تحلیل فاندامنتال

Crypto Fundraising چیست؟ ۱۰ نکته مهم در انتخاب جذب سرمایه کریپتویی

سرمایه‌گذاری در صنعت بلاکچین و به تبع آن ارز دیجیتال، نیازمند تحقیقات گسترده است. چه یک تریدر باشید یا یک سرمایه‌گذار خطرپذیر، لازم است به اندازه کافی در مورد توکن و ناشر آن مطالعه کرده و ارزش و ریسک ورود سرمایه به آن را بسنجید. CryptoFundraising یک ابزار تحلیلی برای شناسایی پروژه‌های ارز دیجیتال و برنامه‌های جمع‌آوری سرمایه است. این وب‌سایت می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد پروژه، سرمایه‌گذاران و دیگر داده‌های آماری مربوط به آن ارائه دهد.

در این مقاله، به معرفی CryptoFundraising و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم و نکات مهمی در رابطه با انتخاب یک پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی را مطرح خواهیم کرد. پس اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت ارز دیجیتال هستید، با ما همراه شده تا با یکی از ابزارهای تحلیلی مهم آشنا شوید.

معرفی وب سایت CryptoFundraising

سایت Cryptofundraising

Crypto-Fundraising.info یک وب‌سایت تحلیل فاندامنتال پروژه‌های مرتبط با بلاکچین و ارز دیجیتال است. این پلتفرم از اوایل سال ۲۰۲۲ کار خود را شروع کرد و به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جزئیات مربوط به آنها در این صنعت می‌پردازد. برخی از پروژه‌های معرفی‌شده در این وب‌سایت، دارای توکن بومی هستند، اما توکن برخی دیگر هنوز راه‌اندازی نشده است. در این صورت باید در پیش‌فروش یا برنامه‌های ICO و IDO آن شرکت کنید.

برای استفاده از اطلاعات CryptoFundraising نیازی به ثبت نام در آن ندارید. با‌این‌حال با ثبت نام از طریق ایمیل می‌توانید لیست شرکت‌های محبوب و موردنظرتان را در حساب کاربری‌تان جمع‌آوری کنید. این لیست به نوعی به‌عنوان ابزاری برای مدیریت پروژه‌های موردنظرتان عمل می‌کند.

لازم به ذکر است CryptoFundraising نقشی در برنامه‌های فاند ریزینگ ندارد و تنها انواع پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی را معرفی می‌کند. علاوه بر این، وبلاگ این وب‌سایت مهم‌ترین اخبار مربوط به برنامه‌های جذب سرمایه، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و برنامه‌های فاند ریزینگ هفتگی را منتشر و تحلیل می‌کند. در ادامه نحوه استفاده از اطلاعات موجود در آن را شرح می‌دهیم.

بررسی پروژه ها در وب سایت Crypto Fundraising

پس از ورود به وب‌سایت CryptoFundraising با لیستی از پروژه‌های کریپتویی در حال جمع‌آوری سرمایه در این صنعت یا رویدادهای فاند ریزینگ مواجه می‌شوید. در زمان نگارش این مطلب، تعداد آنها به بیش از ۲۸۴۰ پروژه می‌رسد. با اسکرول به سمت پایین و کلیک روی گزینه View All یا کلیک روی تب VC Deal Flow‌ در نوار بالای صفحه، کل پروژه‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. همانطورکه می‌دانید VC مخفف عبارتند Venture Capital به معنی سرمایه گذاری خطرپذیر است.

استفاده از پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی

روبه‌روی هر پروژه اطلاعات مهمی درباره آن به نمایش گذاشته شده که عبارتند از:

  • مرحله جذب سرمایه یا Round: یک شرکت می‌تواند تک‌تک این مراحل یا برخی از آنها را طی کند. درصورتی‌که ماهیت مشخصی برای Round تعیین نشده باشد در این قسمت Unknown نمایش داده می‌شود.
  • تاریخ یا Date: مربوط به تاریخ شروع برنامه فاندریزینگ است.
  • سرمایه جمع‌آوری‌شده یا Raised.
  • حوزه فعالیت پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی یا Project Category: می‌تواند هریک از بخش‌های صنعت بلاکچین یا ترکیبی از آنها باشد.
  • سرمایه‌گذاران یا Investors: در این قسمت سرمایه‌گذاران اصلی و بزرگ هر پروژه نمایش داده می‌شوند.

با کلیک روی هر پروژه اطلاعات اولیه از ساختار، اهداف و جزئیات سرمایه واریز شده به آن توسط هر شرکت نمایش داده می‌شود. علاوه بر این در صفحه اول CryptoFundraising می‌توانید بهترین پروژه‌های فاندریزینگ کریپتو در ماه میلادی قبل را بررسی کنید. معیار این وب‌سایت برای قرار دادن یک پروژه در این لیست، حجم سرمایه جمع‌آوری‌شده است.

نحوه جستجو در وب سایت Crypto Fundraising

تحلیل فاندامنتال با کریپتو فاند ریزینگ

یکی از مهم‌ترین مزایای وب‌سایت تحلیل بازار ارز دیجیتال CryptoFundraising، فیلترهای گوناگونی است که برای جستجو در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای این منظور، پس از ورود به صفحه VC Deal Flow‌ قبل از شروع می‌توانید بر اساس معیارهای مختلف زیر، پروژه مناسب خود را جستجو کنید:

  • تاریخ رویداد فاندریزینگ یا Round Date: در این قسمت می‌توانید هم تاریخ‌های گذشته و هم تاریخ‌های آینده را وارد کنید.
  • نوع فاندریزینگ: از مرحله Strategic‌ تا M&A
  • حجم سرمایه‌گذاری یا Round Size: می‌توانید برای آن بازه مشخصی تعریف کنید.
  • دسته یا Category پلتفرم جذب سرمایه: با استفاده از این قسمت مانند دسته‌بندی‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، شرکت‌ها بر اساس نوع فعالیت‌شان (مانند NFT، AI، AMM) یا هریک از هریک از اکوسیستم‌های آلت کوین یا بیت کوین دسته‌بندی می‌شوند.
  • دارایی‌های قابل معامله یا غیرقابل معامله (Tradable Asset): اگر به دنبال پروژه‌های ایردراپ هستید، این قسمت باید روی گزینه No‌ تنظیم شود. در غیر این صورت پروژه‌هایی به شما نمایش داده می‌شوند که دارای توکن منتشر شده هستند.

بررسی سرمایه گذاران در CryptoFundraising

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پلتفرم کریپتو فاند ریزینگ، یافتن پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاران بزرگ و شناخته‌شده است. این فاکتور از این رو حائز اهمیت است که هرچه پروژه‌ حامیان معتبرتری داشته باشد، از نظر فاندامنتال نیز قوی‌تر تلقی شده و احتمال رشد قیمت ارز دیجیتال چنین پروژه‌هایی بیشتر است.

برای این منظور با ورود به وب‌سایت CryptoFundraising در گوشه سمت راست بالای صفحه روی گزینه Investors کلیک کنید. در این صفحه، با لیست سرمایه‌گذاران بررسی‌شده توسط این وب‌سایت مواجه می‌شوید. تعداد آنها در حال حاضر به بیش از ۲۹۲۰ عدد می‌رسد. روبه‌روی نام هر Fund، لینک وب‌سایت و احیانا شبکه اجتماعی آن آورده شده است. در ستون بعدی تعداد پروژه‌هایی که سرمایه‌گذار مورد نظر در آنها حضور دارد را می‌بینید. با کلیک روی این عدد، لیست پروژه‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

تحلیل سرمایه گذاران در Cryptofundraising

در حالت عادی CryptoFundraising لیست سرمایه‌گذاران خود را بر حسب تعداد پروژه‌های فعال‌شان دسته‌بندی می‌کند. اما در بالای صفحه، مطابق تصویر زیر می‌توانید فعال‌ترین آنها در بازه‌های زمانی یک ماهه، سال جاری یا سال گذشته را نیز فیلتر کنید.

کاربرد سایت کریپتو فاند ریزینگ

همانطورکه مشاهده می‌کنید، طبق تحلیل این وب‌سایت، شرکت nxgen در یک ماه منتهی به تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴، با سرمایه‌گذاری در هفت پروژه، فعال‌ترین سرمایه‌گذار کریپتویی بوده است.

۱۰ نکته مهم در انتخاب پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی

نحوه انتخاب پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی

هنگام بررسی یک پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی چه در وب‌سایت CryptoFundraising یا در وب‌سایت‌های تحلیل فاندامنتال دیگر به معیارهای زیر توجه کنید:

  1. هرچه مرحله جذب سرمایه مقدماتی‌تر باشد، ریسک آن نیز بالاتر است.
  2. بهتر است شرکت در مراحل قبلی فاندریزینگ خود موفق عمل کرده باشد و به اهداف مالی‌اش رسیده باشد.
  3. توکنومیکس توکن را بررسی کرده و با معیارهای خود و میزان ریسکی که می‌توانید بپذیرید بسنجید. هرچه سهم جامعه از کل عرضه توکن و نیز مقدار اختصاص‌یافته به ایردراپ بیشتر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری کمتر خواهد بود.
  4. توجه کنید که توکن پروژه، دارای وایت پیپر خوب و شامل جزئیات کافی باشد.
  5. پروژه‌هایی را انتخاب کنید که ارزش افزوده‌ای با خود داشته و تلاش می‌کنند مشکلی از صنعت را رفع کنند.
  6. سوابق مدیران و بنیانگذاران پروژه را بررسی کنید.
  7. پروژه و توکن آن را از نظر امنیت، سرعت، مقیاس‌پذیری و زیرساخت‌های تکنولوژیکی بررسی کنید.
  8. بهتر است پلتفرم جذب سرمایه کریپتویی مورد نظر، رودمپ ساختارمند و واقع‌بینانه‌ای داشته باشد.
  9. عملکرد پروژه را در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص ایکس (توییتر) بررسی کنید.
  10. بهتر است پروژه مورد نظر، سرمایه‌گذاران زیاد و شناخته‌شده‌ای داشته باشد.

نگاهی به معایب CryptoFundraising

در این مقاله مزایا و امکانات ابزار تحلیل تکنیکال CryptoFundraising را معرفی کردیم. اما این ابزار، نواقصی نیز دارد. از جمله اینکه اطلاعات چندانی در مورد بنیان‌گذاران یک پروژه به کاربر نمی‌دهد. همچنین در بخش بلاگ آن نیز تحلیل فاندامنتال چندانی روی توکن‌ها انجام نشده است. بنابراین بهتر است این ابزار را در کنار دیگر وب‌سایت‌های معتبر مانند Glassnode، Messari و Santiment به کار بگیرید.

شما از چه منبعی برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با ما دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا