بلاکچین

ایمیل ۳ چیست؟ سرویس ایمیل غیر متمرکز در تکنولوژی بلاکچین

نسل جدید اینترنت که با نام WEB 3 ظهور کرد، با تمرکز زدایی توانست زمینه توسعه و پیشرفت را برای ابزارهای پیام‌رسان مانند ایمیل فراهم کند. اینترنت WEB 3، بر اساس هوش مصنوعی عمل کرده و می‌تواند تمام سوال‌ها، درخواست‌ها، فایل‌های متنی، صوتی و تصویری را به طور کامل درک کند. یکی از دستاوردهای این اینترنت، ایمیل ۳ نام دارد که نسل سوم ایمیل‌ها یا پیام‌های الکترونیکی است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به معرفی این نوع ایمیل بپردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. 

نسل جدید ایمیل در دنیای وب ۳

بیایید ابتدا با مفهوم ایمیل ۳ آشنا شویم. برای درک این مفهوم، پیام‌رسان‌ جی‌میل (Gmail) را در نظر بگیرید. حتماً شما هم تاکنون برای ایجاد یک اکانت جی‌میل اقدام کرده‌اید. برای ساخت یک اکانت جی‌میل، نیاز است تا برخی اطلاعات هویتی خود را در اختیار شرکت گوگل قرار دهید. شماره تماس، نام، نام خانوادگی و… . اینها تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که مجبورید به اشتراک بگذارید. اما ایمیلی را تصور کنید که برای استفاده از آن، نیازی به هیچ‌گونه از این اطلاعات نیست. یک بستر پیام‌رسانی کاملاً امن و راحت! ایمیل ۳، در دنیای WEB3 ایجاد شده تا شما بتوانید تنها با اتصال به کیف پول ارز دیجیتال و از طریق آن، ایمیل خود را ارسال کنید. 

در mail 3، همه چیز کاملاً غیرمتمرکز است. بسیاری از تحلیلگران، این نوآوری را پدیده‌ای گمشده در دنیای WEB 3 می‌دانند که از اهمیت بالایی برخوردار است. این ایمیل آمده تا کاستی‌های ایمیل سنتی را برطرف کند.

ایمیل ۳، چگونه ارسال پیام را متحول کرده است؟

اهمیت وب ۳ در ارسال پیام

ارزهای دیجیتال به رمزنگاری متکی هستند. این موضوع حتی به قبل از ایجاد نخستین ارز دیجیتال باز می‌گردد. از تکنولوژی رمزنگاری می‌توان برای رمزنگاری ایمیل‌ها هم استفاده کرد و با این کار، ارتباطات را ایمن‌تر ساخت. رمزنگاری کلید عمومی-خصوصی، با پلتفرم‌های پیام‌رسانی مثل WhatsApp و Signal، تا حد زیادی محبوب شده است. سرویس ایمیل غیرمتمرکز، به لطف اینترنت WEB 3، می‌تواند پیام‌ها را به‌صورت کاملاً خصوصی انتقال دهد؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌کسی نتواند از محتوای پیام شما، مقصد و مبدا آن آشنا شود. از آنجا که mail 3، با یک کلید خصوصی که مربوط به کیف پول شماست کار می‌کند و از شبکه همتا به همتا بهره می‌برد‌، به‌تدریج کاربرد زیادی در بین کاربران ارز دیجیتال خواهد داشت. (زیرا این کاربران با مفهوم کلید خصوصی آشنا هستند).

مزایای منحصر‌به‌فرد ایمیل ۳

در دنیای وب ۳، کاربران با نام مستعار فعالیت دارند؛ هرچند آدرس و دارایی‌های دیجیتال آن‌ها عمومی است؛ اما نمی‌توان آن‌ها را دانست و راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با آنها وجود ندارد. در این بخش قصد داریم به مزایای Email 3 بپردازیم.

  • در این نوآوری، کاربران به صندوق ورودی یکپارچه دسترسی دارند، اما دیگران نمی‌توانند ببینند کدام اکانت‌ها به یکدیگر مرتبط شده‌اند.
  • ایمیل ۳، پیام‌ها را رمزگذاری و آن‌ها را در مکان‌های غیرمتمرکز ذخیره می‌کند. این بدان معناست که هیچ‌کس نمی‌تواند به حجم محتوای ارسالی شما و هویت فرد گیرنده پی ببرد.
  • این پروژه با اتکا به فناوری وب ۳، رمزنگاری قدرتمندی دارد. در Email 3، همه پیام‌ها با استفاده از کلیدهای منحصربه‌فردی که فقط برای گیرنده شناخته شده است رمزگذاری می‌شوند.

چالش‌های پیشرو برای ایمیل ۳

چالش‌های پیشرو برای ایمیل 3

یکی از چالش‌های پیشرو برای ایمیل در وب ۳، تمایل کم کاربران برای مهاجرت از پلتفرم‌های رایج همچون جی‌میل و سیگنال است. از جمله چالش‌های دیگر می‌توان به یافتن روشی برای جلوگیری از هرزنامه اشاره کرد. هرچند محتوای ایمیل‌ها عمومی نیست؛ اما آدرس ایمیل‌ها عمومی است. بااین‌حال، این شرایط می‌تواند زمینه را برای ارسال پیام‌های مخرب به کاربران فراهم کند. متخصصین ایمیل ۳، در تلاشند تا هرچه سریع‌تر، مکانیسمی برای جلوگیری از هرزنامه‌ها ایجاد کنند.

آینده پروژه mail 3

هم‌اکنون پروژه ایمیل Web 3، با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و بسیاری از شبکه‌های ارز دیجیتال، همچون اتریوم در حال استفاده از آن هستند. به لطف این فناوری نوظهور، شبکه اتریوم می‌تواند با کمک Ethermail، به کاربران خود ایمیل ارسال کرده و از آنها در فرایندهای حاکمیتی شبکه کمک بگیرد. بدون شک، توسعه این شبکه در آینده، با رشد بیشتری ادامه خواهد داشت. از جمله بهترین پلتفرم‌های ایمیل ۳ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Chainmail
  • Skiff
  • Hashmail
  • Metaradar.io
  • Dmail Network

اهمیت ایمیل ۳ برای برنامه‌های غیرمتمرکز

کاربرد mail 3 در برنامه‌های غیرمتمرکز

باگذشت زمان، اپلیکیشن‎های غیرمتمرکز (DeFi) محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در این شرایط، وجود ابزاری برای پیام‌رسانی همچون mail 3، بسیار مهم است. زیرا عمدتاً در بخش‌های مالی، بازی، NFT و برقراری ارتباط با کاربران، استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، سرمایه‌گذاران NFT  ممکن است بخواهند مستقیماً و به طور خصوصی با دارنده NFT که مایل به خرید آن هستند، بدون مناقصه عمومی ارتباط برقرار کنند. مثال دیگر می‌تواند برنامه‌های DeFi باشد. این شبکه‌ها ممکن است بخواهند به کاربران خود اطلاعیه یا هشداری بدهند، یا آنها را در مورد تصمیمات حاکمیتی، آسیب‌پذیری‌ها یا به‌روزرسانی‌های عمومی مطلع سازند.

نظر شما درخصوص تاثیرات این سرویس ایمیل جدید چیست و چه تحولی می‌تواند در حوزه دیفای داشته باشد؟ با ما در ارتباط باشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا