اخبار اتریوم

داده‌های آنچین اتریوم خبر از برداشت ۱.۴ میلیون اتر می‌دهند

احتمالاً جلوی روند صعودی بازار تا حدی گرفته خواهد شد

قیمت اتریوم بعد از ارتقای شاپلا برای مدت کوتاهی افزایش یافت اما تحلیل آنچین نشان می‌دهد که به زودی ۱.۴ میلیون اتریوم برداشت خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، ارتقا‌های شانگهای و کاپلا بالاخره در ۱۲ ‌آوریل ۲۰۲۳ اجرا شدند و بر اساس داده‌های نانسن، مجموع برداشت‌ها در ۴۰ ساعت اولیه به ۱۴۲۴۲۵ اتر رسیده است که با برآورد‌های قبلی مطابقت دارد. برای یک لحظه در ۱۲ ‌آوریل ۲۰۲۳ زمانی که شاپلا فعال شد، سپرده‌ها در قرارداد‌های استیکینگ اتر از میزان برداشت بیشتر بودند. با این حال در ۱۳ ‌آوریل میزان برداشت‌ها بیشتر شد.

ولیدیتور‌ها موظفند کلاینت‌های نرم‌افزار استیکینگ خود را به‌روز‌رسانی کنند و اعتبار برداشت را از 0x00 به 0x01 تغییر داده و آدرس اتریوم معتبر را وارد کنند. به این ترتیب برداشت‌های جزئی (برداشت پاداش‌های بالاتر از ۳۲ اتر) به طور خودکار پردازش خواهند شد. در حال حاضر، ۷۰.۱% از ولیدیتور‌ها به 0x01 تغییر داده‌اند و ۴۰۷۸۵۱.۲۰ اتر به ارزش بیش از ۸۵۰ میلیون دلار آماده برداشت هستند. به علاوه، ۸۷۵۳۲۵ اتر (به ارزش بیش از ۱.۸۵ میلیارد دلار) در انتظار خروج کامل هستند. با حساب کردن میزان پردازش شده در ۴۰ ساعت اول، انتظار می‌رود که مجموعاً بیش از ۱.۴۲ میلیون اتر از قرارداد‌های استیکینگ برداشت شوند.

نرخ برداشت اتر محدود به ۱۸۰۰ ولیدیتور در روز خواهد بود، یعنی روزانه ۵۷۶۰۰ اتر بر اساس ۳۲ اتر به ازای هر ولیدیتور برداشت می‌شوند. با توجه به این که ۸۷۵۳۲۵ اتر در صف خروج کامل قرار دارند احتمال دارد که فروش روزانه به حدود ۱۲۰ میلیون دلار برسد. در سه روز اول علاوه بر پردازش برداشت‌های جزئی، احتمالاً مجموع برداشت روزانه ۱۳۶۰۰۰ اتر و ۱۷۳۰۰۰ اتر در روز خواهد بود. اما این آمار شاید دقیق نباشند چون ۶۲.۸% از آن به خاطر تسویه حساب ۳۰ میلیون دلاری صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای توقف خدمات استیکینگ، برداشت‌های اجباری هستند.

احتمالاً بخش قابل توجهی از برداشت‌های کراکن به جای این که در بازار به فروش برسند، به پلتفرم‌های غیرمتمرکز استیکینگ مانند لیدو (Lido)، فرکس (Frax) و راکت پول (Rocket Pool) منتقل خواهند شد. جالب اینجاست که ۵۶.۰۷% از برداشت‌های پردازش شده تاکنون متعلق به لیدو بوده است که این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد چون طبق پیش‌بینی‌های قبلی، برداشت‌ها از پلتفرم‌های مشتقات لیکویید استیکینگ مانند لیدو حداقل و ناچیز خواهند بود.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

از لحاظ فنی ارزش جفت ETH/USD صعودی به نظر می‌رسد و از سطح مقاومت دو هزار دلار عبور کرده است. نرخ تأمین مالی برای قرارداد‌های پرپچوال (دائمی) اتریوم خنثی است. معمولاً خنثی بودن بازار پرپچوال بعد از یک افزایش قیمت عمده حاکی از آن است که معامله‌گران چندان از میزان رشد فعلی راضی نیستند و نرخ سرمایه‌گذاری مثبت نشان داده می‌شود. همچنین زمینه را برای رشد قیمت‌ها فراهم می‌کند. به هر حال با دادن این احتمال که برداشت‌های اتریوم می‌تواند باعث ایجاد فشار بر فروش اسپات باشد، احتمالاً جلوی روند صعودی بازار تا حدی گرفته خواهد شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا