بلاکچین

سریع ترین بلاکچین؛ بیشترین سرعت تراکنش ارز دیجیتال در بلاکچین

هر چه سرعت بلاکچین‌ها افزایش پیدا کند و چالش‌های قبلی آن رفع شود، صنعت کریپتو نیز روز به روز گسترده‌تر می‌شود و رشد خواهد کرد. زمانی‌که مشکل مقیاس پذیری در بلاکچین و سرعت حل شود، امکان انتقال راحت‌تر داده‌ها را خواهد داشت و علاوه بر این می‌تواند امکانات مختلفی در را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین با افزایش سرعت بلاکچین ها، به ردیابی فعالیت اینترنت اشیا نیز کمک بزرگی می‌شود. یک بلاکچین پر سرعت همچنین می‌تواند سرعت انجام تریدها با هر حجم و تعدادی را بالا ببرد. در این مطلب از والکس قصد داریم در مورد سرعت تراکنش ارز دیجیتال و ‌سریع ترین بلاکچین صحبت کنیم؛ همراه ما باشید.

چرا به بلاک چین های سریع نیاز داریم؟

نیاز ما به سریع ترین بلاک چین از کجاست؟ از بلاک چین به منظور انتقال انواع دارایی‌ها استفاده می‌شود؛ همانطور که گفتیم، در بلاکچین انواع دارایی هم قابل انتقال هستند، یعنی برخلاف تصور برخی، در این بستر فقط امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد. شما می‌توانید هر نوع داده‌ای را که می‌خواهید در بستر بلاکچین منتقل کنید. حال تصور کنید که سرعت انتقال در این بستر افزایش یابد، بدون شک در این صورت بلاک چین با ارائه خدمات و امکانات مختلف، به بسیاری از کاربران کمک می‌کند.

ردیابی فعالیت‌های اینترنت اشیا یکی از مهمترین خدماتی است که توسط بلاکچین‌ها ارائه می‌شود. برای انجام این کار سرعت بالایی نیاز است. همچنین در زمینه این خدمات، امنیت یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که کاربران به آن توجه می‌کنند تا حدی که اگر افراد مطمئن شوند در بستری امن حضور دارند، ویژگی‌هایی مثل سرعت بالا هم در بسیاری از مواقع برایشان اهمیت چندانی نخواهد داشت.

ترید کردن یا انجام معاملات در دنیای کریپتوکارنسی نیز یکی دیگر از امکاناتی است که بلاکچین‌ها ارائه می‌دهند. ‌سریع ترین بلاکچین در انجام معامله و تراکنش حتی در حجم و تعداد بالا موفقیت بیشتری نسبت به دیگر بلاکچین‌ها دارد. برای درک بهتر این موضوع می‌توان به سیستم‌های غیرمتمرکز و متمرکز مبتنی بر بلاکچین اشاره کرد که هر چند سیستم‌های غیر متمرکز امنیت بالایی ندارند، اما با این حال به خاطر سرعت بیشترشان، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کنند.

اهمیت زمان پاسخگویی سیستم‌ها برای کاربران

طی مطالعاتی که در سال ۱۹۹۳ انجام شد، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که سرعت بالای پاسخگویی سیستم‌ها برای کاربران و مشتریان اهمیت زیادی دارد. پژوهشگران در این مطالعات به نتایج جالبی رسیدند که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • زمان پاسخگویی آنی از نظر کاربران زمان‌های زیر ۰.۱ ثانیه است.
  • زمان‌های پاسخگویی که به ۱ ثانیه یا حدود آن می‌رسند، هر چند از نظر کاربران کند تلقی نمی‌شوند، اما با این حال تاخیر دارند.
  • زمان‌های پاسخگویی که به ۱۰ ثانیه می‌رسد دارای تاخیر هستند و نشان از کندی سیستم دارند و به همین دلیل کاربران ترجیح می‌دهند که هنگام پاسخگویی سیستم به آن‌ها به کارهای دیگرشان مشغول شوند.

کسانی که در زمینه توسعه سیستم‌های غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، بر اساس این آمار و اطلاعات، باید روی سرعت سیستم خود کار کنند و همواره سرعت آن را افزایش دهند.

سرعت انجام تراکنش در بلاک چین

اصطلاحات مربوط به سریع ترین تراکنش ها

قبل از اینکه شما را با ‌سریع ترین بلاکچین آشنا کنیم، برخی اصطلاحات را به شما معرفی خواهیم کرد که در شناخت بهتر عملکرد بلاکچین‌ها کمک‌تان می‌کنند و با دانستن مفهوم و معنی آن‌ها، ماهیت ‌سریع ترین بلاکچین را بهتر درک می‌کنید.

مدت زمان ساخت بلاک

مدت زمانی که هر بلاک به شبکه بلاکچین اضافه می‌شود، کاملا بر اساس عملکرد و شیوه توسعه یک بلاکچین است. برای درک بهتر مفهوم مدت زمان ساخت بلاک به شبکه‌های بیت کوین و اتریوم اشاره می‌کنیم که این زمان در بیت کوین ۱۰ دقیقه و در اتریوم تنها ۱۵ ثانیه است. مدت زمانی ساخت هر بلاک در بلاک چین‌ها غیر قابل تغییر نیست و همواره به صورت ثابت خواهد ماند؛ مگر اینکه پای فورک‌ها وسط بیاید.

ترافیک شبکه

هر چه میزان تراکنش‌ها در یک بازه زمانی خاص بیشتر باشد، ترافیک شبکه نیز در آن زمان بیشتر است. مثلا اگر آخر هفته را در نظر بگیریم، از آن‌جا که در این بازه زمانی تراکنش کمی صورت می‌پذیرد، پس ترافیک شبکه هم در آخر هر هفته کم خواهد بود. ترافیک شبکه وابسته به نمودار قیمت ارزها نیز هستند. مثلا اگر یک ارز در حال رشد یا کاهش قیمت باشد، ترافیک شبکه نیز بیشتر می‌شود و کاربران آن بستر با قدرت بیشتری مشغول خرید و فروش می‌شوند. باید گفت ترافیک شبکه به ضرر کاربران است؛ چرا که در نهایت زمان احراز و ثبت نهایی را زیاد می‌کند و موجب ایجاد تاخیر خواهد شد و حتی در مواردی کارمزد تراکنش افزایش می‌یابد.

سرعت تراکنش ارز دیجیتال

بر خلاف عقیده بسیاری که سرعت تراکنش ارز دیجیتال را به مدت زمانی که برای ساخت بلاک در بلاک چین نیاز است، شبیه می‌دانند باید بگوییم که این دو هیچ شباهتی با هم ندارند و متفاوت هستند. در واقع به بازه زمانی که نیاز است تا در طی آن یک تراکنش به ثبت برسد را سرعت تراکنش ارز دیجیتال می‌گویند.

آشنایی با بلاکچین های سریع

‌بررسی بلاک چین پروژه های مختلف از نظر سرعت

حالا که با مفهوم سرعت در بلاکچین‌ها آشنا شدید و اصطلاحات مختلفی که مرتبط با بلاک چین‌ها هستند را هم به شما معرفی کردیم، در زیر لیستی از ‌سریع ترین بلاکچین‌ها را در اختیارتان می‌گذاریم:

بلاکچین‌های قدیمی

شبکه اتریوم با الگوریتم اثبات سهم و بیت کوین با الگوریتم اجماع اثبات کار جزو قدیمی‌ترین بلاک چین‌ها در دنیای کریپتو هستند که بیت کوین در هر ثانیه ۷ و اتریوم در هر ثانیه ۲۵ تراکنش را انجام می‌دهد. زمان تایید نهایی تراکنش‌ها در بیت کوین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه و در اتریوم ۶ دقیقه است.

بلاکچین‌های کند

از جمله بلاکچین‌های کند اما پایدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیت کوین‌کش (Bitcoin Cash): در هر یک ثانیه ۳۰۰ تراکنش انجام می‌دهد که زمان نهایی کردن‌شان بین ۶۰ تا ۱۸۰ دقیقه است.
  • Bitcoin Satoshi Vision: در هر ثانیه ۲۲۴ ثانیه تراکشن دارد که زمان نهایی کردن آن‌ها ۶۰ دقیقه است.
  • لایت‌کوین (Litecoin): در هر ثانیه ۵۶ تراکنش انجام می‌دهد که زمان نهایی کردن‌شان ۳۰ دقیقه است.
  • مونرو (Monero): تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه ۴ TPS با قابلیت تخمین بیش از ۱۰۰۰ TPS که زمان نهایی کردن‌شان ۳۰ دقیقه است.
  • بیت‌کوین گلد (Bitcoin Gold): در هر ثانیه ۱۱۶ تراکنش انجام می‌دهد که زمان نهایی کردن‌شان ۶۰ دقیقه است.
  • ریون کوین (Ravencoin): در هر ثانیه ۱۱۶ تراکنش دارد که زمان نهایی کردن آن‌ها ۱۰۰ دقیقه است.

بلاکچین‌های نسبتا سریع

در ادامه لیست بلاک چین‌های نسبتا سریع را با هم مرور می‌کنیم:

  • کاردانو (Cardano): به ازای هر ثانیه ۲۵۰ تراکنش دارد، زمان نهایی کردن تراکنش‌ها ۱۰ دقیقه است.
  • آنتولوژی (Ontology): تعداد تراکنش در هر ثانیه ۵۳۰۰ و زمان نهایی کردن تراکنش‌ها ۱۰ دقیقه است.
  • آیکون (ICON): در هر ثانیه ۹ هزار تراکنش دارد و سرعت نهایی کردن‌شان ۱۰ دقیقه است.
  • دوج‌کوین (Dogecoin): به ازای یک ثانیه ۳۳ تراکنش دارد که زمان نهایی کردن‌شان ۶ دقیقه است.
بررسی ‌سریع ترین بلاکچین ها

بلاک چین‌های زیر ۵ دقیقه

  • ترون (Tron): در هر ثانیه ۲ هزار تراکنش دارد که زیر ۵ دقیقه نهایی‌شان می‌کند.
  • دیجی‌بایت (DigiByte): در هر ثانیه ۵۶۰ تراکنش انجام می‌دهد و آن‌ها را بین ۲ تا ۳ دقیقه نهایی می‌کند.
  • آیوتا (IOTA): به ازای یک ثانیه ۱۵۰۰ تراکنش انجام می‌دهد و آن‌ها را بین ۱ تا ۵ دقیقه نهایی می‌کند.

بلاک چین‌های زیر یک دقیقه

در ادامه بلاکچین‌های زیر یک دقیقه را معرفی می‌کنیم؛ سریع ترین تایید تراکنش ارز دیجیتال در همین شبکه‌ها است:

  • ریپل (Ripple): در هر ثانیه ۱۵۰۰ تراکنش انجام می‌دهد که زمان نهایی کردن‌شان زیر ۴ ثانیه است.
  • استلار (Stellar): این شبکه ۱۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه انجام می‌دهد و آن‌ها را در ۴ ثانیه نهایی می‌کند.
  • اوالانچ (Avalanche): پنج هزار تراکنش را به ازای هر ثانیه انجام می‌دهد و آن‌ها را بین ۱ تا ۲ ثانیه نهایی می‌کند. این شبکه همچنین از نظر مقیاس پذیری در بلاکچین وضعیت مطلوبی دارد.
  • الگورند (Algorand): تعداد تراکنش در هر ثانیه ۱۰۰۰ است و زمان نهایی کردن‌شان به ۴۵ ثانیه می‌رسد.
  • سولانا (Solana): این شبکه ۲۹ هزار تراکنش را در هر ثانیه انجام می‌دهد که زمان نهایی کردن‌شان به ۲.۵ ثانیه می‌رسد.

‌سریع ترین بلاکچین؛ آینده ای جذاب پیش‌روی کریپتو

در این مطلب در مورد ‌سریع ترین بلاکچین در کریپتو صحبت و بلاکچین‌های مختلف را از لحاظ تعداد و مدت زمان نهایی کردن سفارش‌ها بررسی کردیم. فراموش نکنید هر چه سرعت بلاکچین‌ها افزایش یابد، دنیای کریپتو نیز کاربردی‌تر و گسترده‌تر می‌شود و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از همین رو هزاران توسعه‌دهنده و تیم‌های پشتیبانی تلاش می‌کنند تا شبکه‌هایی امن و سریع برای پروژه‌های خود خلق کنند و کاربران بیشتری جذاب آنها می‌شوند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پیمان
پیمان
5 ماه قبل

سریع ترین بلاک چین پای نتوورک هست با ۷۵ هزار تراکنش در ثانیه و توان نهایی شدن آنی

دکمه بازگشت به بالا