کیف پول

لیست بهترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال گراف (grt)

ارز دیجیتال گراف که با نماد اختصاری grt شناخته می‌شود، رمز ارز اختصاصی پروتکل مدرنی تحت عنوان گراف (Graph) است. این پلتفرم پروتکل نمایه سازی برای جمع‌آوری و پرس و جو از داده‌ها است که برای شبکه‌هایی مثل اتریوم و IPFS فعالیت می‌کند. پروتکل گراف در راستای نیرو بخشیدن به برنامه‌های غیرمتمرکز و اکوسیستم گسترده‌تر Web3 فعالیت دارد. همچنین می‌توان اینطور گفت که پلتفرم گراف، برنامه‌ای برای جستجوی دیتا و اطلاعات موجود در شبکه‌هایی مثل اتریوم است.

والت‌های ارز دیجیتال ابزاری هستند که به تریدرها کمک می‌کند تا رمزارزهای خود را در محیطی امن نگهداری کنند. والت‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. در ادامه این مقاله لیست کیف پول grt را معرفی می‌کنیم و هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

والت‌های رمزارز گراف (grt)

ارز دیجیتال گراف، رمزارزی مبتنی بر استاندارد ERC20 است و طیف گسترده‌ای از والت‌ها آن را پشتیبانی می‌کنند‍. در ادامه لیست کیف پول grt را همراه با میزان سختی و سهولت آن‌ها معرفی می‌کنیم.

  • متامسک – MetaMask (کاربری آسان)
  • ترزور – Trezor (کاربری سخت)
  • لجر نانو ایکس – Ledger Nano X (کاربری نسبتا سخت)
  • اتمیک والت – Atomic Wallet (کاربری نسبتا آسان)
  • تراست والت – Trust Wallet (کاربری آسان)
  • مای اتر والت – MyEtherWallet (کاربری متوسط)
  • کوینومی – Coinomi (کاربری نسبتا آسان)
  • اکسودوس – Exodus Wallet  (کاربری آسان)

متامسک

متامسک یکی از والت‌های اختصاصی اتریوم است؛ بنابراین از تمام رمزارزهایی که مبتنی بر استاندارد ERC20 هستند، پشتیبانی می‌کند. این والت در دو نسخه موبایل و تحت وب منتشر شده است و کاربران می‌توانند در هر مکان و زمانی به انجام معاملات ارزی بپردازند.

متامسک به عنوان یکی از انواع کیف پول grt قابلیت اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) را دارد. بنابراین کاربران با استفاده از این والت می‌توانند کوین‌های خود را در بازی‌ها خرج کنند، توکن‌های خود را در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) معامله کنند یا آن‌ها در برنامه‌های استیکینگ مختلف به اشتراک بگذارند. نسخه دسکتاپ Metamask در مرورگرهای فایرفاکس، Brave و کروم و نسخه موبایل آن در سیستم عامل‌های اندروید و IOS قابل اجرا است.

والت متامسک

اتمیک والت

در لیست کیف پول ارز دیجیتال، نام اتمیک والت نام آشناست. این والت ارزی قابلیت پشتیبانی از حدود ۵۰۰ ارز دیجیتال را دارد. ارز دیجیتال گراف نیز جزو یکی از این رمزارزها است. اتمیک والت یک کیف پول غیرحضانتی است. به این معنا که احراز هویت در آن امری غیرضروری بوده و امکان مسدود شدن شما توسط دیگران وجود ندارد.

نسخه دسکتاپ والت برای سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس و نسخه موبایل آن نیز برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS منتشر شده است. کاربری آن نیز نسبتا آسان است؛ افرادی که به تازگی وارد حوزه کریپتوکارنسی شده‌اند نیز می‌توانند با این والت ارزی کار کنند.

تراست والت

تراست والت یک کیف پول موبایلی است که از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند. ارز دیجیتال grt نیز جزو این رمزارزها است. این والت به صرافی بایننس متصل است و به واسطه همین وابستگی از محبوبیت زیادی میان تریدرها برخوردار است. تراست والت به عنوان یکی از انواع کیف پول گراف، امکان معامله و ذخیره ارزهای دیجیتال را به کاربران خود می‌دهد. رابط کاربری این والت نسبتا آسان است و کاربران آن کنترل کامل کلیدهای خصوصی و مدیریت دارایی‌های خود را خواهند داشت. Trustwallet در نسخه‌هایی جداگانه برای گوشی‌های با سیستم عامل اندروید و ios عرضه شده است.

