سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. سودآور بودن این بازار افراد زیادی را علاقه‌مند به کریپتوکارنسی کرده است. روزانه افراد زیادی با هدف کسب سود بخش زیادی از دارایی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اما نباید فراموش کرد تنها کسانی در این بازار موفق می‌شوند که با روش‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای آن در ارز دیجیتال آشنایی دارند. با توجه به همین موضوع در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره روش های سرمایه گذاری در کریپتو صحبت کنیم. پس؛ با ما همراه باشید.

چرا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مهم است؟

اهمیت وجود ارز دیجیتال در سبد سرمایه گذاری

بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بازار ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به دلیل داشتن فرصت‌های زیاد برای کسب سود، بسیار محبوب شده است. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هر چند در کلیات بسیار شبیه سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند سهام یا فارکس است اما تفاوت‌هایی هم با آن‌ها دارد. به عنوان مثال نوسانات روزانه قیمت در بورس بازه خاصی دارد و هرگز بیشتر از پنج یا ده درصد نمی‌شود. اما نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، بسیار متغیر و سریع است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال با سایر بازارها این است که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در طول شبانه روز معاملات ارز دیجیتال را انجام دهید. این در حالی است که اغلب بازارها ساعت معاملاتی خاصی دارند و شما نمی‌توانید خارج از آن، معامله‌ای را انجام دهید.

اما یکی از شباهت‌های مهم سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال با سایر بازارهای مالی این است که شما باید دانش تحلیل بازار را به دست آورید. در غیر این صورت متحمل ضررهای سنگین مالی خواهید شد. فرقی نمی‌کند که شما در کدام بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید باید بتوانید مهارت‌های معاملاتی خود را افزایش دهید و با انواع استراتژی آشنا شوید. روش‌های مختلف برای تحلیل بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، دو روش بسیار کاربردی هستند.

مزایای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد که باعث شده است افراد زیادی به این بازار علاقه‌مند شوند و بخش زیادی از سرمایه خود را وارد آن بکنند. مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال عبارت است از:

  • با افزایش علاقه مردم به کریپتو کارنسی، ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده‌ است و همین پتانسیل برای بازدهی بالا باعث شده است تا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال سودآور باشد.
  • از آنجایی که تراکنش های ارزهای دیجیتال با استفاده از توابع رمزنگاری، رمزگذاری شده‌اند از امنیت قابل قبولی برخوردار هستند و می‌توان گفت در صورتی که معامله‌گر خود در موارد امنیتی کوتاهی نکند، معاملات ارز دیجیتال امن هستند.
  • رمرارزها وجود فیزیکی ندارند و شما نگران پیدا کردن یک جای امن برای آن‌ها نیستید. کافی است یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا از دارایی دیجیتال خود نگهداری کنید.
  • عدم محدودیت در تعداد انجام معاملات از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی است. در این بازار همه می‌توانند بدون وجود هیچگونه محدودیتی هر مبلغی را که می‌خواهند برای خرید رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال هرچند فرصت‌های زیادی را در اختیار معامله‌گران برای کسب سود قرار می‌دهد و مزایای زیادی دارد اما باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌تواند برخی معایب هم داشته باشد. در ادامه به دو چالش مهم که در سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد اشاره می‌کنیم:

  • قیمت اغلب ارزهای دیجیتال با نوسان زیادی همراه است. این نوسانات قیمتی می‌تواند باعث شود که معامله‌گر تمام دارایی خود را از دست بدهد.
  • درک مفهوم رمزارزها و مفاهیم مرتبط با آن مانند بلاکچین برای تمام معامله‌گران آسان نیست. از آنجایی که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نیازمند داشتن دانش پایه در ارتباط با رمزارزها است، پیدا کردن درک درست از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین برای انجام معاملات سودآور ممکن است کمی دشوار و زمان‌بر باشد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

ارزهای دیجیتال روی یک دفتر کل توزیع شده با نام بلاکچین اجرا می‌شوند که ذخیره‌ای از تمامی تراکنش‌های به‌روز شده است. ارزهای دیجیتال جدید از طریق فرایندی به نام ماینینگ به وجود می‌آیند که به آن استخراج هم گفته می‌شود. ماینینگ در واقع استفاده از قدرت کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده‌ی ریاضی برای تولید کوین‌ها است.

البته ماینینگ تنها راه کسب ارزهای دیجیتال نیست و کاربران می‌توانند ارز دیجیتال را از صرافی‌ها خریداری کرده و در کیف‌پول‌ ارز دیجیتال ذخیره کنند. بهتر است بدانید که اگر ارز دیجیتال دارید چیز ملموس یا قابل لمسی ندارید! چیزی که دارید کلیدی است که به شما اجازه می‌دهد رکورد یا واحدی را بدون نظارت شخص سوم معتمد به شخصی دیگر منتقل کنید.

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ابتدا باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنید. صرافی‌های معتبر بین‌المللی مانند کوین بیس، بایننس و کراکن گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند اما اکثر صرافی‌های بین‌المللی در ارائه‌ی خدمات به کاربران ایرانی محدودیت دارند. بنابراین توصیه‌ی ما استفاده از صرافی‌های معتبر ایرانی است. شما باید در صرافی ارز دیجیتال یک حساب کاربری باز کنید تا احراز هویت شوید. البته توجه داشته باشید که در صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز فرآیند ثبت نام بسیار سریع است و نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی نیست و شما در صورتی که یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید می توانید در عرض چند دقیقه در صرافی مورد نظر خود حساب باز کنید و معاملات خود را انجام دهید.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ممکن است که برای اغلب افراد یک چالش بزرگ باشد. شما باید با تحلیل بازار و دنبال کردن معامله‌گران معروف ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری را پیدا کنید.

ابزارهای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کدامند؟

ابزارهای معامله‌گری در ارز دیجیتال

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به ابزارهای متنوعی نیاز دارید. مثلا ابزارهای تحلیلی فاندامنتال و تکنیکال به کاربران کمک می‌کنند تا بدانند چه زمانی سرمایه‌شان را وارد بازار کنند و چه زمانی بهتر است آن را خارج کنند. در ادامه چند ابزار سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم تا با آگاهی کامل در این مسیر حرکت کنید.

تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال تحلیل از بالا به پایین صورت می‌گیرد؛ یعنی تلاش می‌کنید با استفاده از آنالیز ارزش یک ارز دیجیتال و عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر آن، ارزشش را محاسبه کنید. البته این را هم بدانید که برای استفاده از تحلیل فاندامنتال نیاز دارید آگاهی کاملی از عوامل موثر بر قیمت‌ ارز دیجیتال مدنظرتان در بلند مدت کسب کنید تا چشم‌انداز بهتری از روند صعود یا فرود ارزش رمز ارزتان به دست آورید.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

برخلاف تحلیل فاندامنتال که بر پایه اخبار، اقتصاد و وضعیت جامعه صورت می‌گیرد، تحلیل بازار دیگری وجود دارد که تحلیل تکنیکال یا بنیادی نامیده می‌شود. کاربران با استفاده از تحلیل تکنیکال سعی می‌کنند سود بیشتری کسب کنند. اساس تحلیل تکنیکال قیمت‌ها، روند پیشین بازار و حجم معاملات است. در واقع در تحلیل تکنیکال، قیمت ارزها با استفاده از شاخص‌های ریاضی و تفسیر نمودارها اتفاق می‌افتد.

تحلیل تکنیکال بیشتر برای پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت قیمت‌ها و نوسان‌گیری استفاده می‌شود؛ به همین دلیل در میان کاربران اهمیت زیادی دارد. کاربران با استفاده از تحلیل تکنیکال درصد خطایشان را از سرمایه‌گذاری به حداقل می‌رسانند تا سود بیشتری کسب کنند.

تحلیل فاندامنتال بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال بررسی روند طولانی مدت یک رمزارز هستند؛ درحالیکه در تحلیل تکنیکال با استفاده از تحلیل نمودارها روند کوتاه مدت قیمت یک رمز ارز سنجیده می‌شود. بنابراین هر دو تحلیل فاندامنتال و تکنیکال در کنار هم می‌توانند شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فراهم کنند.

ربات تریدر

ربات تریدر (Trader Bot) یا ربات معامله‌گر یکی از دیگر ابزارهای پیشرفته‌ای است که به کمک معامله‌گران ارز دیجیتال آمده است. ربات معامله‌گر مجموعه‌ نرم‌افزاری است که مانند دستیار هوشمند به کاربران کمک می‌کند. ضرورت وجود ربات تریدرها را آنجا می‌توان درک کرد که بازار کریپتوکارنسی شبانه‌روزی است و ساعت یا روز تعطیل ندارد. به همین خاطر تریدرها و سرمایه‌گذاران برای مدیریت تراکنش‌هایشان مجبورند تمام روز درگیر انجام معاملات باشند تا بیشترین سود و کمترین ضرر را ببرند. با وجود ربات‌های معامله‌گر کاربران دیگر نیاز ندارند تمام طول روز منتظر نوسانات بازار ارز دیجیتال بمانند.

معامله‌گران خرید و فروش کریپتوکارنسی را به راحتی به ربات تریدرها می‌سپارند و ربات‌ها نیز با توجه به الگوریتم‌هایی که در پیکربندی نرم افزارشان قرار داده شده به ترید ارز دیجیتال مشغول می‌شوند. جالب این که بعضی از ربات تریدرها می‌توانند بازار را تحلیل و قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند. در واقع این ربات‌های معامله‌گر می‌توانند تحلیل فاندامنتال انجام دهند.

ربات تریدر والکس یکی از ابزارهای مهم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است که شما می‎توانید برای انجام معاملات خود از آن کمک بگیرید. این سرویس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است و ربات در سود کسب شده هیچ سهمی ندارد. تنها هزینه ای که کاربر برای استفاده از این سرویس پرداخت می‌کند، کارمزد معامله‌های انجام شده است.

کپی تریدینگ

اگر تصور می‌کنید شگفتی‌های دنیای ارز دیجیتال به پایان رسیده سخت در اشتباهید! گفتیم که معامله در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان با کمک ابزارهای پیشرفته انجام داد. یکی از این روش‌ها کپی تریدینگ است. کپی تریدینگ برای کاربران تازه‌وارد گزینه‌ای هوشمندانه و عالی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کاربران تازه‌وارد به نحوه‌ی ترید در این بازار آشنا نیستند و لازم است معاملات تریدرهای حرفه‌ای را ببینند تا تجربه کسب کنند.

در کپی تریدینگ (Copy Trading) کاربر می‌تواند یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب کرده و دقیقاً همان کاری را که تریدر حرفه‌ای انجام می‌دهد، اجرا کند. تریدرهای حرفه‌ای روی انواع تحلیل‌ها مسلطند و در معاملات به دنبال سود حداکثر و ضرر حداقلی‌اند؛ بنابراین برای معامله‌گران تازه‌وارد به دنیای کریپتو کپی تریدینگ روش مناسبی است.

کاربران در کپی تریدینگ علاوه‌بر کاهش ریسک معاملات، می‌توانند تجربه کسب کنند و فعالیت در این حوزه را از حرفه‌ای‌ها یاد بگیرند. دیگر مزیت استفاده از کپی تریدینگ امکان سرمایه‌گذاری‌های متنوع است. نکته‌ی مهمی که در کپی تریدینگ وجود دارد این است که تازه‌واردان می‌توانند از روی چند تریدر مختلف کپی کنند و سبد ارزی خود را متنوع بچینند. تازه‌واردان با ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال از جنبه‌های مختلف بازار به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

البته باید واقع‌بین باشیم و جنبه‌های منفی کپی تریدینگ را نیز در نظر بگیریم. کاربران ممکن است به کپی تریدینگ اتکا کنند. این در حالی است که اتکای بیش از اندازه به تریدرهای حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که امکان خطا حتی برای این افراد وجود دارد. از طرف دیگر تریدر به مرور زمان اعتماد به نفس خود را برای انجام معاملات از دست خواهد داد و وابسته به تصمیم دیگران خواهد بود.

روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

راه‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه به معرفی برخی از روش‌های محبوب و سودآور کسب درآمد از ارز دیجیتال می‌پردازیم.

  • خرید و نگهداری ارز دیجیتال (هولد یا هودل کردن)
  • آربیتراژ (اختلاف قیمت بین صرافی‌ها)
  • ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال
  • تریدینگ و معامله گری
  • شناسایی و شرکت در ایردراپ‌های معتبر
  • استکینگ و سود سپرده گذاری ارز دیجیتال
  • ربات‌های معامله گری و استفاده از هوش مصنوعی
  •  شرکت در ICO , IEO , IDO ها
  • دریافت دستمزد با ارز دیجیتال
  • درآمد از بازی‌های بلاک چینی
  • قرض دادن ارزهای دیجیتال
  • ساخت، خرید و فروش NFT

بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال از صرافی و نگهداری (هولد یا هودل کردن) یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای معامله گران به شمار می‌رود. ریسک سرمایه گذاری در این بخش پایین است و میزان بازدهی و مدت زمان لازم برای بازدهی زیاد است. کاربران برای هودل کردن نیاز به سرمایه‌ی اولیه دارند.

ماینینگ یکی دیگر از راه‌های مناسب برای سرمایه گذاری در بخش کریپتوکارنسی است. البته به خاطر داشته باشید که باید ارز دیجیتال موردنظرتان قابلیت ماینینگ داشته باشد. زیرا برخی از رمزارزها را نمی‌توان از طریق استخراج بدست آورد. ضمن اینکه ماینینگ در برهه‌هایی از زمان سود بالا دارد که قیمت ارز دیجیتال مدنظر بیشتر از گس فی لازم برای ماینینگ باشد.

تریدینگ و معامله گری را می‌توان برای تریدرها روشی مناسب دانست. در تریدینگ میزان ریسک و بازدهی بالا و مدت زمان بازدهی پایین است. برای تریدینگ حتما باید سرمایه اولیه داشته باشید.

در واقع اینکه کدام روش سرمایه‌‎گذاری بهترین است تا حد زیادی به خود شما هم بستگی دارد. اینکه آیا فردی ریسک پذیر هستید یا خیر؟ آیا سرمایه اولیه دارید یا خیر؟ شما باید تمام

انواع تیپ های شخصیتی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

انواع تیپ های شخصیتی برای سرمایه گذاری

در بخش ابزارهای تحلیلی بازار کریپتو خواندید که برخی از افراد از تحلیل فاندامنتال برای بررسی روند قیمت‌ها در درازمدت و برخی دیگر از تحلیل تکنیکال برای نوسان‌گیری و افزایش سود در مدت زمانی کمتر استفاده می‌کنند. در واقع گروه اول معامله‌گر و گروه دوم تریدر نامیده می‌شوند. به طور کلی سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال شخصیت‌هایی مشخص دارند. تیپ شخصیتی سرمایه‌‌ گذاران روی معاملاتی که انجام می‌دهند تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. سرمایه‌‌ گذاران را بر اساس نوع رفتارشان در ابتدا و حین سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و به هنگام نوسانات شدید بازار به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به اختصار در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم.

سرمایه‌گذار ایدئالیست: دسته‌ی اول ایدئالیست‌ها نام دارند که آرمان‌گرا بوده و روی استعدادهای تجاری خود تکیه می‌کنند. این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و نسبت به بازار خوش‌بین‌اند. سرمایه‌گذاران ایدئالیست تحقیقات کاملی برای معامله انجام نمی‌دهند و فقط به تحلیل‌های مثبت توجه می‌کنند و تحلیل‌های منفی را ندیده می‌گیرند.

سرمایه‌گذار عمل‌گرا: دسته‌ی دوم سرمایه‌گذاران عمل‌گرا یا Pragmatic هستند. سرمایه گذار عمل‌گرا نقطه‌ مقابل سرمایه‌گذار ایدئالیست است. عمل‌گرایان صد در صد به بازار سرمایه اطمینان ندارند و نوسانات و احتمالات دیگر را نیز در نظر می‌گیرند. این افراد برای تکمیل تحلیل‌های خود به خوبی تحقیق می‌کنند و برای ارزیابی بازار به منابع محدود تکیه نمی‌کنند.

سرمایه‌گذار فریمر: سومین تیپ شخصیتی سرمایه گذاران را فریمرها یا شکل‌گراها تشکیل می‌دهند. Framerها با دقت و وسواس بسترهای سرمایه‌گذاری را ارزیابی می‌کنند و به جزئیات بیشتر از مسیر کلی سرمایه گذاری توجه دارند. این افراد در آنالیز مشکلات مسیر یا نوسانات بازار انعطاف ندارند و عوامل خارجی را چندان بر بازار موثر نمی‌دانند. شکل‌گرایان معمولا پول نقد زیادی در بانک نگهداری می‌کنند و سبد سرمایه‌گذاری‌ها‌یشان متنوع نیست.

سرمایه گذار آمیزگر: نقطه‌ی مقابل فریمر، سرمایه گذار آمیزگر یا Integrator است. سرمایه‌گذاران آمیزگر یا یکپارچه‌ساز در سرمایه گذاری‌شان همه‌ی عوامل بیرونی بازار را در نظر می‌گیرند. این افراد درک کاملی از همبسته بودن عملکرد بخش‌های مختلف بازار دارد و سبد سرمایه‌اش را با توجه به همبستگی بازارهای مالی تنظیم می‌کند.

سرمایه‌گذار برون‌فکن: تیپ پنجم شخصیتی سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، سرمایه گذار برون‌فکن (Reflector) است. برون‌فکن‌ها به سختی اشتباهات خود را می‌پذیرند و پس از این که قانع شدند که ضرر از سوی تصمیمات اشتباه خودشان بوده، دیر اقدام به اصلاح روش‌های خود می‌کنند و حتی گاهی روش‌ها را اصلاح نمی‌کنند. برون‌فکن از پذیرش اشتباه خودداری می‌کند و عوامل خارجی و داخلی را مقصر ضررش می‌داند.

سرمایه‌گذار رئالیست: ششمین تایپ سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، شخصیت واقع بین یا رئالیست است. واقع‌بین‌ها دسته‌ی مخالف برون‌فکن‌ها به حساب می‌آیند و پیامد تصمیم یا اشتباهات خود را می‌پذیرند. این افراد به سرعت برای حل مشکلی که به وجود آمده پیش‌قدم می‌شوند و برای حل مسئله به دنبال مقصر نمی‌گردند. سرمایه‌گذاران واقع‌بین مسئولیت اشتباهشان را قبول می‌کنند و در نهایت در شرایطی مناسب ضرر خود را جبران می‌کنند.

با توجه به تیپ‌های شخصیت سرمایه گذاری می‌توانید بررسی کنید که کدام مناسب شماست؛ ترید ارز دیجیتال (Trading) یا سرمایه‌گذاری. همانطور که پیش‌تر خواندید هدف تریدرها کسب سود در زمان کوتاه و خرید و فروش مکرر ارزهای دیجیتال است. در مقابل، سرمایه‌گذاران دارایی خود را به مدت طولانی برای کسب سود بلند مدت ذخیره می‌کنند. فراموش نکنید که می‌توان ترکیبی هوشمندانه از هر دو روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید تا هم از سود کوتاه مدت و هم از سود بلند مدت بهره ببرید.

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

ورود به بازار ارز دیجیتال بدون داشتن دانش کافی مانند شیرجه زدن در تاریکی است. شما حتی نمی‌توانید تصور کنید که این کار چقدر خطرناک است و دارایی شما چقدر راحت می‌تواند از بین رود. شما برای اینکه بتوانید معاملات سودآور انجام دهید باید استراتژی معاملاتی داشته باشید و آموزش‌های لازم در ارتباط با روش‌های تحلیل بازار را فرا گرفته باشید. آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شامل سرفصل‌های زیر است که می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی این موارد را یاد بگیرید:

  • آشنایی با مفاهیم پایه کریپتوکارنسی مانند مفهوم رمزارزها و بلاکچین
  • آشنایی با اصطلاحات ارزهای دیجیتال
  • آشنایی با انواع استراتژی‌های معاملاتی
  • آشنایی با روش‌های تحلیل بازار
  • آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال و روش کار با آن‌ها
  • معرفی انواع صرافی ایرانی و خارجی و نحوه ایجاد حساب کاربری در آن‌ها

البته بعد از گذراندن دوره‌های آموزش سرمایه‌گذاری در رمزارزها بهتر است تا مدتی با سرمایه کم، خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید تا زمانی که اطمینان حاصل کنید مهارت کافی را بدست آورده‌اید. در صورتی که احساس می‌کنید نیاز به راهنمایی بیشتر دارید حتما از افراد با تجربه در این حوزه کمک بگیرید.

نگرانی‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال نسبتا نوپا است، بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شک دارند و نگران این هستند که ضرر کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش نگرانی کاربران تحقیقات است. بهتر است کاربران پیش از سرمایه‌گذاری کامل تحقیق کنند تا مطمئن شوند که آینده سرمایه‌گذاریشان روشن است و ضرر نخواهند کرد.

روش‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بسیار متنوع است و کاملا بستگی به شخصیت، میزان وقت و سرمایه شما دارد که کدام را انتخاب کنید. حتی ممکن است یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری را امتحان کنید و مطمئن شوید که مناسب شما نیست، در این شرایط بهتر است که انعطاف داشته باشید و به سراغ روش‌های دیگر بروید.

به نظر شما بهترین روش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ برای کسب سود از این بازار پیشنهاد شما چیست؟

بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه روش‌هایی است؟

خرید ارز دیجیتال از صرافی و نگهداری (هولد یا هودل کردن)، ماینینگ و تریدینگ و معامله گری از بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به شمار می‌روند.

سرمایه‌‌گذاری در ارز دیجیتال برای افراد مبتدی مناسب است؟

ورود به این حوزه بدون داشتن دانش کافی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و شما را متحمل ضررهای مالی سنگین بکند. در صورتی که در بازار ارز دیجیتال مبتدی هستید بهترین گزینه برای شما آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است.

چرا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مهم است؟

سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها مزیت‌هایی دارد که باعث شده افراد زیادی را به سوی خود جلب کند؛ مانند بی‌اثری تحریم‌ها، بهره از اقتصاد غیرمتمرکز، تامین امنیت و صرف هزینه و زمان کمتر.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۵

منبع
investopedia
کارشناس ارشد مهندسی هسته‌ای هستم که با هدف غنی‌سازی محتوای وب فارسی وارد حوزه‌‌ی تولید محتوا شده‌ام. مشتاقم از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستی‌ها و همکاری‌های حرفه‌ای با هم در ارتباط باشیم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
7 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نبی اله رضایی
نبی اله رضایی
26 روز قبل

سلام شخصی به من پیشنهاد داد که در یک شرکت سرمایه گذاری که به سه روش روزانه پنج درصد روزانه پانزده درصد و دیگری ۲۲٫۵درصددر سی ساعت سود سرمایه گذاری کنم چطور میشود به اینها اطمینان کرد

ر رواقی
ر رواقی
26 روز قبل

سلام
ما به هیچ وجه سرمایه گذاری در شرکتهای خارجی را پیشنهاد نمیکنیم. امروزه به دلیل وجود شرکتهای پانزی و کلاهبرداری بسیار زیاد در این حوزه، این گونه سرمایه گذاری ها با ریسک زیادی همراه است.

علی جهانی
علی جهانی
1 ماه قبل

سلام مثلا اگر ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در ارز دیجیتالی کنم، حدودا مبلغ سود در ماه به ازای هر ده میلیون چند تومان میشود میانگین گرفت.؟؟و اگر وارد نباشم آیا با یک دوره آموزش میتوانم بازار ارز دیجیتال کار کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  علی جهانی

سلام
دوست عزیز بازار کریپتو یک بازار بسیار پرنوسان است و هیچ قطعیتی در خصوص کسب سود ثابت وجود ندارد. پیشنهاد میکنیم با افزایش دانش اصول تحلیل و معامله گری وارد این بازار شوید.

فرامرزترکمانی
فرامرزترکمانی
6 ماه قبل

سلام .من میخوام توبازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری اندکی بکنم .واین یک خانم خارجی بهم پیشنهاد داده وحتی کمک کرد یه حساب کیف ارزدیجیتالی بازکنم.میخوام مطمئن بشم که پول واریزی درکی ارزجاش امن هستش .خانم به من گفت اگه ۱۰میلیون تومان سرمایه گذاری کنم ضرف دو سه روز۱۰برابرسود داره آیا حقیقت داره .میتونم سرمایه گذاری کنم

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام
خیر؛ کلاهبرداری است و هرگز فریب چنین افرادی را نخورید.
علاوه بر این کیف پول ارز دیجیتال یک ابزار شخصی و محرمانه است. بنابراین اگر فردی به غیر از شما در ساخت آن کمک کند، به معنای دسترسی او به دارایی شما در آینده خواهد بود!
برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی به شدت با وسواس و دقت نظر باید عمل کنید.

سپاس از همراهی شما

مرتضی آدینه زاده
مرتضی آدینه زاده
5 ماه قبل

سلام خیر این کار نکن من این تجربه کردم ۱۵میلیون پول من به راحتی رفت بلوکه کردن با یه سایت فیک بهت سپرده هم نشون میدن که شما هم باور کنی بعدش نمیتونی برداشت کنی

دکمه بازگشت به بالا