اخبار بیت کوین

بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به رکورد جدیدی برسد؟

برخی معیارهای کلیدی نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین می‌تواند به رکوردهای جدیدی در سال ۲۰۲۴ دست یابد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، نصف شدن عرضه آتی بیت کوین (به واسطه رویداد هاوینگ) و پرایس اکشن تاریخی آن، افزایش جریان ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین و شرایط صعودی از لحاظ تکنیکالی نشان می‌دهند که بیت کوین در مسیر رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

پس از گذشت یک سال نسبتاً صعودی، سال ۲۰۲۴ با تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) افزایش قیمت بیت کوین، اتریوم، سولانا و سایر ارزهای دیجیتال را به همراه داشت.

ارزش بازار بیت کوین
ارزش بازار بیت کوین

با رالی بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار، مارکت کپ این دارایی دیجیتال از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت و در تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به ۱/۰۲ تریلیون دلار رسید که نشان‌دهنده یک رشد ۱۱۸ درصدی در ۱۲ ماه گذشته است.

این رشد مارکت کپ با جهش ۱۱۰ درصدی قیمت بیت کوین در مدت زمان مشابه همراه بوده است.

هاوینگ و داده‌های تاریخی از پتانسیل رشد بیت کوین خبر می‌دهند

بسیاری از معامله‌گران بر این باورند که یکی از عوامل کلیدی در پرایس اکشن بیت کوین، رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین آن است که در کمتر از ۷۰ روز دیگر رخ می‌دهد.

قیمت بیت کوین از یک الگوی چرخه‌ای خاص پیروی می‌کند و تحلیلگران وجوه تشابهی را بین الگوهای تاریخی و مسیر قیمت فعلی BTC ترسیم می‌کنند. این امر به یک چرخه گاوی مشابه با آنچه که در گذشته مشاهده کرده بودیم اشاره دارد.

به همین ترتیب، به نظر می‌رسد روند صعودی تاریخی بیت کوین از چرخه‌های چهار ساله پیروی می‌کنند. این چرخه‌ها اغلب توسط رویدادهایی مانند هاوینگ بیت کوین، که نرخ انتشار بیت کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد، آغاز می‌شوند.

هاوینگ بعدی قرار است در اواسط آوریل ۲۰۲۴ (اواخر فروردین) اتفاق بیفتد. در آن زمان پاداش بیت کوین‌های ارائه‌شده برای ماینرها به ازای استخراج هر بلوک از ۶/۲۵ BTC به ۳/۱۲۵ BTC کاهش می‌یابد.

داده‌های به دست آمده نشان می‌دهند که هاوینگ یک عامل مثبت برای قیمت بیت کوین بوده و بول ران می‌تواند ماه‌ها قبل از این رویداد آغاز شود و تا زمانی که قیمت BTC به بالاترین حد خود برسد ادامه یابد.

Rekt Capital، تریدر و تحلیلگر بازار کریپتو، «۵ فاز هاوینگ بیت کوین» را با یک «روند صعودی سهمی‌وار (پارابولیک)» توضیح می‌دهد. در فاز نهایی قیمت بیت کوین به طور تصاعدی رشد می‌کند و به بالاترین حد خود می‌رسد.

۵ فاز هاوینگ بیت کوین
۵ فاز هاوینگ بیت کوین

Lady of Crypto، سرمایه‌گذار مستقل نیز دیدگاه مشابهی را به اشتراک گذاشته است. وی پیش‌بینی می‌کند که روند صعودی سهمی‌وار بیت کوین ۷ تا ۸ ماه پس از هاوینگ طول می‌کشد و با شکسته شدن رکورد تاریخی قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۴ (آبان سال آینده) همراه است.

تیموتی پترسون (Timothy Peterson)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت Cane Island Alternative Advisors نیز با این طرز فکر موافق است و اظهار دارد:

قیمت بیت کوین تا ماه آگوست (مرداد ۱۴۰۳) به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

در حالی که برخی از معامله‌گران بر این باورند که هاوینگ سال ۲۰۲۴ مهم‌ترین عامل برای رکوردزنی بیت کوین خواهد بود، اما برخی دیگر معتقدند این بار شرایط متفاوت است.

جریان سرمایه به ETF‌های اسپات بیت کوین همچنان ادامه دارد

جریان‌ سرمایه به ETF‌های اسپات بیت کوین به رشد خود ادامه می‌دهد. داده‌های Farside Investors نشان می‌دهند که تنها در یک ماه از زمان شروع معاملات این صندوق‌ها در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی)، در مجموع ۴/۵ میلیارد دلار سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین تزریق شده است.

جریان سرمایه ETF بیت کوین
جریان سرمایه ETF بیت کوین

علیرغم اینکه خروج سرمایه از صندوق GBTC گری‌اسکیل در ابتدا بیشتر از کل ورودی‌ها به ETFهای جدید بود، اما این وضعیت دستخوش تغییراتی شده است، به طوری که صندوق IBIT بلک‌راک (BlackRock) به یکی از موفق‌ترین صندوق‌های ETF در کل تاریخ تبدیل شده و مقدار دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) آن در ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) از ۱۰۰ هزار بیت کوین گذشت.

تقاضا برای ETF بیت کوین در این هفته نیز افزایش یافت و به طور متوسط ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه به صورت روزانه وارد این صندوق‌ها شده است. در تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) دارایی‌های تحت مدیریت تمامی ETFهای اسپات به ۲۵۸،۷۷۰ بیت کوین رسید که با توجه به نرخ فعلی BTC ارزشی معادل ۱۳/۴ میلیارد دلار دارد.

تریستان دیکینسون (Tristan Dickinson)، رئیس بازاریابی و بخش ارتباطات بنیاد dYdX گفت که «پذیرش سریع ETF بیت کوین» به افزایش قیمت آن به بالای ۵۰ هزار دلار کمک کرده است.

دیکینسون افزود:

این پذیرش نشان‌دهنده بلوغ صنعت کریپتو است و وضعیت بیت کوین را به عنوان یک طبقه دارایی مشابه طلا تقویت می‌کند. با نزدیک شدن به هاوینگ ماه آوریل، احتمال اینکه که شاهد نشانه‌هایی از یک بازار صعودی باشیم روز به روز افزایش می‌یابد.

وضعیت تکنیکالی بیت کوین منعکس‌کننده پتانسیل صعودی آن است

قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی خود یک الگوی کف گرد را تشکیل داده است. خریداران احتمالاً هدف خود را بر روی خط گردن این الگو یعنی ۶۹،۲۲۰ دلار تعیین کرده‌اند که مصادف با بالاترین رکوردهای ثبت‌شده توسط بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) است.

بسته شدن کندل هفتگی در بالاتر از این سطح، یک بریک اوت صعودی از الگوی کف گرد را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که BTC وارد مرحله کشف قیمت شده است.

شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) بیت کوین وارد منطقه اشباع خرید شده است. این اندیکاتور به مرز ۸۰ خود نزدیک می‌شود و نشان‌دهنده افزایش سلطه گاوها در بازار است.

میانگین متحرک نمایی (EMA) نیز یک کراس اور صعودی در نمودار هفتگی خود ایجاد کرده است. این اتفاق در اوایل ژانویه (اواسط دی) و با عبور میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ هفته‌ای از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای رخ داد.

نمودار هفتگی BTC/USD

Aksel Kibar، معامله‌گر بازارهای مالی، بیت‌ کوین را در نمودار هفتگی در یک کانال صعودی مشاهده کرده و پیش‌بینی می‌کند که در صورت شکست رو به بالای این کانال توسط قیمت، احتمال یک رالی به سطح ۶۵ هزار دلار و بالاتر از آن وجود دارد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا