اخبار ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک به حوزه هوش مصنوعی وارد می‌شود

ماسک در این راستا شرکت تازه‌ای با نام X.AI به ثبت رسانده است

بر اساس اطلاعات ثبتی به تازگی منتشر شده، ایلان ماسک – مدیرعامل توییتر و تسلا – شرکت جدیدی را تاسیس کرده است که ظاهرا مرتبط به حوزه هوش مصنوعی است.

به گزارش والکس و به نقل از Cryptoslate، این پرونده ثبتی که تاریخ آن به ۹ مارس بازمی‌گردد اما به تازگی منتشر شده است از ایلان ماسک به عنوان مدیر شرکت تازه تاسیس X.AI نام می‌برد. همچنین جرد بیرشال (Jarred Birchall)، دستیار ماسک نیز به عنوان منشی معرفی شده است.

افزون بر این، داده‌ها حاکی از آن هستند که این شرکت در ایالت نوادا و با سرمایه اولیه ۱۰۰۰۰۰ دلار به ثبت رسیده است.

در این پرونده، نامی از دیگر کارمندان و یا برنامه‌های آتی شرکت به میان نیامده است و همچنین به صراحت ذکر نشده است که شرکت فراتر از آن چه که نام آن به ذهن متبادر می‌سازد، مرتبط با تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) خواهد بود.

حرف X در چندین شرکت دیگر ماسک نیز به کار رفته است. توییتر اخیرا به X Corp تغییر نام داد و این شرکت خود متعلق به شرکت مادری به نام X Holding Corp است. به نظر می‌رسد این تصمیمات بخشی از برنامه‌های ایلان ماسک برای ایجاد اپلیکشنی برای همه‌چیز با نام X است.

ماسک سابقه‌ای طولانی در صنعت هوش مصنوعی دارد. او موسس OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT بود. وی این شرکت را در سال ۲۰۱۵ پایه گذاشت اما در سال ۲۰۱۸ آن را ترک کرد.

گزارش‌های جدیدتر حاکی از آن است که ماسک، ایگور بابوشکین (Igor Babuschkin) – که پیش‌تر عضوی از تیم هوش مصنوعی Deepmind گوگل بود – را برای توسعه جایگزینی برای ChatGPT استخدام کرده است.

ماسک علیرغم علاقه‌اش به هوش مصنوعی، یکی از چندین متخصصی است که نامه‌ای را مبنی بر وضع محدودیت‌های موقت در آموزش هوش مصنوعی امضا کرده است. در نامه آمده است که چنین محدودیت‌هایی به جلوگیری از خطرات ناشناخته کمک می‌کند.

هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از ارز دیجیتال در تلاش‌های تازه ماسک در زمینه هوش مصنوعی وجود ندارد. در واقع، ماسک در ماه مارس پیشنهاد کرد که اکنون بیشتر به هوش مصنوعی علاقه مند است تا ارز دیجیتال – اگرچه مشخص نیست که آیا این اظهارات به شوخی بیان شده است یا خیر.

ماسک به طور علنی در مورد شرکت جدید X.AI اظهار نظر نکرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cryptoslate
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا