افراد مشهور

راننده تاکسی آلمانی که میلیونر کریپتویی شد؛ با کریستوفر یازچینسکی آشنا شوید

اغلب از ارز دیجیتال به‌عنوان یک بازار پرریسک یاد می‌شود. اما به‌طور طبیعی روی دیگر سکه، پتانسیل موفقیت‌های بزرگ است. در این بازار، کم نیستند افرادی که با سرعت نسبتا خوبی توانسته‌اند میلیونر یا حتی میلیاردر شوند. یکی از آنها کریستوفر یازچینسکی (Christopher Jaszczynski) است. کسی که طی مدت پنج سال توانست از یک راننده تاکسی به یک میلیونر کریپتویی بدل شود!

مسیری که یازچینسکی طی کرد برای بسیاری از هم‌نسلانش نیز الهام‌بخش بوده است. به همین دلیل، یازچینسکی رفته‌رفته به یک اینفلوئنسر حوزه کریپتوکارنسی نیز بدل شد. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با یازچینسکی آشنا کنیم. لازم به ذکر است اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله صرفا جهت اطلاع‌رسانی بوده و به هیچ عنوان نباید به معنای تشویق به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال یا پیروی از پیشنهادات یازچینسکی تعبیر شوند.

کریستوفر یازچینسکی؛ از راننده تاکسی تا میلیونر کریپتویی

راننده تاکسی تا میلیونر کریپتویی

کریستوفر یازچینسکی که امروز بیشتر با نام مستعار MMCrypto شناخته می‌شود یک اینفلوئنسر، تریدر، کارآفرین و سرمایه‌گذار ارز دیجیتال است. او متولد شهر اوسنابروک (Osnabruck) آلمان است و در زمان نگارش این مقاله، ۲۸ سال سن دارد. کریستوفر که از نوجوانی به اقتصاد علاقه داشت همین رشته را برای تحصیل خود انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز وارد مقطع کارشناسی ارشد شد اما به دلیل مشکلات مالی، نتوانست آن را به اتمام برساند. کریس مجبور شد شغل رانندگی تاکسی را برای گذران زندگی‌اش انتخاب کند.

کریستوفر یازچینسکی مدت‌ها پیش از آن که وارد مقطع کارشناسی ارشد شود با بیت کوین در سال ۲۰۱۴ آشنا شده بود. در آن زمان، بیت کوین هنوز بین عموم مردم شناخته‌شده نبود. او از همان زمان تصمیم گرفت به جای نگهداری پس‌انداز اندک‌اش در بانک، بخشی از آن را در این رمزارز سرمایه‌گذاری کند. کریستوفر همچنین به واسطه ماینرهای ابری توانست از استخراج بیت کوین نیز به درآمدزایی برسد.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۷۴۶,۷۴۰,۶۸۴.۰۰ تومان
$ ۶۰,۷۷۶.۹۸۰ -۱.۳۹%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

تصمیم یازچینسکی برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ و با وقوع یکی از بزرگترین بولران‌های تاریخ کریپتوکارنسی ثمر داد. او در این سال توانست به یک میلیونر کریپتویی بدل شود. پس از آن به راه‌اندازی چند پروژه ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها روی آورد. کریستوفر یازچینسکی به گفته خودش در بازه چهارسال (۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱) با پشت‌کار و علاقه و علی‌رغم مشکلات مالی، دانش و مهارت خود در زمینه ترید، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال تقویت کرد.

فعالیت های کریستوفر یازچینسکی

کریستوفر یازچینسکی اینفلوئنسر

یازچینسکی مدت‌ها پیش از کسب سود میلیونی از کریپتو در این صنعت مشغول به کار شده بود. او در سال ۲۰۱۷ مدتی به‌عنوان مشاور شرکت Fischer Konrad GmBH فعالیت کرد. در همان سال‌ها با پس‌انداز خود به‌عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه وارد برخی پروژه‌های کریپتویی مانند Wanchain ،Bounty0x و WaBi Project شد و بر روی آلت کوین‌های مهم مانند اتریوم نیز سرمایه‌گذاری کرد. او در حال حاضر به‌عنوان شریک رسانه‌ای HYGH AG هم فعالیت می‌کند. عمده ثروت او نیز از این فعالیت‌ها به دست آمده است.

کریس یازچینسکی در سال ۲۰۱۷ به همراه چهار نفر دیگر که بعدا به تیم او بدل شدند، شرکت MMConsult را تاسیس کرد. یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاکچین که از طریق استراتژی‌هایی مانند STO و ICO‌ به جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های جدید و استارتاپی می‌پردازد.

کریستوفر یازچینسکی پس از موفقیت اولیه‌اش، رویاها و ایده‌های خود را پی گرفت. او از مدت‌ها پیش یعنی از ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ فعالیت خود در یوتوب را شروع کرده بود. جایی که در آن به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و ارائه تحلیل‌های بنیادی خود از بازار می‌پرداخت.

یازچینسکی در شبکه‌های اجتماعی با نام MMCrypto فعال است. کانال یوتیوب او از سال ۲۰۲۱ مورد توجه گسترده کاربران قرار گرفته و در حال حاضر بیش از ۵۷۳ هزار سابسکرایبر دارد. از این نظر، یازچینسکی یکی از پرطرفدارترین یوتوبرها و اینفلوئنسرهای کریپتویی محسوب می‌شود. کریس در توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام نیز فعال است و نظراتش را به اشتراک می‌گذارد. لازم است بدانید که او در حال حاضر هیچ کانال تلگرام یا دیسکورد اشتراکی یا پولی ندارد. بنابراین مراقب کلاه‌بردارهایی که به دنبال سوءاستفاده از نام او هستند باشید.

چالش های کریس یازچینسکی

مسیر کریستوفر یازچینسکی از راننده تاکسی تا میلیونر کریپتویی پرپیچ‌وخم، کوتاه اما بسیار پرثمر بود. همانطورکه همه تریدرهای این بازار می‌دانند به دست آوردن دانش فنی کافی از این بازار تا چه اندازه دشوار بوده و یکی از اصول موفقیت در این بازار است. یازچینسکی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

اما چالش اصلی یازچینسکی زمانی پدیدار شد که در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت پروژه‌ای تحت عنوان VLaunch راه‌اندازی کند. تصمیمی که برخلاف سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال تاکنون برای او چندان موفقیتی به همراه نداشته است. هدف اولیه این پروژه این بود که با همکاری دیگر اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال به راه‌اندازی پروژه‌های جدید کریپتویی و به ویژه کالکشن‌های NFT کمک کند.

توکن بومی ویلانچ نیز با عنوان VPAD در حال حاضر در رتبه ۳۴۵۰ کوین مارکت کپ از نظر ارزش بازار قرار دارد. رتبه‌ای که با توجه به سابقه حضور این توکن در بازار، چندان جالب نیست. قیمت آن نیز از سال ۲۰۲۲ با افت شدیدی مواجه شده است. بخشی از عدم موفقیت این پروژه مربوط به مشکلات فنی و قوانین کشورها در ارتباط با صنعت کریپتو می‌شود. به نظر می‌رسد کریس هم از سال ۲۰۲۱ تبلیغ آن در توییتر خود را متوقف کرده است.

نگاهی به زندگی شخصی کریستوفر یازچینسکی

Christopher Jasczcynski

Christopher Jasczcynski در حال حاضر در دبی زندگی می‌کند. او به آرزوی دیرینه خود یعنی آزادی مالی رسیده و زندگی مجلل و پرزرق‌وبرقی دارد. به‌عنوان مثال او اغلب با هلیکوپتر یا جت شخصی‌اش مسافرت می‌کند. همچنین یک کلکسیون گران‌قیمت از خودروهای لوکس مانند فراری، بنتلی، لامبورگینی، مرسدس بنز، رولز رویس و خودروهای اسپرت دارد. او همواره خود را مشتاق کمک به افرادی که به سرمایه‌ گذاری در بیت کوین علاقه دارند نشان می‌دهد.

منابع مختلف گزارش‌های متفاوتی از سرمایه خالص یا Net Worth کریستوفر یازچینسکی ارائه کرده‌اند. موضوعی که با توجه به نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال و ارزش سهام شرکت‌های فعال در این حوزه تا حدودی طبیعی است. اما به‌طورکلی، سرمایه فعلی وی عددی بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

یازچینسکی به‌ویژه به سفر، ورزش و مسابقات اتوموبیل‌رانی علاقه وافری نشان داده است. او پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین در نهایت به یک میلیون دلار برسد. البته پیش‌بینی قبلی‌اش مبنی بر صد هزار دلاری شدن قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۱ هیچ‌گاه به واقعیت نپیوست. حال باید دید پیش‌بینی جدید او تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد.

مسیر یازچینسکی قابل تکرار و پرخطر

مسیر راننده تاکسی تا میلیونر کریپتویی که کریستوفر یازچینسکی آن را پیمود، قطعا قابل تکرار است. اما باید در نظر داشت که او این راه را نه با اتکا به شانس و اقبال؛ بلکه با سخت‌کوشی و برنامه‌ریزی طی کرد. به عبارت دیگر، ریسک‌پذیری تنها یک سر موفقیت‌های بزرگ در بازار ارز دیجیتال است. از سوی دیگر لازم است هدف و برنامه مشخصی داشته باشید. در غیر این صورت، احتمال شکست بیشتر از پیروزی خواهد بود. تجربه شما از توصیه‌ها و تحلیل‌های یازچینسکی چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
medium
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا