آموزش ابزارهامفاهیم تحلیلی

معرفی سایت Messari؛ آموزش کار با وب سایت کریپتویی مساری

معرفی سایت Messari

برای آن‌که بتوانید از آخرین روند ارزهای دیجیتال مطلع باشید، وب‌سایت‌های مفید زیادی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. شما می‌توانید با تکیه بر بهترین سایت تحلیل آنچین همانند سایت Messari که اخبار، به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات مهم بازار را پوشش می‌دهند، خود را به روز نگه دارید.

شما می‌توانید از سایت Messari به عنوان منبعی برای اطلاع از هر محتوای عمومی که برای کاربران منتشر می‌کنند (به عنوان مثال، گزارش، پست وبلاگ، یک توییت) بدون کپی کردن مستقیم آن استفاده کنید. این اطلاعات شامل گزارش‌های تحقیقاتی، پست‌های وبلاگ، مقالات خبری یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی است؛ اما سرویس‌های این سایت به اینجا ختم نمی‌شود.

این سایت ابزارهایی برای تحلیل داده‌های رمزارزها دارد که می‌تواند در جهت تصمیمات آگاهانه‌تر کمک‌کننده باشد. در این مقاله به معرفی سایت Messari، بررسی سرویس‌ها و نحوه عضویت در این سایت تحلیل آنچین می‌پردازیم.

معرفی سایت Messari

Messari یک شرکت تحقیقاتی در زمینه تجزیه و تحلیل داده است که مأموریت دارد اطلاعات را برای متخصصان رمزارز سازماندهی کند و به آن معنا بخشد. با استفاده از سایت Messari، تحلیلگران و شرکت‌ها می‌توانند از یکپارچگی داده‌های اساسی قابل اعتماد این سایت در جهت تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به رمزارز استفاده کنند.

سایت Messari به متخصصان این قدرت را می‌دهد که آگاهانه تصمیم بگیرند و اقدامات به موقع انجام دهند. این سایت به‌طور منحصربه‌فردی جمع‌آوری خودکار داده‌ها (مانند معیارهای دارایی کمی و نمودارها) را با تحقیقات کیفی تحلیلگران جهانی ترکیب می‌کند.

کاربران سایت Messari در زمره برخی از برجسته‌ترین تحلیلگران، سرمایه‌گذاران و افراد در صنعت کریپتو گرفته تا پلتفرم‌های برتر مانند Coinbase، BitGo، Anchorage، 0x، Chainanalysis، Ledger، Compound، MakerDAO و بسیاری دیگر هستند.

ویژگی‌های سایت Messari

نمای کلی داشبورد سایت Messari

وب سایت کریپتویی مساری، شفافیت را برای اقتصاد رمزارزی به ارمغان می‌آورد. مساری می‌خواهد به سرمایه‌گذاران، رگولاتورها و مردم کمک کند تا این طبقه دارایی جدید یعنی کریپتو را درک کنند و در حال ساخت ابزارهای داده‌ای هستند که کاربران خود را به سمت تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری آگاهانه هدایت ‌کند. در همین راستا این سایت ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

نظارت بر تمام دارایی‌ها

سایت Messari بر منابع کلیدی و کانال‌های ارتباطی همه پروژه‌های برتر نظارت می‌کند تا اطلاعات را به شکل ساده‌تری ارائه کند. این سایت شامل پروتکل‌های پایه اصلی، دارایی‌های DeFi، شبکه‌های از پیش‌راه اندازی شده و موارد دیگر است.

زک سگال (Zach Segal)، مدیر بخش پذیرش کوین‌ها در کوین بیس می‌گوید:

Messari Enterprise به ابزاری جدایی ناپذیر برای تیم‌ها از انطباق بلاکچین تا امنیت آن تبدیل شده است. عمق و گستردگی به‌روزرسانی‌های مساری تضمین می‌کند که عضو این سایت، هرگز یک تغییر مهم را در طیف گسترده‌ از شبکه‌های رمزارزی از دست نمی‌دهد.

رابط حرفه‌ای و سیستم هشدار

سایت Messari امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن رویدادها با استفاده از یک سیستم طبقه‌بندی و اولویت‌بندی دقیق را فراهم می‌سازد. این سایت همه رویدادهای تحت پوشش را در سه نمای مختلف تجسم می‌کند: جدول زمانی، فید خبری و پایگاه داده قابل دانلود.

می‌توان هشدارها و اعلانات را در این سایت سفارشی کرد تا هر زمان که رویداد مهمی رخ دهد، مستقیماً از طریق ایمیل برای شما ارسال ‌شود.

بلیک ریچاردسون، سرمایه گذار Blocktower Capital می‌گوید:

دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد و به موقع برای فرایند تجارت و سرمایه گذاری ما حیاتی است. محصول Enterprise Messari اکنون بخشی ضروری از گردش کار تحقیقاتی ما است. تلاش‌های مستمر مساری آنها را به عنوان شرکت تحقیقاتی پیشرو در بازار و نیروی مثبت برای شفافیت در صنعت تثبیت کرده است.

ردیابی همه رویدادهای مهم، تغییرات و تصمیمات مربوط به پروتکل

سایت Messari با جدا کردن سیگنال از نویز به شما این امکان را می‌دهد که با منابع کمتر دارایی‌های بیشتری را مدیریت کنید. در این سایت به‌روزرسانی به صورت فوری صورت می‌گیرد و تجزیه و تحلیل دقیقی از رویدادها، تغییرات یا تصمیمات مهمی که در حوزه پروتکل‌ها صورت گرفته است را می‌توانید مشاهده کنید. این ویژگی شامل به‌روزرسانی‌های شبکه، فهرست نشانه‌ها، حملات و آسیب‌پذیری‌ها، پیشنهادات حاکمیتی، ارتقاهای فنی و موارد دیگر است.

هانا کورتیس، مدیر محصول اصلی Chainalysis می‌گوید:

اطلاعات فشرده، دقیق و به‌روز ارائه‌شده توسط Messari Enterprise بی‌شک بار عملیاتی ما را از نظر نظارت بر تغییرات در پروتکل‌ها و دارایی‌های زنجیره بلوکی به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این یک ابزار فوق العاده برای هر شرکت بلاکچینی که با چندین پروتکل سر و کار دارد، است.

تاریخچه سایت Messari

تحقیقات دیفای در مساری

سایت Messari توسط رایان سلکیس در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. این شرکت به دنبال جایگزین کردن Crunchbase در صنعت کریپتو و تبدیل شدن به پایگاه داده EDGAR است. EDGAR کمیسیون امنیت و تبادل آمریکا است که حاوی بیانیه‌ها و گزارش‌های ثبت شرکت است تا در دسترس عموم قرار گیرد.

در اواخر سال ۲۰۱۸، سایت Messari  یک رجیستری افشای پروژه‌های توکن را راه‌اندازی کرد تا به‌طور عمومی اطلاعاتی در خصوص عرضه توکن، طراحی توکن، مدیریت خزانه‌داری، اعضای تیم، کانال‌های ارتباطی رسمی ارائه کند. در سال ۲۰۱۹، رجیستری بیش از ۳۵ پروژه از جمله Blockstack، Maker، polymath، zcash و zilliqa داشت که در سایت مساری فعالیت می‌کردند.

امروزه مجموعه ابزارهای Messari شامل Messari Pro and Enterprise، Messari Governor و Messari Hub است.

چگونه Messari از داده‌های رمزارز برای ورود افراد به اقتصاد کریپتو استفاده می‌کند

دارایی در سایت Messari

سایت Messari کاتالوگ عظیمی از معیارهای دارایی‌های رمزارزی مانند قیمت، حجم و نرخ‌های ثبت شده تاریخی را در اختیار دارد و اطلاعات دقیق درباره هر ارز را جمع‌آوری و محاسبه می‌کند. مدیریت این معیارها با استفاده از منابع محاسباتی ارائه می‌شوند.

داده‌های قیمتی سایت Messari در حال حاضر براساس چندین هزار معامله در ثانیه (که از شرکایی مانند Kaiko و Gemini دریافت می‌کند) و همچنین ادغام‌های زنجیره‌ای Messari  با The Graph محاسبه می‌شود.

هسته بخش اصلی سایت Messari، پایپ لاین (pipelines) داده است. برای اینکه بتوان به صورت زنده تغییرات را در دنیای رمزارز مشاهده کرد، می‌توان از مهم‌ترین معیار آن یعنی قیمت میانگین وزنی حجمی (VWAP) بهره برد؛ گرچه سایت Messari صدها معیار دیگر را به صورت ساعتی یا روزانه محاسبه می‌کند.

مشاهده داده‌های همگام‌سازی شده از طریق اتصالات WebSocket به بک‌اند صورت می‌گیرد تا آخرین داده‌های قیمت را در حافظه نگه داشته و از برقراری ارتباط مکرر با پایگاه داده اجتناب کند.

سایت Messari از داده‌های قیمت برای تقویت نماهای کمی استفاده می‌کند و همچنین داده‌های خود را مستقیماً در API کاربران نشان می‌دهد. بسیاری از مواردی که به صورت زنده در سایت خود نمایش می‌دهد به طور منظم توسط یک سرور GraphQL backend-for-frontend بازیابی و ذخیره می‌شود.

اولویت Messari ارائه دقیق داد‌ه‌ها است. چرا که این داده‌ها در معرض دید عموم قرار دارند و به کاربران در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. درست مانند سایر تکنولوژی‌ها، Messari نیز هم از نظر کسب‌وکار و هم از نظر میزان داده‌ای که استفاده می‌کند، به سرعت در حال گسترش است.

انتخاب و استفاده از TimescaleDB همگام با گسترش سایت Messari

TimescaleDB

سایت Messari در حال انتقال کامل از InfluxDB به TimescaleDB است. وب سایت کریپتویی مساری از InfluxDB استفاده می‌کرد تا اینکه با حجم عظیمی از انباشت مداوم داده مواجه شد که باید براساس آنها می‌توانست درخواست‌های بی‌شماری که کاربران ارسال می‌کنند را پشتیبانی می‌کرد.

تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا InfluxDB همگام با گسترش دنیای رمزارز توسعه یابد و بتواند نیازهای وب سایت کریپتویی مساری را برطرف کند اما در نهایت، مشخص شد که InfluxDB قرار نیست همگام با سایت Messari توسعه یابد. بنابراین، Kevin Pyc که تا اوایل سال ۲۰۲۱ پشتیبان سایت بود، به TimescaleDB به عنوان یک جایگزین احتمالی علاقه‌مند شد.

از این‌رو، گروه فناوری سایت Messari گرد هم آمدند و توافق کردند که TimescaleDB را امتحان کنند. آنها از عملکرد TimescaleDB آگاه بودند، اما باید آن را به طور دقیق امتحان می‌کردند.

مهمترین جنبه‌های سیستم Messari عملکرد INSERT و SELECT است.

  • عملکرد INSERT یا درج معاملات بی‌درنگ به ندرت به زیر ۲۰۰۰ ردیف در ثانیه در طی روز می‌رسد. در زمان‌های اوج از ۴۵۰۰ نیز می‌تواند بیشتر شود. البته، انتظار می‌رود که با ادامه رشد صنعت و مشاهده معاملات بیشتر، این تعداد به طور مداوم افزایش یابد.
  • عملکرد SELECT بر زمان پاسخ API‌های سایت برای هر چیزی که در حافظه پنهان ذخیره نشده است، تأثیر می‌گذارد. سایت Messari به طور خلاصه بسیاری از پرس‌وجوهای مورد نیاز برای سایت را کش (cache) می‌کند.

وقتی عملکرد SELECT و INSERT با TimescaleDB امتحان شد، نتایج به طور کلی بهتر از InfluxDB بودند. در آزمایش، حتی با وجود اینکه Timescale Cloud در حال حاضر فقط در us-east-1 قرار دارد و بیشتر زیرساخت‌های سایت Messari در منطقه غرب آمریکا واقع است، اما به طور متوسط ​​حدود ۴۰ میلی ثانیه بهبود در هر دو عملکرد مشاهده شد. به علاوه، می‌توان به جای ۱۰۰ ردیف، ۵۰۰ ردیف داده را بدون افت قابل‌توجه در زمان اجرا نسبت به InfluxDB وارد کرد.این معیارهای عملکردی منجر به برتری TimescaleDB شد.

سایت Messari تمامی داده را با جزئیات در سطح دقیقه ذخیره کرده، بنابراین هر دسته بندی داده‌های بالاتر از یک دقیقه، توسط پرس‌و‌جوهای پیوسته که یک جدول جمع‌بندی را تغذیه می‌کنند، تامین می‌شود.

این پلتفرم اکنون فعال است و در حال حاضر برای استفاده عموم رایگان است.

سرویس‌های سایت Messari

سرویس‌های مساری

سایت Messari داده ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری‌ کرده و با در اختیار قرار دادن ابزارهای مفید برای تجزیه و تحلیل نمودارها، کمک می‌کند که در معاملات بهتر تصمیم بگیرید. این سایت، انواع فیلترها مانند سکتور، قیمت و بازار را در خود دارد که می‌توانید از آن برای سفارشی کردن تحقیقات خود در مورد کوین‌های مختلف استفاده کنید.

در ادامه مهم‌ترین سرویس‌های وب سایت کریپتویی مساری را معرفی کرده‌ایم.

Messari Hub

Messari Hub تکامل یافته رجیستری اصلی این شرکت است که به پروژه‌های توکن اجازه می‌دهد اطلاعات را به طور عمومی با خوانندگان به اشتراک بگذارند. امروزه، هاب به سازمان‌های رمزارز از جمله صندوق‌ها، ارائه‌دهندگان زیرساخت، پروتکل‌ها و پروژه‌ها اجازه می‌دهد تا تحقیقات مربوط به دارایی را انجام دهند.

Messari Governor

Messari Governor مشارکت در رای‌گیری را برای پروتکل‌ها و جوامع از جمله Uniswap، SushiSwap، Compound، OlympusDAO و بسیاری دیگر تسهیل می‌کند. از طریق این پلتفرم، کاربران به ردیاب‌ها، ردیاب‌های خزانه، تقویم رویدادهای حاکمیتی و بسیاری دیگر دسترسی دارند. هدف از راه‌اندازی سرویس Messari Governor، پیگیری سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) است.

Messari با راه‌اندازی “Messari Governor” اعلام کرد که پلتفرمی است برای مشارکت در مدیریت بسیاری از DAO‌های برتر ارزهای دیجیتال. DAO‌ها اسماً سرمایه گذاری آنلاین بدون رهبر یا مجموعه‌های سازمانی هستند که به شوخی به عنوان «چت گروهی با حساب بانکی» شناخته می‌شوند.

سایت Messari در زمان مناسبی راه اندازی شد؛ زمانی که علاقه موتورهای جستجو به “DAOs” به اوج خود رسیده بود و توسط اخبار پر سر و صدایی مانند خبر تلاش‌های بی‌ثمر DAO برای خرید یک نسخه کمیاب از قانون اساسی ایالات متحده، و خبر کیمبال ماسک (Kimbal Musk)، برادر کارآفرین همکار ایلان ماسک که یک موسسه خیریه DAO را راه انداخت، افزایش یافت.

همگام‌شدن با عملکرد داخلی DAO‌ها یک تجارت بسیار دشوار است. در واقع پیشنهادها در انجمن‌هایی جدا از پورتال رای‌گیری DAO، توسعه می‌یابند و بسیاری از مهم‌ترین گفتگوها نیز در توییتر یا Discord انجام می‌شود.

در مصاحبه‌ای با CoinDesk، مدیر استراتژی و رشد سایت Messari، بن اونیل (Ben O’Neill)، گفت که هدف، ایجاد بستری است که کاربران بتوانند به سرعت از اطلاعات کلیدی باخبر شوند.

اونیل گفت:

وب سایتی مانند CoinMarketCap به شما این امکان را می‌دهد تا سهام جدول را برای یک توکن ببینید. اما ما می‌خواستیم مکانی بسازیم که بتوانید به راحتی میزهای حکمرانی را ببینید.

سرویس Proposal زیر بخش Governor

proposal در بخش governor سایت Messari

اعضای تیم تحقیقاتی سایت Messari پروپوزال‌های جدید (proposals) را در حین ارسال به پلتفرم اضافه کرده‌اند. در این بخش پروپوزال‌ها براساس اهمیت و نوع پیشنهاد رتبه‌بندی می‌شوند و همچنین میزان استقبال یک جامعه از این پیشنهاد را ارزیابی می‌کنند. این پلتفرم همچنین حاوی لینک‌هایی به پورتال‌های رأی‌گیری و انجمن‌های حاکمیتی برای DAO‌های مربوطه است.

سرویس Asset screener

همان‌طور که گفته شد، سایت Messari نمایشگر دقیق ارزهای دیجیتال دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را براساس چندین معیار و پارامترهای بازار فیلتر کنند.

Messari’s Screener از رتبه‌بندی کوین‌ها با معیارهای زیر پشتیبانی می‌کند:

  • حجم معاملات On-chain
  • حجم واقعی و گزارش شده
  • مبلغ استک شده

علاوه‌بر این، سایت Messari مجموعه‌ای از نمایشگرهای از پیش ساخته شده و اجتماعی را ارائه می‌دهد که شامل به موارد زیر است:

  • کوین‌های سرمایه‌گذاری شده توسط صندوق‌های مختلف از جمله Polychain Capital، Three Arrows Capital، Coinbase Ventures
  • پلتفرم‌های قرارداد هوشمند
  • کوین‌های مرتبط با دی فای
  • پروژه‌های DeFi با برنامه‌های استخراج نقدینگی فعال
  • رتبه‌بندی دارایی‌ها بر اساس نزدیکی به قیمت ATH

سرویس News وب سایت کریپتویی مساری

کریپتو یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌ها از لحاظ پیشرفت و گسترش است که اخبار قابل استناد در آن به ندرت دیده می‌شود. در زیر لیستی از بهترین منابع اخبار، اطلاعات و خبرنامه‌های رمزارزی آمده است که توسط Messari لیست شده‌اند و در بخش‌های “News & Information”  و “Newsletters” نمایش داده شده و ارسال می‌شوند. تیم مساری هر روز از تمام این سایت‌ها بازدید می‌کند تا اخبار و بخش‌های تحلیلی را برای www.messari.io جمع‌آوری کند.

منابع اطلاعات نمایش داده شده در بخش News & Information

Messari.io، خلاصه‌ای از اخبار و تجزیه و تحلیل منابع زیر را نشان می‌دهد:

  1. کریپتوپانیک (CryptoPanic): توییتر رمزارزی و جمع‌آوری اخبار Reddit.این بخش برای اطلاعات در لحظه بسیار مفید است.
  2. CryptoFirst: لیستی از اخبار مهم ارزهای دیجیتال.
  3. Token Daily : اخبار و محصولات پرطرفدار در کریپتو و بلاکچین مربوط به رتبه‌بندی و بحث‌های داغ رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های معتبر را نشان می‌دهد.
  4. r/CryptoCurrency: ارائه محبوب‌ترین ساب ردیت کریپتو برای اخبار، بحث‌ها و میم‌های رمزارزی.
  5. Hacker News:  انجمن برای برنامه‌نویسان که محتوای رمزارزی باکیفیت دارند.
  6. توییتر: بهترین اطلاعات کریپتو منتشر شده توسط اینفلوئنسرهای کریپتو را نشان می‌دهد.
  7. The Block: یکی از بهترین منابع خبری خلاصه شده.
  8. بلومبرگ کریپتو:  بهترین منبع خبری اصلی برای مقالات رمزارز و بلاکچین
  9. Forbes Crypto & Blockchain: مقالات نوشته‌شده توسط کارکنان فوربس را به مشارکت‌کنندگان نشان می‌دهد.
  10. CoinDesk: اخبار بزرگترین سایت انتشارات رمزارزی و بلاک‌چین را پوشش می‌دهد.

منابع اطلاعات ارسال شده در بخش Newsletters

بخش نظرات مساری
  • ارسال تمامی نظرات: خبرنامه برداشت‌ها، گزارش‌های تحقیقاتی و خلاصه اخبار در مورد ارزهای دیجیتال
  • Week in Ethereum : خبرنامه هفتگی مقالات، به‌روزرسانی‌ها و رویدادهای مرتبط با اتریوم.
  • The Control: خبرنامه هفتگی بهترین مقالات تحلیل کریپتو هفته.
  • Token Economy:  خلاصه هفتگی رویدادهای جالب در کریپتو.
  • Global Coin Research: این خبرنامه ۲ تا ۳ بار در هفته منتشر شده که به رویدادهای ارز دیجیتال در آسیا می‌پردازد.
  • Block by Block: خبرنامه هفتگی اخبار، تحلیل‌ها و توییت‌های مربوط به رمزارز.
  • Bitcoin Optech: خبرنامه هفتگی به‌روزرسانی‌ها و رویدادهای جالب مرتبط با بیت کوین.
  • The Block: خبرنامه روزانه با برداشتی عمیق و خلاصه از اخبار .
  • Proof of Work: به‌روزرسانی‌های هفتگی از پروژه‌های ارزی مختلف.
  • Token Daily: خبرنامه روزانه جالب‌ترین مطالب از توکن دیلی و اخبار رمزارزی.
  • Diar Weekly: تجزیه‌وتحلیل هفتگی تحقیقات کریپتو مبتنی بر داده.

انواع اشتراک سایت Messari

از سایت Messari می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از ابزارهای تحقیقاتی بیشتری در حوزه کریپتو بهره ببرید، می‌توانید عضویت خود را  به Messari Pro  با پرداخت ۲۴.۹۹ دلار یا ۲۹.۰۰ دلار درماه، ارتقاء داده و از تمامی امکانات آن بدون محدودیت استفاده کنید. عضویت حرفه‌ای شامل بازدید روزانه و تحقیقات طولانی مدت، به‌علاوه ویژگی‌های غربالگری، نمودار و فهرست پیشرفته است.  Messari Pro همچنین به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها را دانلود کنید.

بسیاری از کاربران از سایت Messari به طور کاملا رایگان استفاده می‌کنند اما دو نوع اشتراک Messari Pro و Messari Enterprise وجود دارد که سرویس‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، نسخه Enterprise شامل خدمات اینتل (intel) است. اینتل، یک مکانیسم هشدار بی‌درنگ است که کاربران را در مورد رویدادهای مهم در فضای رمزارز (مانند فورک‌ها، هک‌ها، تغییرات پروتکل و غیره) مطلع می‌کند.

اشتراک Messari Pro

مشترکین Pro می‌توانند به گزارش‌های تحقیقاتی مربوط به DeFi، قراردادهای هوشمند، Web3، NFT و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. همچنین Messari Pro به مشترکین اجازه می‌دهد تا معیارها و عملکردهای اضافی را در ابزارهای screener، نمودارها و فهرست داشته باشند.

ویژگی‌های اشتراک Messari Pro به شرح زیر است:

  • دریافت اخبار و اطلاعات ارز دیجیتال به صورت روزانه در صندوق ایمیل شما.
  • تحقیقات روزانه طولانی مدت انحصاری.
  • ویژگی های پیشرفته  Screener، نمودار و Watchlist.
  • دسترسی به مجموعه‌های انتخاب شده از نمودارها و معیارها.
  • داده‌های CSV قابل دانلود.

Messari Enterprise

اشتراک enterprise سایت مساری

Messari Enterprise تمام ویژگی‌های عضویت Pro را دارد با این تفاوت که ویژگی‌های انحصاری هوشمند بازار یا اینتل (intel) را نیز ارائه می‌دهد که به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و مؤسسات به طور یکسان امکان ردیابی همه رویدادهای مهم، تغییرات و تصمیمات پروتکلی را برای بیش از ۱۰۰ دارایی می‌دهد.

Messari Enterprise به شما این اجازه را می‌دهد که با پرچم‌گذاری از به‌روزرسانی‌های اصلی در لحظه مطلع شوید. سرمایه‌گذاران، مدیران اجرایی و سازندگان، همه به تحقیقات مساری اعتماد می‌کنند تا بینش واقعی نسبت به بازار به دست آورند.

رتبه‌بندی‌ دارایی‌های ارزدیجیتال در وب‌سایت کریپتویی مساری

سایت Messari در تلاش برای شفاف‌سازی بیشتر در اقتصاد کریپتو است که در همین راستا سرویس Flipside Crypto را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

FCAS درواقع به ردیابی و کنار هم قرار دادن اصول و سلامت دارایی‌های رمزارزی کمک می‌کند. با ادغام سرویس FCAS، مساری می‌تواند طیف وسیع‌تری از معیارها را برای رمزارز ارائه کند که به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری براساس داده‌های فیلترشده کمک می‌کند.

سایت Messari در یک بیانیه مطبوعاتی عنوان کرد که محاسبه FCAS براساس داده‌های تراکنش بلاکچین ارزدیجیتال انجام می‌شود. این امتیاز براساس رفتار توسعه‌دهندگان محاسبه می‌شود. براساس FCAS، پروژه‌های ارزهای دیجیتال در مقیاس ۱۰۰۰ امتیازی رتبه‌بندی شده و براساس سلامت تشخیص داده شده به آنها درجه‌ای داده می‌شود که با حروف مشخص می‌شود.

  • S – عالی (Superb) (نمره ۹۰۰ تا ۱۰۰۰)
  • A – جذاب (Attractive) (نمره ۷۵۰ تا ۸۹۹ )
  • B – پایه (Basic) (نمره ۶۵۰ تا ۷۴۹ )
  • C – احتیاط (Caution) (نمره ۵۰۰ تا ۶۴۹)
  • F – ضعیف (Fragile) (نمره کمتر از ۵۰۰)

به عنوان مثال، از ۳ می ۲۰۱۹، FCAS بیت کوین ۸۶۵ امتیاز بود که به آن نمره A یا جذاب داده شد.

شایان ذکر است که سایر وب‌سایت‌های تحلیل داده‌های رمزارز از جمله CoinMarketCap، MarketWatch، TheStreet و Stocktwists نیز FCAS را برای پروژه‌های دارایی دیجیتال مختلف منتشر می‌کنند.

رایان سلکیس، مدیر عامل سایت Messari، گفت که تصمیم برای ادغام FCAS در غربالگری OnChainFX برای Messari بسیار درست بود، زیرا چشم‌انداز آنها همیشه شفافیت بخشی به بازار ارزدیجیتال و سرمایه‌گذاری مبتنی بر اصول در این بازار بوده است. وی افزود که این مشارکت یک پیروزی بزرگ برای هر دو نهاد است.

مدیر عامل Flipside Crypto، دیو بالتر نیز نظرات خود را در مورد همکاری با مساری این‌گونه بیان کرده است:

در سال ۲۰۱۹، مساری یک پلتفرم گسترده و مؤثر ارائه کرد، داده‌ها را در دارایی OnChainFX خود ادغام کرد و از طریق Token Registry، به شفافیت پروژه‌های رمزارزی پرداخت. افزودن FCAS و اصول اولیه، پلتفرم آن‌ها در جهت ارائه بهترین داده را تقویت می‌کند.

آیا استفاده از سایت مساری برای فعالان بازار رمزارز ضروری است؟

در حال حاضر، کریپتوکارنسی، بیش از ۲۱۰۰۰ ارز دیجیتال  فهرست شده در CoinMarketCap دارد. این امر باعث جذب سرمایه‌گذاران مبتدی به این صنعت شده است. از آنجایی که رمزارز امروزه سرمایه‌گذاری محبوبی به شمار می‌رود، به ویژه در بین سرمایه‌گذاران جوان، بنابراین همیشه ترس از دست دادن و نداشتن دانش کافی مربوط به دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد.

Messari داده‌هایی که باید از آن در جهت تجزیه و تحلیل استفاده کنید را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این بازارهای مفیدی نیز همانند انواع فیلترها مانند سکتور، قیمت و ارزش بازار دارد که می‌توانید با استفاده از آن تخقیقات دقیق‌تری انجام دهید. شما به صورت رایگان یا با پرداخت ۲۴.۹۹ دلار در ماه، یا ۲۹.۰۰ دلار در ماه می‌توانید از ویوهای روزانه و تحقیقات بلند مدت وبسیاری امکانات دیگر آن بهره‌مند شوید.

۹

سایت Messari

گام قبلی (۹/۱۷) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا