اخبار آلت کوین ها

ریپل چگونه می‌تواند تریدرها را میلیاردر کند؟ بررسی چشم‌انداز XRP در سال ۲۰۲۴

ریپل در سال ۲۰۲۳ عملکرد قابل قبولی داشت و در حدود ۸۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. XRP با ارزش بازاری ۳۴ میلیارد دلاری در جایگاه ششمین رمزارز برتر بازار قرار گرفته است و اکنون در حدود ۰.۶۱ دلار معامله می‌شود. با این حال در تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۲، قیمت ریپل به ۰.۸۴ دلار نیز رسید و بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر بودند که مقاومت ۱ دلاری شکسته شود اما این اتفاق رخ نداد. با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که قیمت ریپل در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۶ به سقف تاریخی ۳.۴ دلار  رسیده بود و در آن زمان هم شکستن مقاومت ۴ دلاری ممکن نشد. اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که امسال برای ریپل می‌تواند متفاوت باشد و احتمالا این رمزارز رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، تریدرها برای میلیاردر شدن به چقدر ریپل نیاز دارند؟ آیا ریپل در سال ۲۰۲۴ سقف قبلی خود را پس می‌گیرد؟

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، بازار ارزهای دیجیتال در شروع سال نو میلادی کاملا سبز پوش شد و بیت کوین به عنوان ارز پیش‌رو از ۴۵ هزار دلار عبور کرد. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر تایید صندوق‌ها ETF اسپات بیت کوین هستند و به همین دلیل فعلا احساسات صعودی بر بازار غالب است. با شروع قدرت‌نمایی گاوها از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، در نهایت ارزش کل بازار در این مدت ۶۵ درصد افزایش یافت و به ۱.۶۵ تریلیون دلار رسید و بر همین اساس بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اکنون در آستانه یک بازار صعودی اولیه هستیم. 

بانک بریتانیایی استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به سقف ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید. طبیعتا چنین دیدگاه‌های صعودی توجه عموم را به خود جلب کرده است و اکنون بسیاری از مردم در مورد رشد سبد ارزهای دیجیتال خود دغدغه جدی دارند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران سنتی نیز از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تا به امروز، فعالانه به دنبال ورود به بازار رمزارزها بودند. اما سوال مهم این است که ریپل در کجای بازار ایستاده و سرمایه‌گذاران با خرید ریپل چطور قرار است ثروتمند شوند؟ آیا ریپل می‌تواند دل تریدرها را به دست بیاورد؟

پیروزی‌های امیدوارکننده ریپل در سال ۲۰۲۳

قیمت ریپل از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) با توجه به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت و مدیران عامل آن، در یک وضعیت مبهم و سردرگمی کامل قرار داشت. اما پس از کسب چند پیروزی قابل توجه در دادگاه، امیدواری‌ها نسبت به آینده این رمزارز افزایش کرد. در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سرمایه‌گذاران متقاعد شدند که ریپل در دادگاه SEC را شکست خواهد داد و بعد از هربار اعلام رای به نفع این شرکت، قیمت این رمزارز با فشار خرید مواجه می‌شد. اوج این پیروزی‌ها زمانی بود که دادگاه با صدور رای اعلام کرد که ریپل اگر به عموم مردم فروخته می‌شود اوراق بهادار به حساب نمی‌آید. این رای یک موفقیت چشمگیر بود و باعث ایجاد خوش بینی در مورد افزایش تقاضا برای XRP در آینده شد.

با بررسی داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) متوجه می‌شویم که از زمان اعلام این رای در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) تا به امروز، قیمت ریپل ۳۰ درصد رشد کرده است. از این رو، ناظران هیچ شکی ندارند که XRP می‌تواند به یکی از ارزنده‌ترین دارایی‌ها در یک سبد سرمایه‌گذاری تبدیل شود. آن‌ها بر این باورند که با یک استراتژی خوب و حساب شده، می‌توان سود قابل توجهی را از خرید ریپل به دست آورد. اما خرید چه مقدار XRP برای کسب سود میلیونی یا میلیاردی لازم است؟

پیش بینی قیمت ریپل در سال ۲۰۲۴؛ بررسی سناریوهای صعودی و نزولی

همانطور که در ابتدا گفتیم در زمان نگارش این مطلب قیمت ریپل در حدود ۰.۶۱ است. با این حساب ۱.۶۳ میلیون ریپل تقریبا معادل ۱ میلیون دلار خواهد بود. بر اساس آن چه تحلیلگران می‌گویند، روند رشد ریپل در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و طبق گفته آن‌ها قیمت در محدوده فعلی باقی نمی‌ماند. اگه قیمت در پایان ۲۰۲۴ در نهایت دو برابر شود، در نتیجه با خرید تعداد کمتری ریپل هم می‌شود میلیونر یا میلیاردر شد. در این محاسبات برای ما ایرانی‌ها، لازم است قیمت تتر نیز در نظر گرفته شود و در تبدیل میلیون تومان یا میلیارد تومان به دلار دقت شود. به هر حال، XRP در طول بازار صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به بالاترین حد خود (ATH) یعنی ۳.۴ دلار رسید. اگر قیمت در سال ۲۰۲۴ به این سطح برسد، تقریبا ۲۹۰ هزار ریپل معادل ۱ میلیون دلار خواهد بود. به بیان دیگر، اگر شما اکنون ۲۹۰ هزار ریپل خریداری کنید و قیمت به ۳.۴ دلار برسد، ارزش دارایی شما ۱ میلیون دلار خواهد بود.

news-become-millionaire-xrp-outlook-2024
منبع‌: کوین مارکت کپ

سناریوهای دیگر طبق تجزیه و تحلیل AMBCrypto، قیمت ریپل را در ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) به طور متوسط ​​۰.۵۰ نشان می‌دهد که این یک عقب‌گرد و اصلاح قیمت چشم‌گیر به حساب می‌آید. این وبسایت پیش‌بینی می‌کند که میانگین قیمت ماهانه تا دسامبر ۲۰۲۴ (آذر ۱۴۰۳) در نهایت به ۰.۸۵ دلار می‌رسد و حتی از مقاومت ۱ دلاری نیز عبور نخواهد کرد. با توجه به این پیش‌بینی‌ها، میانگین قیمت XRP برای سال ۲۰۲۴ حدود ۰.۷۷ دلار خواهد بود. به عبارتی یک سرمایه‌گذار باید ۱.۲۹ میلیون ریپل داشته باشد تا ارزس دارایی او به ۱ میلیون دلار برسد. 

این یک تخمین بسیار محافظه‌کارانه بود اما به یاد داشته باشید که تحلیل‌ها و فرضیه‌ها بسته شرایط و اتفاقات غیرمنتظره متفاوت خواهند بود. در نهایت، هیچ قطعیتی در هیچ پیش بینی وجود ندارد و بازار کریپتو بارها ثابت کرده که از هوای بهاری غیرقابل پیش‌بینی‌تر است. 

دیوید کمرر (David Kemmerer) مدیر عامل شرکت CoinLedger، پیش بینی می‌کند قیمت ریپل در سال ۲۰۲۴ در محدوده ۱ تا ۱.۲ دلار خواهد بود. اگر بخواهیم این را در نظر بگیریم، حدود ۸۳۰ هزار ریپل معادل ۱ میلیون دلار خواهد بود. به طور مشابه، تحلیلی دیگری که AMBCrypto به اشتراک گذاشته شده، محدوده ۱.۵ تا ۲ دلار را برای ریپل نشان می‌دهد. اگر چنین سطوحی در نهایت به دست بیایند، یک سرمایه‌گذار برای داشتن ثروت میلیون دلاری به ۵۰۰۰۰۰ تا ۶۷۰۰۰۰ ریپل نیاز دارد. همه این اعداد برای هر سرمایه‌گذاری فریبنده به نظر می‌رسند، به‌خصوص اگر تازه‌کار هستید و تجربه زیادی در صنعت کریپتو ندارید. در پایان گزارش مذکور آمده است که دستیابی به موقعیت میلیونر از طریق سرمایه‌گذاری روی XRP در سال ۲۰۲۴ مستلزم درک جامعی از بازار، تمایل به پذیرش ریسک‌های حساب شده، رویکرد سرمایه‌گذاری متنوع و نگاه دقیق به پویایی‌های بازار است.

دیوید کمرر توضیح داد: 

سرمایه‌گذاری در ریپل پتانسیل زیادی دارد اما همچنان یک سرمایه‌گذاری پرخطر تلقی می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاران باید مراقب میزان سرمایه‌گذاری خود باشند.

سرمایه‌گذاران همچنین باید روی سایر عواملی که می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر ارزش‌گذاری بازار XRP در سال ۲۰۲۴ تأثیر بگذارند، توجه کنند. شاید سروصدا در مورد عرضه اولیه سهام ریپل (IPO) از همین موارد باشد. اخیرا، لیندا جونز (Linda Jones) کارشناس سرمایه‌گذاری وال استریت، پیش‌بینی کرد که ریپل در اوایل ماه مه ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) وارد بازار سهام خواهد شد. احتمال عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار می‌تواند ارزش XRP را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. علاوه بر این، در حالی که ریپل ممکن است یک برد بزرگ را به دست آورده باشد، پیچیدگی های حقوقی برای شرکت هنوز پایان نیافته است. محاکمه هیئت منصفه برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت مدیران ارشد، از جمله مدیر عامل برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. این حکم نیز می‌تواند یک کاتالیزور مهم برای قیمت XRP باشد.

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که شاخص قدرت نسبی (RSI) اکنون بالای ۵۰ است. توجه داشته باشید که در یک روند صعودی، RSI تمایل دارد در محدوده ۴۰ تا ۹۰ باقی بماند و منطقه ۴۰-۵۰ به عنوان حمایت عمل می‌کند. به‌علاوه، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) در چند هفته گذشته الگوهای بالاتر و پایین‌تری را به نمایش گذاشته است. این به عنوان تاییدی مهمی برای ورود پول تازه به بازار بود.

news-become-millionaire-xrp-outlook-2024
منبع: تریدینگ ویو
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۲۴

منبع
ambcrypto.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا