اخبار ارزهای دیجیتال

شبکه آربیتروم ۲ ساعت غیر فعال شد؛ مشکل چه بود؟

شبکه آربیتروم (Arbitrum) که روز گذشته در حدود ۲ ساعت به طور کامل قطع بود، از عملیاتی شدن و رفع مشکلات زیرساختی خبر داد. 

به گزارش والکس و به نقل از theblock، آربیتروم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های لایه دوم اتریوم، روز جمعه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) اعلام کرد که همه سیستم‌ها پس از افزایش شدید ترافیک روی شبکه دچار اختلال و قطعی شده‌اند. این مشکل که برای حدود ۲ ساعت به طول انجامید، باعث توقف فعالیت پروتکل‌هایی شده بود که ترتیب تراکنش‌ها را مدیریت می‌کردند. 

در واقع افزایش فعالیت اینسکریپشن‌های الهام‌گرفته شده از اردینال بیت‌کوین به عنوان عاملی اصلی اختلال معرفی شد و این مساله اکنون باعث ایجاد بحث‌هایی جدی در جامعه ارزهای دیجیتال شده است. براساس توضیح تحلیلگران، تعداد زیاد تراکنش‌های مربوط به ضرب اینسکریپشن‌ها، شبکه آربیتروم را از کار انداخته بود. هیلدوبی (Hildobby) محقق داده که با نام مستعار فعالیت می‌کند، در پستی در پلتفرم X توضیح داد که ۹۰ درصد تراکنش‌ها قبل از توقف زنجیره، مربوط به اینسکریپشن‌ها بوده است.

عصر روز جمعه آربیتروم اعلام کرد که وضعیت شبکه به حالت عادی بازگشته است و عملیات‌ها در حال انجام هستند. آربیتروم وعده داد که پس از جمع‌آوری اطلاعات دقیق، در روزهای آینده ابعاد این اختلال را بیشتر توضیح خواهد داد. علی‌رغم این اطلاع رسانی، برخی کاربران از ادامه اختلال، کندی و کارمزدهای بالای این شبکه خبر می‌دهند.

هری کالودنر (Harry Kalodner) هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری آف‌چین لبز در پلتفرم X نوشت:

امروز روز سختی بود. درس‌های زیادی آموخته شد و کارهای زیادی باید انجام شود تا مطمئن شویم که آربیتروم می‌تواند برتری‌هایی را که مردم به درستی انتظار دارند، ارائه دهد. مهندسی در web3 سخت است، اما همه ما در کنار هم هستیم تا آینده‌ای بهتر بسازیم.

این اولین بار نیست که آربیتروم‌ قطع می‌شود. اوایل خرداد نیز یک باگ نرم‌افزاری باعث اختلال و قطعی طولانی شبکه شده بود. علاوه بر این، چند روز قبل افزایش فعالیت پروتکلی الهام گرفته شده از اوردینال بیت کوین باعث شد که بلاکچین TON نیز برای ساعاتی مختل شود.

قیمت آربیتروم در حال حاضر با ۵.۶٪ کاهش نسبت به روز قبل به ۱.۰۹۵ دلار رسیده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
theblock.co
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا