اخبار بیت کوین

آغاز دوره جدید نقدینگی جهانی سبب افزایش قیمت بیت کوین می شود؟

علی‌رغم نشانه‌های مثبت نسبت MVRV بیت کوین، معامله‌گران هنوز جانب احتیاط را در خصوص این ارز نگاه داشته‌اند

افزایش قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته سبب گمانه‌زنی‌های فراوانی در بین فعالین بازار ارزهای دیجیتال شده است. برخی از معامله‌گران با دیده تردید به این موج افزایشی می‌نگرند، در حالی که در سوی دیگر، داده‌ها روایت خوش‌بینانه‌تری به همراه دارند.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، پلتفرم تحلیلی دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، با تحلیل بیت کوین طی ماه‌های گذشته نوید این مساله را داد که افزایش ۷۵ درصدی قیمت این ارز می‌تواند نشانه‌ای برای ورود بازار به چرخه نقدینگی جدید باشد.

چرخه جدید نقدینگی (لیکوئیدیتی – Liquidity) جهانی به دوره‌ای اطلاق می‌شود که در آن افزایش ملموسی در میزان در دسترس بودن پول و اعتبار در سیستم مالی جهانی رخ می‌دهد.

همبستگی بالای قیمت بیت کوین و مجموع دارایی بانک‌ها
همبستگی بالای قیمت بیت کوین و مجموع دارایی بانک‌ها

اگر بازار وارد چرخه نقدینگی جهانی جدیدی شود، می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. این به این دلیل است که افزایش نقدینگی و در دسترس بودن اعتبار می‌تواند منجر به افزایش فعالیت سرمایه‌گذاری و قیمت دارایی‌ها شود که تقاضا را برای BTC افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از شاخصه‌های مثبت برای بیت کوین، نسبت MVRV است. طبق داده‌های سایت کریپتوکوانت، احتمال ورود بیت کوین به چرخه صعودی دیگر وجود دارد.

نسبت MVRV بیت کوین و میانگین متحرک‌های ساده آن
نسبت MVRV بیت کوین و میانگین متحرک‌های ساده آن

در ژانویه سال جاری میلادی، نسبت MVRV از سطح ۱ فراتر رفت که نشانی از شروع یک چرخه صعودی دارد. این نسبت در زمان نگارش این مطلب بین ۱.۴۵ و ۱.۵۵ در حال نوسان است. سرمایه‌گذاران به دقت این نسبت را زیر نظر دارند تا بتوانند بیت کوین‌ها را با قیمتی مناسب در طول دوره‌های اصلاح خریداری نمایند.

تحلیل این شرکت همچنین نشان داد که میانگین متحرک ساده ۳۶۵ روزه MVRV نیز باید زیر نظر گرفته شود چرا که تجربیات تاریخی نشان می‌دهد که هر گاه نسبت MVRV میانگین یک ساله خود را قطع می‌نماید، شاهد تغییر روند در بازار هستیم.

اگر نسبت MVRV سطح ۱.۵ را بشکند، احتمالا به محدوده ۱.۸ تا ۲ وارد می‌شود که به معنی گذر بیت کوین از ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

با وجود همه این نشانه‌های صعودی، معامله‌گران همچنان نسبت به رشد بیت کوین بدبین بودند. بر اساس داده‌های سایت TheBlock، نسبت سفارشات اختیار Put به Call برای بیت کوین طی ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

نسبت معاملات اختیار پوت به کال در صرافی‌های مختلف
نسبت معاملات اختیار پوت به کال در صرافی‌های مختلف

این نشان می‌دهد که تعداد زیادی از معامله‌گران موقعیت‌هایی را اتخاذ کرده‌اند که بر کاهش احتمالی قیمت بازار بیت کوین در آینده حساب باز می‌نمایند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Ambcrypto
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا