اخبار بیت کوین

۳ پیش‌بینی برای سقف قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴

گاوهای بیت کوین نسبت به افزایش احتمالی قیمت به دلیل هاوینگ بعدی بیتکوین (Halving) خوش‌بین هستند و آن را عامل مهمی برای افزایش قیمت بیت کوین می‌دانند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، از نظر فعالان بازار کریپتو، قیمت بیت کوین پس از نصف شدن پاداش استخراج هر بلوک، به راحتی به بالاترین سطح تاریخی (ATH) خود می‌رسد، اما این رکورد تا کجا خواهد بود؟

از آنجایی که جفت ارز BTC/USD برای بیش از ۱۵۰ روز در یک ناحیه سفت و سخت معامله می‌شود، پیش‌بینی‌ها برای تاثیر هاوینگ بیت کوین بر قیمت روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

پاداش استخراج ماینرها در تاریخ ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) به ازای هر بلوک ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت و این ارز دیجیتال کمیاب‌تر از گذشته می‌شود. انتظار می‌رود این کاهش عرضه بیت کوین جدید رقابت را بین خریداران تشدید کند.

با توجه به تقاضای پیش‌بینی‌شده خریداران برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) بیت‌ کوین که اخیراً در ایالات متحده معرفی شده‌اند، احتمالاً شاهد موقعیت منحصر به فردی خواهیم بود که در آن عرضه بیت کوین تحت فشار قابل‌توجهی قرار می‌گیرد.

اگرچه انتظار می‌رود بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به رکورد تاریخی جدیدی دست پیدا کند، اما مقدار این افزایش قیمت ممکن است آن‌طور که برخی افراد پیش‌بینی می‌کردند یا امیدوار بودند، قابل‌توجه یا چشمگیر نباشد.

بیت کوین ۱۳۰ هزار دلاری تا قبل از پایان سال

زمان رسیدن قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود تا حد زیادی در میان تحلیلگران محبوب بازار متفاوت است.

با این حال، تمرکز آلن تاردیگراد (Alan Tardigrade)، معامله‌گر بازارهای مالی، بر روی ۱۳۰ هزار دلار – یعنی تقریبا دو برابر رکورد فعلی بیت کوین – تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ است.

او با ارائه تحلیل خود از بیت کوین در X مورخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن)، یک الگوی به اصطلاح فنجان و دسته را شناسایی کرده که در نمودار هفتگی تشکیل شده است.

او گفت:

اما اگر بیت کوین این الگوی فنجان و دسته را در حوالی تاریخ وقوع هاوینگ (حدود ۲ ماه بعد) بشکند چی؟ هدف این الگو قیمت ۱۳۰ هزار دلار است. به بیان دیگر، دو ماه آینده آخرین فرصت برای انباشت (خرید) بیت کوین خواهد بود، قبل از اینکه ارزش آن از صد هزار دلار فراتر رود.
نمودار BTC/USD که الگوی فنجان و دسته را نشان می‌دهد
نمودار BTC/USD که الگوی فنجان و دسته را نشان می‌دهد

چندین مدل قیمتی بیت کوین حول یک هدف صعودی ۱۳۰ هزار دلاری همسو می‌شوند، اگرچه جدول زمانی آن‌ها برای دستیابی به این سطح تا اواخر سال ۲۰۲۵ ادامه دارد.

بیت کوین ۲۸۰ هزار دلاری؟

کسانی که به اندازه کافی صبور هستند تا منتظر سقف چرخه بیت کوین بمانند، ممکن است یک مسیر غیرقابل پیش‌بینی و احتمالاً پر از فراز و نشیب را تجربه کنند.

برای چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار کوانتیتیو بیت کوین و صندوق دارایی‌های دیجیتال Capriole Investments، این مسیر به قیمت بیش از یک چهارم میلیون دلاری در سال ۲۰۲۵ منتهی می‌شود.

او به دنبال‌کنندگان خود در X گفت:

اگر بازدهی بیت کوین پس از هاوینگ مشابه سال ۲۰۲۰ باشد، باید منتظر بیت کوین ۲۸۰ هزار دلاری در سال آینده باشیم.

ادواردز به یک روایت مشترک در چرخه‌های قیمتی چهار ساله بیت کوین اشاره کرد. از نظر او، وقتی بیت‌ کوین به‌ یک دارایی بالغ تبدیل شود، انتظار می‌رود رشد BTC در سقف هر چرخه به صورت متوالی نسبت به سقف قبلی شدت کمتری داشته باشد و منجر به کاهش دائمی نوسانات شود.

با این حال، او فکر می‌کند که حتی بریک اوت سال ۲۰۲۰ – که جفت ارز BTC/USD را از ۱۰ هزار دلار در ماه سپتامبر (شهریور ۱۳۹۹) به ۵۸ هزار دلار طی تنها هفت ماه بعد رساند – قدرت کامل بیت کوین را نشان نداده بود.

او در ادامه پست X خود گفت:

منطقی است اگر انتظار داشته باشیم که بازده این چرخه در مقایسه با سال ۲۰۲۰ کمتر باشد. با این حال، من معتقدم عملکرد بیت کوین در چرخه سال ۲۰۲۰ نه چندان جالب و حتی دور از ذهن بود.
داده‌های زمان‌بندی چرخه هاوینگ بیت کوین
داده‌های زمان‌بندی چرخه هاوینگ بیت کوین

ادواردز طی مصاحبه‌ای در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن)، هاوینگ آینده را به عنوان «مهم‌ترین» اتفاق برای بیت کوین توصیف کرد.

او در مصاحبه خود گفت:

به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر هاوینگ‌های گذشته به طور کامل در قیمت‌ منعکس نشده بود. این امر باعث می‌شود انتظار رشد ادامه‌دار بیت کوین در محدوده چند صد درصدی را داشته باشم.

چیز زیادی تا ۶۴ هزار دلار باقی نمانده است

در یک سری از بلندپروازانه‌ترین پیش‌بینی‌ها، رسیدن قیمت بیت‌ کوین به یک سقف تاریخی جدید می‌تواند با خود رویداد هاوینگ همزمان باشد.

در حالی که برخی بر این باورند بیت کوین تا وقوع هاوینگ از سطوح فعلی خود سقوط خواهد کرد، اما به گفته فرد کروگر (Fred Krueger)، سرمایه‌گذار محبوب، تغییرات قیمت بسیار زودتر از آنچه که بسیاری انتظارش را دارند رخ می‌دهد.

کروگر در پست X خود مورخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن)، ATH بیت کوین را طی ۳۰ تا ۶۰ روز آینده در نظر گرفته است.

این هدف قیمتی کروگر به ETF بیت کوین بستگی دارد، چرا که این محصولات جدید ایالات متحده سرمایه خوبی را جذب می‌کنند.

کروگر گفت:

طی ۳۰ تا ۶۰ روز آینده، ۲۰ تا ۴۰ سشن معاملاتی وجود دارد. من شرط می‌بندم که در این بازه زمانی بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار ورودی جدید داشته باشیم.

با توجه به مارکت کپ ۸۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین، این احتمال وجود دارد که جذب سرمایه ETFها به طور بالقوه بازار را تا ۵۰ درصد حرکت دهد و قیمت را ‌به حدود ۶۴ هزار دلار که اساساً بالاترین سطح آن محسوب می‌شود، برساند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۱ / ۵. مجموع آرا: ۴۵

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سعادت تهران
سعادت تهران
2 ماه قبل

بنظرم
Feg
رشد خیلی خوبی داره

دکمه بازگشت به بالا