مای اتر والت

یکی دیگر از انواع کیف پول گراف، مای اتر والت است. این گزینه به عنوان یکی از والت‌های رسمی و اختصاصی اتریوم شناخته می‌شود. در همین راستا از تمام توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند. تمام عملیات و فرایندهایی که در این پلتفرم انجام می‌گیرد روی کامپیوتر کاربران ذخیره می‌شود؛ بنابراین هیچ اطلاعتی در هیچ سروری از این والت ثبت نخواهد شد و امنیت کاربران تا حد زیادی تضمین شده خواهد بود.

ای اتر والت یک انتخاب رایگان است که با کیف پول‌های سخت افزاری نیز سازگاری دارد. اگر به دنبال یک فضای امن برای ذخیره، خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال خود هستید، این والت ارزی گزینه مناسبی خواهد بود.

MyEtherWallet

کوینومی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که از ارز دیجیتال grt پشتیبانی می‌کند، کوینومی است. این والت جزو گزینه‌های چند ارزی محسوب می‌شود.Coinomi از حدود ۱۲۵ کوین و ۱۸۰۰ توکن پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند از کاربری آسان این کیف پول استفاده کنند و به خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال مختلف بپردازند.

این والت در دو نسخه دسکتاپ و موبایل منتشر شده است و امنیت نسبتا قابل قبولی دارد. همچنین از جمله ویژگی‌های مهم دیگر آن می‌توان به تیم پشتیبانی شبانه‌روزی و پشتیبانی از صرافی‌های غیرمتمرکز اشاره کرد.

والت Coinomi به عنوان یکی از انواع کیف پول گراف، ضرورتی برای احراز هویت کاربران خود قرار نداده است. در همین راستا اطلاعات و آدرس آی پی کاربران کاملا مخفی باقی می‌ماند و حریم خصوصی آن‌ها محفوظ باقی می‌ماند.

اکسودوس

اکسودوس به عنوان یک والت نرم افزاری آنلاین و منبع باز شناخته می‌شود. این مورد از ارزهای دیجیتال متعددی پشتیبانی می‌کند. کاربری آن بسیار ساده است و برای تازه‌کارانی که وارد بازار کریپتو شده‌اند نیز مناسب خواهد بود. اکسودوس یکی از انواع کیف پول گراف است. پس اگر قصد خرید، فروش و ذخیره ارز دیجیتال grt را دارید، این گزینه نیز می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد. پلتفرم این والت هر ۱۴ روز یک بار به‌روزرسانی می‌شود. دانلود آن نیز برای تمام کاربران رایگان است.

ترزور

 ترزور، جزو اولین و بهترین والت‌های سخت افزاری در بازار ارزهای دیجیتال است. این مورد نیز جزو والت‌های چند ارزی است و از حدود ۱۸۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این والت نسبتا گران محسوب می‌شود؛ زیرا دستگاه فیزیکی و سخت افزاری آن از ارزش زیادی برخوردار است. امنیت آن نیز نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری به شکل قابل توجهی بیشتر است.

والت سخت افزاری ترزور

لجر نانو ایکس

والت سخت افزاری Ledger Nano X یکی دیگر از انواع کیف پول گراف است که فضای بسیار امن و مطمئنی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. تمام کلیدهای خصوصی کاربران در یک دستگاه فیزیکی و دور از اینترنت ذخیره می‌شود. به همین دلیل است که قیمت آن نسبت به والت‌های نرم افزاری خیلی بیشتر است. صفحه نمایش لمسی که روی این دستگاه وجود دارد، کاربری آن را تا حدی آسان‌تر کرده است، اما هنوز نسبت به گزینه‌های نرم افزاری کاربری پیچیده‌تری دارد.

بهترین کیف پول‌ها برای استیکینگ ارز دیجیتال گراف

برخی از تریدرها و معامله‌گرانی که در بازار ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستند از راه استیک کردن ارزهای دیجیتال مختلف به درآمد می‌رسند. استیکینگ یا استیک کردن ارز دیجیتال به معنای نگهداری و فریز آن دارایی برای کسب سود است. این عملیات در برخی از والت‌ها ا قابل اجرا است. در ادامه به انواع کیف پول ارز دیجیتال گراف که قابلیت استیکینگ دارند اشاره خواهیم کرد:

  • متامسک
  • تراست والت
  • مای اتر والت
  • اتمیک والت

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال گراف

بازار ارز دیجیتال، بازار پرریسکی است. احتمال وقوع حملات فیشینگ و هک در بسیاری از موارد وجود دارد؛ بنابراین به عنوان یک تریدر حرفه‌ای، باید فضای مناسبی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود در نظر داشته باشید. معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که به شکل جدی و حرفه‌ای در این بازار فعالیت می‌کنند، سرمایه خود را در یکی از کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌کنند. زیرا والت‌های سخت افزاری، امن‌ترین مکان برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال هستند. در همین راستا اگر قصد دارید مقدار زیادی ارز دیجیتال گراف را در کنار دیگر دارایی‌های دیجیتال خود ذخیره کنید، می‌توانید این والت‌ها را مدنظر داشته باشید:

  • ترزور
  • لجر
کیف پول برای استیکینگ

بهترین انتخاب کدام است؟

همان‌طور که دیدید، هر کدام از والت‌های ارز دیجیتال ویژگی‌ها و خصوصیات مختص خود را دارند. انتخاب بهترین گزینه برای خرید، فروش و ذخیره یک دارایی دیجیتال در شرایط مختلف نتایج متفاوتی خواهد داشت؛ زیرا معنای بهترین برای افراد مختلف کاملا متفاوت است. برای مثال ممکن است برای یک تریدر تازه کار، کاربری آسان مهم‌ترین ویژگی یک والت باشد و برای یک تریدر حرفه‌ای، امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. در جدول زیر مزایا و معایب انواع کیف پول گراف را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نام کیف پولمزایامعایب
Ledger Nano Xامنیت بالا، امکان اتصال به دستگاه کاربران با کابل USB یا بلوتوث، پشتیبانی از ۱۵۰۰ رمزارزقیمت زیاد، کاربری نسبتا پیچیده
Trezorامنیت بالا، پشتیبانی از حدود ۱۸۰۰ رمزارز، صفحه نمایشقیمت زیاد، کاربری سخت
Metamaskغیرحضانتی، کاربری آسان، پشتیبانی از تمام رمزارزهای موجود در بلاکچین اتریوم، رایگان، امکان استیکینگعدم پشتیبانی از بیت کوین، عدم پشتیبانی از تمام سیستم عامل‌ها
Atomic Walletکاربری آسان، چند ارزی، امکان استیکینگامنیت نسبتا پایین، عدم سازگاری با والت‌های سخت افزاری
Exodusکاربری ساده، رایگان، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، سازگار با تمام سیستم عامل‌هامحدودیت استفاده در ایران، محدود بودن تعداد ارزهای پشتیبانی شده، امنیت متوسط
Coinomiپشتیبانی از حدود ۱۷۰۰ رمزارز، سازگار با تمام سیستم عامل‌ها، رایگان، کاربری آسانمنبع باز نیست، امنیت نسبتا پایین، عدم امکان خرید رمزارز با ارز فیات
MyEtherWalletاتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز، پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال، مدیریت NFT، امکان استیکینگتخصصی بودن برای رمزارزهای شبکه اتریوم
Trust Walletرایگان، منبع باز، کاربری آسان، چند ارزی، امکان استیکینگنداشتن نسخه مخصوص دسکتاپ، کاربری نسبتا قدیمی و به‌روز نشده

هنگام انتخاب بهترین کیف پول گراف، باید تمام این ویژگی‌های مثبت و منفی را بررسی کنید و سپس متناسب با نیاز، سرمایه و هدفی که دارید یکی را انتخاب کنید. به‌نظر شما بهترین گزینه موجود کدام است؟ تجربه شما از این والت‌ها چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coincarp.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا