کیف پول

مقایسه کیف پول های ترزور و لجر دو کیف پول سخت افزاری محبوب

امروزه بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است و مطمئنا تا الان آوازه آن­ها را شنیده­‌اید. یکی از مهم‌­ترین نکاتی که در زمینه ارزهای دیجیتال باید به آن توجه شود، کیف پول ارز­های دیجیتال یا والت کریپتوکارنسی است که ارزهای شما در آن نگهداری می‌­شود. برای انتخاب کیف پول، گزینه­‌های بسیاری مقابل شما قرار می‌­گیرد که باید مطمئن‌­ترین آن‌­ها را انتخاب کنید.

در بین والت‌­های مختلفی که وجود دارند، دو نوع کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس و کیف‌ پول‌های ترزور، جزء کیف پول‌­های معروف شناخته می‌­شوند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. هر کدام از این والت­‌ها امکانات خاص خود را دارند و شما می‌توانید با آگاهی از مقایسه کیف پول ترزور و لجر، مناسب‌­ترین انتخاب را در بین آن­‌ها داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال یا والت کریپتوکارنسی، یک اپلیکیشن یا دستگاه است که ارزهای دیجیتال را ذخیره و نگهداری می‌کند. دلیلی­ که این سیستم را کیف پول می‌­نامند؛ شباهت عملکرد نگهداری ارز دیجیتال آن به نگهداری پول نقد و کارت اعتباری توسط کیف پول فیزیکی است. کیف پول ارز دیجیتال دو نوع کلید عمومی و خصوصی دارد که افراد برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خود به آن نیاز دارند.

کلید عمومی همان آدرس کیف پول است و کلید خصوصی راه دست­یابی به تراکنش‌­های ارز دیجیتال را فراهم می‌­کند. به طور ساده می‌توان کلید عمومی را به شماره کارت اعتباری و کلید خصوصی را به رمز کارت اعتباری تشبیه کرد. همه­­‌ی اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال، اعم از کلید­های عمومی و خصوصی و تراکنش‌­ها، در سیستمی به نام بلاکچین ذخیره می‌­شوند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال به صورت اختصاصی به برندهای مختلفی مانند کیف پول ترزور و لجر تقسیم می‌شود و بسیاری از افراد با مقایسه این نوع کیف پول­‌ها و امکانات آن‌­ها، کیف پول مورد نظر خود را انتخاب می‌­کنند؛ مانند مقایسه کیف پول ترزور و لجر که از بهترین­‌های کیف پول ارزهای دیجیتال شناخته می‌­شوند. به طور کلی کیف پول­‌ها، تقسیم‌­بندی کلی‌­تری به نام کیف­ پول­‌های سخت‌­افزاری و کیف پول­‌های نرم­‌افزاری دارند که در ادامه به معرفی آن­ها پرداخته شده است. 

کیف پول های سخت افزاری

کیف پول‌­های سخت‌­افزاری، به صورت یک دستگاه فیزیکی هستند و به علت ایمنی بالا و مزایایی که دارند، از محبوب‌ترین نوع کیف پول‌­ها به شمار می‌­آیند. کار کردن با این نوع کیف پول نسبت به نمونه نرم‌­افزاری آن پیچیده­‌تر است، اما امنیت بالاتری دارد.

این کیف پول به دو روش رابط مبتنی بر وب یا اپلیکیشن مخصوصی که شرکت سازنده آن را ساخته باشد، با رایانه تعامل دارد. دو مدل معروف کیف پول‌­های سخت افزاری، لجر و ترزور هستند. هر دو این کیف پول‌­ها از مزایای بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید با مقایسه کیف پول ترزور و لجر، مناسب‌­ترین نوع آن را خریداری نمایید.

معرفی ولت های سخت افزاری

مهم‌­ترین مزیت این کیف پول، این است که می‌توانید کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین در آن ذخیره یا حذف کنید. از آنجایی که این دستگاه آفلاین است، برای استفاده از آن می‌توانید به رایانه یا تلفن همراه وصل شوید.

کیف پول های نرم افزاری

کیف پول نرم‌­افزاری یک اپلیکیشن بر روی موبایل یا سیستم کامپیوتری است که کلیدهای خصوصی را به صورت آنلاین ذخیره می‌­سازد. با استفاده از این کیف پول می‌توانید به ارزهای خود دسترسی داشته، تراکنش انجام داده و موجودی خود را چک نمایید.

از آن­جایی که این کیف پول همواره به صورت آنلاین فعالیت می­‌کند، امنیت پایینی دارد. هم­چنین برخلاف کیف پول‌­های سخت‌­افزاری که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌­کنند، این کیف پول­‌ها برای هر ارز دیجیتال به صورت خاص مورد استفاده قرار می‌­گیرند.

مقایسه کیف پول ترزور و لجر

کیف پول­‌های لجر و ترزور دو نوع معروف کیف پول‌­های سخت‌­افزاری هستند که به دلیل امنیت بالایی که دارند و از محبوبیت بسیاری نیز برخوردار هستند. مقایسه کیف پول ترزور و لجر این امکان را به شما می‌­دهد که با هر دو کیف پول کاملا آشنا شوید و درک بهتری از امکانات آن­ها داشته باشید.

کیف پول ترزور

ترزور (Trezor) اولین کیف پولی بود که به صورت سخت افزاری در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. این کیف پول به دلیل امنیت بالا در حفاظت از کلید­های خصوصی، چند ارزی بودن و هم­چنین امکان ذخیره­‌سازی و حذف کلمه­‌های خصوصی به صورت آفلاین، با استقبال گسترده مردم مواجه شد و به سرعت در لیست کیف پول‌­های محبوب قرار گرفت. ترزور به دو نوع ONE و T تقسیم می‌­شود.

کیف پول لجر

کیف پول لجر (Ledger) یکی از انواع کیف پول­‌های سخت‌­افزاری است. در مقایسه کیف پول ترزور و لجر، این کیف پول نیز مانند ترزور به دلیل امنیت بالا، ذخیره و حذف کلید­های خصوصی به صورت آفلاین و چند ارزی بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است. شرکت لجر این کیف پول را در قالب لجر نانو ایکس، نانو اس و لجر بلو Ledger Blue ارائه می‌دهد.

آشنایی با کیف پول سخت افزاری لجر در مقایسه کیف پول ترزور و لجر

ترزور یا لجر، دو نام آشنا در دنیای کیف پول های ارز دیجیتال

ترزور و لجر دو نام آشنا در زمینه کیف پول سخت‌­ افزاری هستند. هر دو کیف پول، امنیت و مزایای بسیاری دارند و این مورد خریداران را در انتخاب آن­ها سردرگم می‌­کند. با مقایسه کیف پول ترزور و لجر و بررسی دقیق ویژگی‌­ها و امکانات هر کدام از آن‌­ها، انتخاب برای خریداران آسان شده و می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از این دو کیف پول را خریداری کنند. کیف پول ترزور و لجر را در موارد زیر می‌توان با یکدیگر مقایسه کرد:

  • نوع کیف پول: هر دو نوع کیف پول لجر و ترزور از نوع سخت افزاری هستند.
  • ارزهای دیجیتال: لجر و ترزور هر دو جزء کیف پول‌هایی هستند که از چندین ارز پشتیبانی می‌کنند اما در تعداد ارز پشتیبانی کننده با یکدیگر تفاوت دارند. لجر از حدود ۱۸۰۰ ارز و ترزو از حدود ۱۶۰۰ ارز پشتیبانی می­کند.
  • قیمت: فاکتور مهمی که در مقایسه کیف پول ترزور و لجر باید به آن بپردازیم، قیمت این کیف پول­‌ها است. قیمت ترزور بین ۷۲ تا ۲۵۵ دلار و لجر بین ۵۹ تا ۱۴۹ دلار برآورد می‌­شود.
  • صرافی: هر دو کیف پول صرافی داخلی دارند.
  • اپلیکیشن موبایل: در مقایسه کیف پول ترزور و لجر مشاهده می‌­شود که ترزور هیچ­گونه اپلیکیشن موبایلی ندارد؛ ولی لجر برای دو نسخه IOS و Android اپلیکیشن دارد.
  • سهولت استفاده: ترزور و لجر تقریبا راه‌اندازی و استفاده آسانی دارند و افراد را در نحوه استفاده دچار چالش نمی‌­کنند. در میان مدل‌­های ترزور و لجر، ترزور T به دلیل داشتن صفحه نمایش لمسی رنگی استفاده آسان­تری دارد.
  • امنیت: هر دو کیف پول لجر و ترزور به دلیل ذخیره­‌سازی آفلاین کلیدهای خصوصی از امنیت بالایی برخوردار هستند اما تفاوت‌هایی نیز در این زمینه دارند. اولین تفاوت را می‌توان در تراشه آن­ها دانست. ترزور دارای یک پایه تراشه و لجر دارای دو پایه تراشه است که تراشه دوم در نوع لجر امنیت بیشتری را به همراه دارد.

 

مقایسه کیف پول ترزور و لجر؛ معرفی کیف پول سخت افزاری ترزور

نحوه وارد کردن رمز عبور: تفاوت دیگر این دو کیف پول در نحوه وارد کردن رمز عبور است. ترزور از طریق صفحه کلید، رمز خود را وارد می‌­کند، اما برای لجر رمز باید بر روی سخت‌­افزار وارد شود. تفاوت سوم آن­ها این است که لجر برخلاف ترزور از فریمور با منابع بسته استفاده کرده و این از دسترسی شخص سومی برای بررسی و سنجش آسیب‌­پذیری­‌ها می‌­کاهد.

ترزور یا لجر، کدام انتخاب مناسب‌تری است؟

کیف پول ارز دیجیتال بخش مهمی در این حوزه به شمار می‌­آید که به نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال می‌­پردازد. این کیف پول انواع مختلفی دارد که انتخاب نوع مناسب آن در ذخیره سرمایه شما بسیار تاثیرگذار است.

به طور کل کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان به دو دسته کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری تقسیم بندی کرد که نوع سخت افزاری آن به دلیل امنیت بالایی که دارد، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

در میان کیف پول‌­های سخت افزاری دو کیف پول لجر و ترزور بسیار معروف هستند. از آن­جایی که این دو کیف پول امنیت و مزایای بالایی دارند، انتخاب یکی از آن‌­ها برای خریداران امری دشوار محسوب می‌­شود. پس با مقایسه کیف پول ترزور و لجر می‌توان خرید را برای آن­ها آسان کرد. در این مقایسه موارد زیادی همچون امنیت، قیمت، سهولت استفاده و موارد دیگر عنوان می‌­شود که خریداران با توجه به شرایط و نیاز خود می‌توانند مناسب‌­ترین گزینه را انتخاب کنند. شما تجربه استفاده از این ولت‌ها را دارید؟ به‌نظرتان بهترین گزینه کدام است؟

سوالات متداول

از ویژگی‌های موثر در مقایسه کیف پول ترزور و لجر چه مواردی را می‌توان نام برد؟

عواملی مختلفی در مقایسه این دو کیف پول تاثیر دارند. از این عوامل می‌توان به قیمت، تعداد ارزهای قابل پشتیبانی، امنیت، اپلیکیشن‌ها و صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال اشاره کرد.

کدام کیف پول از مدل‌های ترزور و لجر انتخاب بهتری هستند؟

هر کدام از این کیف پول‌ها ویژگی‌های مختص به خود را دارند و به صورت دقیق نمی‌توان گفت کدام کیف پول بهتر است. اما شما می‌توانید با مقایسه این کیف پول ترزور و لجر، بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

امنیت کدام کیف پول بیشتر است؟ ترزور یا لجر؟

هر دو کیف پول سخت افزاری ترزور و لجر از امنیت بالایی برخوردار هستند. اما کیف پول لجر به دلیل سخت افزار و تکنولوژی به کار رفته در خود امنیت بیشتری دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
investopedia
کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا