اخبار بیت کوین

بیت کوین در روزهای آینده از ۵۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

در دومین روز از سال ۲۰۲۴ میلادی، قیمت بیت کوین با یک حرکت انفجاری از مقاومت ۴۵ هزار دلاری با موفقیت عبور کرد و اکنون در پی حفظ این حمایت جدید است. حالا سوال مهم تریدرها و سرمایه‌گذاران این است که آیا بیت کوین در روزهای آینده به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید؟ تحلیلگران ماتریکس پورت (Matrixport) اخیرا مقاله‌ای را با عنوان صعود انفجاری بیت کوین به ۵۰۰۰۰ دلار در ژانویه» منتشر کرده‌اند و توضیح می‌دهند که همه شرایط برای رشد سریع قیمت در اوایل سال ۲۰۲۴ مهیا است. 

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، یک عامل مهم در پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین، تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران نهادی است. برخلاف چشم‌انداز نزولی سال گذشته، پویایی‌های فعلی بازار شرایطی را ایجاد کرده است که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران نهادی، بدون نگرانی نسبت به آینده، در شروع سال جدید میلادی سرمایه‌گذاری سنگینی را در بیت کوین انجام دهند. 

گزارش ماتریکس پورت خاطرنشان می‌کند:

سرمایه‌گذاران نهادی دیگر نمی‌توانند هیچ افزایش قیمت بالقوه‌ای را از دست بدهند و بنابراین، باید بلافاصله پس از باز شدن بازارها، خرید در سال ۲۰۲۴ را آغاز کنند. 

تحلیلگران ماتریکس پورت، تایید بالقوه صندوق‌های ETF بیت کوین را به عنوان کاتالیزور اصلی انفجار احتمالی قیمت معرفی کرده‌اند و می‌گویند که چراغ سبز SEC ممکن است زودتر از آن چه که اکثر معامله‌گران انتظار دارند از راه برسد. اکثر فعالان بازار منتطر اعلام نظر کمیسیون بورس در تاریخ ۸ تا ۱۰ ژانویه (۱۸ تا ۲۰ دی) هستند اما تایید نهایی یک ETF اسپات ممکن است امروز یا فردا رسما اعلام شود. این تایید نه به عنوان یک رویداد فروش، بلکه به عنوان مشروعیت بخشیدن به بیت کوین به عنوان یک دارایی برای پرتفوی‌های سازمانی تلقی خواهد شد که به طور بالقوه منجر به افزایش قابل توجه قیمت می‌شود. 

دلایل دیگر برای رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

گزارش Matrixport به کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به عنوان عاملی اشاره می‌کند که ممکن است این افزایش قیمت را تقویت کند. در این گزارش آمده است که ۷۰ درصد از بیت‌کوین‌های موجود در دوازده ماه گذشته بی‌حرکت باقی مانده‌اند که نشان‌دهنده کمبود بیت کوین در بازار است و می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد. در واقع ظاهرا نقد کردن بیت کوین فعلا اولویت هیچکس نیست و بر همین اساس، فشار فروش احتمالا به وجود نمی‌آید.  

تحلیلگران ماتریکس پورت هاوینگ بیت کوین را نیز برجسته کردند و توضیح دادند که هاوینگ ۲۰۲۴ در حوالی آوریل (اردیبهشت)، با کاهش عرضه می‌تواند باعث رشد قیمت شود. در واقع حتی اگر تقاضا در سطح فعلی باقی بماند که بعید است، با توجه به کاهش عرضه بیت کوین، رشد قیمت اجتناب ناپذیر خواهد بود.

علاوه بر این، گزارش مورد نظر به روندهای تاریخی نیز اشاره می‌کند. در دوره‌های گذشته زمانی که چرخه هاوینگ با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تقریبا همزمان بوده، بیت کوین عملکرد خیره کننده‌ای را به ثبت رسانده است. همچنین در گزارش آمده که میانگین بازده بیت‌کوین در سال‌های هاوینگ یعنی ۲۰۲۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ بیش از ۱۹۲ درصد بوده است و بر همین اساس می‌توان رسیدن به قیمت ۱۲۵ هزار دلاری را برای بیت کوین در چرخه سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرد. 

در نهایت، گزارش ماتریکس پورت در مورد وضعیت فعلی فاندینگ ریت که همچنان بالا است، اظهار نظر می‌کند و توضیح می‌دهد که این نشان دهنده احساسات صعودی در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. در این گزارش آمده که نرخ سرمایه در حال رسیدن به بالاترین حد جدید در حدود ۶۶ درصد است و این ثابت می‌کند که بازار آتی در حال اعمال فشار صعودی بر قیمت نقدی (اسپات) بیت‌کوین است. در واقع بازار آتی در حال فشرده کردن بازار نقدی است و احتمالا بیت کوین را به بالای سطح هدف ۵۰۰۰۰ دلاری ما در ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) می‌رساند.

تحلیلگران ماتریکس پورت در پایان نوشتند:

ما می‌توانیم تا پایان این هفته بیت کوین را بالای ۵۰۰۰۰ دلار معامله کنیم.
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
bitcoinist.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
افشین
افشین
4 ماه قبل

سلام، بیت کوین ریزش شدید رو تجربه میکنه وتا ۳۸۵۰۰میریزه،،،، دوستان عزیز مراقب سرمایه هاتون باشید وبا نظر خودتون فروشنده و نظاره‌گر بازار باشید تا از ضررهای سنگین جلوگیری شود

حجت بهزادی
حجت بهزادی
4 ماه قبل

بیت اگر سقف نزولی ۴۰۵۰۰به سمت پایین شکست.میاد پایین تا ۳۶۰۰۰دلار

علی
علی
4 ماه قبل

آره حتماً

دکمه بازگشت به بالا