اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

همراه با رشد قیمت بیت کوین، این ۴ آلت کوین را زیر نظر داشته باشید

رالی سنگین بیت کوین به ۳۰ هزار دلار ممکن است سرآغازی برای ریکاوری شارپ آلت کوین‌هایی همچون SOL ،LINK ،AAVE و STX باشد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین هفته خوبی را سپری کرد و قیمت آن با حدود ۱۰ درصد رشدی که داشت به سطح مهم و روانی ۳۰ هزار دلار رسید. پس از این رالی قیمتی، سوالی که سرمایه‌گذاران را تا حدی نگران کرده این است که آیا روند صعودی پادشاه ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داشت یا زمان آن فرا رسیده که یک تغییر روند اتفاق بیفتد.

تیم معاملاتی Stockmoney Lizards اخیراً گفته است که بیت کوین ممکن است به زودی از مقاومت سربار خود عبور کند و یک رالی شدید برای آن آغاز شود. آنها بر این باورند که تایید یک صندوق ETF (صندوق قابل معامله در بورس) اسپات برای بیت کوین باعث پذیرش انبوه آن خواهد شد و محرکی برای رشد قیمت پیش از وقوع هاوینگ ماه آوریل ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

از دیگر نکات مثبت هفته گذشته این بود که قدرت بیت کوین به چندین آلت کوین بازار هم سرایت کرد و این ارزها به بالاتر از سطوح مقاومت مربوطه خود رسیدند. این امر نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران به تدریج در حال مثبت شدن است و ممکن است زمان آن رسیده باشد که به خرید برخی از آنها فکر کنیم.

به طور معمول، ارزهایی که بازارها را با خود به بالا می‌کشند، همان‌هایی هستند که عملکرد خوبی را ارائه داده‌اند. اما ارزهایی که از روند عقب مانده‌اند عموماً آخر از همه رشد می‌کنند، بنابراین در ابتدا می‌توان از خرید آنها اجتناب کرد.

در این مطلب به نمودار ۵ ارز دیجیتال برتری که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری را نسبت به سایرین داشته باشند، نگاهی می‌اندازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی مرز ۳۰ هزار دلار بوده، اما نکته مثبت این است که خریداران موقعیت‌های زیادی را تسلیم خرس‌ها نکرده‌اند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

تثبیت قیمت در نزدیکی سطوح فعلی نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای برداشت سود خود از بازار ندارند، زیرا آنها انتظار مرحله دیگری از روند صعودی را می‌کشند. این امر می‌تواند قیمت را به منطقه مقاومت سربار بین ۳۱ هزار دلار تا ۳۲،۴۰۰ دلار برساند.

برعکس این قضیه، اگر قیمت از ۳۱ هزار دلار کاهش یابد، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۸،۱۶۰ دلار سقوط کند. اگر قیمت از این سطح عقب‌نشینی داشته باشد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا مانع سربار خود را از پیش‌رو بردارند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این احساسات مثبت از بین می‌روند. چنین چیزی می‌تواند این جفت ارز را برای مدت زمان بیشتری در محدوده ۳۱ هزار دلار تا ۲۴،۸۰۰ دلار نگه دارد.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین
نمودار ۴ ساعته بیت کوین

همانطور که در نمودار ۴ ساعته قیمت مشاهده می‌شود، این جفت ارز در یک روند صعودی قرار دارد. به طور معمول و در طول یک روند صعودی، معامله‌گران در کف و تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خرید می‌کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، بدان معنا خواهد بود که احساسات صعودی در بازار باقی مانده و هر کف جزئی هم با خرید همراه می‌شود. سپس این جفت ارز ممکن است سفر خود را به سمت ۳۲،۴۰۰ دلار ادامه دهد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای سقوط کند، به معنی این است که معامله‌گران ممکن است با عجله پوزیشن‌های خود را ببندند. این شرایط می‌تواند درهایی را برای کاهش بیشتر قیمت تا حمایت مهم آن در سطح ۲۸،۱۴۳ دلار باز کند.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۹ اکتبر خط گردن خود را به بالا شکست و الگوی سر و شانه معکوس و صعودی آن تکمیل شد. هدف این آرایش صعودی سطح ۳۲/۸۱ دلار است.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

سطوح اشباع خرید در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که احتمال اصلاح قیمت وجود دارد. حمایت مهمی که باید در روند نزولی آن را زیر نظر داشته باشیم سطح ۲۷/۱۲ دلار است. یک جهش بلند از این سطح بدان معناست که گاوها این سطح را به یک حمایت تبدیل کرده‌اند. چنین چیزی چشم‌انداز تداوم روند صعودی را بهبود می‌بخشد. رالی سولانا در بالاتر از ۳۲/۸۱ دلار می‌تواند قیمت را به ۳۹ دلار برساند.

زمان برای خرس‌ها در حال اتمام است. اگر آنها می‌خواهند که حرکت صعودی سولانا را متوقف کنند، باید قیمت را به زیر ۲۷/۱۲ دلار برگردانند. در این حالت جفت ارز SOL/USDT ممکن است به خط گردن الگوی خود سقوط کند. این یک سطح کلیدی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا کاهش قیمت به زیر آن نشان می‌دهد که شکست رو به بالای سطح ۲۷/۱۲ دلار ممکن است فیک اوت یا یک شکست جعلی بوده باشد.

نمودار ۴ ساعته سولانا
نمودار ۴ ساعته سولانا

نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می‌دهد که گاوها با مقاومت سختی در نزدیکی ۳۰ دلار روبرو هستند. این مقاومت ممکن است آغازگر یک پولبک باشد که می‌تواند تا سطح شکست ۲۷/۱۲ دلار ادامه یابد. انتظار می‌رود که خریداران با قدرت از این سطح دفاع کنند. یک جهش تاییدشده از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده از سرگیری حرکت صعودی باشد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۲۷/۱۲ دلار برسد، بدان معنا خواهد بود که خرس‌ها به شدت در سطوح بالاتر به فروش می‌پردازند. در این حالت سولانا ممکن است تا خط گردن الگوی سر و شانه معکوس خود در ۲۴/۵۰ دلار سقوط کند. در این سطح می‌توانیم دوباره شاهد خرید زیادی از سوی گاوها باشیم.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک از ماه می ۲۰۲۲ در محدوده باریکی بین ۵/۵۰ دلار تا ۹/۵۰ دلار قرار داشته که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک

گاوها در تاریخ ۲۲ اکتبر تلاش کردند تا با یک شکست قیمتی به بالاتر از این محدوده بی‌ثباتی موجود را خاتمه دهند، اما فتیله بلند کندل روز گذشته نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. اگر گاوها از سطوح فعلی خود دست نکشند، چشم‌انداز صعود چین لینک به بالای ۹/۵۰ دلار تقویت خواهد شد. در زمان نگارش این تحلیل قیمت LINK به تازگی از مرز ۱۰ دلار عبور کرده است.

جفت ارز LINK/USDT سپس می‌تواند حرکتی را به سمت هدف الگوی خود در سطح ۱۳/۵۰ دلار آغاز کند. به طور معمول، بریک اوت قیمت از یک تثبیت طولانی منجر به یک رالی شدید می‌شود. در این حالت، روند صعودی ممکن است تا ۱۵ دلار و پس از آن تا ۱۸ دلار افزایش یابد.

اولین حمایت در روند نزولی سطح ۸/۵۰ دلار است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این سطح برسانند، بدان معنا خواهد بود که پرایس اکشن رنج چین لینک می‌تواند برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد.

نمودار ۴ ساعته چین لینک
نمودار ۴ ساعته چین لینک

این جفت ارز شاهد یک رالی شارپ از ۷/۵۰ دلار بود که اندیکاتور RSI را به اعماق منطقه اشباع خرید در نمودار ۴ ساعته وارد کرد. این امر نشان می‌دهد که این رالی در کوتاه‌مدت بیش از حد طولانی شده است و می‌تواند منجر به یک پولبک یا تثبیت قیمت شود.

حمایت‌های سفت و سخت چین لینک در روند نزولی ۸/۷۵ دلار و پس از آن ۸/۵۰ دلار است. یک جهش قیمتی از این منطقه نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران در سطوح مثبتی باقی مانده و آنها در حال خرید در کف هستند. چنین چیزی امکان تست مجدد سطح ۹/۷۵ دلار را افزایش داده است. با توجه به اینکه در چند ساعت گذشته قیمت از این سطح عبور کرده است باید منتظر تایید آن در تایم فریم ۴ ساعته باشیم.

از طرف دیگر، ورود قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای نشان‌دهنده بازگشت خرس‌ها به میدان است. این جفت ارز تحت این شرایط ممکن است به ۷ دلار هم برسد.

تحلیل قیمت آوه

قیمت آوه در تاریخ ۲۱ اکتبر از خط روند نزولی خود عبور کرد و آرایش مثلث نزولی آن باطل شد. به طور کلی، عدم موفقیت یک آرایش منفی آغازگر حرکتی صعودی خواهد بود.

نمودار روزانه آوه
نمودار روزانه آوه

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد. این دو فاکتور نشان می‌دهند که گاوها برتری بیشتری نسبت به خرس‌ها دارند. اگر قیمت در بالای خط روند نزولی باقی بماند، جفت ارز AAVE/USDT ممکن است ابتدا تا ۸۸ دلار و سپس ۹۵ دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها قصد دارند که از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند. این امر می‌تواند گروهی از گاوها در تله بیندازد و اصلاح قیمت تا میانگین‌های متحرک آغاز شود. ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۶۲ دلار خرس‌ها را دوباره در سکان هدایت بازار می‌نشاند.

نمودار ۴ ساعته آوه
نمودار ۴ ساعته آوه

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها سعی داشتند تا ریلیف رالی قیمت در خط روند نزولی را متوقف کنند، اما گاوها پوزیشن‌های خود را رها نکردند. مومنتوم آوه افزایش یافته و این آلت کوین در مسیر صعودی خود به سمت ۸۸ دلار قرار دارد.

یکی از نگرانی‌های جزئی معامله‌گران در کوتاه‌مدت وضعیت RSI است که به منطقه اشباع خرید وارد شده و این امر نشان می‌دهد که امکان تثبیت یا اصلاح قیمت وجود دارد. اولین حمایت در مسیر نزولی سطح ۷۲ دلار است. خرس‌ها اگر می‌خواهند گاوها را به دام بیندازند، باید قیمت را به زیر خط روند نزولی برسانند.

تحلیل قیمت استکس

قیمت استکس طی چند روز گذشته به شکل شارپی افزایش یافت که نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای شروع یک روند صعودی جدید هستند.

نمودار روزانه استکس
نمودار روزانه استکس

کراس اور صعودی ایجاد شده در میانگین‌های متحرک بیانگر آن است که گاوها دست بالا را در بازار دارند. سطوح اشباع خرید RSI در کوتاه‌مدت به معنای امکان‌پذیر بودن یک اصلاح یا تثبیت جزئی است. اولین حمایت در روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۴ دلار است.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان‌دهنده تغییر احساسات معامله‌گران از فروش در رالی‌ها به خرید در کف خواهد بود و این احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می‌دهد. در این حالت جفت ارز STX/USDT می‌تواند ابتدا تا ۰/۸۰ دلار و متعاقباً به ۰/۹۰ دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته استکس
نمودار ۴ ساعته استکس

همانطور که در نمودار ۴ ساعته مشاهده می‌شود، قیمت در محدوده باریکی بین ۰/۶۱ دلار تا ۰/۶۵ دلار تثبیت شده است. این یک سیگنال مثبت است چرا که نشان می‌دهد گاوها عجله‌ای برای خروج ندارند و منتظر مرحله بعدی حرکت صعودی هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۰/۶۵ دلار برسانند، این جفت ارز تا ۰/۶۸ دلار و سپس تا ۰/۷۵ دلار افزایش خواهد یافت.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، به معنای برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار خواهد بود. پس از این اتفاق استکس می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای خود سقوط کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا