تریدصرافی ها

آشنایی کامل با صرافی Huobi Global و نحوه معامله در آن

با وجود بیش از ۴۰۰ صرافی مختلف ارز دیجیتال، که هر کدام از آنها در زمینه خاصی برتری دارند، یافتن صرافی مناسب برای رفع نیازهای معاملاتی کاربران دشوار خواهد بود. صرافی هوبی نیز به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال، با برخورداری از پلتفرم معاملاتی قوی و کاربرپسند، مجموعه گسترده از بازارهای معاملاتی و نقدینگی بالا توانسته معامله‌گران مبتدی و باتجربه را در کنار هم جمع کند. Huobi برای کسب سهم برابر بازار با بایننس و KuCoin رقابت می‌کند. در این مقاله به بررسی مزایا، معایب و ویژگی‌های کلیدی این اکسچنج می‌پردازیم. ارزیابی ما شامل تاریخچه و پیشینه این پلتفرم، بازارهای موجود، هزینه‌های معاملات، امنیت، پشتیبانی مشتری و ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم است.

پیشینه صرافی هوبی چیست؟

سابقه صرافی هوبی

هوبی (htx.com) یک صرافی ارز دیجیتال محبوب است که در سال ۲۰۱۳ توسط لئون لی (Leon Li) و دو جون (Du Jun) تأسیس شد. لئون لی مهندس کامپیوتر در Oracle و دوجون مالک شرکت‌های بسیار موفق  Golden Finance و Node Capital بود. صرافی هوبی ابتدا در چین تاسیس شد و بعدها به سیشل منتقل شد. شرکت پشتیبان این صرافی دفاتری مستقر در هنگ کنگ، سنگاپور و کره جنوبی دارد. در سال ۲۰۱۸، این شرکت در فهرست عمومی شرکت‌های هنگ کنگ قرار گرفت و یک دفتر در ایالات متحده افتتاح کرد، اما به دلایل نظارتی مجبور به تعطیلی آن شد. دو جون، یکی از بنیانگذاران Huobi در مصاحبه با CNBC توضیح داد که آنها در حال تلاش برای دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ورود مجدد به بازار ایالات متحده هستند. خدمات کریپتویی صرافی هوبی برای ده‌ها میلیون کاربر در بیش از ۱۹۵ کشور در سراسر جهان در دسترس است. این اکسچنج بین کاربران آسیایی و کسانی که به دنبال کارمزدهای پایین هستند، بسیار محبوب شده است. علاوه‌براین کاربران ژاپنی می‌توانند به Huobi Japan دسترسی داشته باشند و کاربران کره‌ای می‌توانند از Huobi Korea استفاده کنند.

با شعار جهانی‌سازی، حرفه‌ای بودن، انطباق و تنوع؛ گروه Huobi به ارائه خدمات امن و قابل اعتماد به ده‌ها میلیون کاربر در بیش از ۱۰۰ کشور می‌پردازد و در این مسیر مجوزهای زیر را اخذ کرده:

  • مجوز تجارت دارایی دیجیتال -وزارت دارایی تایلند
  • مجوز انطباق – مبادله ارز مجازی ژاپن
  • مجوز تجارت دیجیتال – کمیسیون خدمات مالی جبل الطارق
  • مجوز مدیریت دارایی هنگ کنگ ۴/۹ – SFC
رنکینگ صرافی هوبی در لیست صرافی های رمزارز

بازار فیوچرز صرافی هوبی به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اجازه می‌دهد تا روی ۵۰ ارز دیجیتال به معامله بپردازند. این صرافی با بیش از ۱.۱۴ میلیارد دلار تراکنش در هر ۲۴ ساعت، پلتفرمی پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. صرافی هوبی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و با توجه به حجم معاملات در رتبه‌بندی سایت CoinMarketCap در رتبه ۶ قرار دارد. 

زنجیره HECO

هکو چین، بلاکچین اختصاصی صرافی هوبی

Huobi Global مشابه اکسچنج‌های بایننس و Crypto.com، دارای بلاکچین اختصاصی به نام HECO Chain است. Hecochain یک بلاکچین عمومی غیرمتمرکز و کارآمد است که کارمزد کمتری نسبت به اتریوم دارد. زنجیره HECO از رابط RPC اتریوم و دارایی‌های SDK مرتبط پشتیبانی می‌کند که زنجیره اتریوم را به HECO متصل می‌کند. این زنجیره از مکانیزم اجماع HPOS استفاده می‌کند که اجازه انجام ۵۰۰ تراکنش در ثانیه را به این شبکه می‌دهد. استفاده از زنجیره HECO رشد چشمگیری داشته است و بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی در این شبکه قفل شده است. طبق رتبه‌بندی DeFi Liama، زنجیره HECO در حال حاضر پس از شبکه استلار، پنجاهمین شبکه بزرگ از نظر ارزش قفل شده (TVL) است که بالاتر از Injective قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۴۸ پروژه در بلاکچین HECO مشغول به فعالیت هستند.

Huobi Capital و DeFi Labs

بیشتر صرافی‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت کریپتو انجام می‌دهند. این پلتفرم‌ها، پروژه‌های جدید را حمایت و ترویج می‌کنند و از این طریق به آموزش جامعه ارز دیجیتال و قانون‌گذاران می‌پردازند. صرافی هوبی از این نظر دو پروژه جاه‌طلبانه را راه‌اندازی کرده است. 

  • Huobi Capital شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Huobi Group است که بر پروژه‌های مرتبط با بلاکچین تمرکز دارد. فلسفه سرمایه‌گذاری این شرکت یافتن رهبران توانمند، مبتکر و کاریزماتیک برای سرمایه‌گذاری و کمک به آنها برای دستیابی به پتانسیل کامل خود است. این عامل برای شکوفایی پروژه‌های جدید دنیای کریپتوکارنسی بسیار مفید است. 
  • پروژه دیگر Huobi DeFi Labs است. این پروژه، پلتفرمی است که تحقیقات DeFi، سرمایه گذاری و ساخت اکوسیستم را انجام می‌دهد. هوبی دیفای لبز قصد ساخت یک سیستم مالی جدید را دارد که با جامعه جهانی ارز دیجیتال و DeFi همکاری کند. Huobi DeFi Labs در درجه اول بر روی پروژه‌هایی با تمرکز بر وام‌دهی و تبادل غیرمتمرکز مانند صرافی یونی سواپ سرمایه گذاری می‌کند.
سرمایه گذاری Huobi Group در کریپتو

لیست ارزهای دیجیتال موجود در صرافی هوبی

صرافی هوبی از بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال در پلتفرم معاملاتی خود برای خرید و تجارت پشتیبانی می‌کند. این صرافی به طور مرتب در حال افزودن ارزهای جدید به بازارهای معاملاتی خود است. توکن‌ها در برابر رمزارزهای اصلی USDT، HUSD، BTC، ETH، HT و آلتکوین‌های انتخابی جفت می‌شوند، به طوری که بیش از ۹۰۰ بازار جفت ارز مختلف جهت یافتن فرصت‌های معاملاتی جدید وجود دارد. Huobi رمزارزهای بیشتری نسبت به Coinbase و کراکن ارائه می‌کند، اما ارزهای دیجیتال آن کمتر از Binance و KuCoin است.

طراحی رابط کاربری پلتفرم Huobi

پلتفرم معاملاتی Huobi را می‌توان برای ویندوز و مک با پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل در IOS و Android دانلود کرد. نسخه‌ای که می‌توان روی رایانه شخصی دانلود کرد با تفاوت ناچیزی سریعتر از پلتفرم مبتنی بر وب است. در پلتفرم، منوهای کشویی سریع برای دسترسی به تمام ویژگی‌ها و خدمات صرافی وجود دارد. همچنین گزینه جابجایی بین حالت روشن و تاریک و اضافه کردن نمودارها به لیست علاقه‌مندی‌ها وجود دارد. 

سه گزینه مختلف نمودار برای برآورده کردن نیازهای معامله‌گران وجود دارد که عبارتند از: 

  • نمودار استاندارد Huobi پنجره نمودار پیش فرض برای مشاهده تغییرات قیمت جفت ارزها است که توسط Huobi توسعه داده شده است. نمودار صرافی طیف گسترده‌ای از تغییر بازه زمانی، ابزارهای ترسیم خطوط روند و اضافه کردن شاخص‌ها را دارد. این نمودار تقریبا از تمامی اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال پشتیبانی می‌کند.
  • نمودار عمق بازار، ابزاری عالی برای نشان دادن وضعیت خرید و فروش به معامله‌گران است. این ابزار یک نمودار گرافیکی از سفارشات خرید و فروش برای یک دارایی خاص در قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • مانند اکثر صرافی‌های بزرگ هوبی نیز TradingView را در پلتفرم خود ادغام کرده است. کاربران می‌توانند برای دسترسی به ابزارهای معاملاتی و ویژگی‌های نمودار به راحتی بدون نیاز به ترک پلتفرم Huobi به TradingView سوئیچ کنند.

بهتر است نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های اختصاصی صرافی‌های مختلف را از سایت رسمی آنها دانلود کنید، تا از دریافت نسخه‌های آلوده و تقلبی جلوگیری شود.

برنامه موبایل Huobi

اپلیکیشن اندروید صرافی هوبی

اپلیکیشن Huobi یکی از بالاترین امتیازها در میان برنامه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را دارد. پلتفرم وب در مقایسه با اپلیکیشن ناقص به نظر می‌آید و برای استفاده حداکثری از صرافی، دانلود و نصب اپلیکیشن موبایل ضروری به نظر می‌رسد. اپلیکیشن هوبی یک برنامه معاملاتی تلفن همراه با ویژگی‌های بصری خوب و کاربرپسند است. جستجو در برنامه بسیار آسان است و کاربران می‌توانند از این برنامه برای انجام معاملات در حال حرکت و دسترسی به انبوهی از ویژگی‌های کسب درآمد استفاده کنند. علاوه‌براین کاربران برنامه می‌توانند به موارد زیر دسترسی داشته باشند:

  • خبرهای زنده
  • بازارها و داده‌های نموداری
  • ربات‌های تجاری
  • دسترسی به NFT های Huobi
  • دسترسی به airdrop

اپلیکیشن Huobi بر اساس بیش از ۱۰۰۰۰ بررسی در TrustPilot دارای رتبه کلی ۳.۸/۵ ستاره در بازار اندروید است. با این حال، چندین نظر در مورد اشکالات فنی در  ثبت نام، KYC و ورود به سیستم وجود دارد. انتقادات توسط تیم اعضای پشتیبانی Huobi پاسخ داده شده است که نمونه‌ای عالی از خدمات خوب به مشتریان است.

ثبت نام در صرافی هوبی

ثبت نام در صرافی هوبی

فرایند ایجاد حساب کاربری در سایت صرافی هوبی، بسیار ساده است. کاربران ملزم به ارائه آدرس ایمیل و رمز عبور خواهند بود. برای رفع محدودیت‌های برداشت، معامله‌گران باید فرایند تایید هویت را طی کنند. افرادی که ترجیح می‌دهند اطلاعات شخصی خود را ارائه ندهند و می‌خواهند ناشناس بمانند، می‌توانند به انجام معاملات با وجود محدودیت‌ها ادامه دهند. البته لازم به ذکر است که صرافی هوبی به قوانین تحریمی ایران پایبند است، بنابراین کاربران ایرانی مجاز به فعالیت در این صرافی نیستند. برای فعالیت باید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کنید.

احراز هویت در صرافی هوبی Huobi Global KYC

صرافی هوبی یکی از معدود صرافی‌ها است که امکان انجام هر سطحی از معاملات را بدون انجام KYC فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند تا ۱۰۰۰ دلار را بدون احراز هویت واریز کنند و برداشت‌ها محدود به ۰.۰۰۶ BTC در هر ۲۴ ساعت می‌شود.

الزامات تأیید برای هر سطح به شرح زیر است:

سطح ۱ (تأیید نشده) – آدرس ایمیل

سطح ۲ – تأیید هویت و اطلاعات شخصی 

سطح ۳ – بیان هدف از تجارت، حجم معاملات روزانه و ماهانه تخمینی، منبع وجوه، درآمد ماهانه، وضعیت اشتغال و اینکه از طرف چه کسی معامله می‌کنید.

سطح ۴ – بارگذاری اسناد تأیید اطلاعات مانند مدرک محل سکونت و منبع وجوه.

پس از بارگذاری یک سند شناسایی دولتی و اسکن یک عکس، اسناد با استفاده از یک پورتال امن و ایمن بارگذاری می‌شوند که به صورت دستی توسط تیم Huobi بررسی می‌شود. معمولا تا ۷ روز کاری، فرآیند احراز هویت تکمیل می‌شود.

بازار همتا به همتا

بازار p2p صرافی هوبی

صرافی هوبی دارای خدمات همتا به همتا است که به مشتریان خود ابزاری برای تبادل یکپارچه و مستقیم ارائه می‌دهد. یکی از مقرون به صرفه‌ترین ویژگی‌های صرافی هوبی بازار همتا به همتا (p2p) است که در آن معامله‌گران می‌توانند ارزهای فیات را به ارز دیجیتال و بالعکس بدون کارمزد تبدیل کنند. حداقل ارزش معاملاتی ۱۰۰ دلار است و تأیید KYC برای استفاده از بازار P2P باید انجام شود. اکنون ۴ دارایی شامل بیت کوین، اتریوم، تتر و توکن HT را پشتیبانی می‌کند. صرافی Huobi یکی از بهترین بسترهای مبادلات P2P را ارائه می ‌دهد. معامله‌گرانی که قصد مبادلات P2P را دارند، می‌توانند خریدار یا فروشنده را بر اساس عملکرد انتخاب کنند.

واریز و برداشت با ارزهای فیات

افرادی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را با استفاده از ارزهای فیات مانند USD، EUR یا KRW بخرند یا بفروشند، باید یک مرحله تایید هویت مشتری (KYC) را تکمیل کنند. Huobi درگاهی برای تبدیل فیات به کریپتو یا برعکس برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این صرافی از ۵۷ ارز فیات برای تامین مالی حساب مانند USD، EUR، GBP، AUD، CNY و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. هر ارز فیات را می‌توان با استفاده از چندین روش پرداخت، به صرافی واریز کرد. در مجموع، در حال حاضر ۶۰ گزینه پرداخت مانند انتقال بین المللی، SWIFT، حواله‌های بانکی، وی چت، AliPay، AdvCash و استفاده از کارت اعتباری برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد. به عنوان مثال، یورو را می‌توان با استفاده از انتقال بانکی SEPA تا سقف ۱۰۰۰۰ یورو در ماه و ۱۰۰۰۰۰ یورو در سال با تأیید هویت سطح ۲ به صرافی هوبی واریز کرد. اما در مقابل روش برداشتی برای یورو وجود ندارد. برداشت‌های فیات محدود به برداشت دلار از طریق کلید Stcoins API و TRY از طریق AdvCash است. حداقل برداشت USD باید ۱۰۰۰ دلار باشد. می‌توانید در راهنمای نحوه برداشت USD در صرافی هوبی درباره این فرآیند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کارمزدهای صرافی هوبی

این اکسچنج نیز برای واریز، برداشت و معاملات در پلتفرم، از کاربران کارمزد دریافت می‌کند. در واقع یکی از روش‌های درآمدزایی این صرافی‎‌ها، دریافت این نوع هزینه‌ها از کاربران در ازای ارائه خدمات به آنها است.

کارمزد واریز و برداشت در صرافی 

واریز ارزهای دیجیتال به صرافی هوبی رایگان است ولی برداشت‌ها شامل کارمزدهای متفاوتی می‌شود. برداشت‌های کریپتویی بسته به دارایی دیجیتالی که برداشت می‌شود و بلاکچین این رمزارزها، کارمزدهای متغیری دارند. برداشت‌های فیات برای هیچ ارز دیگری غیر از USD و TRY پشتیبانی نمی‌شود.

کارمزد معاملات اسپات در صرافی هوبی 

جدول تخفیف کارمزد کاربران vip

استفاده از یک صرافی با کارمزد معاملاتی ارزان یک نکته مهم قبل از شروع معامله ارزهای دیجیتال است. به طور کلی، کارمزد معاملات اسپات در صرافی هوبی نرخ رقابتی دارد، صرافی هوبی یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های پایه را برای سفارش‌های خرید و فروش در بازار اسپات را دارد، که برای میکر (Maker) و تیکر (Taker)، ۰.۲ درصد در هر معامله است که می‌توان با هولد کردن رمزارز HT کاهش پیدا کند. صرافی هوبی ساختار کارمزد پلکانی مشابه دیگر صرافی‌ها دارد. کارمزدهای معاملاتی به حجم معامله بستگی دارد و هر چه توکن‌های Huobi بیشتری توسط مشتری نگهداری شود، تخفیف کارمزدها بیشتر می‌شود.

کارمزد معاملات فیوچرز

شرایط برای کارمزد معاملات فیوچرز کمی متفاوت است. در این بازار، صرافی هوبی کارمزد ۰.۰۲ درصد را برای میکرها و ۰.۰۵ درصد را برای تیکرها در نظر گرفته است. البته جهت معامله (لانگ یا شورت) در این کارمزدها تاثیری ندارد. البته با افزایش حجم معاملات، این کارمزدها کاهش پیدا می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید، لیست کامل کارمزدهای معاملات فیوچرز را مشاهده کنید.

کارمزد معاملات فیوچرز در صرافی هوبی

کاربردها و عملکرد توکن (HT)

توکن HT یک توکن مبتنی بر اتریوم است که می‌تواند برای کاهش کارمزد معاملات، دریافت پاداش‌های کریپتو، تجارت با سایر دارایی‌های دیجیتال، دسترسی به ویژگی‌های مختلف Huobi Finance و حتی برای رأی‌گیری در تصمیمات شبکه هکو استفاده شود. توکن HT با قیمتی در حدود ۱.۲۰ دلار در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و تا دوره صعودی ۲۰۲۱ در ماه می به بالاترین سطح خود یعنی کمی بالای ۳۴ دلار رسید.

برنامه سوپراستار VIP

صرافی هوبی برنامه‌ای تحت عنوان Super Star VIP را برای مشتریان خود راه‌اندازی کرده است تا کاربران از نرخ‌های رقابتی برای معاملات با حجم بالا بهره‌مند شوند. این ویژگی بر حساب‌هایی اعمال می‌شود که حجم معاملات ۳۰ روزه آنها بیش از ۵۰ بیت کوین است. کمترین کارمزد معامله در این کمپین ۰.۰۰۹۷% برای میکر و ۰.۰۱۹۳% برای تیکر است. ارتقاء کاربر به سطح VIP طبق حجم معاملات انجام می‌شود که به شرح زیر است.

  • ۵۰ – ۱۰۰ بیت کوین: ۰.۰۴۶۷٪ / ۰.۰۵۱۳٪
  • ۱۰۰ – ۳۰۰ بیت کوین: ۰.۰۳۹۸٪ / ۰.۰۴۷۵٪

معاملات اسپات

بازار اسپات صرافی huobi

بخش معاملات اسپات این اکسچنج، به کاربران اجازه می‌دهد به ترید ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت Market یا Limit (قیمتی که کاربر برای خرید تعیین می‌کند) بپردازند. بخش استاپ لیمیت (stop-limit)، دستور market و limit را ترکیب کرده و می‌تواند به عنوان یک دستور حد ضرر برای محافظت از سرمایه استفاده شود. 

نمودارها و پنجره‌های سفارش در وسط صفحه و دفترچه سفارش (Orderbook) در سمت راست قرار دارند. با کلیک بر روی قیمت، سفارشات محدود به طور خودکار تکمیل می‌شود. مقدار معامله را می‌توان با استفاده از گزینه‌های تکمیل خودکار (مثلاً ۲۵٪، ۵۰٪ یا ۷۵٪) به سرعت پر کرد.

معاملات فیوچرز

سفارشات معامله فیوچر در huobi

بازار فیوچرز صرافی هوبی در حال حاضر از نظر حجم معاملات پس از بایننس، OKEX، بای‌بیت و چندین صرافی دیگر در رتبه دهم قرار دارد. معاملات آتی بر روی دسکتاپ، تبلت و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است و از هر مکانی با اتصال به اینترنت قابل استفاده می‌باشد. رابط کاربری بخش فیوچرز ظاهری مشابه بخش اسپات دارد و کار با آن بسیار ساده است. معامله‌گران می‌توانند به اهرم تا ۲۰۰ برابر روی برخی از ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند، که البته برای معامله‌گران مبتدی توصیه نمی‌شود. همچنین بازار فیوچرز این صرافی از قابلیت Trailing Stop بهره می‌برد که امکان تعیین نقاط حد ضرر متحرک را به کاربران می‌دهد. در ادامه محصولات بازار فیوچرز صرافی هوبی را نام می‌بریم:

  • سنتی (Traditional Features)
  • مبادلات دائمی (Perpetual Swaps)
  • معامله با ارز اهرم‌دار (Coin-Margined Futures)
  • معاملات آتی (USDT-Margined)
  • آپشن (Options)

این صرافی اخیراً دسترسی برخی کشورها را به بازار قراردادهای آتی محدود کرده است. بنابراین کاربران از کشورهای چین، تایوان، اسرائیل، عراق، بنگلادش، بولیوی، اکوادور، قرقیزستان و سرمایه‌گذاران خرد در بریتانیا دیگر نمی‌توانند این محصولات را مبادله کنند.

معامله مارجین

یکی از بزرگترین جذابیت‌های صرافی هوبی این است که معامله‌گران می‌توانند در بازارهای اسپات به بیش از ۸۰ توکن با اهرم ۵ برابر دسترسی داشته باشند. توکن‌هایی که برای معاملات اهرمی در بازار نقدی در دسترس هستند را می‌توان با کادر آبی لوریج‌دار در کنار توکن شناسایی کرد. معامله‌گران برای دسترسی به این توکن‌های اهرمی باید از صفحه معاملات، به بخش Margin بروند.

توکن های margin در لیست صرافی

توکن‌های اهرمی Huobi

معامله‌گران می‌توانند در این اکسچنج به معامله توکن‌های اهرمی بپردازند. صرافی هوبی به این محصولات به عنوان محصولات قابل معامله در بورس (ETP) اشاره می‌کند. در واقع هر محصول ETP سبدی از موقعیت‌های مارجین است که شامل سه رمزارز بیت کوین، اتریوم و چین لینک برای معامله می‌شود. صرافی هوبی توکن‌های اهرمی را با اهرم ۳ برابری در دو گزینه شورت و لانگ ارائه می‌دهد. این توکن‌های اهرمی در بین معامله‌گران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، زیرا می‌توان آنها را مستقیما در بازار اسپات معامله کرد. این توکن‌ها اگرچه به افزایش سود کمک می‌کنند ولی در عین حال می‌توانند ضررهای بالایی نیز همراه داشته باشند.

هوبی گلوبال فایننس (Huobi Global Finance)

این اکسچنج دارای خدمات دیفای متنوعی است که می‌تواند به افزایش درآمد کاربران کمک کند. خدماتی مانند استیکینگ، وام‌دهی و شرکت در IEOها از سرویس‌های جذاب هوبی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

هوبی استکینگ (Huobi Staking)

استخر استیکینگ صرافی هوبی

استیکینگ از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای کسب سود در دنیای ارزهای دیجیتال است. در واقع این قابلیت در صرافی‌ها یک مزیت بزرگ برای معامله‌گران میان مدت و بلند مدت محسوب می‌شود. زیرا با وجود نگهداری از رمزارز در کیف پول صرافی، می‌توان به استیکینگ این ارزهای دیجیتال پرداخت و در طی مدت نگهداری، از آنها کسب سود کرد. معمولا سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال، دارای دوره قفل شدن است که بعد از طی این دوره، می‌توان رمزارز استیک شده را همراه با سود برداشت کرد. تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده برای استیکینگ در این اکسچنج بیش از ۳۷ ارز دیجیتال مانند CELR، TEZOS، SUSHI، ADA و ATOM است. 

وام ارز دیجیتال (Crypto Loans)

گرفتن وام از صرافی huobi

مشتریان تایید شده برای دریافت وام در قالب ارز دیجیتال می‌توانند رمزارزهای خود را وثیقه کنند. کریپتوهایی که قابلیت وثیقه‌گذاری را دارند شامل BTC، USDT، ETH، HUSD، HT، LTC، BCH، EOS، LINK، BSV، XRP، DOT و HPT می‌شوند.

وام‌های صرافی هوبی دارای مدت زمان ثابت ۳۰، ۴۵ یا ۹۰ روزه با گزینه‌های بازپرداخت انعطاف‌پذیر هستند. هنگام گرفتن وام، کاربران مبلغ وام و مبلغ وثیقه را انتخاب می‌کنند. نسبت وام به ارزش وثیقه (LTV) با توجه به مدت زمان بازپرداخت وام و نرخ سود سالانه تعیین می‌شود. نرخ بهره بر اساس زمان نگهداری وام و در تاریخ شروع وام تعیین می‌شود. پرداخت سود معوق بعد از ۷ روز، شامل ۳ برابر جریمه می‌شود که در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های وام‌دهی مانند Nexo و CoinLoan بسیار زیاد است.

Huobi Earn

بخش هوبی ارن در صرافی هوبی

Huobi Earn دارای انواع محصولات سرمایه‌گذاری است تا امکان بهره‌مندی از درآمد غیرفعال را برای کاربران فراهم کند. این محصول جدید شرایط قفل انعطاف‌پذیر و ثابتی را برای کسب سود از دارایی‌های موجود در کیف پول ارائه می‌دهد. در حال حاضر ۳۹ دارایی در قسمت هوبی اِرن در دسترس است که در یک دوره انعطاف‌پذیر یا ثابت ۱۴، ۳۰، ۹۰، ۱۸۰ یا ۳۶۵ روزه با APY از ۰.۴٪ تا ۲۰۰٪ قفل می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توانید با واریز USDT به کیف پول صرافی و قراردادن این رمزارز در استخرهای هوبی اِرن، تا تقریباً ۳.۵ درصد APY را در حالت انعطاف پذیر و تا حدودا ۱۰ درصد را در حالت ثابت سود کسب کنید.

ربات معاملاتی Huobi

یکی از بخش‌های جذاب این اکسچنج، بات معامله‌گر هوبی است که از جانب کاربران به معاملات هوشمند می‌پردازد. Grid Trading یک ربات خودکار است که معاملات را در یک محدوده قیمتی تعریف شده توسط کاربر انجام می‌دهد. تریدر برای راه‌اندازی این بات، تنها لازم است قیمت حداقل قیمت برای خرید و حداکثر قیمت برای فروش و مقدار دارایی قابل معامله را تعیین کند تا ربات به صورت خودکار به انجام معاملات بپردازد. صرافی هوبی برای معامله‌گرانی که می‌خواهند از ربات‌هایی از منابع دیگر استفاده کنند یا خودشان به کدنویسی بات‌ها بپردازند، از ابزارهای Websocket و Rest API پشتیبانی می‌کند.

البته باید در نظر داشت که ربات‌های معاملاتی بر مبنای قوانین ثابتی فعالیت می‌کنند؛ در حالی که بازارهای مالی پویا و غیرقابل پیش‌ بینی‌ هستند. شرایط مختلف بازار استراتژی‌های متفاوتی را اقتضا می‌کند و هیچ استراتژی ثابتی، مانند استراتژی‌ای که توسط یک ربات معاملاتی دنبال می‌شود، نمی‌تواند به طور مداوم در همه شرایط بازار سودآور باشد.

ربات Grid Trading huobi

امنیت صرافی هوبی

صرافی هوبی به عنوان یکی از ایمن‌ترین صرافی‌های متمرکز شناخته می‌شود. این اکسچنج تدابیر ایمنی مختلفی را برای محافظت از اطلاعات شخصی و وجوه کاربران در برابر تهدیدات خارجی، خطاهای داخلی یا اشتباهات انسانی اجرا کرده است.

صرافی هوبی وجوه را در یک محیط ذخیره سازی سرد با رمزگذاری چند عاملی و نظارت ۲۴/۷ آفلاین نگه می‌دارد. بر اساس ادعای این صرافی، ۹۸ درصد از ارزهای دیجیتال این پلتفرم در کیف پول‌های سرد چند امضایی آفلاین ذخیره می‌شوند. صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ مانند هوبی که به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌کنند، اهداف جذابی برای هکرها هستند. این صرافی یک صندوق بیمه با ذخیره امنیتی ۲۰۰۰۰ بیت کوین دارد که برای بازپرداخت وجوه در صورت بروز حوادث امنیتی راه‌اندازی شده است. این اکسچنج یکی از معدود پلتفرم‌هایی است که هرگز مورد حملات هک موفقیت آمیز قرار نگرفته است. علاوه‌براین هوبی موارد زیر را برای امنیت بیشتر حساب‌های کاربری و جلوگیری از بروز اشتباه توسط کاربر ارائه کرده است:

  • رمز عبور
  • ۲FA
  • تاییدیه به وسیله ارسال پیامک
  • ایجاد لیست سفید (White List)
  • رمز معاملاتی
  • کد ضد فیشینگ
  • گزینه مسدود کردن حساب

هوبی لِرن (Huobi Learn)

آموزش کلید پذیرش انبوه است. در قسمت Learn، کاربران ارز دیجیتال می‌توانند به مطالب و ویدیوهای آموزش بلاکچین، ارز دیجیتال و ترید دسترسی داشته باشند. در واقع کاربران می‌توانند در کنار دسترسی به بازار معاملات رمزارزها، به آموزش خود نیز بپردازند.

برنامه چت صرافی هوبی (Huotalk)

Huobi Chat یک برنامه رسانه اجتماعی در IOS و Android برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است. این بستر برای پاسخگویی به سوالات کاربران در فضای کریپتو و تجارت الکترونیک، ایجاد و طراحی شده است و یک پلتفرم فراگیر برای به اشتراک‌گذاری ترندها، ایده‌ها و اطلاعات در جامعه کریپتو فراهم می‌کند. این بستر اجتماعی ادعا می‌کند که ده‌ها هزار کاربر دارد؛ اما طبق اطلاعات گوگل پلی، تنها هزار دانلود داشته است. صرافی هوبی برای تشویق کاربران بیشتر به شرکت در این پلتفرم اجتماعی، توکن HTC یا (Huobi Token Chat Huobi) را راه‌اندازی کرده که می‌توان با مشارکت فعال در برنامه به دست آورد. لازم به ذکر است که اطلاعات زیادی در مورد توکن HCT در دست نیست.

پشتیبانی مشتری در صرافی هوبی

صرافی هوبی از طریق چت آنلاین و سیستم ایمیل پشتیبانی ارائه می‌دهد که هر دو از نظر زمان پاسخ بسیار خوب عمل می‌کنند. با دسترسی به چت در کمتر از پنج دقیقه به اپراتور متصل می‌شوید و پشتیبانی ایمیل آنها در کمتر از ۱۰ ساعت پاسخ می‌دهد. با این حال پاسخ‌های ایمیلی دریافتی معمولا کافی نیستند و برای پاسخ کامل نیاز است سوال را با عبارات مختلف و از زوایای مختلف تکرار کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۵

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهنام حمیدی
بهنام حمیدی
4 ماه قبل

سلام و خسته نباشید آیا هوبی حساب های ایرانی ها رو مسدود میکند؟ و با هر ق ن د شکنی میشود وارد شد یا باید ip ثابت باشد؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  بهنام حمیدی

سلام
پیشنهاد ما به شما استفاده از یک صرافی معتبر ایرانی است. در حال حاضر استفاده از پلتفرم‌های خارجی ریسک زیادی دارد و ممکن است منجر به بلاک شدن موجودی کاربران ایرانی گردد.

شروین رضایی
شروین رضایی
6 ماه قبل

سلام میگم من ترون از *** به هوبی انتقال دادم از رمزینکس ارسال شده ولی تو هوبی ننشسته همه چی ام درسته هم هش شبکه هم آدرس.فقط یچیزی اولین واریزیمه به هوبی. کسی میتونه راهنمایی کنه؟

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  شروین رضایی

سلام
وقت به خیر
مقصد تراکنش شما کیف پول یک صرافی متمرکز است. بنابراین اسناد تراکنش خود را برای پشتیبانی هوبی ارسال کرده و این مساله را با آنها در میان بگذارید.

محمدرضا کریمی
محمدرضا کریمی
8 ماه قبل

با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم الان ما از ایران با vpn ثابت میتونیم از صرافی هوبی استفاده کنیم؟

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل

سلام
بله، اما برای دسترسی به تمام امکانات صرافی و واریز/برداشت مبالغ زیاد نیاز به اهراز حویت دارید که هوبی به کشور ایران سرویس دهی نمیکند.

دکمه بازگشت به بالا