فارکس

آموزش شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال؛ مزایای شارژ آلپاری با کریپتو چیست؟

اگر با بازار فارکس و بروکرهای آن آشنایی داشته باشید، احتمالاً تاکنون نام آلپاری (Alpari) به گوشتان خورده است. آلپاری یک بروکر معروف و قابل‌اعتماد بوده که با هزینه‌های فوق‌العاده رقابتی خود شناخته می‌شود. کاربران این بروکر به گزینه‌های مختلفی برای معاملات خود دسترسی داشته و استفاده از آن برای پیاده‌سازی و آزمایش استراتژی‌های جدید بسیار مناسب است. در کنار تمام این موارد، این بروکر از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند! به عبارت دیگر به لطف Alpari می‌توانید به نیاز به خرید دلار، وارد دنیای بورس جهانی شوید! در این مقاله به آموزش شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال پرداخته‌ایم.

اگر محدودیت شما برای ورود به بازار فارکس شامل گزینه‌هایی نظیر عدم امکان پرداخت با ریال یا عدم آشنایی با یک بروکر مناسب می‌شود، این مقاله همان راهکاری است که به آن احتیاج دارید! با این حال پیش از پرداختن به آموزش شارژ اکانت آلپاری با کریپتو، نگاهی بیشتر به این صرافی و مزایای آن داریم.

آلپاری: دروازه ورود به بازار فارکس

بروکر آلپاری یک نام معتبر در بازار فارکس است. این بروکر از پلتفرم‌های معاملاتی MT4 و MT5 پشتیبانی کرده و با حداقل سرمایه ۵۰ دلاری، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. در صورتی که به تازگی قصد ورود به دنیای فارکس را دارید، می‌توانید از حساب‌های نانو MT4 این بروکر استفاده کنید. این دسته از حساب‌ها هم برای کاربران مبتدی (برای یادگیری نحوه تجارت در فارکس) و هم برای معامله‌گران حرفه‌ای (برای سنجش استراتژی‌های معاملاتی جدید) مناسب است.

این بروکر از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در طی این سال‌ها همواره مورد اعتماد کاربران خود قرار گرفته است. آلپاری در کنار امنیت بالا و ارائه شیوه‌های معاملاتی متنوع و خلاقانه، امکان شارژ با استفاده از ارزهای دیجیتال را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. این ویژگی باعث شده تا کاربران سراسر جهان تنها با دسترسی به ارزهای دیجیتال، بدون توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های مالی قادر به خریدوفروش سهام در فارکس باشند. در ادامه به بررسی بیشتر مزایای این صرافی پرداخته‌ایم.

مزایای صرافی آلپاری

بروکر Alpari تلاش کرده تا تمام نیازهای کاربران خود را برطرف کند. اما در میان مزایای آن، شاید چند مورد مهم و کلیدی بزرگ‌ترین مزیت این بروکر برای کاربران ایرانی باشد! با این حال، در این بخش به صورت خلاصه نگاهی به اصلی‌ترین مزایای Alpari از دید کاربران آن خواهیم داشت. این موارد عبارت‌اند از:

  • ارائه اخبار تحلیلی: آلپاری تنها یک بروکر برای معامله نیست! این پلتفرم تحقیقات داخلی باکیفیتی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای تحلیل‌های فاندامنتال استفاده کنید. سرویس‌های Autochartist و FX Street، اصلی‌ترین رسانه‌های خبری و تحقیقاتی این پلتفرم به شمار می‌روند.
  • حداقل مبلغ پایین برای معاملات: برخلاف اغلب بروکرهای فعلی فارکس، آلپاری برای آغاز معامله تقاضای شارژ نجومی حساب خود را ندارد! شما می‌توانید با حداقل دارایی ۵۰ دلاری فعالیت خود در این پلتفرم و فارکس را آغاز کنید. این رقم حتی کمتر از مبلغ مورد نیاز برای شارژ حساب در صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر دنیا است!
  • پلتفرم‌های معاملاتی متنوع و در دسترس: آلپاری پلتفرم‌های معاملاتی MT4 و MT5 را به صورت کامل تحت پوشش خود درآورده است. علاوه بر این، با استفاده از نرم‌افزار گوشی همراه این بروکر می‌توانید در هر زمان و مکانی به پورتفولیو و روند معاملات خود نظارت داشته باشید.
  • کارمزد معاملاتی پایین: برای یک معامله‌گر فعال فارکس، هیچ چیزی به اندازه هزینه‌های بالای کارمزد عذاب‌آور نیست! البته به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان بروکر آلپاری کاملاً از این موضوع اطلاع دارند؛ چرا که کارمزد این بروکر در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز و پایین است!
  • قابلیت شارژ با ارزهای دیجیتال: ارزهای دیجیتال به لطف فناوری غیرمتمرکز خود، در هر نقطه از زمین به سادگی قابل خریدوفروش هستند. اگر خرید دلار به‌عنوان مانعی برای ورود شما به فارکس به شمار می‌رود، خبر خوبی برایتان داریم! با قابلیت شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال به سادگی می‌توانید این مشکل را برای همیشه به دست فراموشی بسپارید! در این حالت برای شارژ حساب خود در بروکر Alpari در کشور ایران، تنها به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مثل والکس احتیاج خواهید داشت.

در ادامه این مقاله، مراحل شارژ اکانت آلپاری با کریپتو را به صورت کامل و قدم‌به‌قدم به شما آموزش داده‌ایم. برای آغاز معامله در دنیای فارکس در این پلتفرم، تنها کافی است مراحل ساده زیر را به ترتیب دنبال کنید.

آموزش شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال

بروکر آلپاری امکان شارژ حساب با استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین، دش، ریپل و تتر را فراهم کرده است. کاربران این بروکر می‌توانند در هر ۲۴ ساعت از شبانه‌روز و بدون نیاز به پرداخت هزینه کمیسیون، ارز دیجیتال مورد نیازشان را از کیف پول خود به حساب آلپاری انتقال دهند. برای انجام این کار، طی کردن مراحل زیر کافی خواهد بود.

تکمیل فرم و اتصال به کیف پول ارز دیجیتال

برای شارژ اکانت آلپاری با استفاده از ارز دیجیتال، پیش از هر چیزی نیاز به تکمیل فرم مورد نیاز این عملیات خواهید داشت. در صورتی که اپلیکیشن آلپاری را بر روی گوشی خود نصب کرده یا از هر طریق دیگری به این بروکر دسترسی داشته باشید، در قسمت MyMoney در منوی اصلی این بروکر، فرمی با نام MyAlpari وجود دارد. در قدم اول لازم است تا این فرم و اطلاعات درخواستی آن را تکمیل کنید.

آموزش شارژ آلپاری

پس از تکمیل و تایید نهایی اطلاعات وارد شده، به صفحه پرداخت و شارژ حساب از طریق کیف پول ارز دیجیتال منتقل خواهید شد. در این صفحه، یک فاکتور پرداخت به صورت کد QR نمایش داده می‌شود. این کد QR در واقع همان کلید عمومی کیف پول ارز دیجیتال آلپاری شما است.

شارژ بروکر آلپاری

ورود به کیف پول و انتقال کریپتو

در این مرحله لازم است نرم‌افزار مربوط به کیف پول ارز دیجیتال خود را اجرا کرده و به قسمت مربوط به ارسال دارایی آن وارد شوید. بسته به کیف پول یا نرم‌افزار صرافی مورد استفاده شما، محل قرار گرفتن این قسمت ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در نرم‌افزار صرافی والکس برای دسترسی به این قسمت ابتدا باید وارد قسمت دارایی‌ها شده و سپس بر روی گزینه برداشت کلیک کنید. در صفحه نمایش داده شده، با انتخاب گزینه «برداشت کوین» به این صفحه هدایت خواهید شد.

شارژ آلپاری با تتر

پس از وارود به این صفحه، لازم است کد QR را اسکن کنید تا اطلاعات مربوط به کیف پول مقصد (کلید عمومی شما در آلپاری) و میزان ارز دیجیتال مورد نظر شما برای انتقال نمایش داده شود. با تایید تراکنش، فرایند شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال از کیف پول شما آغاز خواهد شد.

در نظر داشته باشید که برای تکمیل این فرایند، حتماً باید کیف پول شما به میزان ارز دیجیتال تعیین شده دارایی داشته باشد. در غیر این صورت، لازم است ابتدا کیف پول دیجیتال خود را شارژ کنید. برای مثال اگر در کیف پول شما ۱۰۰ تتر وجود داشته و شما قصد شارژ آلپاری با ۲۰۰ تتر را داشته باشید، پیش از انجام هر یک از این مراحل نیازمند خرید تتر و شارژ کیف پول خواهید بود.

مشاهده و پیگیری نتیجه تراکنش

چند دقیقه پس از تایید انتقال ارز دیجیتال در کیف پول خود، فرآیند شارژ اکانت آلپاری به اتمام رسیده و وجه موردنظر به حساب شما به مرحله بررسی توسط بروکر خواهد رسید. در صورتی که قصد مشاهده مراحل پیشرفت انتقال ارز دیجیتال به این پلتفرم را داشته باشید، می‌توانید به MyAlpari مراجعه کرده و از منوی کنار صفحه گزینه My Money را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید با کلیک روی My Transfers، تاریخچه تراکنش‌های انجام شده و در انتظار تکمیل شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که وضعیت تراکنش شما در مرحله در حال پردازش یا Processing باشد، به این معناست که این تراکنش پذیرفته و در انتظار تکمیل نهایی است. معمولاً فرایند تکمیل نهایی از طرف این پلتفرم بین یک الی دو ساعت زمان می‌برد. پس از تایید نهایی، وجه واریزی در بخش Funds deposited to your account قابل مشاهده خواهد بود.

نکات مهم برای شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال

با طی کردن سه مرحله ساده فوق، به سادگی می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را از کیف پول به حساب آلپاری انتقال دهید. با این حال در صورتی که قصد شارژ حساب خود در این بروکر را دارید، لازم است نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید.

  • آلپاری از پرداخت‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه نام فرستنده ارز دیجیتال باید با نام ثبت‌شده در این پلتفرم همخوانی داشته باشد.
  • بروکر Alpari یک ارز فیات را به عنوان پیش‌فرض برای حساب شما در نظر می‌گیرد. به محض انتقال ارز دیجیتال به این بروکر، به صورت خودکار دارایی دیجیتال شما به همان ارز تبدیل خواهد شد.
شرایط شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال
  • در صورتی که ارز دیجیتال انتقال داده شده جزو ارزهای پشتیبانی شده این صرافی نباشد، ممکن است هزینه‌ای برای تبدیل آن به یکی از این ارزها از حساب شما کاسته شود. نرخ دریافتی برای این تبدیل به صورت روزانه و با توجه به قیمت ارزهای دیجیتال به‌روزرسانی می‌شود.
  • در صورتی که قصد برداشت ارز دیجیتال از آلپاری را داشته باشید، باید آدرس کیف پول شما مطابق با همان کیف پول ارسال‌کننده ارز دیجیتال باشد. همچنین مبلغ برداشتی به یک آدرس کیف پول خاص نباید از کل مبلغ واریز‌شده توسط همان آدرس بیشتر باشد.
  • در برخی شرایط خاص، ممکن است تیم پشتیبانی آلپاری تقاضای ارسال یک اسکرین‌شات از صفحه انتقال ارز دیجیتال در کیف پول شما را داشته باشند.
  • در صورتی که ارزش یک یا مجموع انتقال‌های روزانه شما بیش از ۳۰۰۰ دلار یا یورو باشد، ممکن است نیاز به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول ارز دیجیتال یا اطلاعات هویتی خود داشته باشید. روند بررسی این مورد می‌تواند زمان مورد نیاز برای تایید نهایی تراکنش را یک روز افزایش دهد.
  • در صورتی که در تنظیمات حساب خود کارمزد شبکه را کمتر از عادی (Normal) قرار دهید، احتمال رد شدن درخواست شما توسط شبکه وجود دارد. هرچه این سطح بالاتر باشد،  سرعت و شانس موفقیت برای انتقال نیز افزایش خواهد یافت.
  • توسعه‌دهندگان آلپاری هرگونه درخواست برای اطلاعات را از طریق آدرس ایمیل رسمی خود انجام داده و هیچ‌گاه در مورد جزئیات و موارد شخصی کیف پول ارز دیجیتال از شما سوال نمی‌کنند. در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک، می‌توانید از طریق ایمیل payments@alpari.org با پشتیبانی این بروکر در تماس باشید.

آلپاری، مسیری هموار به سمت فارکس!

بروکر آلپاری به لطف اعتبار و مزایای فراوان خود توانسته توجه سرمایه‌گذاران فارکس در سراسر جهان را به خود جلب کند. با این حال شاید اصلی‌ترین مزیت این بروکر برای ایرانیان، پشتیبانی از کریپتو به عنوان سرمایه ورود به بازار باشد. به لطف این قابلیت، شما می‌توانید از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی به صورت قانونی و ایمن رمز ارز خود را تهیه کرده و به این بروکر انتقال دهید.

در این مقاله آموزش شارژ اکانت آلپاری با ارز دیجیتال را به شما آموزش دادیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه، تیم والکس آماده پاسخگویی به شما خواهد بود. تنها کافی است تا سؤالات خود را در قسمت نظرات همین مقاله ثبت کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رویا
رویا
14 روز قبل

آیا از صرافی های ارز دیجیتال مثل مکسی کوکوین میشه ارز دیجیتال فرستاد الپاری؟

ر رواقی
ر رواقی
10 روز قبل
پاسخ به  رویا

سلام
بله؛ از قسمت واریز وجه و سپس گزینه crypto میتوانید برخی رمزارزها را به حساب خود انتقال دهید.

دکمه بازگشت به بالا