سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده دوج کوین؛ عاقبت این شوخی چه می‌شود؟

در عصر حاضر، ارزهای دیجیتال، جایگاه ویژه‌ای را در بین علاقه‌مندان به تکنولوژی و همچنین سایر سرمایه‌گذاران بخود اختصاص داده ‌است. همه‌ی ما می‌دانیم ارز‌های دیجیتال، ویژگی‌های مشابه زیادی با ارزهای فیزیکی دارد اما در برخی زمینه‌ها مانند سرعت و بدون مرز بودن تراکنش‌های انتقال سرمایه تفاوت‌هایی را دارند. در این مقاله قصد داریم تا درباره ارز دیجیتالی به نام دوج کوین صحبت کنیم که ساختاری متفاوت از بسیاری رمز ارزها، مانند بیت کوین و اتریوم دارد و همچنین به بررسی روند قیمت دوج کوین و پیش ‌بینی آینده‌ دوج کوین بپردازیم

دوج کوین (Dogecoin) چیست؟

دوج کوین در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان یک ارز دیجیتال برای راحتی تبادلات آنلاین انتشار یافت. این ارز که در ابتدا به عنوان رمز ارزی برای شوخی پدید آمد تا به امروز سیر تحول زیادی را به خود دیده است که آینده ارز دوج کوین را تحت تاثیر قرار داده است. به‌طور کلی دوج کوین، برخلاف اکثر رمز ارزهای که منابع محدود دارند و ارزش خود را از محدودیت منابع بدست می‌آورند، به‌صورت پیوسته و دوره‌ای، منابع عظیم خود را افزایش می‌دهد.

سازندگان  این رمزارز، بیلی مارکوس و جکسون پالمر (Jackson Palmer and Billy Markus)، نام این رمز ارز را از میم معروف آن زمان که کلمه‌ی اشتباهی “dogo” را برای توصیف سگ شیبا اینو نشان می‌داد، گرفتند. به سرعت پس از زمان انتشار، توسط سیل عظیمی از کاربران اینترنت، به منزله‌ی رمزارزی برای شوخی و سرگرمی، مورد توجه قرار گرفت. در زمان انتشار، شاید کسی انتظار قرارگیری این رمز ارز، در بین ۱۰ ارز برتر جهان، از نظر ارزش بازار را نداشت، اما ارزش کلی این رمز ارز به بالای ۵۰ میلیارد دلار رسید.

این رمزارز از بلاکچین مختص به خود استفاده می‌کند و در بیش از هفت سال حضور در بین جامعه ارز دیجیتال، رشد چشمگیری را تجربه کرده است. با وجود اینکه پیش‌ بینی قیمت دوج کوین بصورت دقیق کار دشواری است اما احتمال می‌رود در آینده، روند افزایش قیمت، سیر صعودی داشته باشد. یکی از نکات مثبت این ارز دیجیتال، پشتیبانی توسط بسیاری از کیف پول‌ها است.

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

دوج کوین، همانطور که اشاره شد و مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، بر بستر بلاک چین خود اجرا می‌شود. دفتر دیجیتال این رمزارز بصورت پیوسته، با توجه به تمامی تراکنش‌های صورت‌ گرفته به‌روز می‌شود. برای حفظ امنیت و محافظت از تراکنش‌ها، شبکه از رمزنگاری استفاده می‌کند. ماینرها به ازای حمایت از بلاک چین اختصاصی، دوج کوین اضافی دریافت می‌کنند که می‌توانند برای اهداف بلند مدت و سرمایه‌گذاری آن‌ها را ذخیره، و یا در بازار بفروشند.

دانستن نحوه‌ی کار دوج، تاثیر زیادی در برنامه‌ریزی برای آینده دوج کوین دارد. برخی بر این باورند که این ارز برای خرید‌ها و پرداخت‌ها گزینه مناسبی است اما، به دلیل نداشتن سقف تعداد کوین‌ها، برای ذخیره مناسب نیست. پاداش به ماینرها که توسط میلیون‌ها کوین صورت می‌گیرد و همچنین نوع طراحی، این ارز دیجیتال را بسیار مستعد تورم کرده است.

نظر ایلان ماسک درباره‌ی آینده دوج کوین

ایلان ماسک به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در دنیای تکنولوژی شناخته می‌شود. خدمات او به دنیای علم و تکنولوژی غیرقابل انکار است. ارتباط ایلان ماسک و دوج کوین نیز می‌تواند در آینده‌ی این رمزارز تاثیر داشته باشد چرا که تا امروز نام این فرد کنار هر رمز‌ارزی که آمده، تحولات عجیبی در صعود یا سقوط آن ایجاد کرده است. به‌طور کلی در دنیای ارز دیجیتال، نظرات افراد پیشرو و متخصص در تکنولوژی، مانند ایلان ماسک، تاثیر بسیار زیادی در آینده ارز دوج کوین داشته، همچنین جهت‌گیری ذهن افراد فعال در این حوزه و به تبع ‌آن، کاهش یا افزایش ارزش این رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داده‌ است.

ارتباط ایلان ماسک با دوج کوین

ایلان ماسک در پلتفرم‌های مختلفی، از جمله‌ رشته توییت‌های مختلف، حمایت خود را از دوج کوین به عنوان رمز ارزی با بهترین سیستم بازاریابی اعلام کرده که این اظهار نظرها در آینده دوج کوین بسیار موثر بوده است. او همچنین در توییتی اعلام کرد: «اگر دارندگان اصلی دوج کوین بخش بزرگی از کوین‌های خود را بفروشند، این ارز دیجیتال حمایت کامل مرا خواهد داشت». همچنین بسیاری بخش قابل توجهی از افزایش قیمت دوج کوین را ناشی از حمایت‌های او می‌دانند.

بررسی روند رشد دوج کوین از انتشار تا به امروز

در ادامه نگاهی کلی به فراز و فرودهای دوج کوین خواهیم داشت: 

  • در سال ۲۰۱۳ با سرمایه اولیه ۳،۵ میلیون دلار معرفی شد و در کمتر از یک سال به رشد دو برابری رسید. این رشد ثمربخش و روشن بودن آینده دوج کوین را نوید می‌داد.
  • قیمت اولیه‌ی دوج در ابتدای انتشار، ۰،۰۰۰۶ دلار بود. سال ۲۰۱۴ را می‌توان یکی از سال‌های سیاه دوج کوین دانست زیرا قیمت این ارز دیجیتال به ۰،۰۰۰۱ دلار کاهش یافت که رکود بسیار منفی را برای سرمایه‌گذاران رقم زد. علت امر را شاید بتوان در انتشار ارزهای رمزپایه‌ی جدیدی همچون Neo و استقبال آن توسط جمع کثیری از افراد فعال در این حوزه دانست.
  • در سال ۲۰۱۵ بسیاری تصور می‌کردند زمان نابودی دوج کوین فرا رسیده است. این سال با ترک جکسون پالمر که یکی از بنیان‌گذاران بود، رقم خورد. این جدایی که بدون برنامه‌ریزی انجام شد، دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران را بر شکست پروژه دوج کوین استوار کرد، اما اینطور نشد. قیمت دوج کوین در اواخر سال ۲۰۱۵ به ۰،۰۰۰۱۴ دلار سال رسید.
  • سال ۲۰۱۶، این رمز ارز، نوسان قیمتی شدیدی را تجربه نکرد و بصورت نوسانی بین ۰،۰۰۰۲ تا ۰،۰۰۰۳ دلار مبادله شد.
  • سال ۲۰۱۷ با افزایش چشم‌گیر ارزش دوج کوین سپری شد. بطوریکه ارزش این ارز دیجیتال در انتهای سال، به رقم قابل توجه ۰،۰۰۷ دلار رسید. در این سال بسیاری به آینده ارز دیجیتال دوج کوین امیدوار شدن و همچنین تعدادی زیادی از کاربران از این ارز برای معاملات خود این ارز را خریداری کردند که این امر باعث رشد سرمایه، آلت کوین شد.
  • در سال ۲۰۱۸ و با انتشار خبر سخت‌گیری برخی کشور‌ها و بخصوص کشورهای آسیایی در رابطه با آلت کوین‌ها، انتظار می‌رفت آینده‌ ارز دیجیتال دوج کوین به خطر بیفتد که این‌چنین نشد و سال با قیمت ۰،۰۰۲ دلار برای این ارز و معامله‌گران به پایان رسید.
  • در ابتدای سال ۲۰۱۹ نمودار قیمت، روند صعودی به خود گرفت و تا ۰،۰۰۴ دلار افزایش یافت، اما پس از کاهش نوسانات، در ماه‌های آخر سال به رقم انتهایی سال قبل، یعنی قیمت ۰،۰۰۲ دلار رسید.
  • در سال ۲۰۲۰، مشابه سال پیشین قیمت از ۰،۰۰۲ دلار آغاز شد و در انتهای سال، با رشد دوبرابری به رقم ۰،۰۰۴ دلار رسید.
  • در نهایت در سال ۲۰۲۱ بیشتر قیمت ثبت شده برای دوج کوین رقم خورد و در ابتدا به رقم بی سابقه‌ی ۰،۷۳۷۶ دلار رسید و در انتهای سال با وجود کاهش قیمت به رقم قابل توجه ۰،۱۷۱۳ دلار رسید که توجه‌ بسیاری برای سرمایه‌گذاری بر آینده دوج کوین جلب کرد.
بررسی قیمت دوج کوین در سال‌ های گذشته

پیش‌بینی قیمت و آینده دوج کوین

برای پیش‌بینی آینده دوج کوین باید با توجه به روند ارزشی چند سال اخیر این رمز ارز و همچنین بررسی سیاست‌های اتخاذ شده، اقدام کرد. در حال حاضر (ژوئن ۲۰۲۲)، قیمت دوج کوین در حدود ۰،۱۱۹۲ دلار در نوسان است که انتظار می‌رود با توجه به نوسانات ماه‌های اخیر، برای روشن‌ترشدن چشم‌انداز بلند مدت این کوین، پیش‌بینی‌هایی برای سال‌های آینده آورده‌شود که به معامله‌گران این حوزه ابتکار عمل در تصمیم‌گیری، در مورد آینده دوج کوین دهد.

پیش بینی قیمت دوج کوین در ۲۰۲۲ (ماه‌های باقی‌مانده)

با توجه به کاهش قابل توجه دوج کوین در ۸ ماه گذشته، این ارز همچنان از حمایت بسیار زیاد رسانه‌های اجتماعی و تحلیل‌گران برخوردار است که این امر، آینده دوج کوین را امیدبخش می‌کند. و انتظار می‌رود این کاهش ارزش، در ماه‌های پیش‌رو، روند افزایشی بخود گیرد و تا پایان سال ۲۰۲۲، به سمت ارزش ۰،۳۵۰۰ دلار حرکت نماید.

پیش بینی قیمت دوج در ۲۰۲۳

با توجه به شناخته‌‌شده بودن دوج کوین در بین رمز ارزها و ورود این ارز دیجیتال در دنیای واقعی، دلایل بسیاری برای نگه‌داری آن وجود دارد. عامل دیگری که در آینده‌ی دوج تاثیرگذار است، مربوط به تیم توسعه می‌شود. اگر تیم توسعه امکانات بیشتری را برای این ارز در سال‌های پیش‌رو اضافه کند،انتظار می‌رود در پایان سال ۲۰۲۳ ارزشی در حدود ۰،۶۰۰۰ دلار را شاهد باشیم که قطعا رقم قابل توجهی است.

پیش بینی قیمت ارز دوج در ۲۰۲۴

برای سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود که روند رو به رشد ادامه یابد و آینده دوج کوین برای سرمایه‌گذاران سودآور باشد. پیش‌بینی می‌شود در این سال، ارزش دوج کوین به رقمی نزدیک به بالاترین قیمت خود که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد نزدیک شود. نزدیک شدن به این رقم می‌تواند آینده‌ی این رمز ارز را تحت‌ تاثیر اتفاقات بسیار جذاب قرار دهد. در پایان سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن ارزش دوج کوین به رقم ۰،۷۳۰۰ دلار که در مقایسه با ارزش کنونی، رقم جذابی محسوب می‌شود.

پیش بینی قیمت دوج کوین

دوج کوین، فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری

در بالا ابتدا رمز دیجیتال دوج کوین را شناختیم و با نحوه‌ی کار آن آشنا شدیم، روند نوسان ارزش دوج کوین را از پیدایش تا به امروز بررسی و همچنین با توجه به این روند، آینده دوج کوین را تحلیل کردیم. با توجه به مطالب گفته‌ شده می‌توان از دوج کوین به عنوان ابزاری برای انجام تراکنش‌های خود و همچنین به عنوان بستری برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد. اگر به دنبال فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها هستید، دوج کوین می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
forbes
کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا