کیف پول

آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل و نحوه استفاده

امروزه بازار رمزارز‌ها بسیار داغ است ولی گزینه‌های بسیار متفاوتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و ممکن است کسانی که به بازار رمزارز‌ها مراجعه می‌کنند، در میان نام‌های فراوان و عجیب و غریب گم شوند و نتوانند به درستی تصمیم بگیرند. آلت کوین‌ها یعنی رمزارز‌هایی غیر از بیت کوین و اتریوم که از همه رمزارز‌های دیگر معروف هستند، اهمیت فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارند زیرا که ممکن است آینده خوبی داشته باشند. امروزه توکن‌هایی مثل اتر سبب شده بسیاری به سمت فروش اتریوم رو بیاورند. برخی برای حفظ دارایی‌هایشان چون به اینترنت اعتماد ندارند، رو به کیف پول‌های کاغذی آورده‌اند. ریپل یکی از شرکت‌هایی است که رمزارز خود را با توکن XRP تولید می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا به شما آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل را ارائه کنیم.

کیف پول کاغذی چیست؟

اول از همه این سؤال برایتان پیش می‌آید که کیف پول کاغذی چیست و چه تفاوتی با دیگر انواع کیف پول‌های موجود در بازار رمزارز‌ها دارد. برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل ابتدا باید آگاهی مناسبی از چیستی کیف پول کاغذی داشته باشید. در یک جمله اگر بخواهیم تعریف آن را خلاصه کنیم، کیف پول کاغذی تکه کاغذی است که روی آن کلید رمزارز‌های عمومی و خصوصی شما نوشته شده است. برخی از این کیف پول‌های کاغذی نیز ممکن است قابل اسکن باشند. از طریق کیف پول کاغذی می‌توانید بدون این‌که آنلاین باشید به رمزارز‌های خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را ذخیره کنید.

زمانی که کلید رمزارز‌های خود را پرینت می‌کنید از شبکه خارج می‌شوند، اما توکن‌های شما باقی می‌مانند ولی بدون کلید‌ها که روی کاغذ هستند قابل دسترسی نخواهند بود. برخی افراد ترجیح می‌دهند تا از این طریق از رمزارز‌های خود محافظت کرده و آن‌ها را نگهداری کنند.

معرفی کیف پول کاغذی

نکته‌ای که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها باید بدان توجه داشته باشند این است که حتماً از کیف پول ایمنی برای حفظ رمزارز‌هایشان باید استفاده کنند. یکی از انواع کیف پول که امروزه رواج پیدا کرده کیف پول کاغذی است.  برای درک مطلب باید گفت همان‌طور که می‌دانید ما کیف پول‌های دیجیتال را داریم که درون آن کلید رمزارز‌های شما در آنجا وجود دارد و از این طریق می‌فهمید که در حسابتان چقدر سرمایه قرار گرفته است. وقتی که تصمیم می‌گیرید این کلید‌ها را پرینت کنید، آن‌ها از شبکه حذف می‌شوند و دیگر در کیف پول دیجیتال باقی نمی‌مانند. البته طبیعتاً این بدان معناست که اگر کیف پول کاغذی خود را از دست دهید تمام رمزارز‌هایتان را نیز از دست خواهید داد. 

برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل باید توجه به این نکته نیز داشته باشید که مدل‌ها و انواع مختلفی از این کیف پول‌های کاغذی نیز وجود دارد؛ اما به سراغ هرکدامشان می‌روید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • امنیت دستگاه
  • پرینتر مناسب
  • محل ذخیره درست 

آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل

حال که به طور کلی با مفهوم کیف پول کاغذی آشنا شدید نوبت آن است که به ساخت کیف پول کاغذی ریپل بپردازیم. برای انجام این کار چندین راه وجود دارد. یعنی شما می‌توانید برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل برای حفظ توکن‌هایتان چندین روش مختلف را امتحان کنید.

هر کدام از مواردی که برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل انتخاب می‌کنید صفات و ویژگی‌های مخصوص به خودش را دارد و از دیگر کیف پول‌ها از این جهات تفاوت پیدا می‌کند. ویژگی‌های مختلفی در زمینه امنیت و قابل استفاده بودن در میان این کیف پول‌ها وجود دارد. برای مثال، کیف‌های آنلاین، کیف‌های نرم‌افزاری و کیف‌های سخت‌افزاری وجود دارند. این‌که شما تصمیم می‌گیرید برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل از کدام یک از این کیف پول‌ها استفاده کنید بسته به نیازتان و روشی است که می‌خواهید از این رمزارز استفاده کنید. 

نکته قابل توجه این است که کیف پول‌های کاغذی به لحاظ راحتی استفاده برای کوین‌های مختلف استفاده می‌شود. برای مثال ممکن است سرمایه‌گذاران به ساخت کیف پول کاغذی اتریوم یا هر کوین دیگری فکر کنند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که از طریق دو وب‌سایت کیف پول کاغذی ریپل خود را به راحتی بسازید.

در آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل باید این مراحل را طی کنید:

روش اول: ساخت کیف پول کاغذی ریپل از طریق xrppaperwallet

برای استفاده از این روش نیاز است که شما حداقل ۲۰ توکن XRP داشته باشید و برای انجام هر یک از مبادلات ۵ توکن از شما گرفته می‌شود. اگر مقدار توکنی که می‌دهید از مقدار توکنی که برداشته می‌شود کمتر باشد مبادله‌ای صورت نمی‌گیرد.

مرحله ۱. ابتدا باید سایت یا کیف پول‌هایی که به صورت کاغذی ارائه می‌شوند را پیدا کنید. (البته در مرحله قبل‌تر از این باید رمزارز ریپل و کلید‌های آن را داشته باشید!) می‌توانید برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل به این سایت مراجعه کنید:

 XRP Paper Wallet | Ripple

در این مرحله شما وارد وب‌سایتی می‌شوید که در خدماتش به شما اجازه ساخت کیف پول کاغذی ریپل را خواهد داد. پیشنهاد ما به شما این است که بیش از یک کپی از کلید‌های رمزارز‌هایتان را نگه دارید تا اگر یکی از آن‌ها گم شد، دسترسی به کپی دیگر از بین نرفته باشد.

مرحله ۲. شما در این سایت برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل با سه گزینه کیف پول سرد، گرم و داغ مواجه هستید. کیف پول سرد رمزارز‌های شما را به صورت آفلاین حفظ می‌کند و می‌توانید از این طریق به ساخت کیف پول کاغذی ریپل بپردازید. کیف پول گرم یک لایه امنیتی اضافه می‌کند و کیف پول داغ برای تجارت‌های روزانه است و برای استفاده از این کیف پول‌ها باید همیشه آنلاین باشید.

ساخت کیف پول کاغذی ریپل

مرحله ۳. برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل نیاز به مراحل سخت نیست. در ادامه با انتخاب گزینه کیف پول سرد مسیری به شما نشان داده می‌شود که در آن می‌توانید با کپی کردن آدرسی که به صورت بارکد قرار داده شده کیف پول کاغذی خود را دریافت کنید.

انتخاب گزینه کیف پول سرد

روش دوم: ساخت کیف پول کاغذی ریپل از طریق bithomp

برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل به روش دوم نیاز است از طریق سایت XRP paper wallet bithomp.com اقدام کنید. با کمک  این سایت نیز به سادگی می‌توانید کیف پول کاغذی خود را ایجاد کنید. در آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل از طریق این سایت باید سه مرحله را طی کنید که تقریباً مشابه مراحل قبلی است:

مرحله ۱. ابتدا باید به آدرسی که به صورت بارکد در صفحه وبسایت آمده، XRP‌های خود را ارسال کنید.

ارسال ریپل به آدرس مندرج در وب سایت

مرحله ۲. برای توازن مقدار وارد شده با هزینه‌ای که سایت از شما می‌گیرد باید به bithomp.com/explorer بروید و در آنجا آدرسی که گرفتید را وارد کنید.

هزینه کیف پول کاغذی Ripple در bithomp

مرحله ۳. رمزی که به شما داده می‌شود را با هیچ کس شریک نشوید مگر زمانی که آماده باشید تا توازن این کیف پول را به مشتری دیگری ارجاع دهید یا آن را به کیف پول آنلاین منتقل کنید. به عبارت دیگر، پس از ساخت کیف پول کاغذی ریپل، آن را با کسی شریک نشوید. 

کیف پول کاغذی، گزینه‌ای امن اما حساس

کیف پول کاغذی تکه کاغذی است که روی آن کلید تمام دارایی‌ها و توکن‌هایتان نوشته شده است و می‌توانید آن را پرینت بگیرید و ذخیره کنید. پس از این‌که کیف پول کاغذی را ساختید دیگر رمزارز‌ها و توکن‌هایتان از شبکه اینترنتی پاک می‌شوند تا زمانی که کلید‌های آن‌ها را از روی کاغذ به شبکه بازگردانید تا دوباره مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود در این مقاله ما بر روی یک رمزارز خاص یعنی ریپل تمرکز داشتیم و به شما نحوه آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل را نشان دادیم. شما از طریق این دو سایت و بلکه سایت‌های دیگری می‌توانید اقدام به ساخت کیف پول کاغذی ریپل کنید. با چند کلیک ساده و به سرعت می‌توانید این کار را انجام دهید و توکن‌های ریپل خود را در یک صفحه کاغذ همراه خود داشته باشید. این ولت‌ها امنیت بالایی دارند اما از سویی باید مراقب باشید در جایی به‌دور خطراتی مانند خیس شدن، آتش‌سوزی و غیره حفظ شوند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا