اخبار آلت کوین ها

ماجرای این ۱۲ میم کوین میلیون دلاری در شبکه سولانا چه بود؟

بر اساس گزارش منابع معتبر ۱۲ میم کوین لانچ شده روی شبکه سولانا در یک ماه گذشته، پس از جذب سرمایه‌های هنگفت تقریبا از بین رفته‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف؛ بر اساس گزارش ZachXBT منبع مستقل تحقیق و بررسی بلاکچین، طی ۳۰ روز گذشته حداقل ۱۲ پروژه میم کوین لانچ شده روی بلاکچین سولانا، پس از پیش‌فروش اولیه به‌طور کامل رها شده‌اند. ارزش سرمایه جمع‌آوری شده توسط آنها در مجموع به بیش از ۲۶٫۷ میلیون دلار می‌رسد.

حساب کاربری ZachXBT در پست توییتر خود در تاریخ ۲۱ آوریل (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) این ۱۲ پروژه را لیست کرده است. از این بین، قیمت ۱۱ میم کوین به طرز چشم‌گیری کاهش یافته و به نظر می‌رسد یکی از آنها نیز اساسا هیچ توکنی راه‌اندازی نکرده است. به‌طورکلی، روش پیش‌فروش یا Presale یکی از بحث برانگیزترین و پرریسک‌ترین روش‌های جذب سرمایه کریپتویی محسوب می‌شود. در پست ZachXBT به‌طور واضح به کاربران توصیه شده که در پروژه‌های بعدی بنیانگذاران یا شرکت‌های حامی این میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری نکنند. در تصویر زیر این ۱۲ پروژه را مشاهده می‌کنید.

گزارش ZachXBT

ضررده‌ترین این میم کوین‌ها I Like This Coin با نماد LIKE است. بنیانگذار این پروژه با نام مستعار Pokeee.eth توانسته مبلغ خیره‌کننده ۵۲۲۲۰ سولانا را جمع‌آوری کند. عددی که به قیمت سولانا در زمان نگارش این مطلب برابر با حدود ۷٫۷ میلیون دلار است. او این توکن را در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) با مارکت کپ ۵۷۷ میلیون دلار راه‌اندازی کرد. با این‌حال قیمت LIKE طی تنها هشت ساعت پس از راه‌اندازی، بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت. این کاهش اکنون به نزدیکی ۱۰۰ درصد رسیده است. اکانت این میم کوین در X نیز از ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) هیچ پست جدیدی منتشر نکرده و خود Pokeee.eth از آن زمان حتی به این پروژه اشاره نداشته است.

همانطورکه در جدول بالا ملاحظه می‌کنید، پروژه‌ای متعلق به Jared_eth با پیش‌فروش اولیه به ارزش ۴۵۶۷ سولانا (حدود ۸۱۲ هزار دلار به قیمت فعلی SOL) اساسا راه‌اندازی نشده است.

دومین پیش‌فروش بزرگ در این لیست نیز متعلق به پروژه MOONKE است. خالق این میم کوین با نام مستعار RockyXBT در تاریخ ۲۰ مارس (یکم فروردین ۱۴۰۳) آن را با مارکت کپ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار راه‌اندازی کرد. MOONKE‌ نیز طی ساعت‌ها و روزهای بعدی مسیری مشابه LIKE را پیمود.

میم کوین های سولانا

کوین تلگراف گفته که با حساب‌های کاربری Pokeee.eth‌ و RockyXBT برای دریافت توضیحات‌شان تماس گرفته اما تاکنون پاسخی از سوی آنها دریافت نکرده است.

گفتنی است که تب‌و‌تاب شکل گرفته حول میم کوین‌ها به‌خصوص پروژه‌های لانچ شده روی سولانا در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. به‌عنوان مثال قیمت یکی از محبوب‌ترین آنها یعنی Dogwifhat (WIF) افتی بیش از ۴۰ درصدی را از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۳) نشان می‌دهد. خبر بحث‌برانگیز سوختن کل توکن‌های اختصاص داده شده به پیش‌فروش میم کوین SLERF به ارزش ۵۳۵ هزار سولانا نیز نگرانی‌هایی را در ماه مارس در پی داشت. توسعه‌دهنده SLERF مدعی شد این اتفاق تصادفی بوده است. بااین‌حال طرفداران SLERF به خوبی از آن حمایت کردند و توانستند ارزش بازار آن را به ۷۵۰ میلیون دلار برسانند.

قیمت میم کوین WIF

این اتفاقات سبب شده که بسیاری از کارشناسان دوره حاضر را با سال ۲۰۱۷ مقایسه کنند. در آن زمان صدها پروژه کریپتویی روی بلاکچین اتریوم از طریق برنامه‌های ICO یا عرضه اولیه خود توانستند میلیون‌ها دلار سرمایه جذب کنند. اما درنهایت اکثر آنها نتوانستند به حیات خود ادامه دهند.

نظر شما درباره آینده میم کوین‌های سولانا چیست؟ آیا شما نیز تاکنون از سرمایه‌گذاری در آنها متضرر شده‌اید؟ آیا هر میم کوین جدیدی قابل اعتماد است؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا