اخبار ارزهای دیجیتال

کمیته فرعی دارایی های دیجیتال در مجلس نمایندگان ایالات متحده تشکیل شد

این کمیته فرعی زیر نظر کمیسیون خدمات مالی فعالیت خواهد کرد

پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، از تشکیل کمیته‌ای فرعی با تمرکز بر روی دارایی‌های دیجیتال در کنگره خبر داد. این یکی از نخستین اقدامات مجلس نمایندگان در دوران زمام‌داری حزب جمهوری‌خواه است.

به گزارش والکس و به نقل از forkast، کمیته فرعی «دارایی‌های دیجیتال، فناوری مالی و برابری» نخستین کمیته‌ای در ایالات متحده خواهد بود که به طور خاص بر دارایی‌های دیجیتال متمرکز دارد و تحت نظر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان فعالیت خواهد کرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی روز پنج‌شنبه، کمیته فرعی جدید، قوانینی را برای نهادهای فدرال در مورد ارزهای دیجیتال تدوین و سیاست‌هایی برای ارتقای فناوری مالی دیجیتال و تقویت تنوع و برابری در صنعت ارائه خواهد کرد.

ریاست این کمیته فرعی بر عهده فرنچ هیل (French Hill)، نماینده جمهوری‌خواه کنگره خواهد بود که یکی از حامیان اصلی انتشار پول دیجیتال ملی (CBDC) در کنگره است.

هیل در بیانیه روز پنج‌شنبه گفت: «در زمان پیشرفت‌های تکنولوژیک و تغییرات عمده در بخش مالی، وظیفه ما این است که در سنا و مجلس نمایندگان با یکدیگر هم‌سو باشیم و نوآوری مسئولانه را ترویج کنیم. و در عین حال مشوق نوآوری مالی ایمن و موثر، برای شکوفایی ایالات متحده باشیم.»

تشکیل کمیته فرعی جدید به دنبال تحقیق کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان درباره سقوط چند میلیارد دلاری صرافی ارز دیجیتال FTX.com – مستقر در کشور باهاما – صورت گرفت. مک‌هنری، رییس جدید کمیته خدمات مالی، گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، اقدامات کافی در برابر بازیگران بد بازار ارز دیجیتال صورت نداده است.

در ماه دسامبر، سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) لایحه‌ای را ارائه کرد که بر اساس آن، کسب‌وکارهای کریپتویی ایالات متحده باید از قوانین احراز هویت مشتریان (KYC) برای جلوگیری از پولشویی پیروی کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Forkast
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
1 سال قبل

ارزهایی با شفافیت مالی کمتر و پشتوانه ضعیف، ریزش خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا