اخبار ارزهای دیجیتال

مقام ارشد جی پی مورگان: روند بازار به زودی برخواهد گشت

رییس بخش عملیات جهانی جی پی مورگان معتقد است با کاهش نرخ بهره در ابتدای سال ۲۰۲۳، بازار تکانی دوباره خواهد خورد.

حوزه ارز دیجیتال هم‌اکنون شاهد سقوط قیمت گسترده است؛ اما یک مقام ارشد بانک جی پی مورگان (JP Morgan) می‌گوید، بازار گاوی نزدیک است. قیمت بیت کوین ۱۵ درصد با قله هفتگی خود فاصله دارد و اتر ۲۳ درصد زیر قیمت میانگین متحرک هفت روزه خود معامله می‌شود.

به گزارش والکس و به نقل از بیت‌کوینیست، در سال‌های اخیر شاهد همبستگی بیش‌تری بین بازار ارز دیجیتال و سایر بخش‌های مالی بوده‌ایم، به نحوی که ترس و وحشت در یک بازار، به سرعت به دیگر بخش‌ها تسری می‌یابد. با این وجود رییس بخش عملیات جهانی بانک جی پی مورگان اعتقاد دارد که این وضعیت دستخوش تغییر خواهد شد و شاهد بازار گاوی خواهیم بود.

خوش‌بینی مقام ارشد جی پی مورگان در خصوص تغییر وضعیت بازار رمزارزها

مارکو کولانوویچ (Marko Kolanevic)، رییس بخش عملیات جهانی بانک جی پی مورگان بر وضع کلی بخش خدمات مالی تاکید کرد و اذعان داشت که بازار هم‌اکنون در کف قرار دارد و در آستانه بازگشت است.

او معتقد است که فدرال رزرو نرخ بهره را در ابتدای سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد داد که موجب رشد بازار سهام خواهد شد. پس از آن، دارایی‌های ریسکی- همچون ارزهای دیجیتال- رشد خواهند کرد.

با این وجود، باور این امر برای سرمایه‌گذاران عادی دشوار است چرا که در روزهای اخیر شاهد فروش گسترده در بازار سهام و ارزهای دیجیتال به واسطه گزارش‌های اعلام تورم بوده‌ایم.

نشست روز جاری کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) می‌تواند در آینده بازار تاثیرگذار باشد. طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که در این نشست، با افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره موافقت شود. تلقی عمومی این است که بازار این میزان از افزایش بهره را در قیمت‌ها لحاظ کرده است و شاهد واکنش شدیدی نخواهیم بود. هر چند کولانوویچ اذعان دارد که نباید احتمال افزایش یک درصدی نرخ بهره را نادیده گرفت.

اما این مساله چه تبعاتی برای رمزارزها خواهد داشت؟ اگر تحلیل کولانوویچ صحیح باشد، بازار در نهایت به سطوحی پیش از قبل باز می‌گردد اما اگر نادرست باشد، زمستان کریپتو تداوم خواهد داشت. با توجه به همبستگی بازار دارایی‌های دیجیتال با بازار سهام، در صورت تداوم سقوط بازار سهام، شاهد ادامه یافتن بازار خرسی در کریپتو خواهیم بود.

کولاننویچ مفهوم فرود نرم را معرفی می‌کند و اعتقاد دارد در صورتی که انتظارات تورمی بلندمدت تثبیت شده باشند، می‌توان انتظار بازگشت بازارها را داشت.

همه به این اندازه خوش‌بین نیستند!

ری دالیو (Ray Dalio)، بنیان‌گذار شرکت Bridgewater Associates به اندازه کولانوویچ خوش‌بین نیست. او اعتقاد دارد که طی سال‌های آتی میزان سود اوراق قرضه به ۴ تا ۶ درصد افزایش خواهد یافت. اگر این اتفاق رخ دهد، بدین معنی است که اعتبار بخش خصوصی کاهش پیدا کرده است.

کاهش در اعتبار بخش خصوصی به معنی درجا زدن و ضعیف شدن اقتصاد ایالات متحده خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
‌Bitcoinist
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا