اخبار ارزهای دیجیتال

صرافی FTX از سیاستمداران خواست کمک‌های مالی این شرکت را بازگردانند

مدیرعامل جدید FTX تهدید کرد که در صورت امتناع افراد دریافت‌کننده، آن‌ها را به دادگاه خواهد برد

صرافی ارز دیجیتال پرطرفدار FTX که در ماه نوامبر اعلام ورشکستگی کرد خواستار بازگرداندن وجوهی است که تحت عنوان «مشارکت‌ها یا سایر پرداخت‌ها» توسط مدیرعامل سابق این شرکت، سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، یا سایر مدیران ارشد سابق FTX ارسال شده است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال والکس و به نقل از Bein Crypto، بنا بر بیانیه روز یکشنبه صرافی FTX، مدیرعامل جدید این شرکت، جان ری (John Ray)، اعلام کرد که FTX به دنبال بازگداندن وجوهی است که به طور داوطلبانه و از طرق راه‌های قانونی بازگردانده نشده‌اند. این شرکت همچنین به دریافت‌کنندگان این کمک‌ها هشدار داد که در صورت عدم بازگداندن این مبالغ، آن را از طریق قانونی پیگیری خواهد کرد و خواستار بازگشت با بهره آن‌ها خواهد شد. همچنین دریافت‌کنندگانی که این کمک‌ها را به سازمان‌های ثالث همچون خیریه‌ها بخشیده‌اند نیز باید آن را بازگردانند.

این درخواست در پی اتفاقاتی که منجر به ورشکستگی صرافی FTX شد، صورت گرفته است. مدیرعامل پیشین این صرافی بعدها دستگیر و به هشت فقط کلاهبرداری مالی متهم شده است. او اتهامات وارده به خود را رد کرد و فرار است در اکتبر ۲۰۲۳ محاکمه شود.

بنکمن-فرید که یکی از کمک‌کنندگان اصلی به کمپین نازمدهای حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ بود، به سو استفاده از میلیاردها دلار سرمایه مشتریان متهم شده است. او از دارایی مشترین خود برای حمایت از شرکت تجاری دیگر خود، «آلامدا ریسرچ» (Alameda Research)، خرید املاک شخصی و کمک به کمپین‌های سیاسی استفاده کرده است. سم بنکمن‌-فرید ادعا کرده است که علاوه بر نامزدهای حزب دموکرات، به نامزدهای حزب جمهوری‌خواه نیز کمک کرده است. اگرچه او اعلام کرد که منبع این کمک‌ها فاش نشده بوده است.

طبق اطلاعات عمومی مندرج در یک شیت اینترنتی که توسط سایت OpenSecrets مدیریت می‌شود، بنکمن-فرید، رایان سلامه (Ryan Salame) – مدیر ارشد صرافی FTX – و نیشاد سینگ (Nishad Singh)، مدیر ارشد مهندسی اف تی ایکس، مجموعا بیش از ۸۴ میلیون دلار به سازمان‌ها و نامزدهای سیاسی کمک مالی اهدا کرده‌اند.

ماه گذشته، اسناد کمیسیون انتخابات فدرال فاش ساخت که چند کارمند سطح بالای صرافی FTX کمک‌های فراوانی به کمپین انتخاباتی جورج سانتوس (George Santos)، نماینده کنگره نیویورک، پرداخت کرده‌اند. سانتوس هم‌اکنون به دلیل اظهارات خلاف واقع در خصوص گذشته خود زیر تیغ تیز افکار عمومی است.

برخی سیاستمداران کمک‌های دریافتی از سم بنکمن‌-فرید را بازگردانده‌اند؛ به عنوان مثال، بتو اورورک (Beto O’Rourke)، درست پیش از اعلام ورشکستگی FTX، یک میلیون دلار کمک دریافتی خود را بازگرداند. برخی دیگر همچون سناتور دیک دوربین (Dick Durbin) و کیرستن جیلیبرند (Kirsten Gillibrand) اعلام کردند که مبلغی معادل با کمک‌ دریافتی از FTX را به خیری اهدا خواهند کرد.

میزان کمک‌های دریافتی نامزدها و گروه‌های سیاسی مختلف از FTX و شرکت‌های وابسته به آن هنوز مشخص نیست و ممکن است تا پیش از سررسید ضرب‌الاجل تعیین شده توسط مدیریت جدید FTX، مشخص نشود.

بیانیه این شرکت احتمالا بر شخصیت‌های سیاسی برای بازگرداندن وجوه مرتبط با FTX فشار وارد می‌کند و می‌تواند میزان تاثیر دنیای سیاست از سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX را روشن سازد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا