اخبار ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک خواهان گنجاندن کریپتو در ابزار پرداخت توییتر است

ابزار پرداخت توییتر در ابتدا فقط از ارزهای فیات پشتیبانی خواهد کرد

طبق گزارش‌های به گوش رسیده، الان ماسک به توسعه‌دهندگان خود دستور داده است تا سیستم پرداخت پلتفرم توییتر را به نحوی طراحی نمایند تا بتواند در آینده از قابلیت پرداخت کریپتو نیز پشتیبانی کند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، دو منبع مطلع از رویدادهای تویتتر در گفتگو با فایننشنال تایمز گفتند که ابزار پرداخت توییتر در ابتدا تنها از ارزهای فیات پشتیبانی خواهد کرد، اما در صورت مهیا شدن شرایط، ارزهای دیجیتال را نیز در بر خواهد گرفت.

توییتر مدت‌هاست که در خصوص افزودن امکان پرداخت به پلتفرم خود اطلاع رسانی کرده است. این مساله بخشی از برنامه ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به اپی «برای همه‌چیز» است.

با این حال، با وجود آن که مدیرعامل توییتر نقش مهمی برای کریپتو در آینده پلتفرم قائل است، این مساله که ابزار پرداخت شامل فناوری بلاک چین خواهد بود یا خیر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در ماه دسامبر، تصاویری به بیرون درز پیدا کرد که وجود «کوین توییتر» را فاش می‌ساخت؛ نوعی دارایی دیجیتال مخفی و در حال توسعه که برای پرداخت‌ها و فرستادن انعام در شبکه اجتماعی استفاده می‌شود و بسیاری امید داشتند که به نوعی از بلاک چین استفاده نماید.

با این وجود، در تصاویر تازه‌ای که در اوایل ماه ژانویه از این پروژه منتشر شد، هیچ خبری از بلاک چین یا رمزارزها وجود نداشت که موجب ناراحتی جامعه کاربری ارزهای دیجیتال شد.

همچنین شایعات تایید نشده‌ای در اکتبر سال گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه توییتر در حال کار بر روی یک کیف پول دیجیتال است که از واریز و برداشت ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد در حال حاضر، سیستم پرداخت تنها از ارزهای فیات پشتیبانی خواهد کرد.

به همین منظور، توییتر فرآیند صدور مجوزهای نظارتی ایالتی را در سراسر ایالات متحده آغاز کرده است که به آن امکان می‌دهد تا ابزار پرداخت را به کاربران آمریکایی این پلتفرم معرفی کند.

یکی از منابع گفت که این شرکت امیدوار است روند صدور مجوز در سطح ایالات متحده ظرف یک سال تکمیل شود.

در ماه نوامبر،توییتر شرکتی با نام Twitter Payments LLC در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (FinCEN) ثبت کرد، که به آن اجازه می‌دهد تا پردازش پرداخت‌ها را انجام دهد. در یک اسپیس توییتری مقارن با آن زمان، ماسک گفت که در نظر دارد به حساب‌های بانکی اجازه دهد به پروفایل‌های توییتر متصل شوند و بتوان از کارت‌های نقدی بانکی در این پلتفرم برای نقل و انتقال پول استفاده کرد.

به گفته یکی از منابع فایننشال تایمز، پس از تایید آتی مجوزهای ایالات متحده، توییتر به دنبال دریافت تاییدیه‌های نظارتی در سطح بین‌المللی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا