اخبار ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک هیات مدیره توییتر را اخراج کرد

ایلان ماسک پس از تحویل گرفتن سکان هدایت توییتر، هیات مدیره ۹ نفره این شرکت را منحل کرد

طبق اسناد جدید منتشر شده، ایلان ماسک پس از اخراج نه عضو سابق هیات مدیره توییتر، هم‌اکنون تنها سکان‌دار این پلتفرم است.

در سندی که پس از تکمیل خرید توییتر در تاریخ ۲۷ اکتبر به کمیسیون SEC تحویل شد، هیات مدیره توییتر که شامل برت تیلور (Bret Taylor)، پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، امید کردستانی، دیوید روزنبلات (David Rosenblatt)، مارتا لین فاکس (Martha Lane Fox)، پاتریک پیشت (Patrick Pichette)، ایگان دوربان (Egon Durban)، فی فی لی (Fei-Fei Li) و میمی آلمایهو (Mimi Alemayehou) بود، منحل شد.

در بخشی از این سند آمده است:

در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ و در پی تکمیل فرایند خرید توییتر توسط آقای ایلان ماسک، ایشان تنها مدیر توییتر هستند.

ایلان ماسک در پاسخ به یک کاربر توییتر، این وضعیت را موقت دانست.

پیش‌تر ایلان ماسک اعلام کرده بود که توییتر زیر نظر او بر روی آزادی بیان، حذف ربات‌های اسپم و حساب‌های جعلی، امکان اصلاح توییت‌ها و حتی مهیا کردن پرداخت کریپتویی تمرکز خواهد کرد.

در نخستین روزهای عهده‌دار شدن هدایت توییتر، ماسک مشغول ارائه بروزرسانی‌هایی که توییتر می‌تواند در آینده آن را عملی کند، بوده است.

تا کنون ایده اشتراک ماهیانه ۲۰ دلاری برای حساب‌های تایید شده (تیک آبی) و راه‌اندازی مجدد پلتفرم ویدیویی واین (Vine) توسط ماسک مطرح شده است. پیش‌تر در یک نظرسنجی آنلاین، ۶۹ درصد از پنج میلیون رای‌دهنده موافق بازگشت واین بودند.

ماسک همچنین در توییتی گفت:

فرایند تایید در همین لحظه در حال تغییر است.

ماسک همچنین خبر از تشکیل شورای نظارت بر محتوا با هدف تضمین آزادی بیان در این پلتفرم را داد. او همچنین گفت که ایده لغو ممنوعیت برخی حساب‌های کاربری، همچون حساب دونالد ترامپ را در نظر می‌گیرد.

شایعه توسعه کیف پول ارز دیجیتال توسط توییتر ایده دیگری است که مطرح می‌شود اما ماسک تاکنون نظری در خصوص صحت آن نداده است.

یکی از نخستین اقدامات ماسک پس از تکمیل فرایند خرید، اخراج پاراگ آگراوال، ند سیگال (Ned Segal)، مدیر ارشد مالی و ویجایا گاد (Vijaya gadde)، رییس بخش حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر، به دلیل گمراه‌سازی ماسک در مورد تعداد حساب‌های کاربری جعلی بود.

در همین حال جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر سابق توییتر که این پلتفرم را در ماه می ترک کرد و از حامیان خرید ماسک بود، ۱۸ میلیون عدد از سهام خود (به ارزش ۹۷۵ میلیون دلار) را حفظ می‌کند.

توییتر پلتفرم اطلاع‌رسانی محبوبی است. بنا بر داده‌های BitInfoCharts، روزانه تنها ۱۲۰ هزار توییت در خصوص بیت کوین توسط کاربران این پلتفرم منتشر می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
کوین تلگراف
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا