اخبار ارزهای دیجیتال

آیا ایلان ماسک می‌تواند پیام‌آور اهداف وب ۳.۰ باشد؟

ایلان ماسک نخستین روز مالکیت خود بر پلتفرم توییتر را جشن گرفت

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و مالک جدید توییتر، که پیش‌تر منتقد سیاست‌های آزادی بیان این پلتفرم بود، به دنبال تغییر گسترده در این شبکه است. این تغییرات می‌تواند آثار شگرفی بر روی وب ۳.۰ داشته باشد.

به گزارش والکس و به نقل از بین کریپتو، در طی این تغییرات برخی از مدیران ارشد توییتر اخراج شدند. ضمنا مشخص شد که بایننس بنا بر تعهد پیشین خود، ۵۰۰ میلیون دلار در تامین هزینه خرید توییتر مشارکت کرده است.

گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک ممکن است نقش مدیر عاملی توییتر را بر عهده بگیرد. همچنین، بلومبرگ فاش کرد که یک تیم جدید در بایننس مسئول بررسی چگونگی کمک فناوری بلاکچین و رمزارز برای پلتفرم توییتر است.

سخنگوی بایننس اظهار کرد که این برنامه‌ها هنوز در مراحل ابتدایی است. او افزود: «بایننس در حال ایجاد تیمی داخلی برای تمرکز بر روی راه‌هایی که بلاکچین و رمزارزها می‌توانند به کمک توییتر بیایند، است. همچنین فعالانه به دنبال طرح‌ها و استراتژی‌هایی هستیم تا به ایلان ماسک در جهت تحقق چشم‌اندازش کمک کنیم.»

در نوامبر سال گذشته، توییتر یک تیم ارز دیجیتال داخلی برای ایجاد ویژگی‌هایی با استفاده از توکن NFT و پرداخت‌های رمزنگاری ایجاد کرد. پیش‌تر ایلان ماسک از قصد خود برای تغییر رویکرد این پلتفرم در قبال مسایل بحث‌برانگیز و جنجالی، از جمله توییت‌های بات‌های کلاهبردار مرتبط به ارزهای دیجیتال، خبر داده بود.

رییس تسلا به کریس اندرسون، مسئول انتخاب رویداد TED در این باره گفت: «اولویت اصلی من حذف ربات‌های هرزنویس و کلاهبردار و مبارزه با ارتش بات‌های موجود در توییتر است.»

در گیر و دار دعوای توییتر و ماسک، پیام‌های خصوصی این میلیاردر با چند تن از مدیران ارشد سابق توییتر علنی شد. در این گفتگوها، گویا ماسک از ایده جک دورسی، مدیر پیشین توییتر، برای ایجاد موجودیتی مشابه با توییتر که از کنترل دولت‌ها و تبلیغ‌کنندگان مصون باشد، استقبال کرده بود. دورسی صحبت از پروتکلی متن‌باز با حمایت مالی بنیادها به جای شرکتی متمرکز کرده بود. از نظر ماسک این دیدگاه، ایده جالبی بود.

با این وجود، سخنگوی شرکت تایید کرد که تیمی مشغول کار بر روی راه‌حل‌های مبارزه با برخی مشکلات توییتر، همچون ازدیاد فزاینده حساب‌های کنترل شده با ربات طی سال‌های اخیر است.

ایلان ماسک منتقد سرسخت سیاست‌های کنترل محتوای توییتر بوده است. او ادعا کرد که توییتر امکان داشتن آزادی بیان واقعی را از بین برده است. ماسک در جدیدترین توییت خود مدعی شد که هنوز تغییری در این خصوص صورت نگرفته است.

اما ماسک که عقاید مطلقی در خصوص آزادی بیان دارد، راه را برای تشکیل شورای نظارت بر محتوای توییتر هموار کرده است. او ادعا می‌کند که آن تیم دیدگاه‌های بسیار متنوعی خواهند داشت.

در همین حال، تیری برتون (Thierry Breton)، کمیسر اتحادیه اروپا به ماسک اخطار داد که «پرنده (اشاره به نشان پلتفرم توییتر) طبق قوانین ما پرواز خواهد کرد». این پیام در پاسخ به شعار آزادی بیان ماسک در قبال تغییر سیاست‌های پیشین محتوای این پلتفرم داده شد.

هشدار تیری برتون به ایلان ماسک

در اوایل ماه جاری، توییتر در طی پرونده قضایی خود مدعی شد که خرید ۴۴ میلیارد دلاری ماسک دستمایه تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پرونده خرید توییتر را زیرنظر دارند.

در همین حال گزارش‌ها ادعا می‌کنند که درآمد تبلیغات، که بخش قابل توجهی از درآمد توییتر را تشکیل می‌دهد، ممکن است به سبب این معامله دچار کاهش شود. برخی از تبلیغ‌کنندگان، از جمله شرکت جنرال موتورز، تبلیغات خود را تا زمان مشخص شدن مسیر توییتر زیر نظر مدیریت جدید متوقف کردند.

روز گذشته، ماسک با کاربران توییتر در خصوص تغییر سیاست‌های این پلتفرم بحث و گفتگو کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد کرباسی
محمد کرباسی
1 سال قبل

فقط اون حرکتش که با روشویی رفت تو ساختمون عالی بود

دکمه بازگشت به بالا