اخبار ارزهای دیجیتال

متامسک گرفتن مالیات بر تراکنش را رد کرد

شرکت مادر کیف پول رمزارزی متامسک (MetaMask)، شایعات مربوط به جمع‌آوری مالیات بر تراکنش‌های رمزارزی را رد کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، شرکت ConsenSys، پشتیبان کیف پول رمزارزی متامسک، شایعات جمع‌آوری مالیات از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال را رد کرد. این شرکت در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۳ به ۲۷۰ هزار دنبال‌کننده‌ توییتر خود اعلام کرد که این شایعات بر اساس “اطلاعات نادرستی” از شرایط خدمات متامسک که سوء تعبیر شده بودند، منتشر شده‌ است.

شرکت پشتیبان متامسک

این شرکت تصریح کرد که بخش مالیات خدمات آن منحصراً به محصولات و طرح‌های پولی ارائه شده اشاره دارد و هیچ ارتباطی با تراکنش‌های رمزارزی آنچین ندارد. در بیانیه این شرکت آمده است:

اصطلاحات حقوقی می‌توانند پیچیده باشند، اما باید تأکید کنیم که این بخش به متامسک و هیچ محصول دیگری که مالیات فروش بر آن تعلق نمی‌گیرد، اعمال نمی‌شود.

متامسک هیچ مالیاتی بر تراکنش‌های رمزارزی جمع‌آوری نمی‌کند و هیچ تغییری در شرایط خدمات خود برای این منظور ایجاد نکرده است.

بعضی از اعضای جامعه رمزارزی در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۳ به متامسک به خاطر بخشی از شرایط خدمات آن که ذکر شده این شرکت “حق کسر مالیات را در صورت لزوم برای خود محفوظ می‌دارد”، اعتراض کردند؛ در حالی که عده‌ای از آنها فکر می‌کردند این بخش مربوط به مالیات از درآمد کاربران است.

این اطلاعات نادرست به سرعت به صفحه اول r/cryptocurrency در ردیت رسید و در زمان انتشار این متن، بیش از ۵۰۰ upvote و ۶۰۰ کامنت جمع آوری کرده است.

شرایط متامسک

برخی اکانت‌های بزرگ توییتر اسکرین‌شاتی را از بخش هایلایت شده در تصویر به اشتراک گذاشتند که نشان می‌داد متامسک راه‌ لجر (Ledger) را در پیش گرفته است. شرکت لجر نیز اخیراً با بروزرسانی نرم‌افزاری کیف پول خود جنجال‌ زیادی را به پا کرده است.

توییت کاشف رضا

با این حال، همه کاربران عقیده‌ مشترکی نسبت به این شایعات نداشتند و برخی از اعضای جامعه رمزارزی به سرعت این ادعاها را رد کردند. کاربر ناشناسی در توییتر با آیدی printer_brrr نوشت:

همه درباره بند مالیاتی متامسک در شرایط خدماتی آن توییت می‌کنند، اما در واقع آن را درست نخوانده‌اند.

او در ادامه گفت:

اگر شما محصولی را از آنها بخرید، آنها می‌توانند مالیاتی مانند مالیات فروش برای محصول خود دریافت کنند. درست مانند آمازون که وقتی از آنها خرید می‌کنید، این کار را انجام می‌دهند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا