اخبار ارزهای دیجیتال

واچ لیست بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

هوش مصنوعی همچنان ترند دنیای فناوری است و هر روز اخبار عجیب، باورنکردنی و خارق‌العاده‌ای از پیشرفت‌های سریع در این حوزه منتشر می‌شود. ماهیت فناورانه و تکنولوژی محور، وجه اشتراک دنیای کریپتو و جهان هوش مصنوعی است و به همین دلیل، خیلی زود از دل یک ادغام اجتناب‌ناپذیر، رمزارزهایی مبتنی بر هوش مصنوعی متولد شدند و با سرعتی حیرت‌انگیز در مسیر توسعه گام برداشتند. اکنون ما در حالی وارد سال ۲۰۲۴ میلادی می‌شویم که رمزارزهای هوش مصنوعی جزو پرطرفدارترین و داغ‌ترین موضوعات در بین جامعه ارزهای دیجیتال هستند. با توجه به احساس نیاز موجود نسبت به شناخت بهتر رمزارزهای هوش مصنوعی، در این مطلب ضمن معرفی لیستی از برترین رمزارزها با پتانسیل رشد سریع، به نکات مهم و حیاتی اشاره می‌کنیم که لازم است درباره ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی بدانید. 

به گزارش والکس و به نقل از utoday، پس از انتشار چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، شاهد افزایش علاقه مردم و کسب و کارها به استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بودیم. بر همین اساس، تعدادی از شرکت‌های کریپتویی نیز وارد این مسیر هیجان‌انگیز شدند و استراتژی‌های بازاریابی، زیرساخت‌ها و فناوری‌های خود را به کمک هوش مصنوعی توسعه دادند. 

پس از این ادغام و توسعه، شاهد ظهور نسل جدیدی از دارایی‌های کریپتویی بودیم که به ارزهای هوش مصنوعی شهرت یافتند. این رمزارزها به نوعی با یادگیری ماشین و الگوریتم‌های ماشین لرنینگ، مدل‌های زبانی بزرگ و بیگ دیتا (Big Data) مرتبط هستند. تیم‌های توسعه دهنده تلاش کرده‌اند تا با استفاده از AI تجربه کاربر، امنیت بلاکچین و مقیاس‌پذیری را بهبود بخشند، اما این صرفا به یک روش خاص محدود نمی‌شود و هر تیم با توجه به نیاز خود، از یک شیوه خلاقانه بهره می‌برد. حالا بسیاری از زیرساخت‌ها و رمزارزهای هوش مصنوعی کاملا به فناوری AI متکی و وابسته هستند. همچنین بسیاری از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی نیز از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری سرمایه جهت تامین هزینه‌های تحقیقاتی استفاده می‌کنند که این نشان‌دهنده یک رابطه دوطرفه و درهم تنیده بین فصای کریپتو و AI است. 

تعدادی از رمزارزهای هوش مصنوعی در یک سال اخیر رشد ۳ رقمی قیمت را تجربه کرده‌اند و بیشترین افزایش‌ها در سه ماهه اول و چهارم سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده است. توکن‌های هوش مصنوعی مانند سایر ارزهای دیجیتال پرنوسان هستند با این حال سرمایه‌گذاری در این بخش به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. 

انواع مختلف رمزارزهای هوش مصنوعی

ارزهای رمزنگاری شده هوش مصنوعی یا کریپتوهای مبتنی بر AI، الزاما غرق در هوش مصنوعی نیستند. برای اکثر این ارزها، هوش مصنوعی بخشی از یک روایت تبلیغاتی است. بر همین اساس سه نوع استفاده، یا بهتر بگوییم سه مدل ارتباط با هوش مصنوعی را می‌توان برای این رمزارزها ذکر کرد. 

نخستین و مهم‌ترین مورد موضوع، مارکتینگ و بازاریابی است. می‌دانیم که اولین‌ها در هر چیزی همیشه جذاب هستند. برخی از تیم‌ها تلاش کردند تا عنوان اولین میم کوین هوش مصنوعی یا عنوان اولین مجموعه از NFTهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از آن خود کنند. این صرفا برای ایجاد یک داستان قوی و بر سر زبان‌ها افتادن بود و هوش مصنوعی نقش مهمی در طراحی‌های فنی یا توسعه‌های زیرساختی آن‌ها ندارد.

دومین مورد فناوری و تکنولوژی است. برخی از ارزهای هوش مصنوعی در مکانیزم‌های فناوری مبتنی بر AI و ML ادغام شده‌اند. برای مثال، این توکن‌ها می‌توانند بخشی از طراحی tokenomical یک سیستم اثبات سهام باشند که از یک اکوسیستم GPU توزیع‌شده برای مدل‌های زبان بزرگ پشتیبانی می‌کند. در این مورد، ارز دیجیتال برای کسب درآمد از منابع یا ابزارهای مرتبط با AI ضروری خواهد بود.

سومین مورد جذب و جمع‌آوری سرمایه به کمک رمزارزها است. برخی توکن‌ها می‌توانند بخشی از تلاش‌های جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های هوش مصنوعی باشند. برخلاف ICOها و IDOها، آن‌ها از توکن‌های ارزهای دیجیتال به عنوان راهی راحت، شفاف و فراگیر برای جمع آوری سرمایه از مخاطبان استفاده می‌کنند. با این توکن‌ها، هرکسی می‌تواند در توسعه و گسترش ابزارهای هوش مصنوعی سهیم باشد. 

بعد از این توضیحات و با کسب اندکی شناخت نسبت به کلیت موضوع، اکنون ما آماده هستیم تا امیدبخش‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم. 

رندر (RNDR)

رندر یک شبکه GPU توزیع شده مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و توکن بومی رندر یعنی RNDR اکنون در حدود ۴.۵ دلار معامله می‌شود. این شبکه در سال ۲۰۱۷ و به عنوان اولین پلتفرم غیرمتمرکز GPU معرفی شد که به هنرمندان مناطق مختلف جهان اجازه می‌داد تا برای کارهای گرافیکی از قابلیت‌های این شبکه استفاده کنند. در واقع رندر پاسخی به تقاضای روزافزون برای منابع GPU قابل اعتماد است که پس از افزایش توجه جهانی به توسعه هوش مصنوعی پدیدار شد. شبکه رندر در طراحی انیمیشن و یا موشن گرافیک‌های مختلف با استفاده از AI کارایی دارد.

فچ ای آی (FET)

رمزارز هوش مصنوعی فچ ای آی با نماد (FET) اکنون در حدود ۰.۷۱ دلار معامله می‌شود. پلتفرم Fetch.ai که بر ساخت و ترویج ابزارهای هوش مصنوعی متمرکز شده، در واقع یک بستر یا سکوی یادگیری ماشین مبتنی بر بلاکچین است. خودکارسازی ترید یا پردازش داده‌ها از کاربردهای جذاب فچ ای آی است و برنامه‌های کاربردی مختلف در دنیای واقعی می‌توانند از آن برای مقیاس‌پذیری استفاده کنند. 

ارز دیجیتال هوش مصنوعی FET یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که طراحی توکنومیکال این محصول را افزایش داده و به عنوان ابزاری برای کسب درآمد آن عمل می‌کند.

سینگولاریتی نت (AGIX)

سینگولاریتی نت (SingularityNET) یک پلتفرم بلاکچین است که توکن بومی آن یعنی AGIX اکنون در حدود ۰.۲۹ دلار معامله می‌شود. سینگولاریتی‌نت اولین بازار غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین برای منابع هوش مصنوعی است که در جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های مرتبط با AI در زمینه‌های مختلف طراحی شده است. علاوه بر ارائه منابع محاسباتی برای توسعه هوش مصنوعی، SingularityNET همچنین AI Publisher را برای انتشار برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. رمزارز بومی این پلتفرم می‌تواند در بلاکچین‌های اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA) سپرده‌گذاری (استیک) شود و بین این دو جابجا شود یا به اصطلاح بریج شود. به این ترتیب، دارندگان AGIX می‌توانند بدون دردسر از توسعه هوش مصنوعی در پلتفرم SingularityNET بهره ببرند.

آکاش نتورک (AKT)

آکاش نتورک (Akash Network) یک بازار وسیع ابری (Supercloud) منبع باز برای خرید و فروش منابع محاسباتی ایمن و کارآمد است. آکاش نتورک درواقع محاسبات ابری غیرمتمرکز و همتا به همتا را ممکن می‌کند. کاربران شبکه Akash می‌توانند برنامه‌های خود را دقیقا مانند AWS یا Digital Ocean روی آن مستقر کنند.

سیستم محاسبات ابری شبکه آکاش از اصل مزایده‌ها استفاده می‌کند و در نتیجه، منابع ابری آن ۲۰ درصد ارزان‌تر از سایر پیشنهادات رقابتی است.  توکن بومی شبکه یعنی AKT اکنون در حدود ۲.۸ دلار معامله می‌شود. 

اوریجین تریل (TRAC)

اورینجین تریل (OriginTrail) یک پروتکل متن باز و تلاشی بلندپروازانه برای استفاده از فناوری‌های بلاکچین و هوش مصنوعی برای مبارزه با جعل و نقض حق چاپ است. ادغام بلاکچین با گراف دانش (knowledge graph) به مدیریت داده‌ها و مشارکت در تایید آن‌ها در برنامه‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند. رمزارز رسمی اوریجین تریل با نماد TRAC اکنون در حدود ۰.۶۸ دلار معامله می‌شود. 

نومرایر (NMR)

نومرایر Numeraire خود را به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی می‌کند که کاربران می‌توانند مدل‌های خودکار را برای ترید دارایی‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. پاداش مشارکت با رمزارز هوش مصنوعی شبکه یعنی NMR پرداخت می‌شود که اکنون در حدود ۲۰.۷۸ دلار معامله می‌شود. 

پال ای آی (PAAL)

پال ای آی یک پلتفرم هوش مصنوعی پیشرفته است که به عنوان اولین اکوسیستم ارز دیجیتال محور ابزارهای هوش مصنوعی شناخته می‌شود. این شامل یک ربات چت بات مثل chatgpt برای اطلاعات ارزهای دیجیتال، ابزار تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال، ماژول‌های رمزنگاری و یک مجموعه داده‌های سفارشی شده است. استیک کنندگان PAAL می توانند از درآمد پروژه بهره‌مند شوند. این پروژه از سال ۲۰۲۳ بخشی از پلتفرم Google Startup Cloud بوده است. رمزارز هوش مصنوعی پال ای آی اکنون در حدود ۰.۱۵ دلار معامله می‌شود. 

اورای چین (ORAI)

اورای چین Oraichain اولین اوراکل مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزهای دیجیتال است. درواقع اورای چین یک شبکه لایه ۱ مبتنی بر IBC برای تایید قابلیت اعتماد چند بعدی هوش مصنوعی و ساخت برنامه‌های Web3 با یک اوراکل هوش مصنوعی منحصر به فرد است. پیشرفت‌های Oraichain را می‌توان در DeFi، ان اف تی ها، تشخیص هویت، هوش جمعی و موارد دیگر ادغام کرد. همچنین، اورای چین را می‌توان به عنوان یک بلاکچین قابل برنامه‌ریزی برای dApps توصیف کرد که از قراردادهای هوشمند در زبان‌های برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند. رمزارز هوش مصنوعی ORAI اکنون در حدود ۸.۰۹ دلار معامله می‌شود. 

هیومنز ای آی (HEART)

هیومنز ای آی Humans.ai یک اکوسیستم چند محصولی برای پیشرفت‌های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی است. این به علاقمندان به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا NFT هوش مصنوعی خود را ایجاد کند، روی پلتفرم‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند و DAO راه‌اندازی کند. همچنین، این پروژه از فناوری اثبات انسان proof-of-human نیز پشتیبانی می‌کند که برای اطمینان از سه عملکرد کلیدی مرتبط با NFT‌های هوش مصنوعی یعنی حاکمیت، اجماع و تایید طراحی شده است. از طریق فناوری پیشرفته، این پلتفرم وضعیت انسان بودن یا نبودن هر شرکت کننده را بررسی می‌کند تا از تقلب جلوگیری شود.

آلتا ارتیفیشال لیکوئید اینتلجنس (ALI)

آلتا ارتیفیشال لیکوئید اینتلجنس Alethea Artificial Liquid Intelligence یا همان Alethea AI با پشتوانه Binance و Polygon پلتفرم هوش مصنوعی در پشت CharacterGPT v2، اولین سیستم هوش مصنوعی چندوجهی در جهان است که می‌تواند کاراکترهای تعاملی را ببا استفاده از توضیحات زبان طبیعی تولید کند. پروتکل هوش مصنوعی Alethea که توسط iNFTها ارائه می‌شود، به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا اجزای مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی و ML را در مدل‌های تجاری خود ادغام کنند و توکن ALI آن به عنوان ابزار و دارایی حاکمیتی پروتکل عمل می‌کند. 

در جدول زیر اطلاعات اصلی این ۱۰ رمزارز هوش مصنوعی با پتانسیل رشد سریع در سال ۲۰۲۴ را براساس ارزش بازار آن‌ها مرتب کرده‌ایم. 

صرافی‌های اصلیارزش بازار به میلیون دلارتوکننام شبکه
گیت ای او (Gate io)۱,۷۷۰RNDRرندر۱
بایننس۸۱۶FETفچ ای آی۲
کوکوین۵۵۱AKTآکاش نتورک۳
گیت ای او۴۴۸AGIXسینگولاریتی نت۴
بیت مارت۲۴۱TRACاوریجین تریل۵
کوکوین۱۱۴ORAIاورای چین۶
بایننس۱۱۱NMR نومرایر۷
گیت ای او۸۶ALI آلتا ارتیفیشال ۸
کوکوین۷۹HEARTهیومنز ای آی۹
یونی سواپ۷۲PAAL پال ای آی۱۰
۱۰ رمزارز برتر هوش مصنوعی

بر اساس داده‌های کوین گکو (CoinGecko)، ارزش بازار خالص بخش ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی بیش از ۹.۶ میلیارد دلار است و با توجه به پیشرفت فناوری، احتمالا بازار رو به رشدی در انتظار این رمزارزها خواهد بود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۳۰

منبع
u.today
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
غریبه
غریبه
3 ماه قبل

رتبه اول هوش مصنوعی GRTهست که کارشناستون اصلا ازش نام نبرده!!!!!!

دکمه بازگشت به بالا