اخبار اتریوم

ویتالیک بوترین: اتریوم بدون این ۳ تغییر مهم شکست می‌خورد

به گفته هم‌بنیان‌گذر اتریوم، برای تامین آینده این شبکه، مقیاس‌پذیری لایه دوم، امنیت کیف پول و حفظ حریم خصوصی ضروری هستند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیان‌گذر اتریوم، باور دارد که موفقیت اتریوم به سه «انتقال» فنی اصلی یعنی مقیاس‌پذیری لایه دوم، امنیت کیف پول و حفظ حریم خصوصی بستگی دارد که تقریباً به صورت همزمان باید اتفاق بیفتند.

بوترین در پستی در وبلاگ شخصی خود مورخ ۹ ژوئن، توضیح داد که بلاک چین اتریوم بدون وجود زیرساخت‌های کافی مقیاس‌پذیری برای کاهش هزینه تراکنش‌ها به صورت کامل «شکست می‌خورد»

او گفت:

اتریوم به دلیل هزینه ۳/۷۵ دلاری برای هر تراکنش (۸۲/۴۸ دلار در صورتی دوباره یک روند صعودی جدید داشته باشیم) شکست می‌خورد و هر محصولی که بازار انبوه را هدف می‌گیرد، به ناچار بلاک چین را کنار می‌گذارد و به دنبال جایگزینی راه حل‌های متمرکز برای تمام بخش‌های خود می‌گردد.

توییت بوترین

به گفته بوترین، یکی دیگر از نقطه شکست‌های احتمالی، مربوط به کیف‌ پول‌های قرارداد هوشمند است.

وی توضیح داد که استفاده از کیف‌ پول‌های قرارداد هوشمند، به دلیل پیچیدگی‌هایی ایجاد شده در بخش تجربه کاربری در زمانی که کاربران به یکباره کنترل چندین آدرس را به دست می‌آورند. یک سری از مشکلات را به دنبال داشته است.

هرم تغییرات بوترین

به گفته بوترین، کیف‌ پول‌ها علاوه بر تامین امنیت ارزهای دیجیتال، باید برای انتقال کامل به دنیای آنچین با رول آپ‌های دانش صفر (ZK)، داده‌ها را نیز ایمن نگه دارند.

اما در دنیای ZK این دیگر درست نیست: کیف‌ پول نه تنها از اطلاعات اعتبارسنجی احراز هویت شما محافظت می‌کند، بلکه داده‌های شما را نیز نگه می‌دارد.

آخرین مورد از سه تغییر مهم بوترین – حریم خصوصی – باید به صورت سیستم‌های بهبود یافته‌ هویت، اعتبار و بازیابی اجتماعی ارائه شود.

او گفت:

در نبود قسمت سوم نیز اتریوم شکست می‌خورد، زیرا در دسترس قرار گرفتن تمام تراکنش‌ها (و POAP و غیره) به صورت عمومی، حریم خصوصی بسیاری از کاربران را به خطر می‌اندازد و آنها به راه حل‌های متمرکز مهاجرت می‌کنند که حداقل بخشی از داده‌های شما را پنهان می‌کند.

هم‌بنیانگذار اتریوم پیشنهاد داد که آدرس‌های پنهان می‌توانند برای حل این مسئله پیاده‌سازی شوند.

بوترین گفت که رسیدن به هر سه مورد به دلیل «هماهنگی شدید» مورد نیاز برای آنها چالش‌برانگیز خواهد بود.

او تأکید کرد که هر یک از این سه تغییر، مدل “یک کاربر – یک آدرس” را تضعیف می‌کند، و در نتیجه ممکن است به پیچیده‌تر شدن روش انجام تراکنش‌ها بی‌انجامد.

اگر می‌خواهید پولی را به کسی پرداخت کنید، چگونه اطلاعات پرداخت را دریافت خواهید کرد؟

او افزود:

اگر کاربران دارایی‌های زیادی داشته باشند که در بخش‌های مختلف بلاک چین‌های مختلف ذخیره شده‌اند، پس چگونه تغییرات کلیدی و بازیابی اجتماعی انجام می‌شود؟

بوترین با تأکید بر نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند، در نهایت گفت:

علیرغم این چالش‌ها، رسیدن به مقیاس‌پذیری، امنیت کیف پول و حفظ حریم خصوصی کاربران عادی برای آینده اتریوم بسیار حائز اهمیت است. این مسئله تنها در مورد امکان‌پذیری فنی نیست، بلکه به دسترسی واقعی برای کاربران عادی نیز ارتباط دارد. ما باید برای پاسخ به این چالش آماده شویم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا