کیف پول

آشنایی و نحوه کار با کیف پول سخت افزاری لجر بلو (Ledger Blue)

امروز یکی از روش‌های پر طرفدار سرمایه‌گذاری، خرید و فروش در بازارهای ارز دیجیتال است. یکی از شروط فعالیت در این حوزه، انتخاب یک کیف پول مناسب است. همچنین مهمترین ویژگی این کیف پول امنیت آن و عدم هک شدن است. این کیف پول‌ها، نوعی قطعه‌ی سخت افزاری است که کیف پول لجر بلو (Ledger Blue) یکی از نمونه‌های پر طرفدار آن است. این کیف پول در مقایسه با سایر والت‌های تولیدی کمپانی لجر نظیر نانو ایکس و نانو اس از صفحه نمایش به مراتب بزرگتری برخوردار است. تقریبا در ابعاد یک گوشی همراه طراحی و تولید شده است. تامین انرژی مورد نیاز این والت توسط یک باتری داخلی انجام می‌شود و حدود چهار ساعت امکان استفاده‌ی مداوم از والت را برای شما فراهم می‌آورد.

در این مقاله با این کیف پول ایمن و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا می شویم.

ویژگی متمایز ولت لجر بلو (Ledger Blue)

مزیت کیف پول سخت افزاری در مقایسه با نمونه‌ی نرم افزاری آن، ذخیره شدن کلیدهای خصوصی بر روی خود کیف پول و نه روی کامپیوتر است. این کار سبب می‌شود حتی در صورت هک شدن کامپیوتر، کلیدهای خصوصی به سرقت نروند. همین موضوع امنیت کار شما را دو چندان می‌کند. اهمیت به سرقت نرفتن کلیدهای خصوصی برای این است که جابجایی وجوه بوسیله‌ی این کلیدها انجام می‌شود؛ حال با ذخیره‌سازی  بر روی خود این قطعه، امنیت کار شما افزایش می‌یابد.

درباره‌ی امنیت خود این سخت افزار نیز باید یادآور شد که کیف پول لجر از نوعی از تراشه‌ها که با نام Secure Element شناخته می‌شود، بهره‌مند است که در حوزه‌ی فناوری از امن‌ترین تراشه‌ها  محسوب می‌شود.

مسئله‌ی دیگری که اهمیت این والت را افزایش می‌دهد، ذخیره رمز ارزها بدون نیاز به اینترنت و به تعبیر دیگر در حالت آفلاین است. علاوه بر این، پشتیبانی این قطعه سخت افزاری از بسیاری از رمز ارزها، آن را خیلی سریع به کیف پولی محبوب بین سرمایه گذاران این بازار بزرگ تبدیل کرد.

نکته‌ای که باید توجه کرد این است که کیف پول لجر صرفا بوسیله‌ی نرم افزاری که به لجر لایو مشهور است، کنترل می‌شود و از نسخه‌ کیف پول دسکتاپ، برخوردار نیست.

برای استفاده از کیف پول لجر بایستی یک طرف کابل USB همراه آن را به خود کیف پول و طرف دیگر آن را به کامپیوتر خود متصل کنید. به یاد داشته باشید برنامه لجر لایو را برای مدیریت برنامه‌ها، کیف پول‌ها و معاملات خود، بر روی کامپیوتر و سیستم خود نصب کنید.

لجر لایو، نرم افزاری محبوب برای کاربران کیف پول لجر

همان طور که پیشتر بیان شد کیف پول لجر یک قطعه‌ی سخت افزاری است که امکان فعالیت در بازار ارز دیجیتال را با امنیتی بالا برای شما فراهم می‌آورد. در این بین، مکمل عملکرد این سخت افزار، نرم افزاری است به نام لجر لایو که این اپلیکیشن امکان مدیریت این قطعه‌ی سخت افزاری را فراهم می‌کند. مدیریت چندین حساب و همچنین به‌روز رسانی قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای از جمله امکانات این نرم افزار محسوب می‌شود‍.

برای استفاده از این نرم افزار بایستی ابتدا آن را از سایت اصلی ledger.com دانلود کنید. پس از اتمام دانلود، نرم افزار در دستگاه شما شروع به کار می‌کند. منتهی به یاد داشته باشید که با دانلود این نرم افزار و کلیک بر روی نماد آن، سه مسیر پیش روی شما قرار می‌گیرد که شامل: راه اندازی دستگاه جدید، بازیابی دستگاه و رد شدن است.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از این نرم افزار استفاده کنید بر روی گزینه اول یعنی راه‌اندازی دستگاه جدید، کلیک کنید و تنظیمات  مربوط به آن را انجام دهید. اگر قبلا از این نرم افزار استفاده کرده‌اید، یکی از دو گزینه دیگر را بایستی انتخاب کنید که با انتخاب گزینه‌ی دوم باید چند عبارت بازیابی را به نرم افزار بدهید تا مجدد برای شما فعال شود.

در صورتی که تنظیمات و پیکربندی‌های مربوط به نرم افزار را قبلا انجام داده‌اید با کلیک بر روی گزینه‌ی رد شدن، می‌توانید از نرم افزار استفاده کنید. از جمله مزایا و امکاناتی که این نرم افزار برای شما فراهم می‌آورد، عبارت است از امکان مبادله‌ی ارزهای رمزنگاری شده، اشتراک گذاری رمز ارزها، خرید کریپتو.                                     

 

طراحی لجر بلو

این سخت افزار دارای صفحه نمایش لمسی با ابعاد ۳.۵ اینچی است. زمانی که این قطعه را خریداری کنید، می‌بینید که چندین قطعه همراه شامل: کابل USB، چند برگه‌ی بازیابی، برگه راهنما، یک حلقه، یک آویز و تعدادی دستورالعمل‌ است. آنچه این مدل از کیف پول سخت افزاری را محبوب کرده است توانایی ذخیره طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال است. و همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که کلیدهای خصوصی ذخیره کنید. این قطعه به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت این را دارد چندین برنامه همراه را در سیستم عامل خود به صورت مجزا و جداگانه اجرا کند. لجر بلو به هر رایانه شخصی و یا تلفن هوشمند قابلیت سازگاری دارد.

پکیج کیف پول لجر بلو

نحوه‌ی عملکرد لجر بلو

عملکرد این سخت افزار همچون سایر کیف پول‌ها بدین ترتیب است که هیچ یک از توکن‌های رمزنگاری شده و یا حتی کوین‌های شما را در خود ذخیره نمی‌کند بلکه با ذخیره کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای دسترسی به ارزهای دیجیتال، دارایی شما را در بلاک چین بررسی و ردیابی می‌کند.

سوالی که ممکن است هر کاربر کیف پول‌های سخت افزاری با آن روبرو شود، نحوه‌ی پرداخت بوسیله‌ی این قطعه است؛ به عبارت دیگر سوال پیش روی ما چنین است:

چگونه می‌توان با لجر بلو خود پرداخت انجام داد؟

اگر می‌خواهید پرداخت‌های خود را از طریق لجر بلو ارسال کنید، بایستی از برنامه‌ی مربوط به ارزی که می‌خواهید انتقال دهید، استفاده کنید. برای روشن‌تر شدن مطلب به این مثال و آموزش کیف پول سخت افزاری لجر بلو توجه کنید:

بطور مثال، اگر می‌خواهید بیت کوین را ارسال کنید، کافیست مراحل زیر را برای انجام آن، طی کنید:

  • لجر بلو را از طریق کابل USB به رایانه خود متصل کنید.
  • کد پین خود را وارد نمایید.
  • اپلیکیشن مربوط به بیت کوین را بر روی Blue خود باز نمایید.
  • برنامه‌ی بیت کوین کروم را بر روی دستگاه خود راه اندازی نمایید.
  • روی گزینه ارسال کلیک نمایید.
  • اطلاعات مربوط به تراکنش خود همچون مبلغ، آدرس گیرنده و کارمزدها را در پاپ آپی که ظاهر می‌شود، وارد نمایید.
  • روی گزینه ارسال کلیک نمایید.
  • پیش از تایید، جزئیات تراکنش خود را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید همه چیز درست است.
  • بر روی گزینه تایید کلیک نمایید تا تراکنش مجاز شود و تا زمانی که برنامه chrome، عبارت تایید شده را نشان می‌دهد، صبر کنید.

امنیت لجر بلو

گرچه شرکت لجر تاکنون انواع متعددی از کیف پول‌های سخت افزاری را روانه بازار کرده اما لجر بلو یکی از امن‌ترین انواع کیف پول در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود. این سخت افزار شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی است که در راستای ایجاد فضایی امن برای ذخیره سازی کوین‌ها و توکن‌های رمزنگاری شده شما طراحی شده است. اما برجسته‌ترین ویژگی‌های آن عبارت است از:

۱.   ذخیره سازی آفلاین

کیف پول‌های سخت افزاری همچون لجر بلو این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که داده‌های خصوصی خود را بدون نیاز به اینترنت و به صورت آفلاین ذخیره سازی کنید. این امر وجوه شما را در برابر خطر هک، حفظ می‌کند.

۲.   فعال سازی پین کد

این امر طی سبب می‌شود داده‌های دستگاه شما با یک پین کد ۴ الی ۸ رقمی قفل شود و این مسئله هم باعث افزایش امنیت این کیف پول می‌شود.                    

اجزای ولت لجر بلو

۳.   پشتیبان گیری و بازیابی

شما می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای در دستگاه خود، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه نمایید.

۴.   یکپارچگی تراکنش‌ها

والت لجر بلو جهت اطمینان از یکپارچگی تراکنش‌ها و محافظت در برابر خطراتی نظیر بد افزارها، حملات انسانی و یا ویروس‌ها از What You See Is What You Sign و یا به‌عبارتی WYSIWYS استفاده می‌کند.

۵.   صفحه لمسی

این ویژگی نه تنها بسیار مورد پسند کاربران واقع شده، که از این صفحه نمایش رنگی برای بررسی مجدد و همچنین اعتبار سنجی دستی تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

معماری خاص لجر بلو

طراحی خاص این سخت افزار این اجازه را به شما می‌دهد تا برنامه‌های همراه اختصاصی را به صورت جداگانه و مجزا در بالای سیستم خود اجرا کنید. این مزیت سبب می‌شود که بتوانید ارز را به کیف پول خود و یا حتی برنامه‌های جدید را به دستگاه خود اضافه نمایید، بدون اینکه امکان به خطر افتادن هسته اصلی وجود داشته باشد.

لجر بلو را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

لجر بلو در وب سایت اصلی این شرکت یعنی لجر، موجود است. هم چنین می‌توانید دستگاه‌های لجر را از طریق سایت آمازون و از اعضای شبکه فروش رسمی این سایت نیز خریداری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا