتکب شد، نتواند آن کار را در مکانی دیگر تکرار کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا