اخبار آلت کوین ها

لایت کوین از محدوده فعلی خود خارج می‌شود؟

قیمت لایت کوین در ماه ژانویه رشد قابل ملاحظه‌ای داشت

پس از گذر از کف قیمت در ماه دسامبر، لایت کوین (LTC) بازگشت قدرتمندانه‌ای داشته است. در ماه ژانویه، این ارز دیجیتال رشدی تقریبا ۵۰ درصدی را تجربه کرد. با این وجود، پولبک قیمت سبب کاهش ارزش LTC شد و این ارز هم اکنون در محدوده مشخصی در نمودار روزانه به سر می‌برد.

به گزارش والکس و به نقل از NewsBTC، قیمت لایت کوین طی روز گذشته ۰.۳ درصد کاهش داشته است که موید حرکت عرضی قیمت است. چشم‌انداز تکنیکی لایت کوین همچنان مومنتومی صعودی دارد چرا که تقاضا برای این کوین همچنان بالاست.

قیمت لایت کوین کاهش پیدا کرد و از محدوده اشباع خرید خارج شد اما همچنان خریداران دست بالا را در بازار دارند. با این حال کاهش میزان انباشت می‌تواند سبب شود تا خرس‌‌ها کنترل رفتار قیمت را در دست گیرند. اگر این روند محقق شود و در طول هفته ادامه یابد، می‌تواند منجر به شکست حمایت نزدیک شود. قیمت فعلی لایت کوین هم‌اکنون ۷۸ درصد زیر بیشینه قیمت تاریخی ثبت شده آن در سال ۲۰۲۱ است.

نمودار قیمت LTC در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت LTC در تایم فریم روزانه

قیمت LTC در زمان نگارش این مطلب در حدود ۸۸ دلار است. این ارز دیجیتال طی چند هفته گذشته چندین بار به چندین سطح مقاومت حمله کرد اما نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند. لایت کوین پیش از کاهش متعاقب قیمت، با دو سطح مقاومت سفت و سخت مواجه شد.

این دو سطح مقاومت کلیدی در ۹۰ و ۹۲ دلار واقع شده‌اند. اگر تقاضا برای این آلت کوین ثابت بماند، می‌توانیم شاهد تلاش دوباره این ارز برای حمله به ۹۰ دلار باشیم.

در سوی دیگر، نزدیک‌ترین حمایت لایت کون در محدوده ۸۶ دلار است. در صورت تداوم اصلاح قیمت، مانع بعدی در ۸۲ دلار واقع شده است.

نمودار قیمت لایت کوین به همراه میانگین متحرک‌های ۲۰، ۵۰ و ۲۰ روزه
نمودار قیمت لایت کوین به همراه میانگین متحرک‌های ۲۰، ۵۰ و ۲۰ روزه

تحلیل لایت کوین نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای LTC طی چند هفته اخیر کمی فرسوده شده و کاهش یافته است. شاخص قدرت نسبی با کاهش به زیر سطح ۶۰، این روند را نشان می‌دهد.

با این وجود، محدوده ۶۰ همچنان موید این است که تعداد خریداران بر فروشندگان می‌چربد. گذر قیمت از میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه نیز این نکته را تایید می‌کند؛ خریداران در حال تعیین مومنتوم بازار هستند.

قیمت این ارز همچنان بالاتر از میانگین متحرک‌های ۵۰ و ۲۰۰ روزه قرار دارد که نشان از روند بولیش اخیر آن دارد.

اندیکاتور MACD لایت کوین
اندیکاتور MACD لایت کوین

با توجه به کاهش فشار خرید، شاخص MACD که نشان‌گر مومنتوم بازار است، تقاطعی نزولی تشکیل داد که معمولا با سیگنال‌های فروش همراه است.

این مساله می‌تواند سبب شود تا قیمت این ارز طی روزهای آینده نزولی شود. اندیکاتور SAR پارابولیک که معیاری برای ارزیابی روند و میزان تییر مومنتوم قیمت است، همچنان مثبت باقی ماند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
NewsBTC
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا